HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu manevra hareketlerinden sonra 2025 de cok rahat Hava kuvvetlerine teslim edilir 2025 e daha 8 ay felan var. 8 ayda daha bir cok ucus yapilir test edilir 2027 gibi silahli aesalı olani teslim edilir Mesajı Paylaş

masallah masallah diyelelim adam olmus Mesajı Paylaş

#1582
Uçuş bilgisayarı İtalyan denilmişti... Aesa radar da İtalya'dan alınacaktı galiba Hürjet için.... Mesajı Paylaş

Bir ara öyle denildi ama artık Murad olacaktır aksine bir bağlayıcı durum yoksa... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mayıs 2024, 17:35:58
Uçuş bilgisayarı İtalyan denilmişti... Aesa radar da İtalya'dan alınacaktı galiba Hürjet için....

Seri üretime girince Hürjet, onlar da yerlileştirilir. Mesajı Paylaş

"Murad olacaktır aksine bir bağlayıcı durum yoksa..."

ille olacaksa tahminen Akıncı'da test edilecek olan  veya  ondan türetilecek bir radar  olur.
Mesajı Paylaş

#1586
Hürjetteki radar Kağanda kullanacağımız büfris radarının alt yapısını taşımalı. Hem pilotlarımıza eğitim kolaylığı olur hem kaan kullanacak ülkeleri hürjet almaya teşvik etmiş oluruz. Murad bu açıdan iyi olurdu ancak
1- murad o buruna sığacakmı
2-f404 muradı verimli kullanacak yeterli beslemeyisağlarmı Mesajı Paylaş

#1587
Hele bir hizmete girsin, koşmayı öğrensin, sonra güreşmeyi, güçlü delikanlı olunca Gripen gibi yol çizilir, ABD amca F414 verir(se) ve AESA radarı da takılır.
Gripen F404 motoruyla uçuyordu, AESA radarına geçiş yapınca F414 monte etmek zorunda kaldırlar, sadece güç bazında bu değişikliğe gidilmedi, radarı besleyecek kaynak gerekiyordu. Mesajı Paylaş

#1588
Murad çeşitli alt modelleri olan aynı tip modülleri kullanacak bir burun radarı ailesi. Dolayısıyla uçak burnuna sığma meselesi Hürjet'te kaç modüllü Murad kullanılacağı ile ilgili.

F-404 ard yakıcısız 10.000 Bg üzerinde güç üretiyor. Radar   15-20 Bg civarı güç kullanacaktır. Bunu da motor gücünü elektriğe çevirecek jeneratörlerden sağlayacak. Hürjet'in jeneratörü GE üretimiymiş. Kaan'da ise 2x125 Kw volt elektrik üretimi jeneratör var. Bir ihtimal seri üretimde Hürjet jeneratörü de yerlileştirilebilir. Özetle AESA radar için motor değil jeneratör ve onun hacmi ile kablolama önemli. Bu arada jeneratör muhtemelen radar modüllerinin soğutulması işlemleri için de enerji üretiyor.   

http://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Favionot%2Fstatus%2F1708082873943629893&psig=AOvVaw1-7NqpPmkOsW7bRab91DJX&ust=1715975854864000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBIQjRxqFwoTCOjhp6z6koYDFQAAAAAdAAAAABAE Mesajı Paylaş

Radar modülleriyle soğutma hücreleri içiçe yapılar olduğundan aynı güç kaynağından beslenecektir.

Murat radarında soğutma problemi gibi yapısal sorunlar aşıldığına göre sn mehmet05 ın bahsettiği daha minimize edilmiş alt versiyonunu üretmek çok zaman almasa gerek Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz