HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İlk günden çok güzel yazmışsın bir beğeni ateşledim Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

İlk prototiple karşılaştırıldığında hava alığı ve burun kısmı değişmiş.

Hava alığından ziyade burun kısmının büyümesi beni sevindirdi.

Büyük burun demek, daha güçlü ve daha büyük radar demektir. Örneğin F-15'in burun kısmı sırf büyük ve güçlü bir radar için bu kadar büyük yapılmıştır.


Mesajı Paylaş

#1902
acaba top da yerleştirecekler mi ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 12 Kasım 2024, 22:41:36
Alıntı yapılan: kabardey - 12 Kasım 2024, 22:01:00Eğitim versiyonu için F404'de bir sorun yok. Fakat bunu silahlı hale getirdiğiniz an, her şey değişiyor. Bu silahlı versiyonunu böyle göstere göstere yapılması bence, projeye en büyük sıkıntıyı çıkaracak konu olacak. Fakat kimse umursamıyor gibi.

İstese eğitim versiyonuna da motoru vermez. ABD bunu silahlandıracağımızı bilmiyorum mu? Biliyor. Hafif silahlı bir versiyon olarak da geliştiriliyor. Emin olalım ABD yıllardır HÜRJET'in silahlı versiyonu olacağını biliyor.

Adamlar F110'u vermiş KAAN için F404'te çok sorun çıkaracaklarını sanmıyorum. Sonuçta bu işten onlarda para kazanacaklar. Biz ilk parti KAAN için F110'la envantere girecek diyoruz buna çok takılmamak lazım.



Foruma her gün giriyorum ama KAAN'da F-110tedarik sorununun çözüldüğünü ilk kez duyuyorum...Ben mi kaçırdım...

ABD ne zaman KAAN için F-110 vereceğini açıkladı?
Prototip olarak motor tedarik etmekle seri üretim için motor tedarik etmek aynı şey  değil...Bkz Altay MTU 883 motoru fiyaskosu...

Hürjet'te motor işi çantada keklik gibi bir hava dolaşıp duruyor her nedense...
Ayrıca F-404 ile F-110 motorunu da aynı görmemek lazım... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2024, 17:12:15
Alıntı yapılan: Archangel99 - 12 Kasım 2024, 22:41:36
Alıntı yapılan: kabardey - 12 Kasım 2024, 22:01:00Eğitim versiyonu için F404'de bir sorun yok. Fakat bunu silahlı hale getirdiğiniz an, her şey değişiyor. Bu silahlı versiyonunu böyle göstere göstere yapılması bence, projeye en büyük sıkıntıyı çıkaracak konu olacak. Fakat kimse umursamıyor gibi.

İstese eğitim versiyonuna da motoru vermez. ABD bunu silahlandıracağımızı bilmiyorum mu? Biliyor. Hafif silahlı bir versiyon olarak da geliştiriliyor. Emin olalım ABD yıllardır HÜRJET'in silahlı versiyonu olacağını biliyor.

Adamlar F110'u vermiş KAAN için F404'te çok sorun çıkaracaklarını sanmıyorum. Sonuçta bu işten onlarda para kazanacaklar. Biz ilk parti KAAN için F110'la envantere girecek diyoruz buna çok takılmamak lazım.



Foruma her gün giriyorum ama KAAN'da F-110tedarik sorununun çözüldüğünü ilk kez duyuyorum...Ben mi kaçırdım...

ABD ne zaman KAAN için F-110 vereceğini açıkladı?
Prototip olarak motor tedarik etmekle seri üretim için motor tedarik etmek aynı şey  değil...Bkz Altay MTU 883 motoru fiyaskosu...

Hürjet'te motor işi çantada keklik gibi bir hava dolaşıp duruyor her nedense...
Ayrıca F-404 ile F-110 motorunu da aynı görmemek lazım...

KAAN motor işi çözüldü demedim ki. Prototiplerin uçuş testleri için verdiler, isteseler vermezlerdi dedim.

Hatta dün okudum Twitter'da HÜRJET'in sadece ilk prototip için F404 motoru verilmişti ama 2. prototiple birlikte yeni bir motor daha verilmiş. Yani adam istese sana 2. motoru yine vermezdi. Ama tedarik edilmiş ve HÜRJET'in yeni gelen F404 motoruyla 2. prototipini uçurmuşlar.

Şu an biz seri üretime başlamadık ki motoru vermiyorlar diyebilelim. Adamlar KAAN ve HÜRJET için geliştirme prototiplerine motor vermişler. Ha elbette bu seri üretim için motor verecekleri anlamına gelmiyor lakin tam tersi vermeyecekleri anlamına da gelmiyor.

Bunları zaman gösterecek. Türkiye'nin de özellikle GE Aerospace aracılığıyla iyi lobi yapması lazım. Büyük alımlar için GE Amerikan hükümetine de baskı yapacaktır. Mesajı Paylaş

#1905
Şöyle söyleyeyim;

Eğer bir ülke ; başka bir ülkenin geliştirdiği uçağın prototipleri için motor veriyorsa , projeyi engellemek istediğinde aslında elini çok daha  güçlendirmiştir..
Çünkü sen tüm geliştirme süreçleri ve testleri o prototipler için verilen motor parametrelerine göre yapmışsındır...
Yani aslında ABD'den prototipler için motor alarak daha riskli bir iş yapmışızdır. ABD aslında bize F-404 vererek bu projede kontrolü eline almıştır , en azından yıllarca ...Yani Altay da Almanya; Hürjet ve KAAN'da da bu devletlerin kafasındaki plan budur.

Benim gözüme savaş jetinden daha az komplex Altay tankı geliyor hep...
MTU motordan ( Batu'yu saymıyorum) G.Kore motoruna geçiş sürecimiz bile yıllarımızı aldı...
Demem o ki eğer F-404 motor işi olmazsa başka bir motora yönlenmemiz, tasarımı o yönde değiştirmemiz bizi yıllarca geriye atar...


Neyse çok uzatmayayım , çok konuştuk herkesin bir fikri var ama ben Hürjet'de 2x10000 ibf'lik TEİ motoru kullanılacağı öngörülerek bu motor gücüne sahip 2 tane  10000ibf gücündeki yabancı motorlu bir tasarımı savunuyordum.
Bu test süreci bitene kadar TF-10000 motoru da hazır olurdu...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2024, 20:09:40Şöyle söyleyeyim;

Eğer bir ülke ; başka bir ülkenin geliştirdiği uçağın prototipleri için motor veriyorsa , projeyi engellemek istediğinde aslında elini çok daha  güçlendirmiştir..
Çünkü sen tüm geliştirme süreçleri ve testleri o prototipler için verilen motor parametrelerine göre yapmışsındır...
Yani aslında ABD'den prototipler için motor alarak daha riskli bir iş yapmışızdır. ABD aslında bize F-404 vererek bu projede kontrolü eline almıştır , en azından yıllarca ...Yani Altay da Almanya; Hürjet ve KAAN'da da bu devletlerin kafasındaki plan budur.

Benim gözüme savaş jetinden daha az komplex Altay tankı geliyor hep...
MTU motordan ( Batu'yu saymıyorum) G.Kore motoruna geçiş sürecimiz bile yıllarımızı aldı...
Demem o ki eğer F-404 motor işi olmazsa başka bir motora yönlenmemiz, tasarımı o yönde değiştirmemiz bizi yıllarca geriye atar...


Neyse çok uzatmayayım , çok konuştuk herkesin bir fikri var ama ben Hürjet'de 2x10000 ibf'lik TEİ motoru kullanılacağı öngörülerek bu motor gücüne sahip 2 tane  10000ibf gücündeki yabancı motorlu bir tasarımı savunuyordum.
Bu test süreci bitene kadar TF-10000 motoru da hazır olurdu...



Bu dediğiniz HÜRJET için geçerli olsa da KAAN için geçerli değil. Biz KAAN'ı nihai olarak TF35000 motoruyla kullanacağız. F110 sadece geçici bir çözüm. Prototip ve ilk parti üretim F110 ile olsa da 2. parti yani bizim gerçek 5. nesil dediğimiz Block-2 versiyonlarında TF35000 motoru kullanılacak.

HÜRJET asli olarak eğitim uçağı olarak kullanılacak. Bu nedenle ABD F404 konusunda F110'a göre çok daha ılımlı davranabilir. Nihayetinde T-129 ATAK ve GÖKBEY için motoru veren yine S-70 helikopteri için T700 motorlarında sıkıntı çıkarmayan ABD eğer ilişkiler çok kötüleşmezse ne F110 ne de F404 konusunda ayak diretmeyecektir.

Zaten bunlar son alımlar. Belki 2030'larda HÜRJET için yerli bir motor dahi gündeme gelebilir. TS3000 çalışmaları nasıl beklenmedik bir anda başladıysa bundan 3-4 yıl sonra TF20000 için de çalışmalar yapıyoruz denirse şaşırmamak lazım. Mesajı Paylaş

Birisi beni düzeltsin yanlış isem. Amerika'nın kongre onayı olmadan da firmalar satış yapabiliyorlar. Sadece belirli bir tutarı geçmemesi gerekiyor. Anladığım kadarıyla bu şekilde biz her ay belirli bir sayıda bir şeyler getiriyoruz. Ayda bir adet diye hatırlıyorum bunu ama hatalıysam düzeltin. Mesajı Paylaş

#1908
Alıntı yapılan: SH - 13 Kasım 2024, 21:56:01Birisi beni düzeltsin yanlış isem. Amerika'nın kongre onayı olmadan da firmalar satış yapabiliyorlar. Sadece belirli bir tutarı geçmemesi gerekiyor. Anladığım kadarıyla bu şekilde biz her ay belirli bir sayıda bir şeyler getiriyoruz. Ayda bir adet diye hatırlıyorum bunu ama hatalıysam düzeltin.

Doğru hatırlıyorsunuz yanlışınız yok,alım miktarları kongreye gelmeden,takılmadan şeklinde düzenleniyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 13 Kasım 2024, 21:56:01Birisi beni düzeltsin yanlış isem. Amerika'nın kongre onayı olmDadan da firmalar satış yapabiliyorlar. Sadece belirli bir tutarı geçmemesi gerekiyor. Anladığım kadarıyla bu şekilde biz her ay belirli bir sayıda bir şeyler getiriyoruz. Ayda bir adet diye hatırlıyorum bunu ama hatalıysam düzeltin.

Doğru hatırlıyorsunuz. Belli sayıda sipariş için kongre onayı gerekmiyor. Büyük adetlerdeki satış için kongre onayı gerekiyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz