LCA TEJAS: Hindistan’ın Savaş Uçağı

Başlatan SKYWOLF, 07 Haziran 2010, 16:30:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

LCA TEJAS: Hindistan'ın Savaş Uçağı

TEJAS: Hindistan'ın Savaş Uçağı Aralıkta Teslimata Hazır



Hindistan'ın hafif savaş uçağı LCA'nın Limited Series Production (LSP) uçağı LSP-4, Banglore hava alanında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Uçak 40 dakika uçarak, bu uçakların toplam uçuş süresini 1110 saate çıkaran 10. Tejas uçağı oldu. Uçak 11 km irtifada 1.1 Mach hızla seyretti. Test Pilot Gp Yüzbaşı Suneet Krishna, Test Direktörü Gp Yüzbaşı D Chakravorty ile birlikte Milli Uçuş Test Merkezi telemetri tesisinden yönlendirmesiyle uçtu

İlk uçuşunu gerçekleştiren Tejası Uçağının bu modelinin Aralık 2010'da Hindistan Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi planlanıyor. Havacılık Kalkınma Ajansı müdürü PS Subramanyam,  Tejas ekibinin uçağı Hindistan'ın merkezinde sıcak hava testlerinden geçireceğini söyledi.

Uçuşu ACNS (Hava) ile Deniz Kuvvetleri Karargahı da izledi. Sea Harrier filosunu değirtimek isteyen Hint Donanmasının bu projede önemli derecede payı bulunmaktadır.

DEFENCETURK.COM
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 25,771 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 58 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hindistan 27 senedir sürmekte olan ve tek motorlu Hafif Savaş Uçağı projesi LCA (Light Combat Aircraft) kapsamında seri üretimi start alan Tejas uçağının son Mk. II modeli için ABD konuşlu üretici General Electric teklifi F414 tipi turbofan motoru üzerinde karar kıldı.
Böylelikle Tejas Mk.II uçağının uluslararası motor ihalesini kazanan General Electric, Avrupa konsorsiyumunun teklif ettiği Eurofighter/Typhoon uçağının motoru EJ200'e karşı galip gelmiş oldu. General Electric ilk aşamada, Hindistan Hava Kuvvetleri'nin Tejas Mk.II uçağı için 99 adet F414-INS6 tipi turbofan motor üretecek. Motorların bir kısmı ABD'de üretilecek fakat teknoloji transferiyle büyük bir bölümü Hindistan tarafından lisansla üretilecek.

Söz konusu modern F414 serisi motorlar ABD ve Avustralya'nın F/A-18E/F Super Hornet ve İsveç'in yeni geliştirdiği JAS-39 Gripen NG uçaklarında da kullanılmakta. Tejas uçağının ilk modelleri yine General Electric'in F404 motoru ile donatılmışlardı ve Hindistan bu motordan 44 adet sipariş vermişti.

Görüldüğü gibi dünyanın nüfus bakımından Çin'den sonra ikinci büyük ülkesi, kısmen bir sanayii/teknoloji devi ve dünyadaki 9 askeri nükleer güçten biri olan Hindistan bile, 30-40 yıldır üzerinde uğraştığı halde dışarıdan bağımsız kendi başına yerli bir ana muharebe tankı (Arjun) veya hafif bir savaş uçağı (Tejas) dahi üretemiyor, zira gelişmiş modern bir turbofan motor üretmek, son derece komplike bir sistem olduğu için dünyada sayılı bir kaç ülkenin üstesinden gelebildiği teknolojik bir husus. ABD'den sonra savunmaya en çok maddi kaynak ayıran bir Çin bile, uğraştığı ve yoğun çaba sarfettiği halde bugüne dek Rusya'dan bağımsız olarak yerli bir turbofan motor üretebilmiş değil.

Diğer yandan Hindistan'ın F414-INS6 motorunu seçmesi dolaylı olarak Hindistan'ın bir diğer programı olan, orta sınıf çok rollü savaş uçağı projesi MMRCA (Medium-Multi Role Combat Aircraft) çerçevesindeki, ilk aşamada yaklaşık 11 milyar dolarlık ve 126 uçaklık uluslararası ihaleyi de etkileyebilir.

MMRCA ihalesine halen ABD'den Lockheed Martin teklifi F-16IN (Blok 60) ve Boeing çözümü F/A-18E/F Super Hornet (Blok II) yanında, İsveç'ten Saab teklifi JAS-39 Gripen NG, Fransa'dan Dassault teklifi Rafale F.3, Rusya'dan Mikoyan-Gurevich MiG-35 "Fulcrum-F" ve nihayet Avrupa teklifi (İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya) Eurofighter/Typhoon Tranche III iştirak ediyorlar.

Fakat Hafif Savaş Uçağı (LCA) ihalesinde Tejas'ın Mk. II uçakları için de General Electric motorlarının seçilmesi ve söz konusu F414-INS6 motorlarının Super Hornet ve Gripen uçaklarında da kullanılması, lojistik açıdan özellikle F/A-18 olmak üzere bu uçakların şansının MMRCA ihalesinde daha da artmasına yol açacağı tabiidir.
http://www.savunmasanayi.net/hindistan-tejas-motorunu-secti/hindistan-tejas-motorunu-secti/ Mesajı Paylaş

#2
Kaveri Motoru Bir Başka Bahara



Hindistan Savunma Bakanı A. K. Antony, bir soru önergesine 14 Mayıs'ta yazılı olarak verdiği yanıtta, Hindistan'ın Savunma Araştırma ve Geliştirme Kurumu (Defence Research and Development Organisation / DRDO) tarafından geliştirme çalışmaları sürdürülen Kaveri jet motorunun çalışmalarının ne zaman tamamlanacağı ile ilgili kesin bir tarih verilemediğini bildirdi. Motorun şu anda Tejas jet muharebe uçağının güç ihtiyacını karşılayamadığını belirten Antony, motorun kullanım alanı olarak İHA ve deniz uygulamalarının düşünüldüğünü, Tejas Mk-I uçağı ile denemelerin ise 3 yıl içinde yapılabileceğini kaydetti...http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1815&hid=3 Mesajı Paylaş
Özgürlük için Pardus...

TEJAS Sonunda Göreve Başlıyor



Çeşitli maliyet artışları ve 20 yıldan fazla süren gecikme sonrası Hindistan'ın yerli hafif savaş uçağı TEJAS, bu ay Banglor'da resmi göreve başlıyor.

Operasyonel yeterliliğin kanıtlanması için uçak halen Arap Denizi üzerinde, Goa sahilinde silahlı uçuş testlerine devam ediyor. Geçtiğimiz pazar günü gerçekleştirilen denemede TEJAS, pilotsuz hedef uçağı Lakshya tarafından çekilen bir hava hedefini havadan havaya bir kızılötesi füze ile vurarak imha etti. Böylelikle uçağın gelişiminde çok önemli bir kilometre taşı aşılmış oldu.

Uçağı Projesi Rs 560 crore bir maliyetle 1983 yılında başlamıştı ve tam otuz yıl sonra  yaklaşık Rs 25.000 crore toplam maliyetle  tamamlanmış olacak. Savunma Bakanı AK Antony uçağın ikinci operasyonel yeterlilik kabul çalışmalarına 20 Aralık'ta başlanacağını ve hemen ardından Banglore'da Hindistan Hava Kuvvetleri'nde göreve başlayacağını bildirdi. LCA Mark 1 olarak adlandırılan bu uçaktan 40 adet üretilecek. Hava Kuvvetleri Komutanı NAK Browne, Tejas'ın 2014 yılı sonunda savaşa hazır olacağını sözledi. Ayrıca Tejas'ın emekliye ayrılan Mig-21'lerin yerini alacaklarını da sözlerine ekledi.  DRDO ve HAL uçağın daha güçlü ve yetenekli modellerini geliştirmek için çalışmalarına devam edecekler. Radar sistemi ve diğer eklentilerin iyileştirilmesi sonucu ortaya çıkacak olan Mark II tipi sonraki aşamada üretilecek. Mevcut plana göre Hindistan Hava Kuvvetleri 7 filoda toplan 140 kadar Tejas uçağına sahip olacak.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Son gelen haberlere göre 20-30 civarında Tejas göreve başlamak üzere. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

LCA TEJAS Elektronik Harp Paketiyle Donatıldı



Hafif Savaş Uçağı (LCA) Tejas gelişmiş bir elektronik harp paketi (EW paketi) ile donatılarak mücadele gücü bilenmiş uçak oldu.

Savunma Araştırma ve Geliştirme Organizasyonu (DRDO) yetkilisi tarafından yapılan duyuruya göre sistem, Tejas-PV1 uçağı ile dün ilk defa uçuçta denendi. Elektronik harp paketi, Savunma Aviyonik Araştırma Kurumunun (DARE), savaş uçaklarının aviyonikleri ve elektronik harp sistemleri konusunda uzmanlaşmış bir laboratuvarı tarafından geliştirilmiştir.

Test edilen elektronik harp paketinin radar ikaz sisteminin yanı sıra sistem bir jammer ile donatılmıştır. Jammer yaydığı parazit sinyalleri ile düşman radarlarının etkisini ortadan kaldırır.  Gerçekleştirilen testte uçak üstündeki sistem, uçağın rotası etrafındaki radar sinyallerini tespit etti.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İlk Tejas Hindistan Hava Kuvvetleri'nde



Hindistan'ın ilk yerli savaş uçağı LCA TEJAS, projesinin başlamasından 32 yıl sonra Savunma Bakanı Manohar Parrikar tarafından Hindistan Hava Kuvvetleri'ne teslim edildi.

LCA projesi 1983 yılında 5 600.000.000 rupi ile başladı. Son üç yılda LCA projesine aktarılan para miktarı 250.000.000.000 rupiye yükseldi. Üretilmesi düşünülen tüm modeller modeller dahil edilirse bu değerin 650.000.000.000 rupi, yani yaklaşık olarak 10 milyar ABD doları değerinde olması bekleniyor.

Amerikan  General Electric F404-GE-F2J3 motoruyla donatılan 4+nesil sınıfındaki uçak, ilk test uçuşunu 2001 yılında gerçekleştirmişti. Bugüne kadar prototiplerle 2800 test uçuşu gerçekleştirildi.

Hindistan Hava Kuvvetleri ilk etapta 40 LCA siparişi verdi. Bu sipariş edilen uçakların en az 16 adedinin 2 yıl içerisinde hava kuvvetlerine teslim edilerek bir filo kurulması bekleniyor. 20 yıl kullanım ömrü olan Tesaj'ın ileride geçireceği modernizasyonla 2045 yılına kadar kullanılması düşünülüyor.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Adamlar yapmıs modernize ilede 30/35 yıl görevde kalır o zamana kadarda Pak fa yada kavusur. Kendı 5. Nesil ucagınada. Ne diyelim darısı basımıza... Mesajı Paylaş

Hem hafif sinif savas uçagi  hem 4+ nesil kategorisinde olmasi dogalmi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sephiroturk - 18 Ocak 2015, 18:57:11
Hem hafif sinif savas uçagi  hem 4+ nesil kategorisinde olmasi dogalmi

Doğal. :) >> http://tr.wikipedia.org/wiki/Avc%C4%B1_u%C3%A7a%C4%9F%C4%B1

Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 18 Ocak 2015, 10:47:25
Adamlar yapmıs modernize ilede 30/35 yıl görevde kalır o zamana kadarda Pak fa yada kavusur. Kendı 5. Nesil ucagınada. Ne diyelim darısı basımıza...

Bir de Amcaları bunların. :D >> http://www.defenceturk.com/index.php?topic=5399.0 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz