TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mirage 2000 ikibin saat motor ömrü ha. Bu uçak bu motor ömrü ile gerçekten çok pahalı. Diğer taraftan Mirage 2000 acaba F-110 motoru kullansaydı nasıl olurdu diye düşündüğümde, iyiki olmamış diyorum içimden. Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar Abim, bu videoların devamı da vardı. Onları paylaşmadım. Kendi adıma bile aynı şeyleri söylüyor.

Bu arada madem konusu geçti ben de fikrimi yazayım. Hikmet Genç denen kişi kendisinden nefret ettirdi bir izlememde. Ayrıca programın sonunda ki güzellemelerden de nefret ettim. Mesajı Paylaş

Bu herif gerçekten mesleğini şaşırmış. Ne kadar seyirciler bundan rahatsız oldular sanki farkında değil. Öbür forumlarda adamı havada yırtmaya başladılar. Ben mübarek Burak adam iki kelimelik cümlesini bitirsin. Bilerek mi yapıyor bunu ben anlayamadım. İyi ki raportaj kurbanı değilim canlı yayın mayın anlamam derin nefes alır gerekeni söylerim. Sayın akşit artık bunu peşin bildirmesi lazım. Herifim ilk kez kurbanı değil. Seyircilere de kendisine de artık fenalık geliyor.
Mesajı Paylaş

Bir iki defa daha böyle yaparsa, işinden olur bu Hikmet Genç. Yıkama yağlama becerileri(!) de fayda etmez. Mesajı Paylaş

#734
Bu arada eklemek isterim F15EX motoru için 12000 saat ömür vermişler. Bu uçak ta bizim KAAN'da kullanılan F110-GE129E motorları var.

Yalnız unutmayalım motorları eskiten en büyük faktörlerden birisi de uçağın "airframe" tasarımıdır. F15EX uçağının yapısal geometrisi, üzerindeki motora en uygun şekilde tasarlanmış, ve bunun sonucu olarak ta motorun ömrü uzamıştır.

Eski model F15-C lerde 8-9000 saat verilen motor ömrü, şiddetli zor şartlarda kullanım için verilmiştir. Normal ve zorlanmadan kullanılan uçaklarda motor ömrü 12000 saata kadar artmıştır. Mesajı Paylaş

Dikkat ederseniz bizim ilk sorunumuz motor ömründen önce çalışan bir turbofan motor ortaya koymak...
3.nesil kristal teknolojisi ile kanatçık dayanımını %bilmem kaç artırdık söylemi Sayın Yaşar'ın dediği gibi laboratuvar şartlarındaki veriler...

Gerçek bir motor içinde , gerçek yüklerde hatta havadaki maruz kalacağı yükler sonucu dayanımını tespit etmek için laboratuvar verileri yetmez...

Bizim acil olarak belli güçlerde motorlar üretip kritik kanatçık dayanımını gerçek uçuş şartlarında öyle denememiz lazım... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Ağustos 2023, 23:41:12
Dikkat ederseniz bizim ilk sorunumuz motor ömründen önce çalışan bir turbofan motor ortaya koymak...
+1. Motor olduktan sonra gerekirse Çinlilerin yaptığı gibi bol yedekle idare edilir. 87450437583465873456387 saat ömru olan 0 adet motoru ne yapalım? Mesajı Paylaş

Bu TEI konusu forumdaki en hassaa konum. Cok dikkat ediyorum. Mimiklerine kadar takip ediyorum ama bu sefer Hoca'yi pozitif buldum. Eskisine oranla daha rahat gordum. Bir surpriz gelecek buradan gibi hissediyorum. Mesajı Paylaş

#738
Hoca, o geveze sakallıdan fırsat bulabildiğinde, iki şey önemli söyledi. Birincisi, "3D bastığımız parçanın, geleneksel dövme yöntemiyle üretilenden daha sağlam olduğunu gördük" dedi. Ve ikinci olarak, "yerli 3. nesil tek kristal parçamız, son teknolojili ithal muadilinden %20-%30 daha sağlam çıktı" dedi.

Eğer, bu parçalar dediği performansı veriyorsa, Hoca umutlanmakta haklıdır derim.

Çalıştığınız malzeme sağlamsa, iş tasarım becerinize kalıyordur. O konuda da sıkıntı çekmeyeceğimize eminim. Çünkü modern mühendislik yazılımlarıyla birlikte, becerikli ve hırslı mühendislere sahibiz. Mesajı Paylaş

Bence TF6000 su anda test ediliyor. Ben bu seneye yetişmeyecek sanıyordum ama dün gördüğüm Hoca'mın hareketleri beni umutlandırdı. TF10000 için de süreç hızlıca devam ediyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz