HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Gökbörü - 03 Şubat 2023, 10:25:48
Bizle ortak olmak isteyecek ülkeleri siralarsaniz hiçbirinin bizim sorunlarimiza çözüm olacak halinin olmadığını görürsunuz..çünkü hiçbirinin bağımsız bir teknolojik altyapısı yok...varolan değerli insan gücünün de derdi kendini (eğer çoktan yapmamissa) batıya atmak...ucuz işcilik derseniz savunma sanayinde hem nispeten ucuz hemde kalitesini en iyi biz yapiyoruz zaten orada da bir katkı olmaz..

Savaş ile bogusan Ukraynadan  bile motor teknolojisi transfer edip edemedigimiz belli değil bunu da yazalim bir köşeye...adamların gelip burada motor fabrikasi kurmasi gerekirken  biz orada IHA hattı kurmaya çalışıyoruz..

Olsa olsa Arap ülkeleri para verirler, bunun karışıklığinda da bizden üretimi oraya kaydirmamizi ya da teknoloji transferi isterler bende şahsen buna karisiyim...gobegimiz catlayacak birşey geliştirelim diye sonra yolda yururken bulmus gibi sirlarini önüne gelene vereceğiz..

ABD Almanya ne yapiyorsa bizimde onu yapmamız lazım.. parasiyla alırsın,  vidasini sokmeye benden teknisyen gider,onun da parasini verirsin..nokta
.
+1 Mesajı Paylaş

250 yıl önceki dünya haritasında 3 tane yan yana Türk devleti vardı ve sınırları orta avrupadan Çin sınırına kadar kesintisiz devam ediyordu. Batıdan doğuya Osmanlı İmparatorluğu(bugünkü Türkiye), Safavi imparatorluğu (Bugünkü Azerbaycan) ve Babür İmparatorluğu(Bugünkü Pakistan).
Bu resimdeki gibi yani.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Gökbörü - 03 Şubat 2023, 10:25:48
Bizle ortak olmak isteyecek ülkeleri siralarsaniz hiçbirinin bizim sorunlarimiza çözüm olacak halinin olmadığını görürsunuz..çünkü hiçbirinin bağımsız bir teknolojik altyapısı yok...varolan değerli insan gücünün de derdi kendini (eğer çoktan yapmamissa) batıya atmak...ucuz işcilik derseniz savunma sanayinde hem nispeten ucuz hemde kalitesini en iyi biz yapiyoruz zaten orada da bir katkı olmaz..

Savaş ile bogusan Ukraynadan  bile motor teknolojisi transfer edip edemedigimiz belli değil bunu da yazalim bir köşeye...adamların gelip burada motor fabrikasi kurmasi gerekirken  biz orada IHA hattı kurmaya çalışıyoruz..

Olsa olsa Arap ülkeleri para verirler, bunun karışıklığinda da bizden üretimi oraya kaydirmamizi ya da teknoloji transferi isterler bende şahsen buna karisiyim...gobegimiz catlayacak birşey geliştirelim diye sonra yolda yururken bulmus gibi sirlarini önüne gelene vereceğiz..

ABD Almanya ne yapiyorsa bizimde onu yapmamız lazım.. parasiyla alırsın,  vidasini sokmeye benden teknisyen gider,onun da parasini verirsin..nokta
.


Zaten bu saatten sonra projelerimize "ortak" değil olsa olsa "müşteri" olunabilir. Çünkü ortaklık dediğiniz şey ancak AR-GE safhasında olur. Böylece projede riskleri paylaşırsınız, maliyeti paylaşırsınız, taşın altına elinizi koyarsınız. Uçak ortaya çıkıp pistte yürümeye başladıktan sonra bir projeye ortak olunmaz. Bu saatten sonra olsa olsa o projeye "müşteri" olunur.

Diğer yandan savunma sanayii ticaretinde bu kadar sert olunmamalı. Çünkü geliştirdiğiniz savunma sanayii ürünlerini eğer ihraç edemezseniz idame ettirilebilir bir savunma sanayii kuramazsınız. Sisteme mutlaka dışarıdan para girişi olması gerekir. Böylece yeni AR-GE çalışmalarınızı finanse edebilirsiniz.

Bu nedenle müşteriyi küstürmemek ve ayağı alışsın babında müşteri ülkelere bazı avantajlar sunabilirsiniz. Örneğin bazı kritik olmayan parçalar müşteri ülkede üretilebilir veya montajlanabilir. Hatta herhangi bir platformunuzun daha yenisini ürettiyseniz, örneğin 7-8 yıl önceki eski bir teknolojinizin üretim hattını o ülkeye taşıyabilirsiniz. Bu tür ilişkiler stratejik olarak müşteri ülkeyi size bağlayacaktır.

Örneğin Amerika'nın F-16 montaj hattını 80'li yıllarda Türkiye'ye kurması, bizi müşteri olarak Amerika'ya öyle bağladı ki, bildiğimiz, gördüğümüz, aşina olduğumuz uçak diye nerdeyse 40 yıl sonra halen Amerika'dan F-16 almaya çalışıyoruz. Keza GE'nin bazı parçaları TEİ'ye ürettirmesi, montajına izin vermesi nedeniyle, bildiğimiz, gördüğümüz, aşina olduğumuz motor diye MMU'da bile aynı motoru tercih ediyoruz.

Yani sözün özü, sürdürülebilir bir savunma sanayii için müşteri ülkelere bazı avantajlar sunmak uzun vadede bizim çıkarımıza olacaktır. Mesajı Paylaş

#1033
Pakistan'da yakında iç savaş çıkar... Hele Çin ile ilişkileri artırdıktan sonra Batı , Pakistan'ı bölmek için herşeyi yapacaktır...Zaten maddi-askeri bütün yardımlar kesildi...Ben Pakistan yerinde olsam F-16'larımı böler-parçalar Türkiye'ye gönderirim artık F-16'larını bile havada tutamazlar...Hiç değilse bize faydası olsun...


Afganistan - Rus savaşı mülteci akını Pakistan'ın sonu oldu...Bu noktaya getirdi , bu Suriye'den gelen mülteci aşıklarına iyi bir ders olur diyeceğim ama olmayacak çünkü onları getirenler de Radikalleşmeye hayır diyecek fıtratta değiller...

Hürjet-MMU ;Pakistan'a satışı direkt ambargoya girmemiz,tüm teknolojimizin Çin'e gitmesi demektir...
Belki çoktan Çinliler ABD malı F-16 motorunu kopyalamaya başlamışlardır...

NOT: Hürjet'in mock-up olmayan kokpit resmi var mı acaba? Mesajı Paylaş

#1034
Alıntı Yap
Mesajı Paylaş
]

"Yani sözün özü, sürdürülebilir bir savunma sanayii için müşteri ülkelere bazı avantajlar sunmak uzun vadede bizim çıkarımıza olacaktır."
Sn Buraktunahan dediklerine katılıyorum.Ama şöyle bir farkı da göz etmek gerek biz ürettiğimiz ürünleri sattığımız pazarlar ve ülkeler hep fakir küçük orduya sahip teknolojik yapısı düşük ve en önemlisi baskı altında ülkeler.Bu sebeple hem küçük alımlar yapıyorlar hem de biz bu pazarlama kısmında daha bu işin başındayız. Ortak üretim teknoloji transferinde örneğin 60+dan fazla Anka Aksungur siparişi vermeyen ülkeye niye üretim tesisi açayım.500 den fazla zırhlı araç almayan ülke de aynı şekilde.Hem maliyeti hem lojistik olarak mantıksız ve gereksiz iş yükü.Bizim savunma sanayi olarak en büyük eksiğimiz başarımızı ve konseptlerimizi sivil sektöre yayamamamız.Örneğin yeni dizel motorlar geliştiriyoruz.Eğer bu motorları BMC özelinde söylüyorum sivil kamyonlarında ve marine versiyonlarını Yatlarda teknelerde satamaz ise hem geliştirme yapamaz hemde üretim teknolojisi ve hızı gelişmez.TUSAÞ Gökbey'den sivil pazardan Türkiye hariç 10 yıllık süreçte 400-500 adet sipariş alamazsa sürdürülemez ve bir noktadan sonra yapacağımız projeler çok büyük külfetler doğurur.
Benim bu konuda en büyük örneğim ASELSAN Ve HANWHA.Bizim yerli sanayimiz Kore'ye hem şirket yapılarımız hem proje yönetimimiz oldukça benziyor.Onlar bizden bazı sektörlerde daha erken başlamış.Biz harp yaptığımız için bazı sistemlerde hem daha çok ürün ve tecrübemiz var.Þirket yapılarımız bile benzer.HANWHA ile ASELSAN benzer markalar denebilir.Savunma sanayisinde sadece ASELSAN'ın BMC yi bünyesine katmış hali diyebiliriz.Zırhlı araçta üretiyorlar.Ama adamlar askeri becerilerini sivil sektörlere de bir şekilde entegre etmiş, yıllık 60 milyar dolar ciroları var askeri anlamda ASELSAN ile benzer cirolara sahip.Dünyanın en büyük Güneş paneli üreticilerinden olmuşlar keza Rüzgar türbini ve Hidrojen çevrim santralleri de var.Ben şimdi soruyorum sevgili ASELSAN neden bu işlere zamanında girmedi.Kalyon grubu gitti Ankara'da kurdu.ASELSAN bu kadar elektronik alt yapısı olan şirket neden panel üretimine,akü üretimine girmez.Türkiye her sene 300+adet üzerinde Rüzgar türbini inşa ediyor.Yurtdışı da satış yapacağını hesap edelim.ASELSAN iyi mühendislik ve biraz satış gayreti ile yılda 500 adete yakın rüzgar türbini üreten şirket olabilirdi.2000'li yıllarda doğru yatırım ile LG Chemistry,Panasonic gibi şirketler ile ortak olup hem Avrupa için hem de ülkemiz için Türkiye'de ki uygun fiyatlı işçilik ile batarya üretim teknolojilerine girebilirdi.Robot kol teknolojileri,Asus MSi gibi şirketlere ucuz Fason anakart vb.elektronik devre üretimi gibi onlarca sektörde kendini sivil bir dev şirket haline getirebilirdi.Ama bana göre vizyoner ve kaliteli yöneticiler gelmedi ya da biz Askeri sanayi dışında bize bir görev yok diye girmediler.Bakın sadece Güneş paneli ve rüzgar türbini işine girseler sadece iç piyasada yıllık 2-3 milyar dolarlık pazar var ki bu yurtdışı pazarlar ve gelecek yıllarda artan enerji ile 5-6 milyardolarlara çıkardı.Ee bugün ASELSAN 2,5 milyar dolar ciro ediyor.İnşallah TUSAÞ 2030 dan sonra elindeki çok ağır olan savunma sanayi projeleri biter de bu işlere yönelir.Türk savunma sanayisi gücünü sivil sektöre yayamaz ve yan sanayi kültürü oluşturmaz ise.Gelecekte vay halimize.Sonuçta iyi bir örnek ile bitireyim bunu sivil sektöre yayan bir şirketimiz var.Adı Samsun Yurt Savunma yani bilinen adıyla canik son yıllarda fark ettiyseniz canik hem üretim kapasitesi hem ürün çeşitliliği olarak çok çok iyi çünkü Amerika da silah üstüne silah satıyor.İleride inşallah pahalı segmentte silah çıkarırlar da kar marjı yüksek pahalı tabancalar yaparlar. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#1036
Aselsan kamudan ballı paraya alışmış maalesef. Canı sivil üretim çekiyor ama sivilin o dişe diş rekabetine fiyat gerginliğine hiç katlanmayı gözleri almıyor. Sivilş sektör dedikleri işlerde otoyol sinyalizasyonu tren otomasyonu hava alanı güvenlik cihazları gibi askeriyeden değil ama yine kamudan gelecek ballı para işleri hep. Mesela sağlık sektörüne adım attılar bu benim dediğimin aksine Simens ile filan dişe diş rekabet edilecek bir alan ama bir türlü ürünlerini ticari ürüne dönüştürüp hastane hastane dolaşıp satmak ihraç etmek servis ağı kurmak gibi bir niyetleri yok gibi görünüyor. Sanki bu sağlık cihazlarını da devlet mili sağlık cihazı kararı alırsa o zaman piyasaya girecekler yine ballı para gibi bir halleri var. Zamanında Aselsan 1919 filan ne güzel cep telefonu ürettiler nasıl kaçacaklarını şaşırdılar zor geldi. Aselsan dan bu saatten sonra chip fabrikası LCD fabrikası RAM fabrikası filan bekliyor insan artık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Mağaradan yeni çıkmışları, dinci terörristleri ve hanzoları alacağımıza ülkemize, Pakistan'ın mühendislerini, fizikçilerini ve okumuş elit kesimlerini alıp vatandaşlık vereceksin.

Geriye kalanlarda cehennemin içinde debelenip dursunlar Mesajı Paylaş

Savunma sanayisinin gelecek sorunu zaten bu yarı iletken sanayisi ve ben şu kadar iddialıyım eğer bugün bu alana Türkiye'de ki büyük sanayicileri ortak edip çok büyük yatırımlar(eğitim,fabrika,Ar-Ge üretim teknolojileri alanında vs.)yapmazsa bu sefer öyle motor konusunda ki gibi çözemeyiz.Ne bu konuda geçmişten gelen TEİ de ki gibi üretim ve teknoloji transferi var ne de öyle bir kaç milyar dolar para yatırım yaparak mühendislerimizi çalıştıramayız.Çünkü bu sektör on milyarlarca dolar yatırıma ve mühendis kaynağa ihtiyaç var.Türkiye de motor teknolojisi gibi bu ve bu alt alana hakim insan sayısı da çok az. Yarı iletkeni geliştirdik üretim alanında tecrübeli neredeyse hiç yok. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 03 Şubat 2023, 20:20:46
Savunma sanayisinin gelecek sorunu zaten bu yarı iletken sanayisi ve ben şu kadar iddialıyım eğer bugün bu alana Türkiye'de ki büyük sanayicileri ortak edip çok büyük yatırımlar(eğitim,fabrika,Ar-Ge üretim teknolojileri alanında vs.)yapmazsa bu sefer öyle motor konusunda ki gibi çözemeyiz.Ne bu konuda geçmişten gelen TEİ de ki gibi üretim ve teknoloji transferi var ne de öyle bir kaç milyar dolar para yatırım yaparak mühendislerimizi çalıştıramayız.Çünkü bu sektör on milyarlarca dolar yatırıma ve mühendis kaynağa ihtiyaç var.Türkiye de motor teknolojisi gibi bu ve bu alt alana hakim insan sayısı da çok az. Yarı iletkeni geliştirdik üretim alanında tecrübeli neredeyse hiç yok.
Malezya ile ortak bir şeyler yapacağız gibi gözüküyor. Aselsan, Bilkent Üniversitesi ve Ermaksan'da yarı iletken ve çip teknolojisi ile uğraşıyorlar bakalım. Bir şeyler çıkacaktır... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz