Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 226818 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3874
  • 374
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1830 : 08 Eylül 2024, 17:24:58 »
Sayin Yasar,
Cingozlugu anlamadim mesajinizdan. Cingozluk bizim icin mi gecerli GE icin mi? Yani biz mi pazarlikla 7.2 milyon dolarlik motoru TEI de ucuza uretmeye calisiyoruz. Eger oyleyse GE buna neden eyvallah desinki ?
Biz cingözlük yapmaya çalışıyoruz.
7.2 milyonluk motoru GE, ABD hava kuvvetlerine 3.5-4 milyona satıyordur. Bakın 329 adet f110-129E motorunu 1.58 milyardan satmış. Tanesi 4.8 milyondan.

https://www.airandspaceforces.com/ge-1-58-billion-contract-f-15ex-engines/

Ama ihracat fiyatları farklı olsa da GE, lobby faaliyetleri vs için masraf yapıyorsa bunları da aksettirecektir bize.
« Son Düzenleme: 08 Eylül 2024, 17:38:22 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 133
  • 11
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1831 : 08 Eylül 2024, 18:01:07 »
GE'nin elinde olsa, ABD'ye satacağı motorları da TEİ'de ürettirir. Üst kalite işçilik, minimum masraf. Türkiye'ye satışta, GE muhtemelen, ABD'de ürettiği motordansa, TEİ'de ürettirdiği motorda daha fazla kar ediyor. Fakat malum ABD'de verilen sözler, siyasi çıkarlar vs söz konusu. GE yine de araya sıkıştırıp, TEİ'de F404 üretimi konusunu halledebilir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8050
  • 467
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1832 : 08 Eylül 2024, 21:46:57 »
Sn Serkan1976,
GE’nin cirosu 40 milyar dolar civarında.
Konuşulan motor işi : ~3 milyar dolarlık bir sipariş.
Bunun her iki motor için ihracat kanadı da var. Potansiyel olarak 6 milyar dolarlık bir iş.
GE için hatırı sayılır bir rakam bu.
Gereksiz politik oyunlarla işi bozmazsak GE motorlarını alırız.

Ama gerekli bütçe ve insan kaynağını doğru kanalize ederek, önce savaş uçakları için, tf6/10K, TF14/22K ve Tf24/35K motorlarını; daha sonra, helikopterler içinde TS1400 ve TS3000 motorlarını bir an önce seri üretim safhasına getirmemiz gerekiyor.
Bunu gerçekleştiremediğimiz sürece başkalarının elinde oyuncağız demektir. Savunma sanayimizin ipleride onların elinde demektir.

Maalesef ben aynı şekilde düşünmüyorum Sayın Yaşar...

Hürjet-KAAN yaptık ve ihalelere girelim dedik ilk bakışta GE'den aldığımız motorlar sayesinde GE de para kazanır , memnun olur diyebilirsiniz ama bu seferde bu ihaleleri kaybeden ABD uçak üreticileri hem hükümete hem de GE'ye baskı yaparlar...

Boeing , LM , Northop vs şirketler bir ABD motor şirketi olan GE'nin verdiği motorlarla ihalelerin bir bir Türkiye'ye gitmesine , para kaybetmelerine asla izin vermez ve GE'ye  geri adım attırır...

GE bize vereceği motorlar yüzünden tüm Dünya'ya uçak satan baş müşterilerini gözden çıkaramaz....

Dikkat ederseniz "Hürjet şu ihaleye girecek , İspanya-Mısır-Filipinler-Polonya  vs " haberleri dolanıyor ama arkası gelmiyor.
ABD motoru kullanıp ,ABD uçaklarının da girdiği bir ihaleyi nasıl kazanacaksınız?
Dikkat ederseniz ATAK ihalelerini kazandığı zaman rakip firmalar-ülkeler  Örneğin Nijerya T129’un rakipleri Hindistan’dan HAL ve Avrupalı helikopter imalatçısı Airbus'tı.Filipinler'de ise alınacak helikopter sayısının azlığı ibreyi bize kaydırdı...

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3229
  • 82
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1833 : 08 Eylül 2024, 22:37:03 »
Amerika'nın T7 ile olduğu ihalelerde hürjete motoru unutun derim.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2903
  • 279
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1834 : 08 Eylül 2024, 22:42:27 »
Boeing , LM , Northop vs şirketler bir ABD motor şirketi olan GE'nin verdiği motorlarla ihalelerin bir bir Türkiye'ye gitmesine , para kaybetmelerine asla izin vermez ve GE'ye  geri adım attırır...

Sanki biz tüm üretimi ihracata yönelik yapacakmışız da, Amerikan uçak imalatçıları pazar kaybetmemek için işe engel olacaklarmış, gibi yazmışsınız. Öyle bir durum yok. Tüm üretimi ihracat için yapmıyoruz.

İhracat söz konusu olsa bile koşullara göre işler değişir. Boeing'in kendi uçağının gecikmesi gibi bir gelişme söz konusu mesela. Ortada ihaleye girecek bir ABD uçağı yoksa, GE şirketi İspanya'nın alacağı Hürjet'lere neden motor vermesin?

Ha, seri imalattan çıkacak Kaan'nın motorlarında ben de şüpheciyim. Bence biz, Kaan'ı sadece yerli motorla seri imalata sokabileceğiz.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2024, 06:50:35 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı HKY

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 86
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1835 : 08 Eylül 2024, 23:02:59 »
Polonya Koreden alacağı 36 fa-50 alımını silah entegrasyonu problemi yüzünden iptal edebilirmiş.
Acaba hürjete gün doğar mı?
https://turdef.com/article/poland-might-cancel-fa-50pl-lca-acquisition

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 471
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1836 : 09 Eylül 2024, 00:58:43 »
ne polonya ihalesinden ne başka bir yerden silahlı Hürjet çıkar.
 bir büyüğümüzün eski bir canlı yayında söylediği gibi "şimdilik eğitim modeline fokuslandık"
silahlı model şu an gündemde değil ve  bence gündeme de biraz zor girer gibi.

olasılık olarak söylüyorum.
kişisel tahminim şu:
önünde sonunda  çift  motorlu  bir cas ve  coin  uçağı  yapılır.
F5  silah kapasitesinde ve  burnunda da Akıncı  için geliştirilen burun radarı,  daha  ne olsun?
Baykar da  benzer bir TF  motor  yaparsa   bu  motorları kullanacak  daha çok platform ,  motor üretimini ekonomikleştirebilir.
sürümden kazanç yöntemiyle  motorların  birim maliyetleri düşer ve ülke  ekonomisine ciddi katma değer yaratılır.

KE,  Anka 3 ve  çift  motorlu Hürjet  aynı motorları  kullanır,  bakım  onarım ve yedek parça   işleri  kolaylaşır ve   aynı motor  yüzlerce üretileceği için  sadece   iç ihtiyaç  bile motor üretimini yıllarca devam ettirir.
Baykar'ın  motor işinde de  başarılı  olacağını  düşünüyorum.
https://www.capital.com.tr/haberler/tum-haberler/para-kazanmaya-degil-teknolojide-en-iyi-olmaya-odakliyiz



Çevrimdışı HKY

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 86
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1837 : 09 Eylül 2024, 02:28:50 »
Çift motorlu hürjet olmaz. O bambaşka bir uçak olur. Bütün analizleri, rüzgar tüneli cart curt hesaplamaları baştan yapman lazım.  Bunu yapacak adam var mı ? Yok. Hali hazırda Tusaş kaç proje yönetiyor? Kaan , hürjet, hurkuş, anka3 , t625, t929 ,süper şimşek... Dünyada aynı anda bu kadar uçak, iha, helikopter geliştiren bir firma var mı? Ben bilmiyorum.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 471
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1838 : 09 Eylül 2024, 10:40:51 »
tabi  bundan başka bir uçak olur  yahu.

ekip yoksa  ya başka bir firmaya verirler işi;  ya da  mevcut  uçağı  bir kenara koyup  yeni uçağa  başlarlar.
mevcut uçağın ön tasarımı 2019'da  bitmiş ve ilk 2023'te uçmuş.
bu gün   çift motorlu  bir cas coin  uçağına başlanırsa 2030'da  uçmaması  için bir  neden yok gibi.

ama  önceki iletimde de  Hürjet için en olası dört senaryoyu  yazdım.
oradaki  ilk üç senaryodan birisi  olur bence.
Rus motoru filan,  ateş olmayan yerden duman  çıkmasın.
Hürjet'e  radar ve silah takmayla dünyayı  fethedecek halimiz yok,  öyle olsaydı  Kore  gidip  KF21  peşine  düşmezdi  FA50 dururken.
bunu  ömründe uçak görmeyen Korsan biliyor da devlet bilmiyor mu sanki?
Hürjet için Rus  motoru alıp ABD  ile restleşmez devlet  bence.
yukarıda yazdığım dört senaryodan biri olur;  eğer   dördüncü  senaryo  olursa da   bu  yazdığım  çift motorlu  cas ve coin  uçağı   senaryosu olur.
silahlı  model için beklentiler aşırı şişti  malesef.
keşke  bu uçağı  hava hava füzeleriyle filan sergilemeselerdi hiç.

Çevrimdışı Mehmet75

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 325
  • 46
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1839 : 09 Eylül 2024, 11:16:50 »
Mantığa aykırı işlerin tek bir sebebi var ve bunu herkes bilmesine rağmen söylemek suç. O tek sebep  değişmediği sürece beklemeler, gayrı-resmi ambargolar, mantıksız ve zorlama proje yönetimleri, zamansız çıkışlar, ters  yola girmeler, bu niye böyle ki serzenişlerimiz, kullanıcı isteğine göre değil siyaseten işe yarayan işler gibi garabetler devam edecek. Bunu hepimiz biliyoruz.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2024, 16:18:14 Gönderen: Mehmet75 »