TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ? Mesajı Paylaş

Dışı Ukrayna al serisi motorlar gibi duruyor.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 22 Şubat 2024, 22:39:26
Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ?

İlk çalıştırılacak prototip sonuçta seri üretim değil değişecek şeyler olacaktır illa ki. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 22 Şubat 2024, 22:39:26
Motorun gövdesinin görüntüsü bir beni mi rahatsız ediyor kimse birşey yazmamış ?
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 22 Şubat 2024, 23:54:26
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.

Yaşar bey ilk teslimatta yerli motorlu uçaklar da olacak dediler, sizce şimdilik KAAN için F110 motorunu devşirip, GE-132 gibi blisk yapıp ufak değişikliklerle başka bi motor mu yapıcaz, yoksa sıfırdan motor mu yetişecek bu sürede? Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
Mahmut Aksit.

TF 6000 motorumuzun artik son asamasina geldik. Ayrica PD 170 Motorumuzunda ilk ihracatini yaptik hayirli olsun.

Mesajı Paylaş
]

#1026
Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 23 Şubat 2024, 00:37:26
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Şubat 2024, 23:54:26
Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar.  Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.

Yaşar bey ilk teslimatta yerli motorlu uçaklar da olacak dediler, sizce şimdilik KAAN için F110 motorunu devşirip, GE-132 gibi blisk yapıp ufak değişikliklerle başka bi motor mu yapıcaz, yoksa sıfırdan motor mu yetişecek bu sürede?
Burada herkesin biraz göz ardı ettiği bir konu var. Motor için bir konsorsiyum kuruldu:
TEI
TR-motor (artık TEI'nin bir yan kuruluşu)
RR-Kale
Ivchenko Progress

Bu konsorsiyum KAAN'ın motorunu yapıyor. Her firma üstüne düşeni geliştiriyor. RR'nin de bu işe dahil olması projeye hız katacak. Projenin yürüyüşü ve gelişmesi konusunda benim bu yazdıklarım dışında bilgi sızıntısı da yok.

TF6000 motorundan gelecek data ve teknik girdiler bu motorun gelişmesine yardımcı olacak.

2028'de 2 uçak yerli motorla uçacak şekilde çalışılıyor.

Bu motor KAAN'ın özgün motoru olacak. Gelişip seri üretime girmesi 2030'u bulabilir. Ama daha da erken olmaması için de pek bir engel yok.

(Defencehub'da konuyla ilgili Cabatli_TR'nin yazıları vardı.) Mesajı Paylaş

#1027
TF-6000/10000 motorunda bir ilerleme var. Bildiğim kadarıyla, kompresörü 9 kademeden, 6 kademeye indirmiştik. (F110 motorunda 9 kademeli kompresör var.)

Þimdi, en modern motorlardaki gibi, kompresörün kademe sayısı 5 olmuş. Harika bir haber. Mesajı Paylaş

Sn. Yaşar bey veya konu hakkında bilgisi olan biri cevaplarsa sevinirim,

Bu Skylon Sabre motoru tam olarak nasıl çalışıyor?
1/20 saniyede motoru 1000 derece soğutabileceklerini iddia ediyorlar precooler sayesinde.
bizim benzer çalışmalarımız var mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 02 Mart 2024, 02:49:44
Sn. Yaşar bey veya konu hakkında bilgisi olan biri cevaplarsa sevinirim,

Bu Skylon Sabre motoru tam olarak nasıl çalışıyor?
1/20 saniyede motoru 1000 derece soğutabileceklerini iddia ediyorlar precooler sayesinde.
bizim benzer çalışmalarımız var mı?
Hala deneysel safhada olan ve tek kademe ile uzaya ulaşacak bir motor sisteminden bahsediyorsunuz.
Metanol enjeksiyonu ile soğutma yapan, likit hidrojen yakıtını hava soluyan bir motor sistemi ile yakarak 5+ Mach hıza ulaşıp 28km irtifada sistemi kapatıp, tanklarindaki likit oksijeni kullanarak 25+ Mach uzaysal hıza ulaşacak bir itki sistemi bu. 600bin Lbf itki elde edilebilecek bir sistem olması planlanıyor.
Teknoloji olarak bildiğimiz hava soluyan jet motorlarında çok farklı. Uzay teknolojisi konuşuyorsunuz bu motorda.

Bugünkü savaş uçağı teknolojisindeki bir sonraki adım, adaptive cycle motorlar olacaktır. Hatta turbofan dan ramjet itkiye dönüşen ve turbofan çalışma sırasında sıcak bölümlerde seramik matris kompozit malzeme kullanan motorlar olacaktır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz