TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

@yaşar
Aynen, Tümosan ve Tülomsaş varken uğraştıkları şirkete bak. Hiçbir tecrübesi yok. Mesajı Paylaş

RR Kale ortaklığı 2016-2017 yıllarında başladı diye anımsıyorum 6-7 sene olmuş. Hazır bilgi birikiminden faydalanarak başlanacak motor 10 yılı da bulmazdı şu an uçakta takılı olurdu. Motorun performansını konuşuyor olacaktık belki de.

Hem elimizde hiç bir yaptırım yok hem de tok satıcı gibi şartlarda diretiyoruz. Başla motoru üret al yap ama bilmem ne hakkını da almayıver noolmuş. Seneler geçti ne motor var ne de hala teknoloji paylaşımı. Böyle daha mı iyi oldu.

Rollsroyce ile başla ama diğer taraftan da motor arge çalışmanı devam ettir. Bunu bir bilimsel enstitü işi gibi gör. Başarırsan zaten onlar sana üretim ve satış haklarını önerir. Rekabet istemeyeceği için yapar ama şu an elde hiçbir şey yok. Mesajı Paylaş

Keşke tei büyüse ve kale kalıp gibi şirketlere iş paslasa.

Bizim ihtiyaç duyduğumuz projeler

Ts3000 turboshaft ve turboprop
Ts1400 'ün turboprop-gas tribün çeşidi
Ts6000 turboprop
Tf20000-22000

Gibi projelere ihtiyacımız var. fakat bunun için yetrince proje ofisi ve adam yok malesef umarım bunun için umarım personeli alımı ve ek binalar inşaa edilir Eskişehir'e
Mesajı Paylaş

#873
Alıntı yapılan: Denizci16 - 21 Ekim 2023, 20:32:22
Keşke tei büyüse ve kale kalıp gibi şirketlere iş paslasa.

Bizim ihtiyaç duyduğumuz projeler

Ts3000 turboshaft ve turboprop
Ts1400 'ün turboprop-gas tribün çeşidi
Ts6000 turboprop
Tf20000-22000

Gibi projelere ihtiyacımız var. fakat bunun için yetrince proje ofisi ve adam yok malesef umarım bunun için umarım personeli alımı ve ek binalar inşaa edilir Eskişehir'e

En acili TF-6000 turbofan motor ve TF-35000... Çünkü insanlı uçakların etkinliği daha uzun süre devam edecektir bu yüzden TF-35000 mutlaka üretilmelidir... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Ekim 2023, 21:48:04

En acili TF-6000 turbofan motor ve TF-35000... Çünkü insanlı uçakların etkinliği daha uzun süre devam edecektir bu yüzden TF-35000 mutlaka üretilmelidir...

+1.

Düşük bir ihtimalle, insanlı uçakların etkinliği beklenenden hızlı azalsa bile, yine de TF-35k motorunun envantere alınması hemen hemen zaruridir.

Çünkü donanmamız için LM2500 tarzı türbin jeneratörler ve ağır nakliye uçakları için de yüksek güçlü turbofan motorlar lazım. Onlar da TF-35k çekirdeği olmadan geliştirilemez. Mesajı Paylaş

#875
Tülomsaş konusunda kesinlikle daha tecrübeli ama şöyle bir durum var ben bu forumda zamanında BMC'yi ağır şekilde eleştirmiştim ama şu noktada Tülomsaş çok daha tecrübeli olsa da önünde 3 4 tane ciddi problem var. 1.si kamu şirketi şimdi kamu özel sermaye avanataj dezavantajına  girmeyeceğim. Ama Türkiye gibi ülkede bir devlet kurumunun karar alma mekanizması berbat derecede kötü üstüne ciddi yatırım yapma konusunda daha da kötüyüz. Vakıf şirketleri de devlete ait ama onların yapısındada benzer hastalıklar var ama çok daha az düzeyde. MKE'nin durumu bile buna örnek. 2 büyük mühimmat ücretimiz Roketsan ile MKE ki görev alanları aynı olmasada  şirketlerin yapısında ciddi farklılıklar var. Ben bu tip kamu kurumlarının yeni nesil rekabetçi sadece donanma için değil sivil alandada iddialı ürünler geliştireceğini bunu pazarlayacağını ve satış sonrası destek sağlayacağını sanmıyorum. Bu kıyaslama BMC'ye göre tabi. 2. si bu motorların üretim süreci. BMC ciddi bir yatırım sürecinden geçiyor. Ankara'da yeni fabrika kuruyorlar,  ciddi bir dizel motor siparişi alacaklar yurt içi yurt dışı haliyle şirket  git gide kabiliyetini ve başarısını artıracak gibi duruyor. Tülomsaş dar bir yapıda donanma için dizel motor yap görevini alacak. Ve yapı olarak bu motoru devlete satsak yeter kafasında bir motor yapacaklar. BMC özel şirket olmanın karlı iş yapma hevesi gereği yeni nesil sivil pazarda da kendine yer bulacak esnek motorlar yapacağını düşünüyorum. 3. Sü ise bu işin sivil alanda ki başarısı. BMC Avrupa'da ucuz bir çekici  üreticisi olsa da ki zaten pek de bilinmiyordur. Ama sonuçta Türkiye çapında ulusal bir ciddi çekici üreticisi. Bu tip özel şirket doğru planlama ile kendi kabiliyetleri ile ( tabi burası şirketin kendi performansına bağlı ) sivil alanda ciddi bir noktaya gelebilir. Ben burada TOGG'un da bu alanda önemli olduğunu düşünüyorum. BMC ne de olsa bu şirketin ve Sironun sahibi. Ülkecek yeni nesil bir batarya fabrikamız olacak ki ASELSAN ile BMC elektrikli otobüs çalışmaları yaptılar. Kısacası gelecekte kullanılacak olan denizlerde ki elektrikli güç unsurlarına cevap verebilecek kapasitede olacaktır Tülomsaş'a göre.(Örneğin STM 500'ü dizel+lithium iyon konfigürasyonunda üretimi)  Tülomsaş gibi kamu kurumları devlet elllerine şunu yapacaksın demeden 1 iğne bile üretmezler. İnsiyatif alma , risk alma,  pazarı okuma, pazara ürün koyma , bunu pazarlama bu gibi kamu kurumlarında maalesef olmuyor. Eline büyük sermaye ve güzel bir motor ailesi almış bir özel şirket ciddi yatırımlar ile gelecek için daha efektif olacağını düşünüyorum. Zaten böyle bir projede mutlaka destek alacaklardır Tülomsaş'tan. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#876
Alıntı yapılan: baryshx - 21 Ekim 2023, 18:11:02
@yaşar
Aynen, Tümosan ve Tülomsaş varken uğraştıkları şirkete bak. Hiçbir tecrübesi yok.

Tümosan önce tank motorunu üretsin sonra başka işlere yelken açsın.

Avusturyalılar olmadan biz motoru yapamayız diyen Tümosan değil miydi?

İhaleyi alıp Avusturya desteği çekince biz tek başımıza motoru üretemeyiz deyip Altay'ı motorsuz bırakan şirkettir Tümosan.

Sanki efsane işler çıkarmış gibi konuşmuşsun. Tümosan'ın kaç motoru var?

Ama BMC gidip 4 önemli motoru üretmeyi başardı. 400, 600, 1000 ve 1500 beygirlik motorları üretip testlere başladı. 400 beygirlik motorun seri üretimi başladı diye biliyorum. 600 beygirlik motorda 2024 gibi seri üretime geçecek. Altay motoru testleri devam ediyor sonra Fırtına obüslerinin 1000 beygirlik motoru gelecek. Tümosan ha yaptık ha yapacağız diye yıllarca boşuna zaman kaybettirdi. Tamam BMC'yi sevmeyebilirsin de Tümosan'ı savunmak komik olmuş.

Tülomsaş'a gelirsek; Kamu şirketi. Ağır bürokratik yapıyı düşünürsek asla BMC kadar esnek olamaz. Amerika'ya bakın. Dev şirketlerin hepsi özel teşebbüs zira çok esnek hareket ediyorlar. Kamu demek ağır bürokrasi demektir. Bakma son dönemde savunma sanayii çok ön plana çıktı diye kamu şirketleri hızlı hareket ediyor yoksa aksak topal devam ederdi. Ben özel şirketleri sonuna kadar destekliyorum. BMC olur, Otokar olur yine eleştirsem de Tümosan olur desteklememiz lazım. Sadece kamu kaynaklarına bağlı kalmak işlerin sürekli uzaması demektir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 21 Ekim 2023, 19:09:29
RR Kale ortaklığı 2016-2017 yıllarında başladı diye anımsıyorum 6-7 sene olmuş. Hazır bilgi birikiminden faydalanarak başlanacak motor 10 yılı da bulmazdı şu an uçakta takılı olurdu. Motorun performansını konuşuyor olacaktık belki de.

Hem elimizde hiç bir yaptırım yok hem de tok satıcı gibi şartlarda diretiyoruz. Başla motoru üret al yap ama bilmem ne hakkını da almayıver noolmuş. Seneler geçti ne motor var ne de hala teknoloji paylaşımı. Böyle daha mı iyi oldu.

Rollsroyce ile başla ama diğer taraftan da motor arge çalışmanı devam ettir. Bunu bir bilimsel enstitü işi gibi gör. Başarırsan zaten onlar sana üretim ve satış haklarını önerir. Rekabet istemeyeceği için yapar ama şu an elde hiçbir şey yok.
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı YapTülomsaş'a gelirsek; Kamu şirketi. Ağır bürokratik yapı

Çok doğru. Maalesef ülkemizdeki kamu şirketi kültürü bu tip şirketleri ağır hareket eden bir konuma sürüklemiş. Ama gerekli düzenlemeler yapılarak bu tip şirketlere yeni kan zerk edilebilir ve istenilen ve arzu edilen performans alınabilir.
Tümosan konusunda benim de çekincelerim var. Ama hepten bir kenara itmemek lazım. Bu tip şirketler zorlanarak ve yardım edilerek başarılı hale gelebilirler. En güzel örneği, konusunda başarısız ve becerisi kısıtlı bir BMC, şimdi yeni yönetim ve enjekte edilen taze kanla, istediğimiz dizel motorlarını üretecek gibi görünüyor. Mesajı Paylaş

15. dakikadan sonra

"en az bir sekiz on yıllık bir süreç  bunun tamamen  seri imalata  girmesi"





benim dediğim  çift TF6000 motorlu  ve F5 kapasitesindeki  hayalet yakın destek uçağı için hala geç değil,  bu gün başlasan 2029'da  test uçuşları başlar,  belki daha bile erken uçar.
TF6000 motoru bir geliştirme projesi olmaktan çıkıp bir seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalacak gibi,  zira vakit yok,  stres çok.




TF6000  eğer işler yolunda giderse  üzerimizdeki stresi  ciddi oranda alacak.
MAM  nasıl   şöhret kazandıysa,  o motor da aynı şekilde  şöhret kazanacak ve bol bol kullanılacak.

mecburen yani.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz