TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mevcut Hürjet'i hiç değiştirmeden,  ,  1800kg  silah,  %10  daha az  hız,  %10  daha az  yakıtla   uçağı  uçurmak için 10000lb  kuru itki yeter mi?
404  ebatlarında bir motordan 10000lb kuru itki elde etmek çok imkansız olmasa gerek.
Mesajı Paylaş

Bence en zor olanini eninde sonunda basarmaktan daha büyük bir mutluluk yoktur. Sanki yeni bebeginiz dogmus gibi hissedersiniz.

Önemli olan islerin erbabina verilmesi ve liyakatsiz yükselen, sadece siyasi kardolasmadan yararlanan sahislara isten el cektirmektir. Amcak böyle basarili oluruz. Mesajı Paylaş

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit:

TS3000 ile ilgili bazı çalışmalarımız var.

Hatta ondan da daha büyük bir motor konuşuluyor şu anda.

Daha resmi olarak başlamadı ama ön çalışmaları var.

Kaynak: Turan Oğuz

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 23 Ekim 2024, 16:34:30
TF-6000 motorunda 1. nesil tek kristal kullanılmış. Detay bilgi olarak yazayım buraya. Buradan da bu motor için TIT değeri tahmin edilebilir.
Sn Merzifonlu,
TF6000'de 1inci nesil tek kristal kullanıldığından eminmisiniz? Dr Akşit, bir çok kere öğünerek 3üncü nesil tek kristal yaptıklarından dem vurduktan sonra "en güçlü" turbofan motorumuza neden 1inci nesil kullansınlar?

Tabiiki şunuda unutmamak lazım; her nesil yükselmesinin sıcaklık olarak, sadece 30-40 derece santigrat bir etkisi vardır. Hatta nesil yükseldikçe, sıcaklıktaki artış biraz düşer. 1 ve 2nci nesil arasında 40 derece santigrat bir iyileşmeye karşın, 2nci ve 3üncü nesilde 30 santigratlık, 3üncü ve 4üncü nesil arasında 30 santigratın az altında bir iyileşme olur.
Asıl önemli olan, soğutma kanallarının en optimum şekilde açılması, türbin bıçaklarının üzerine uygulanan seramik kaplamanın kalitesi gibi konulardır. Tek kristal kullanımının asıl etkisi süper alaşımların yüksek sıcaklık altındaki "Creep" dayanıklılığıdır.
Yoksa iyi bir tek kristal bıçak 1160-1180 santigrat derecede erir. Ama soğutma kanallarına basılan serin hava (~600 santigrat derecede) ve kristal bıçak üzerindeki seramik kaplama sayesinde 1500- 2000 santigrat derecelere kadar türbin giriş sıcaklığı arttırılabilir.

Yüksek itki için, yüksek TIT gerekir. Ama yüksek TIT, bıçakların "Creep" yapısal bozulmasını hızlandırır. Daha yeni nesil bıçaklarda bu bozulma yavaşlar. 1inci nesil bıçakla 3üncü nesil bıçak arasında 70 santigrat derece bir sıcaklık farkı vardır. Ama asıl önemli olan daha yeni nesil bıçakların daha zor deforme olmaları ve daha uzun ömürlü olmalarıdır. Mesajı Paylaş

#1284
Alıntı yapılan: Yasar - 24 Ekim 2024, 19:42:50
Sn Merzifonlu,
TF6000'de 1inci nesil tek kristal kullanıldığından emin misiniz?

Adım Emin değil, ama bu bilgiden %100 eminim. :) Kanıtım yoksa, kesin konuşmamaya elimden geldiğince dikkat ederim. Matematikçinin iş ahlâkı buna dayanır.

Ahanda kanıtı:

Bilgi de bizzat Sayın Akşit'ten; 4:40 dan itibaren siz de duyabilirsiniz. 3. Nesilleri ileriki motorlarda düşünüyorlarmış. Þu anki prototipte 1. nesil kullanmışlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Ekim 2024, 20:27:33
Alıntı yapılan: Yasar - 24 Ekim 2024, 19:42:50
Sn Merzifonlu,
TF6000'de 1inci nesil tek kristal kullanıldığından emin misiniz?

Adım Emin değil, ama bu bilgiden %100 eminim. :) Kanıtım yoksa, kesin konuşmamaya elimden geldiğince dikkat ederim. Matematikçinin iş ahlâkı buna dayanır.

Ahanda kanıtı:

Bilgi de bizzat Sayın Akşit'ten; 4:40 dan itibaren siz de duyabilirsiniz. 3. Nesilleri ileriki motorlarda düşünüyorlarmış. Þu anki prototipte 1. nesil kullanmışlar.
+1
Çok teşekkürler.

Buradan benim anladığım, motor hacimsel olarak büyük. Yüksek TIT değerlerine gerek kalmadan istenilen itkiyi verecek. Isıl iz açısından da istenilen değerde olacak. İleriye dönük olarak ta yüksek potansiyel taşıyor.
Benim yukarıda anlatmaya çalıştığım konularla da örtüşüyor. Mesajı Paylaş

O video ya göre bence ikinizde haklısınız Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1287
Alıntı yapılan: Yasar - 24 Ekim 2024, 21:48:26
Buradan benim anladığım, motor hacimsel olarak büyük.

Doğru. En başından beri içimden hep şunu diyorum: "Yaklaşık GE F404 çapında ama 6000 lb itki üreten bir motor yapıyorsan, iki ihtimal vardır. Ya çok ihtiyatlı/beceriksizsindir, ya da asıl niyet başkadır." Bu kadar iri bir motorun, sadece 6000 lb itki üretmesi biraz saçma geliyor bana...

Bence TF-6000 ile üç farklı şey aynı anda hedef alındı.

i) GE F404 ayarında bir motorun temellerini atmak.
ii) TF-35000 için hazırlık yapmak.
iii) TF-6000 çekirdeği üzerinden, 3000 HP'den 6000 HP'ye kadar olan aralıktaki turboşaft ve turboprop motor ihtiyacını tek hamlede gidermek. Mesajı Paylaş

Valla şiir gibi bir tartışma oldu üstadlar. Çok ufuk açıcı oldu benim açımdan. Teşekkür ederim.

Ayrıca uzun zaman sonra ilk defa bir röportajda değişik bir bilgi aldık. Valla her seferinde TS1400'un 6 sene 3 ayda yapıldığını duymaktan ben yorulduydum. Gerçi bu sefer de söyledi  ;D

Yapılan testlerin 30 kadarı ilk iki haftada yapıldıydı diye hatırlıyorum. Bir önceki röportajda şu anda iç TF6000'ın parçaladık, içini inceliyoruz da önemli. Muhtemelen aylardır bence bu parçaları inceliyorlar. Aslında birkaç ay önce söylenen 54 test bence halen 54. Demem o ki bence yapısal bir değişiklik olmadan devam ediyorsak haberler bayağı iyi demektir. Mesajı Paylaş


https://en.defenceturk.net/testing-of-tf6000-engine-continues/

Kalifikasyon testleri 2028'de yapılacak denmiş. Buna yorumunuz nedir arkadaşlar? Daha önümüzde ne kadarlık bir süre ön görülüyor bu durumda? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz