TEİ’den gelen dedikodu kanalı haberlerine göre şu haliyle dahi TF6000 motoru, 6700lbf üzerinde itki potansiyelindeymiş. 2 x 7000lbf = 14000lbf kuru itki üretecek demektir. Her bir tf10k’nın 550-600kg olduğu düşünülürse, 1200kg ağırlıkta 2 motor, 14000lbf kuru itkili olacaktır. Bu da 5.2 kuruitki-ağırlık oranı demektir.
F404 motoru 1035kg ağırlıkta ve 11000lbf kuru itkilidir. Kuruitki-ağırlık oranı 4.8’dir.
Yani şu anki f404 motorundan %10 daha fazla itki/ağırlık verecek gibi görünüyor bizim 2 adet tf10k.
Bu iki motorla çok rahat Gripen’den bile üstün RCS’i düşük 4.5 nesil hatta 5inci nesil bir uçak ortaya çıkarabiliriz.
Neden hürjet'ten iki adet prototip yapmadık bazı şeylerden ders almıyoruz.
Örnek biri ge404 motoru olan tek motorlu versiyon iken
Diğeri
Al322 f yani iki adet Ukrayna motoru olan versiyon olabilirdi.
Malesef bizde vizyon eksikliği var.
Yada Amerika'ya Çok güveniyoruz