TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Paylaşılmamıştı. Eline sağlık.

O halde 2. döngüdeyiz diyebiliriz belki de. Ben 5-6 tane döngü yaşayacağımızı düşünüyorum. 3-4 ile bitirebilirsek muazzam bir başarı olur. Bu durumda bu testler 2 sene daha en az devam eder. Zaten kendisi de önümüzde uzunca bir yol var diyor.

"State of the art" durumunu yakalamamıza en az 7-8 sene var gibi görünüyor. Sonrasında artık özgün bir şeylere yol açabiliriz.

Heyecanımız çok. Yolu açık olsun hepsinin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 09 Ekim 2024, 17:44:40
Alıntı yapılan: buraktunahan - 09 Ekim 2024, 16:55:37
- Þu ana kadar 60'a yakın test icra edildi. (Burayı tam anlayamadım, 60'a yakın test hangi motorda çok açık ifade değildi, ama 60'a yakın test galiba ilk TF-6000'de yapılmış olmalı.)

Belli testlerden sonra parçala işlemi yapılarak, malzemenin ne kadar tahribe uğradığı tespit ediliyor. Özellikle bazı bölümlerdeki malzemelerin istenilen değerleri sağlayamaması motor için ciddi bir sıkıntı. Çin zaten pek çok motor da bu sorunu yaşıyor. Bakalım, yakında çıkar, biz nerelerdeyiz. Tabi şunu da unutmamak gerek malzeme kalitesi yüksek olmadığı için batılı muadiller ayarında bir motor çıkmayacağını bilmek gerek.

Bizim malzeme kalitesi ile ilgili bir sorun yaşayacağımızı düşünüyor musunuz? Bana kalırsa belki daha iyisini yapamasak bile aynısını yaparız. Mesajı Paylaş

Kanal 7'nin ropörtajcısı "Dr" Eray Güçlüer'i fazla dinlemiş anlaşılan. ;D Kaan'ın TF-10000 ile uçacağını sanıyor! Ne kadar zor bir işe soyunduğumuzu anlamak istemiyorlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 09 Ekim 2024, 17:49:59
Bizim malzeme kalitesi ile ilgili bir sorun yaşayacağımızı düşünüyor musunuz? Bana kalırsa belki daha iyisini yapamasak bile aynısını yaparız.

Sayın Akşit röportajlarında tekrar tekrar malzeme kalitesinde istedikleri ürünleri alamadıklarını belirtiyor. TS-1400 motoru da bu sebepten beklenilenden ağır olmuş. Bu muhakkak ki motor ömrüne de yansımıştır. Tabi bu bilgileri bilmemiz şuan için mümkün değil. Mesajı Paylaş

TF6000'de, düşük seviye ön seri üretim safhasına geçinceye kadar, "kritik" motor parçalarının tek kristaller hariç, hemen hepsi, eklemeli 3D baskı sistemiyle yapılıyor. Bu üretim şekli daha ucuza geliyor. Hata bulunduğunda yüksek para harcanarak yapılmış döküm kalıp çöpe atılmıyor. Genel olarak bu yöntemle üretilen parçalar kalite olarak seri üretim parçalarından bir tık aşağıda oluyorlar. Ancak GE'ye F110 ve LEAP motorlar için Blisk kompresör üreten bir TEI'nin malzemede, kalite olarak geride olacağını düşünmek yanlış olur.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 09 Ekim 2024, 18:09:51
Alıntı yapılan: SH - 09 Ekim 2024, 17:49:59
Bizim malzeme kalitesi ile ilgili bir sorun yaşayacağımızı düşünüyor musunuz? Bana kalırsa belki daha iyisini yapamasak bile aynısını yaparız.

Sayın Akşit röportajlarında tekrar tekrar malzeme kalitesinde istedikleri ürünleri alamadıklarını belirtiyor. TS-1400 motoru da bu sebepten beklenilenden ağır olmuş. Bu muhakkak ki motor ömrüne de yansımıştır. Tabi bu bilgileri bilmemiz şuan için mümkün değil.

O durum, TS-1400 için geçerliydi. O zamandan beri iki şey değişti: 1- Biz süper alaşım araştırmalarını başlattık. 2- Nadir toprak elementleri konusunda ABD kampına katıldık, çünkü Çin burada işleme tesisi kurmak istemedi. (Dönüp ABD'ye, "bizden malzeme isteyen bize malzeme versin" diyebiliriz yani.) Mesajı Paylaş

#1246
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 09 Ekim 2024, 18:16:33
O durum, TS-1400 için geçerliydi. O zamandan beri iki şey değişti: 1- Biz süper alaşım araştırmalarını başlattık. 2- Nadir toprak elementleri konusunda ABD kampına katıldık, çünkü Çin burada işleme tesisi kurmak istemedi. (Dönüp ABD'ye, "bizden malzeme isteyen bize malzeme versin" diyebiliriz yani.)

Sayın Akşit'in yeni açıklamaları da aynı doğrultuda gidiyor. Þuan için bir değişiklik olduğu yönünde bir emare yok. Belki ilerleyen yıllarda bir gelişme olur. Mesajı Paylaş

 
Yahu ne bu karamsarlık.

Hiç uçağımız kalmasa da kimse ülkemize saldırmaya cüret edemez, İran ve birçok batı karşıtı ülkenin hava kuvvetleri yok denecek kadar az.

Yapmamız gereken, motor projelerinin bitmesini beklemek.

Bu sırada;

1- Öncelikle mini denizaltılar olmak üzere denizaltı sayısını arttırmak.

2- Radar projelerinin entegrasyonu.

3- Füze projelerini bir an önce olgunlaştırmak.

Konuyla ilgili olarak söylemek gerekirse bir yıl daha bekleyelim 2025 yılından sonra takvim belli olur diyorum.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 09 Ekim 2024, 18:09:51
Alıntı yapılan: SH - 09 Ekim 2024, 17:49:59
Bizim malzeme kalitesi ile ilgili bir sorun yaşayacağımızı düşünüyor musunuz? Bana kalırsa belki daha iyisini yapamasak bile aynısını yaparız.

Sayın Akşit röportajlarında tekrar tekrar malzeme kalitesinde istedikleri ürünleri alamadıklarını belirtiyor. TS-1400 motoru da bu sebepten beklenilenden ağır olmuş. Bu muhakkak ki motor ömrüne de yansımıştır. Tabi bu bilgileri bilmemiz şuan için mümkün değil.

"Bizim Motorumuz Muadilinden 30 Kg Kadar Daha Ağır Ama 120 Beygir Fazla Güç Üretiyoruz" demişti. Ben malzeme kalitesi için bir şeyler dediğini hatırlayamadım üstadım. Bu süreçte ayrıca defalarca alaşımlar ile ilgili güzel haberler de duyduk. Umarım ben haklı çıkarım :) Ne bileyim hadi siz haklı olun da biraz fazla ağır olsun yada çabuk yıpransın yine de malzeme kalitesi yüzünden sekteye uğramayız diye düşünüyorum.

Tek bir çiçekle bahar gelmiyor maalesef. Aslında yarı iletken sektörü de sanayimiz gibi hızla gelişseydi şu anda başka şeyleri konuşurduk herhalde. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 09 Ekim 2024, 22:27:50
"Bizim Motorumuz Muadilinden 30 Kg Kadar Daha Ağır Ama 120 Beygir Fazla Güç Üretiyoruz" demişti. Ben malzeme kalitesi için bir şeyler dediğini hatırlayamadım üstadım. Bu süreçte ayrıca defalarca alaşımlar ile ilgili güzel haberler de duyduk. Umarım ben haklı çıkarım :) Ne bileyim hadi siz haklı olun da biraz fazla ağır olsun yada çabuk yıpransın yine de malzeme kalitesi yüzünden sekteye uğramayız diye düşünüyorum.

Tek bir çiçekle bahar gelmiyor maalesef. Aslında yarı iletken sektörü de sanayimiz gibi hızla gelişseydi şu anda başka şeyleri konuşurduk herhalde.

Hocam, LHTEC T800'ün yaklaşık 220 shp daha fazla güç üreten versiyonu da var. TEİ'nin malzemeye ulaşımı sadece Türkiye'de ürettik oldu gibi düşünmemek gerekli. Ham maddeye ulaşım konusu da var. Üstelik bu hammaddeden ürün için gerekli ara ürünün çıkarımını yapabilecek Türkiye'de çok kısıtlı imkanlar var. Bu konular zayıf olduğumuz konular. TEİ'nin çalışmalar çok butik. Butik çalışma ile endüstriyel üretim çok farklı konular. Bu motorlar seri üretime geçtiği vakit bu butik çalışmalarla yıl 2 tane motor yaparsın. Belli başlı firmaların bu konularda görevlendirilmesi gerekecek yada dışarıdan alıma devam edilecek. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz