HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1600
Ben Hürjet i yerli mühimmatlar için çok önemsedim ama Özgür projesi çok hız aldı uçaklar jdam filan atmaya başladılar bile. Bu tabloda yerli mühimmat için tabiki F16 lar fazlası ile yetecektir. Ben THK lerin uçağı desteklemek için silahlı Hürjet edineceğine inanıyorum ama filoları bu uçağa göre uyarlamazlar kesinlikle

Bize F35 lazım bu çok belli bir şey. Uçak gemisi içinde F35 çok doğru bir tercih. Bu F35 kartı LOW uçak ihtiyacımız için hem hava kuvvetinde hem deniz kuvvetinde çok kuvvetli bir ihtimal. Ama belki biz F35 istemeyebiliriz o zaman yeni bir LOW uçak gündeme gelebilir. Uçak gemisi ihtiyacı bizi çok seçeneksiz bırakıyor çünkü. Hava kuvvetinde sadece KAAN bize yeter belki denebilir ama yanına uçak gemisi ihtiyacı da binince bizim LOW uçak ihtiyacımız çok daha fazla hissedilir olacak görünüyor. Uçak gemisinde Hürjet ilk etapta düşünülebilir ama bizim gibi bir donanma koskoca uçak gemisi yapmaya ikna olup ona Hürjet bana yeter demez her halde. Uzatmayım lafı bence ya F35 ile hava ve deniz kuvvetleri LOW uçak ihtiyacını karşılayacak yada biz LOW tek motorlu bir uçak yapacağız. Bu arada F35 e LOW demek çok zor tabiki kusura bakmayın bir şey demeyin LOW dedim diye bende farkındayım F35 in hormonlu bir LOW olduğunun. Türkiye eğer biz tek motorlu bir uçak yapacağız derse bence bu tecrübe ve motivasyon ile 2030 da hava kuvvetlerine bu uçaklar teslim edilebilir. Motorda yine F110 ile başlar kendi motorumuzla devam eder.

Þu üstteki veya ortadaki uçak gibi bir yeni uçak projesi başlanabiliriz her an


Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: DelKu - 19 Mayıs 2024, 11:45:13
O uçak Hürjet olmaz , o motor gücüyle F-16 blok 80 filan olur, kimse de bu saattten sonra yeni bir F-16 için uğraşmaz.
Hava kuvvetlerinin Kaan ile doyuma ulaşması için kaç uçak gerekir, 100 ? 200?  400 ?

1980lerde yapılan bir öngörüde hava kuvvetlerinin sırf 250 adet önleme uçağına ihtiyacı olduğu hesaplanmıştı, buna av-bombardıman için 5-6 filo daha ilave ettiğimizde  450-500 sayısına erişiyoruz.
Bu kadar uçak yapmak için kaç seneye ihtiyacımız var.?
Artık rotamızı çizdik  bu rotayı artık değiştirmeye çalışmak yolu kaybetmemize neden olur.

Hormonlu mormonlu orasını bilmem ama milyar dolarlık yatırımla 35000 ibf'lik motor yapılmışsa o motordan low uçak mutlaka yapılacaktır ki muhtemelen stealth olur...

Rusya, Çin, ABD hep bu mantıkla eküri şeklinde yapılandırdı hava kuvvetlerini , bizde de bu  yapılacaktır...

KAAN ihraç edilmez , bu low stealh uçak ihraç edilir...

Bizimkiler  devlet başkanlarına TOGG hediye ettiği gibi bol bol uygun fiyattan satarlar o ülkeler de bizim güdümümüze girer...

Ayrica tek TF-35000 motorlu , Navy tasarımlı bir uçak , yeni uçak gemimiz çin de mükemmel bir aday olur... Mesajı Paylaş

Bu yeni uçak düşüncesi çok aşırı görünüyor Almanya olsa yapmaz mesela ama biz yapacağız gibi geliyor bana. Hatta bu sene duymamız lazım haberini artık. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sayın Delku, bahsettiğiniz ihtiyaç listesini hatırlıyorum. O liste soğuk savaş dönemi şartlarında ve kademeli olarak belirlenmişti. Yani, bir Nato-Varşova Paktı savaşı ile bunların dışında Türkiye'nin komşularından sadece birisi ile savaşı hallerine göre düzenlenmişti. Nato-Varşova Savaşı halinde bahsettiğiniz liste gündeme geliyordu. Yani 450-500 muharip uçak, 4.500 tank gibi. Bunun dışındaki komşularımızdan biri ile olacak savaşta muharip uçak ihtiyacı (yanlış hatırlamıyorsam) 370, tank ihtiyacı da 1.700 gibi idi. Günümüz şartlarında rakamlar çok değişmiş, saylar epey azalmış, buna karşılık başka ihtiyaç kalemleri ortaya çıkmıştır.

Muharip uçak ihtiyacımız konusunda Hava Kuvvetleri için ben; (maliyetleri de dikkate alarak) Eskişehir, Malatya ve Konya için çift motorlu Kaan, Bandırma, Balıkesir, Akıncı (illa ki yeniden açılacağını düşünüyorum), Merzifon, Adana ve Diyarbakır için tek motorlu (adı mesela) Hakan gibi bir uçak olabileceğini değerlendiriyorum. Buna göre 9 muharip üs için 18 filo oluşturulabilir. Buna farklı tiplerde uçak ve siha'lardan kurulu 1 test filosunu ekleyebiliriz.

Hürjet'e gelince; Bu uçak umduğumuzun çok ötesinde bir uçak oldu. Dünyada geçmiş haliyle F-16 ve Mig-21'in yeri dolmadı. F-16 yeni bloklarıyla iyice pahalandı ve gelişme sürecinin de sonuna geldi. Mig'lerin hali de ortada. Bu noktada ihtaç potansiyeli olan, tek motorlu, yeterince gelişmiş ama olabildiğince de ucuz bir uçağa ihtiyaç var. G. Kore bu noktada F-50 ile iyi yol alabilir. Biz de şu motor işini halledebilirsek iyi pazar yakalayabiliriz. Hatırlarsınız, F-5 modernizasyonu ile biz bu uçakları lift ihtiyaç için Konya'ya koymuştuk. Þimdi Hürjet'in muharip versiyonunu hem Kaan ve hem de olası tek motorlu muharip uçak için (adına Hakan demiştim) lift maksatlı olarak kullanabiliriz. Aynı zamanda ciddi bir destek uçağı olacaktır. Bu noktada 2 filo kadar muharip Hürjet'i Diyarbakır'a şimdi F-16'ların, gelecekte tek motorlu muharip uçaımızı desteklemek, terörle mücadele için kullanabiliriz. Böylelikle ortaya Hava Kuvvetleri için yaklaşık 4 filo kadar ihtiyaç çıkabilir. Buna muhtemelen donanma için yapılabilecek belki çift motorlu bir Hürjet versiyonunu da ekleyebiliriz. Mesajı Paylaş

tek motorlu üç  uçak var zaten.
*F16
*Kızıl Elma
*Anka 3

başka bir tek motorlu uçak   öncelikler   listesinde ilk  üçe  bile giremez  yahu.

durun  daha Kızıl Elma C  ve hatta Anka 4  gelebilir.
bu ikisi tahminen  Hürjet  için  belirlenen silahları da taşıyabilir  çift motorlu  haliyle.
gemiden  kalkıp inme  işini de  bu  ikisine  verirler  ve  silahlı Hürjet ihtiyacı da iyice azalır zaten.

uçak gemisi konusundaysa  kimin acelesi var ki?
bu günün konusu değil  bunlar.

Mesajı Paylaş

Biz 50000 lb yani 22670~ kg kalkış ağırlığına sahip bir avcı planlarız gibime geliyor

Motorda tf35000 yani 155 kn veyahut 15.5 ton itiş güçlü motorumuz ile

Uçakta fx5 yani putty'nin resimdeki delta kanat ve canard versiyon olur.hem bu versiyon uçak gemisi içinde faydalı....bunun için Kızılelma geri dönüşüne bakmakta fayda var yada ef2000 olsaydı delta kanat ve canard konusunda tecrübe sahibi olurduk. Mesajı Paylaş

Çünkü SİHA ve SİSU (Silahlı İnsansız Savaş Uçağı) başka insanlı savaş uçağı başka. Muharip uçak sayımız azaldı. Modernizasyonlarla F-16'ların ömrü uzadı. Ama eski 6-8 filo F-4'lerin yeri bile dolmadı. Kaan'lar çift motorlu çok büyük ve ağır uçaklar. Bütün üsleri bunlarla doldurmamız zor. İllaki ilerleyen dönemlerde tek motorlu bir uçak ihtiyacı olacak. Hürjet ise başlangıçta zaten eğitim uçağı olarak planlandı ama muharip bir uçak da olabilir. Özellikle terörle mücadelede epey iş görür. Kalite yanında sayı ihtiyacının karşılanmasına katkısı olabilir. Mesajı Paylaş

cift motorlu Hürjet Cift motorlu Kaan

Kizilelma ve Anka 4 hepsi cift motorlu olacak

tek motorlu devri kapaldi Mesajı Paylaş

Hürjet'imiz akıyor Maşallah, darısı Kaan'a...

Mesajı Paylaş

Çok daha iyisini yapabilir ama TAI deki teslerde gelinen uçuş zarfı kısıtı var nelere artık izni var ise onları yapıyor en fazla Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz