HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapHÜRJET'in ses hızına yakın süratte gerçekleştirdiği yüksek manevra, kanat ve gövde üzerinde vortexler oluşturdu.


Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 08 Eylül 2024, 22:42:27
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Eylül 2024, 21:46:57
Boeing , LM , Northop vs şirketler bir ABD motor şirketi olan GE'nin verdiği motorlarla ihalelerin bir bir Türkiye'ye gitmesine , para kaybetmelerine asla izin vermez ve GE'ye  geri adım attırır...

Sanki biz tüm üretimi ihracata yönelik yapacakmışız da, Amerikan uçak imalatçıları pazar kaybetmemek için işe engel olacaklarmış, gibi yazmışsınız. Öyle bir durum yok. Tüm üretimi ihracat için yapmıyoruz.

İhracat söz konusu olsa bile koşullara göre işler değişir. Boeing'in kendi uçağının gecikmesi gibi bir gelişme söz konusu mesela. Ortada ihaleye girecek bir ABD uçağı yoksa, GE şirketi İspanya'nın alacağı Hürjet'lere neden motor vermesin?

Ha, seri imalattan çıkacak Kaan'nın motorlarında ben de şüpheciyim. Bence biz, Kaan'ı sadece yerli motorla seri imalata sokabileceğiz.

Merzifonlu hocam olayın GE ile alakası yok... ABD engellemese GE , Çin'e bile motor satmak ister.ABD hükümeti ne düşünüyor ona bakmak lazım...

Kazanacağı para ile savunma şirketlerine kaynak yaratacak ve tamamen bağımsız bir havacılık endüstrisi ile özellikle ABD'den silah alamayan ülkelere satış yapacak korsan (!) bir ülkeye neden destek olsunlar ki...

Ben olsam satmam onun için de ne Hürjet ne de KAAN'a motor vereceklerini düşünmüyorum...

2-3 savunma sanayi ürünü satınca ABD'ye kafa tutan açıklamalar yapan ülkeye siz destek olur musunuz?




Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: カメせ - 12 Eylül 2024, 14:15:17
Alıntı YapHÜRJET'in ses hızına yakın süratte gerçekleştirdiği yüksek manevra, kanat ve gövde üzerinde vortexler oluşturdu.




VORTEXLERİN OLUÞMASI o bölümlerin hucum açılarının tam düzgün hesaplanmadan yapılması veya imalatta hata yapılmasındandır benim şahsi düşüncem eğer düzgün bir açı ile yapılırsa o vortexler daha az oluşucağını düşünmekteyim...
Mesajı Paylaş

Sn.Aydın Durmuş konunun uzmanı değilim ama o vortex'ler aerodinamik yada uçağın airframe'i ile alakalı değil mi?

Her uçakda bu oluşur o zaman her uçak mı imalat hatasına sahip...

Uçak yüksek süratle tırmanışa geçiyor ve bu esnada hücumflarında vortex oluşuyor imalat hatası bunun neresinde? Mesajı Paylaş

özellikle uçaklar manevra, iniş ve ani kalkışlarda vortex oluşur bunun hesaplama ya da imalat hatası ile ilgisi olmayabilir. Fakat yüksek hızlarda uçağın gövdesi üzerinde küçük bir çıkıntı bile vortex'lere neden olabilir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 13 Eylül 2024, 00:37:46
özellikle uçaklar manevra, iniş ve ani kalkışlarda vortex oluşur bunun hesaplama ya da imalat hatası ile ilgisi olmayabilir. Fakat yüksek hızlarda uçağın gövdesi üzerinde küçük bir çıkıntı bile vortex'lere neden olabilir

Sn.Mavi 1991 eyer böyle çıkıntı olsa ,uçuş karekteristiğini bozacağı için dolayısıyla buda fly by wire etkileyeceği için bu imalat hatası anlaşılmaz mı yani bu imalat hatası uçuş karaktertiğini bozmaz mı?
Vortex'e kadar oluşan süreçte bu anlaşılmaz mı?

Not:Konun Uzmanı değilim Çıkarımda bulundum. Mesajı Paylaş

#1846
Alıntı yapılan: Denizci16 - 13 Eylül 2024, 00:33:30
Sn.Aydın Durmuş konunun uzmanı değilim ama o vortex'ler aerodinamik yada uçağın airframe'i ile alakalı değil mi?

Her uçakda bu oluşur o zaman her uçak mı imalat hatasına sahip...

Uçak yüksek süratle tırmanışa geçiyor ve bu esnada hücumflarında vortex oluşuyor imalat hatası bunun neresinde?

Smithsonian Institute, bu konuyu şöyle izah etmiş:

The higher-pressure air below a wing spills up over the wing tip into the area of lower-pressure air above. The wing's forward motion spins this upward spill of air into a long spiral, like a small tornado, that trails off the wing tip. These wing tip vortices create a form of pressure drag called vortex drag.

Yani, kanat altlarında oluşan yüksek basınçlı hava, kanadın üst tarafındaki alçak basınçlı havanın bulunduğu yüzeylere doğru akar. Kanadın öne doğru hareketi de, bu hava akımını spiral bir şekilde, bir çeşit tornado (kasırga) gibi döndürür ve kanadın uç kısmından akıtır. Bu kanat ucu vortexleri de, vortex sürtünmesi denilen bir çeşit istenmeyen basınç sürtünmesi yaratırlar.

Bunun zararı kadar faydaları da vardır. Kanat büyüdükçe vortex sürtünmesi azalır. Kanat küçüldükçe artar. Büyük kanatlı uçakta manevra limiti vardır. Küçük kanatlı uçak daha kıvraktır. Küçük kanatlı uçaklar süpersonik uçuş sırasındaki şok dalgalarını da azaltırlar. Airframe tasarımcıları, her uçağın görev zarfına uygun olarak, optimum noktayı yakalamaya çalışırlar.
Mesajı Paylaş

Eğer uçakta vortex oluşumu bir tasarım ve üretim hatasıysa, buyurun size hatalı imalat Amerikan uçakları: F-15, F-16, F-22, F-18

F-15 Eagle


F-16 Falcon


F-22 Raptor


F-18 Hornet


Mesajı Paylaş

#1848
hucum açısının arkasında keskin bir kırılma olmasından dolayı, eğer tatlı bir şekilde alçalma veya yükselme olsa o vorteksin miktarı çok azalır buda uçuş hızına olan negatif etkinin azalmasını sağlar kanaatim bu yönde ...
Göstermiş olduğunuz uçaklarda oluşan vortex yerlerine dikkat edin lütfen bana hak vereceğinize inanıyorum... Mesajı Paylaş

#1849
Benim ilmim yok ama biraz biliyorum bu olayı. Uçaklar nasıl uçarlar? Uçağın geometrisi uçağın üstünde alçak basınç altında daha yüksek basınç oluşturacak şekildedir. Üstte alçak basınç oluşuyorki uçak aşağıdan alçak basınca doğru kaldırılsın. Alçak basınçta alçak basınçtır ve biliyoruzki alçak basınçta suyun kaynama ısısı düşer. Orada alçak basınç oluşunca oradaki havadaki su tanecikleri buharlaşıyor. Bunda ayıp bir şey yok onu demek istedim Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz