TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapTürkiye'nin ilk yerli ve milli turbodizel havacılık motoru olan TEI-PD170, ANKA ile AKSUNGUR'da hizmete alındı ve görevlerde aktif olarak uçmaya başladı.

Mahmut Akşit, TEI-TF6000'in ilk çalıştırmasının 2023'te, TEI-TF10000'in ilk çalıştırmasının da 2024'te yapılmasının planlandığını açıkladı.

Dünyadaki ve TEI'deki benzer örnekleri dikkate alırsak, ilk seri üretim teslimleri, ilk çalıştırmadan 4-5 yıl sonra yapılabilir.

https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1634231098799472648?cxt=HHwWkIC2zdOh-q0tAAAA
Mesajı Paylaş
]

TS-1400'den ne haber? Þubat-2023 sonu gibi Gökbey'e entegre edilecekti ya? Mesajı Paylaş

#622
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 11 Mart 2023, 02:50:22
TS-1400'den ne haber? Þubat-2023 sonu gibi Gökbey'e entegre edilecekti ya?

+ T-129'a entegre edilecekti + Hürkuş için turboprop hale getirilecekti + ++  +++++ bu işler gerçekten zormuş iyice anladık....

Gökbey'den önce T-129'a TS-1400 entegre işine öncelik verseydik Dünya'da taarruz helikopteri satılmadık ülke bırakmazdık...

Ama biz gidip önce dünyada onlarca alternatifi olan Gökbey'e yöneldik...Gökbey'de gerekli ama önce yeni yatırımları finanse etmek için para lazım...T-129 satışları bize bu kaynağı sağlardı çok rahat... Mesajı Paylaş

Ts1400 ile PD 170 ve PD222 motorlarında son durum nedir? İbrahim Sünnetçi'nin haberine göre Aksungurlarda PD170'i yeni kullanmaya başlamışız daha orta da PD222 yok akıncı için felan.Herkes MMU HürJet diyorda Akıncı'da full Amerikan motoru kullanıyor.PD 222 motorunu duyalı 3 seneyi geçti hala basit bir dizel motoru seri üretime alamadık.Akıncıda testlerini göremedik.Dizel motorda bu kadar oyalanıyorsak bırakın MMU motorunu TF6000 motorunu kaç yılda seri üretime getireceğiz.Ki PD170 ihalarda kullanıldığı için çok fazla teste ihtiyaç duymuyor.Hala TS1400 den bir haber alamadık takıldı mı ne zaman Gökbey  ile seri  üretime gireceği hakkında.TEİ iyi ürünler koyuyor buna şüphe yok ama dizel motorda 2023 yılında üretime geçemiyorsak sıkıntı yani. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Benim tahminim TEİ , tüm gücüyle daha acil olan TF-6000 prototipine yükleniyor...

Pırpır motoru bir şekilde ABD-Kanada bile veriyor ama turboprop motor işi sakat ... Tekel var .... Mesajı Paylaş

Olması gereken o sn Serkan'da sonuçta prototip bitmiş üretimi tamamlanmış motorun entegrasyon ve testleri 3 yıl sürmemesi lazım 3 yıldır Anka'ya Pd170 takılacak deniyor.Akıncı başlar  iken Pd170'den geliştirilen PD222 takılacak deniyor.Akıncı prototip yaptı.Testlerini bitirdi ,seri üretime girdi.Kızılelma'ya geçildi.Kızılelma bile uçtu hala PD222 den haber yok.PD170 ile Pd222 arasında çok fark yok ki ikiside 2.1 litre dizel aynı blok turbosu değişmiştir.Yakıt emişi değişmiştir vs.3 yılda bu işi 50 iyi mühendis yürütse çoktan bitmesi lazımdı. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Araya PT6 girdi... Dış satışların çoğunda alıcılar PT6 istiyor galiba Mesajı Paylaş

Evet Sn Serkan PT-6'nın 750 beygirlik modelleri kullanılıyor daha çok, yapılan teknofestte 950 beygirlik daha güçlü PT-6 motorları da kullanılacağı söylenmişti.Ama onun prototip uçuşu ya basına sızmadı ya da ben görmedim ki ben Baykar'ı buradaki çoğu kişi gibi aktif takip ediyorum.Yurtdışında ki çoğu kişinin bu şekilde sipariş etmesi çok normal ki bizim güvenlik güçleri de böyle sipariş etti gayet normal dünyada onlarca platformda kendini kanıtlamış belkide milyonlarca saat uçuş gerçekleştiren bakımdan parçasına her türlü desteği P&W gibi bir motor devi varken herkes bunu tercih eder.Bu motorlar bildiğim kadarıyla sivil motor olduğu için tedariği ve bakım parça gibi durumları nispeten daha kolay ama sonuçta ne de olsa Amerikan motoru.450 beygirlik Ukrayna motorlu olan modelinin büyük ihtimalle savaş biteceği zamana ya da Ukrayna motor şirketinin tam destek vereceği ana kadar çok fazla envanterde görmeyiz gibime geliyor.Benim tahminim Akıncının en ağır mühimmatları kullanacağı ve aesa radar sistemini kullanan modeli 950 beygirlik model olacaktır.PD222 modeli ve ya TEİ de gözüken PDxxx modeli temel model olup daha çok uzun saat havada kalım ve düşük maliyet olacaktır.Buda benim tamamen şahsi ve hiçbir bilgiye dayanmadan kendi kanaatim ile olan düşünce ise Akıncı'nın Kızıelma üretildikten sonra ya da Baykar'ın elindeki projeler biraz daha rahatlayınca ASELSAN ile birlikte Akıncının kanat geometrisi gövde geometrisi biraz daha değiştirilip kanatlar belki biraz daha açı kazanır ,daha fazla yakıt depolar vs değişerek gelecekte olursa TS1400 den geliştirilen olmazsa PT 6 serisi turboprop motorların daha güçlü olan modeli olan 1350 1400 beygirlik model bir motorla uçan belki hiç olmayacak belkide çok çok kısıtlı silah taşıyan üstüne NATO'nun kullandığı AWACS uçaklarındaki uçağın üstündeki yuvarlak radar kulesine benzeyen bir modelinin olacağı.Bu kadar havada kalan ve bu kadar içini dışını bildiğimiz, ucuz bir platformda bence muhteşem olur bu model.Havada asılı kalan radar adeta.Gelecekte TUSAÞ'ın yapacağı AWACS ve elektronik harp ihalarına da bir öncü olur.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#628
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 17 Mart 2023, 15:30:47
Evet Sn Serkan PT-6'nın 750 beygirlik modelleri kullanılıyor daha çok, yapılan teknofestte 950 beygirlik daha güçlü PT-6 motorları da kullanılacağı söylenmişti.Ama onun prototip uçuşu ya basına sızmadı ya da ben görmedim ki ben Baykar'ı buradaki çoğu kişi gibi aktif takip ediyorum.Yurtdışında ki çoğu kişinin bu şekilde sipariş etmesi çok normal ki bizim güvenlik güçleri de böyle sipariş etti gayet normal dünyada onlarca platformda kendini kanıtlamış belkide milyonlarca saat uçuş gerçekleştiren bakımdan parçasına her türlü desteği P&W gibi bir motor devi varken herkes bunu tercih eder.Bu motorlar bildiğim kadarıyla sivil motor olduğu için tedariği ve bakım parça gibi durumları nispeten daha kolay ama sonuçta ne de olsa Amerikan motoru.450 beygirlik Ukrayna motorlu olan modelinin büyük ihtimalle savaş biteceği zamana ya da Ukrayna motor şirketinin tam destek vereceği ana kadar çok fazla envanterde görmeyiz gibime geliyor.Benim tahminim Akıncının en ağır mühimmatları kullanacağı ve aesa radar sistemini kullanan modeli 950 beygirlik model olacaktır.PD222 modeli ve ya TEİ de gözüken PDxxx modeli temel model olup daha çok uzun saat havada kalım ve düşük maliyet olacaktır.Buda benim tamamen şahsi ve hiçbir bilgiye dayanmadan kendi kanaatim ile olan düşünce ise Akıncı'nın Kızıelma üretildikten sonra ya da Baykar'ın elindeki projeler biraz daha rahatlayınca ASELSAN ile birlikte Akıncının kanat geometrisi gövde geometrisi biraz daha değiştirilip kanatlar belki biraz daha açı kazanır ,daha fazla yakıt depolar vs değişerek gelecekte olursa TS1400 den geliştirilen olmazsa PT 6 serisi turboprop motorların daha güçlü olan modeli olan 1350 1400 beygirlik model bir motorla uçan belki hiç olmayacak belkide çok çok kısıtlı silah taşıyan üstüne NATO'nun kullandığı AWACS uçaklarındaki uçağın üstündeki yuvarlak radar kulesine benzeyen bir modelinin olacağı.Bu kadar havada kalan ve bu kadar içini dışını bildiğimiz, ucuz bir platformda bence muhteşem olur bu model.Havada asılı kalan radar adeta.Gelecekte TUSAÞ'ın yapacağı AWACS ve elektronik harp ihalarına da bir öncü olur.

Ben olsam halihazırda ambargo kalkmışken alabildiğim kadar PT6 motoru ve yedek parçası depolarım...Bizim bu güçte bir motor yapmamız 2040'ları bulur...
Akıncı için mevcut Ukrayna üretimi AI-450T motorları (450hp) yerine yine Ukrayna üretimi MS-500 motoru (1050hp)  kullanmayı düşünüyorlardı ama 750 hp'lik PT6A-135 'dan herkes o kadar memnun ki , güvenli ,çokça da kullanılıyor hatta kimse artık MS500 protokolünü kimse sormuyor bile.....


ATAK-2 için 14 adet TV-3117VMA-SBM1V turboşaft motoru alıp bazı parçalarını da biz üreteceğiz ki bu motor 2500 hp... Bir şekilde MS500'ü ortak üretimle üretebiliriz Akıncı için olası bir ABD ambargosunda....

Yani tavsiyelerim ;
1- PD222 güç olarak asla yeterli değil Akıncı üstünde Aesa , mühimmat vs taşıyamaz en azından performanslı olmaz...
2- Çok memnun olunan PT6A'dan bolca yedek motor ve yedek parça depolayıp ; olası bir ambargo durumunda TS-1400'den turboşaft yapma sürecinde zaman kazanıp eksiklik yaşamayız...
3- Ukraynalılarla ATAK-2 için alınacak TV-3117VMA-SBM1V turboşaft motoru gibi MS500 için de alternatif işbirliği ve ortak üretim kararı verilebilir... Mesajı Paylaş

#629
TF 6000


TEI-TF6000 müjdesi! Prof. Dr. Akşit: Artık bunu biliyoruz

Milli Muharip Uçak için yerli motor üretiminin önünü açacak TEI-TF6000 bu yıl çalıştırılacak. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, 'Dünyanın en gelişmiş motorlarından biri olacak. Adım adım gidiyoruz. TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 bizim için öğrenme motorlarıdır. Teknoloji geliştirme, validasyon ve yetenek kazanma motorları... Motorlarımız, Milli Muharip Uçak'ın motorunun Türkiye'de yapılabilmesi için çok önemli bir adım. Ekibimize ciddi özgüven kazandırdı. Artık, Milli Muharip Uçak'ın motorunu Türkiye'de yapabileceğimizi biliyoruz.' dedi.

Eskişehir'de kurulu TUSAÞ Motor Sanayii AÞ (TEI) Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) tarafından yürütülen ve Türkiye'nin en önemli teknoloji geliştirme projesi olan Milli Muharip Uçak'ın (MMU) yerli motoruna giden yolda, geliştirdikleri TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 motorlarının birer basamak olacağını bildirdi.

Akşit, AA muhabirine, ilk etapta bu yıl içinde TEI-TF6000'i üretip çalıştıracaklarını söyledi. TEI-TF6000'in gerçek anlamda bir askeri turbofan motoru olduğunu anlatan Akşit, şöyle konuştu:

"Küçük ölçekli de olsa bir savaş uçağı motoru. Tamamen özgün olarak TEI tarafından tasarlanıp geliştirildi. Milli Muharip Uçak için çok daha yüksek isterleri olan, teknolojinin en üst noktasında bir motor isteniyor. Dünyanın en gelişmiş motorlarından biri olacak. Adım adım gidiyoruz. TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 bizim için öğrenme motorlarıdır. Teknoloji geliştirme, validasyon ve yetenek kazanma motorları... Motorlarımız, Milli Muharip Uçak'ın motorunun Türkiye'de yapılabilmesi için çok önemli bir adım. Ekibimize ciddi özgüven kazandırdı. Artık, Milli Muharip Uçak'ın motorunu Türkiye'de yapabileceğimizi biliyoruz. Art yakıcısız 6 bin ya da 10 bin librelik bu motor hem Kızılelma'da hem TUSAÞ'ın yeni geliştirdiği İHA olan Anka-3'te, gerekirse hızlı milli hücum botlarda çok yönlü kullanılabilecek, milli ekonomiye katkısı olacak güzel bir motor olacak."

MMU'NUN MOTORU İÇİN TEI'NİN 200'Ü AÞKIN MÜHENDİSİ ÇALIÞIYOR

Mahmut Faruk Akşit, Milli Muharip Uçak'ın motoruyla ilgili ihale sürecinin tamamlanmadığını dile getirerek buna rağmen TEI'nin Türkiye'de partnerleriyle bu motoru geliştirmek için çalışmalara başladığını vurguladı. MMU'nun motoru için ekip kurduklarına değinen Akşit, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Þu anda tam gaz çalışıyoruz. Milli Muharip Uçak'ın motoruna vakit ayıran, sadece bu motorla ilgilenen mühendislerimizin sayısı geçtiğimiz yıldan bu yana 200'ü aştı. Milli Muharip Uçak'ın tasarım çalışmalarında resmi ihale süreci tamamlanmamış olsa da biz, başladık. TEI-TF6000 ve TEI-TF10000 motorları, Milli Muharip Uçak'ın motoruna giden yolda birer basamak. Ekibimizin bir kısmı TEI-TF6000 sürecini yönetiyor. Parça imalatları devam ediyor. Aksesuarlarının bazılarının tedarikinde sorun yaşadık. Onlar takvimi biraz etkileyecek. Bir aksilik olmazsa yaz sonu, sonbahar gibi motorumuzu çalıştırmayı hedefliyoruz. Bu motoru çalıştıracağız ki burada yaptığımız tasarımın ne kadar iyi çalıştığını göreceğiz. TEI-TF6000 motorunu bir nevi teknoloji kazanım motoru olarak kurguladık."

https://m.star.com.tr/teknoloji/tei-tf6000-mujdes ...r-1774221/


Error 404 (Not Found)!!1

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz