Sn Serkan1976,
GE’nin cirosu 40 milyar dolar civarında.
Konuşulan motor işi : ~3 milyar dolarlık bir sipariş.
Bunun her iki motor için ihracat kanadı da var. Potansiyel olarak 6 milyar dolarlık bir iş.
GE için hatırı sayılır bir rakam bu.
Gereksiz politik oyunlarla işi bozmazsak GE motorlarını alırız.
Ama gerekli bütçe ve insan kaynağını doğru kanalize ederek, önce savaş uçakları için, tf6/10K, TF14/22K ve Tf24/35K motorlarını; daha sonra, helikopterler içinde TS1400 ve TS3000 motorlarını bir an önce seri üretim safhasına getirmemiz gerekiyor.
Bunu gerçekleştiremediğimiz sürece başkalarının elinde oyuncağız demektir. Savunma sanayimizin ipleride onların elinde demektir.
Maalesef ben aynı şekilde düşünmüyorum Sayın Yaşar...
Hürjet-KAAN yaptık ve ihalelere girelim dedik ilk bakışta GE'den aldığımız motorlar sayesinde GE de para kazanır , memnun olur diyebilirsiniz ama bu seferde bu ihaleleri kaybeden ABD uçak üreticileri hem hükümete hem de GE'ye baskı yaparlar...
Boeing , LM , Northop vs şirketler bir ABD motor şirketi olan GE'nin verdiği motorlarla ihalelerin bir bir Türkiye'ye gitmesine , para kaybetmelerine asla izin vermez ve GE'ye geri adım attırır...
GE bize vereceği motorlar yüzünden tüm Dünya'ya uçak satan baş müşterilerini gözden çıkaramaz....
Dikkat ederseniz "Hürjet şu ihaleye girecek , İspanya-Mısır-Filipinler-Polonya vs " haberleri dolanıyor ama arkası gelmiyor.
ABD motoru kullanıp ,ABD uçaklarının da girdiği bir ihaleyi nasıl kazanacaksınız?
Dikkat ederseniz ATAK ihalelerini kazandığı zaman rakip firmalar-ülkeler Örneğin Nijerya T129’un rakipleri Hindistan’dan HAL ve Avrupalı helikopter imalatçısı Airbus'tı.Filipinler'de ise alınacak helikopter sayısının azlığı ibreyi bize kaydırdı...