TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Şubat 2024, 14:15:22
TF-6000/10000 motorunda bir ilerleme var. Bildiğim kadarıyla, kompresörü 9 kademeden, 6 kademeye indirmiştik. (F110 motorunda 9 kademeli kompresör var.)

Þimdi, en modern motorlardaki gibi, kompresörün kademe sayısı 5 olmuş. Harika bir haber.

"TF-6000'de kompresörün kademe sayısı 5 olmuş" bilgisi doğru mu Merzifonlu hocam? Resmi sitede 6 kademe görünüyor...

Kuru itki (SLS, ISA): 6.000 lbf
Boyutlar (GenişlikxYükseklikxUzunluk): 860x1100x2250mm
By-pass Ratio (SLS, ISA): 1,08
Özgül Yakıt Tüketimi (lbf/lbs.h): 0,70
Konfigürasyon
Fan: 2 stage axial
Kompresör: 6 stage axial
Türbin: 1 stage HPT - 1 stage LPT
Yanma Odası: Through Flow
Mesajı Paylaş

#1101
@HDS'nin twitine koyduğu resimde 5 kademe var.

https://pbs.twimg.com/media/GHHiHvuX0AALBlq?format=jpg&name=medium Mesajı Paylaş

Biz 6 kademe planlayip daha modern olan 5 kademeye dusurduk degil mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 10 Mart 2024, 11:35:43
Biz 6 kademe planlayip daha modern olan 5 kademeye dusurduk degil mi?

En azından 5 kademeli kompresör imal edilmiş ve şu anda test ediliyor. Resimdeki kompresörde eksik 1 kademe yoksa durum bu. Mesajı Paylaş

5 veya 6 kademe olmasındaki fark nedir peki? Mesajı Paylaş

#1105
Alıntı yapılan: İbrahim - 10 Mart 2024, 12:04:46
5 veya 6 kademe olmasındaki fark nedir peki?

Daha ucuz motor, daha hafif motor, daha kısa sürede imal edilen motor, daha fazla iç hacim ve daha az arızalanma ihtimali.

Bayağı fark var!  8) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tigerfish - 09 Mart 2024, 22:10:33
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 09 Mart 2024, 20:35:05
Alıntı yapılan: Tigerfish - 09 Mart 2024, 20:22:00
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 07 Mart 2024, 11:17:27
Nerede kaldı bu TF-6000/10000? Bekle bekle ağaç oldum ve kök saldım. Yeter daaaa.  :(

Bak gördün mü? Ne dedim ben sana?

;D Artık daha fazla şikayet edeceğim. Kaan Aralıkta uçmayınca, "Bari Anka-3'ü uçursaydınız" diye sızlandım, ertesi gün o uçtu. "TF-6000 nerede kaldı" dıye mızmızlandım, 2 gün sonra ilk ateşlemenin görüntüsü servis edildi.

Demek kiiiii benim ağlamama dayanamıyorlar! :P İlk hedefim, artık bundan sonra, Batu Güç Paketi'dir arkadaşlar! ;D

Haykırma ardından projelerin patır patır faaliyete geçmesi tesadüf olduğunu şüpheyle bakıyorum. Bendeyse tam tersi ben ne kadar ağlasam sızlasam iş daha daha uzuyor.

Þaka bir kenara gerçekten Kaan uçuşu gibi bu başarılı ateşleme bir Milat. Başarılı olmasaydı hiç Medyaya vermezlerdi. Dilerim ki Allah'ımdan artık gerisi çorap söküğü gibi gelir.

Biliyorsunuz bizde de işler yapılan pasta üzerinden yürüyor... Pastanın üzerine bizimkiler "uç Kaan uç" yazdılar 3 gün sonra uçtu.  :D

Varsa bir isteğiniz hemen söyleyin, yaptırayım pastayı  ;D

Þaka bir yana, bu motorda emeği geçen herkesin, hem küçüklerimin, hem büyüklerimin ellerinden öpüyorum. ALLAH onlardan razı olsun. Dilerim ALLAH'tan inşallah TF35000'in sesini de en kısa sürede böyle duymak nasip olur.  :D Mesajı Paylaş

#1107
Projeye sataşma gibi görmeyin ama bu deneme motorun montaj sonrası ilk denemelerine ait sistemlerin uyumunu test eden çok düşük devirlerde sıcaklıklarda bir deneme gibi görünüyor. Olması gereken bu tabi bir şey demiyorum. Bu yüzden müdür bey bir açıklama yapmadı izleyenlerin abartmasına izin verdi zira kendisi açıklama yapsa durumu anlatması gerekecekti. Atıyorum 30 bin devir döneceğine belki 5 binde dönüyor bu videoda. O gerçek motor sesini kudretini duymadık çünkü. Titreşimler yağlamalar anomaliler sensörler bunları sınayan bir test bu. Helikopter motorunda da yapılmıuştı hatırlarsanız. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Mart 2024, 12:22:24
Alıntı yapılan: İbrahim - 10 Mart 2024, 12:04:46
5 veya 6 kademe olmasındaki fark nedir peki?

Daha ucuz motor, daha hafif motor, daha kısa sürede imal edilen motor, daha fazla iç hacim ve daha az arızalanma ihtimali.

Bayağı fark var!  8)

Modern ucak türbinlerinin ne kadar kademeli olmasiyla bilrikte yuksek basinc, sicakliga dayanmasi, karmasik metal mazlemelerin kullanilmasi, en onemlisi givenirligi ve turbin omru gibi etkenler de mevcut.

Turbin kademesinin sayisindan daha onemlisi yuksek metalurji, metalin kirilma direnci, dokum teknolojisi, kimyasal yapisi gibi bilesenlerini de gozardi etmemek lazim.





Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 10 Mart 2024, 13:27:05
Projeye sataşma gibi görmeyin ama bu deneme motorun montaj sonrası ilk denemelerine ait sistemlerin uyumunu test eden çok düşük devirlerde sıcaklıklarda bir deneme gibi görünüyor. Olması gereken bu tabi bir şey demiyorum. Bu yüzden müdür bey bir açıklama yapmadı izleyenlerin abartmasına izin verdi zira kendisi açıklama yapsa durumu anlatması gerekecekti. Atıyorum 30 bin devir döneceğine belki 5 binde dönüyor bu videoda. O gerçek motor sesini kudretini duymadık çünkü. Titreşimler yağlamalar anomaliler sensörler bunları sınayan bir test bu. Helikopter motorunda da yapılmıuştı hatırlarsanız.

Abi kesinlikle katiliyorum. Sunu da belirteyim. Mahmut Bey zaten ilk calistirmada tam randimanla calistirma olmayacagindan, dusuk performansla calisacagindan ustune basa basa vurguladi. Cok supriz degil. Calisanlarin tepkilerine bakarsaniz bir fuze atis testindeki heyecan bile yok. Boyle bir seyin olmasi mumkun degil. Boyle bir motor calisacak ve calisanlar heyyyoo diye sevinecekler, mumkun degil. Bu motor bu sekilde defalarca calistirilmis diye dusunuyorum. Her calismada muhtemelen bir baska parca test ediliyordur. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz