HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sn putty

F16 nın dengeleyemeyeceği şeyi hürjet hiç dengeleyemez

Gerek hürjet gerek F16 ikisininde murad radarını kullandığını varsayalım,iksinin meteor kullandığını varsayalım

Sence f110 mu yoksa f404 mü murad radarını daha iyi besler?

F16 mı radar kesit alanı daha fazla yoksa hürjet mi? Bunu bilmiyoruz

F16 mach2 hüjet mach 1.4 hızında hangisi daha iyi kaçar veya sıvışır

Hangisinin ivmelenmesi daha iyi?F16 tırmanma hızı 250-305 m/sn hürjetin ki 198 m/sn hangisi daha çevik ve kıvrak

Hürjet 2800 kg faydalı yükle hareket edebilirler F16 bunun iki,iki buçuk katı

Yani hürjetten bir F16 bile beklenemezken ,rafale'ye rakip görmek adeta polyanacılıktır Mesajı Paylaş

Ben Hürjet konusunda Putty ile diğer arkadaşlar arasında bir yerdeyim. Hürjet bizim hem eğitim ve hem de hafif taarruz ihtiyacımızı karşılayacak. Kastım şu; Hürjet daha önce F-5/2000'lerin yaptığı işi yapar. Bunlardan mesela Diyarbakır ve Dalaman'a birer filo kursak Yunan'ı meşgul eder, Suriye ve Irak'ta F-16'ların yükünü hafifletir. Az şey mi bunlar? Mesajı Paylaş

#1942
Alıntı yapılan: Yasar - 19 Kasım 2024, 16:58:463. Çok düşük radar izi.
Rafale'de bunların hepsi bol kepçe var. Kararı siz verin.

Rafale ufak olduğu için iç kısmı sıkışık, yakıt deposu az olan jet. Tuvalete bile ek yakıt tanklarıyla uçuyor. Dessault dahil hiç bir jet uçak üreticisi benim jetimin radar izi şu kadar demez. Her türlü jetin radar izi hakkında bilgi tam ve doğru değildir.  Rafalenin F-16'dan radar izi az olamaz, daha fazla olabilir, her tarafında çıkıntısı olan, canard, havada yakıt ikmali için kokpit önünde su borusu gibi çıkıntısı var. Aerodinamik olarak da F-16 gerisinde olan uçağın nasıl radar izi az olabilir. Tüm vikipedi dahil RCS hakkında bilgiler safsata yalandır.

Çıplak gövdeyle uçarak nasıl görev yapsın. 2-3 adet yakıt tankı, pod, silah ve bombaları, su borusu, radarda yıldız gibi parlayan kanatlardan uzak olan canard. Şunun radar izi nasıl az olsun, vikipedi saçmalığını paylaşmaktan yorulmadınızmı.

Mesajı Paylaş

TSK ; Rafale'nin sağdan-soldan-önden nereden olursa olsun RCS değerini , F-16 radarıyla tespit-kilit mesafesini ayrıntılı olarak biliyordur...Katar ile yapılan tatbikatların ne için yapıldığını zannediyorsunuz?

Ben bu forumda Hürjet'in gereksiz bir uçak olduğunu söylediğimde bana bayağı bir tepki oldu...Ama ben bunu "Hürjet'in eğitim-hafif taarruz uçağı" olarak yapılmasına rağmen kamuoyunun bir süre sonra "Hürjet , F-35'den iyi , Hürjet Yunanlıları korkuttu vs" bir beklentiye sokulacağını bildiğim için söyledim zaten...

Korktuğum da şu konuşmalardan anladığım kadarıyla başıma geldi...

Biz her yerden eğitim jeti alırdık ama bizim ihtiyacımız tek motorlu multiroll bir savaş jetiydi... Mig-21 , F-16 , JAS 39 Gripen gibi bir jet yapacaktık...Üzerinde her türlü elektronik avionik-yerli mühimmatı kullanıp geliştirebileceğimiz bir light jet...

Şimdi Hürjet'e bir eğitim-hafif taarruz uçağı için gereksiz olan "Aesa radar-ramjetli hava-hava füzesi" takıp görev tanımıyla alakasız olarak Rafale uçağı önleme görevi yaptırmaya çalışıyoruz ...Hürjet'in ne ebatı ne motor gücü ne elektronik sistemleri bu yükü kaldıramaz...

Ben Hürjet projesinin başınsan beri şu argümanları savundum:

1-ABD bağımlılığından kurtulmak için kesinlikle ABD motoru kullanmamak ,eğitim-hafif destek uçağı yerine
EJ-200'e yönelerek light fighter yapmak
2-Eğitim-hafif destek uçağı ısrarı olursa kesinlikle yabancı çift motorlu bir tasarım seçip prototip sürecinden sonra Hürjet'i yerli (TF-10000) takmak .
3- Bundan sonra yapılması gereken Eurofighter yumuşama sürecinden yararlanarak Hürjet'i EJ-200 ile donatmak light fighter'a evriltmek
4- Tüm olası seçenekler boşa çıkarsa ABD'yi bu uçağın sadece eğitim-hafif destek uçağı olarak kullanılacağına ikna ederek sınırlı sayıda F-404 ile donatmak.Çünkü sürekli bu uçağın savaş jeti gibi gösterirsek ABD kesinlikle F-404 motoru vermeyecektir...

Mesajı Paylaş

#1944
Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Kasım 2024, 18:50:35TSK ; Rafale'nin sağdan-soldan-önden nereden olursa olsun RCS değerini , F-16 radarıyla tespit-kilit mesafesini ayrıntılı olarak biliyordur...Katar ile yapılan tatbikatların ne için yapıldığını zannediyorsunuz?

TSK biliyor ama kimseyle paylaşmıyor, çıplak Rafale, 2 ek yakıt tankıyla, 2 ek yakıt tankıyla + silah ve bombalarıyla RCS değeri hakkında bilgiler mevcut. 4.5 veya -5.(eksi beişnci) nesil imiş Rafale, radar izi düşükmüş gibi yorumlardan yorulduk.

Bazıları Kaan'ı apartman kadar olmuş gibi yorumları da okuyoruz.
5.nesilin ilk önceliği sensör falan değil.
- Uzun menzilli olması ve bu özelliğin olması için gövde içi yakıt deposu fazla olacak.
- Gövde içi silah deposu da boyut olarak büyük olacak.

Ufacık boyutta 5.nesil jet, sensörü falan iyi  deyip kanat ve gövde altında ek yakıt tankı, gövde içi silah deposu küçük olduğu kanat altında da silah taşırsa işte o zaman 5.nesil olamazsın radarda yıldız gibi parlayacaksan. Kaan'ın boyutu F-22, Su-57, J-20 gibi ve oldukça doğru seçim. Mesajı Paylaş

#1945
Eğer aşağıda fotoğrafını paylaştığım Rafale'ın bu geometrisiyle radar izi (RCS) çok düşükse (Rafale'ın sürekli dışarıda duran yakıt ikmal probu, kanartlar, sipsivri geometri, tamamı kanat altında taşınan füzeler, gövdedeki ve kuyruktaki envai çeşit sensör çıkıntıları vb.) millet 5. nesil stealth geometri elde etmek için boşuna devasa deney altyapı tesisleri kuruyor, boşu boşuna ter döküyor demektir. Hemen bıraksınlar bu işi. Çünkü Rafale'ın bu haliyle RCS'si düşükse, ne yapsanız gideri var demektir.  ;D

Rafale'ı F-16'dan üstün yapan şey sadece "aesa radarı" ve "Meteor" füzesidir. Yunan Rafale'ları şu anda bizim F-16'larımızı uzaktan görüyor ve Meteor'larını teorikte ateşleyebiliyorlar. Bizim F-16'larımız Rafale'ları ekranda bile göremeden füze yiyorlar. Zaten bizim F-16'lar mevcut radarlarında Rafale'ları görmüyor bile. Çünkü radarlarımız eski ve menzili yetersiz. Görseler bile o kadar uzaktan Rafale'lara atacak Meteor vb. bir füzemiz yok.

Ayrıca hava muharebelerinde ne radar, ne de görüş ötesi füze tek başına yeterli değildir. İkisinin birden düşmanızdan üstün olması gerekir.

Bu ikiliyi (iyi bir aesa radar ve Gökhan, Meteor vb. uzun menzilli ramjet bir füze) hangi platforma koyarsanız koyun sonuç alırsınız. Bu platform değil Hürjet, Akıncı siha olsa bile...

Unutmayın, hava muharebesini önce gören ve önce atış yapan kazanır.  ;)



Mesajı Paylaş

Çıplak Rafale'nin RCS değeri çıplak F-16'dan düşük ise ben erkek değilim.

Mesajı Paylaş

Sn.marmara internette ulaşılabilen rafale rcs değerleri önden 1.2 M2
F16 nın blok30 ları için 1.2 M2 önden blok50 Ler için 4.0 M2 rcsi var denir.

Yani F16 versiyonlarına göre daha avantajlı

Ayrıca gövdesini küçümsemişsiniz ama 9.50-10.5 tonluk bir uçağa göre dahili yakıt kapasitesi gayet yerinde bir uçak 4.5 ton civarında dahili yakıt alabiliyor.

3 harici yakıt tankı,2 scalpeg,2 kısa menzilli mica ile muharebe yarıçapı yakıt ikmali yapmaksızın 1800 km yani f18,f35 gibi uçaklardan oldukça fazla bir harekat yarıçapı var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 19 Kasım 2024, 22:01:25Çıplak Rafale'nin RCS değeri çıplak F-16'dan düşük ise ben erkek değilim.



  Sn. Marmara'ya aynen katılıyorum.

Ayrıca Sn.Tunahan'ın dediği gibi, eğer Murad Aesa uzaktan tespit yapabilir ve kilit atarsa ve uzun menzilli ramjet füzelerimiz de olursa her türlü hava aracını vururuz.

Hatta aynen uzun menzilli radar ve füze olduktan sonra tb3 ile de Rafele vurulur bu konuda tekrar tekrar aynı şeyleri söylemeye gerek yok diye düşünüyorum.

Kısacası tırmanma, alçak uçuş, it dalaşı yok harekat yarı çapı vb. gibi kavramlar artık geçersiz çünkü gelişmiş füze teknolojisi ve radarlar ile ilk ateşleyen kazanır yani güncel teknolojilere sahip bir füze sana kitlenmişse kaçış yok.

Dolayısıyla Hürjet için bir motor bulur ve silahlı versiyonunu çıkarırsak en azından f-16'ların yükü hafifler, eğer koyduğumuz motor elektrik gücü olarak uzun menzilli bir Aesa radarı besleyebilirse zaten sadece Afrika pazarı için bile yüzlerce satış yapılır.

Tüm bunlardan sonra ben halen Amerika'dan motor alamayacağımıza inanıyorum, daha güçlü 414 gibi bir motor için bütçe ve zaman olmadığına göre ben yine halen 2xtf-10000 motorlu yeni bir mini Kaan gibi Hürjet2 tasarlanacak görüşündeyim.

Uçak gemimiz için çift motorlu bir uçak şart gibi görünüyor ayrıca navalize motor yapmak için en yakın ihtimal yine Tf-10000 motorudur.

Tabii gönül ister ki aynen f414 gücünde bir motor daha ürettik ve bunu Hürjet'e taktık, işte o zaman ne İsveç ne Kore bizimle rekabet edemez, kendimize özgü çözümlerle hafif taarruz uçağı klasmanında satış rekorları kırarız ve yine çift motorlu bir çözümle yerli f18 yaparız.

Son olarak eğer seferberlik gibi yakın bir savaş tehdidi olmadığı sürece Rus veya Çin motoru almayacağımız aşikar zaten böyle bir zaman geldiğinde F16 motorlarını klonlayarak kısa zamanda birçok farklı model motorumuz olur ve yine Rus motoruna gerek kalmaz. Mesajı Paylaş

Bakıyorum, forumda bayağı bir uçak mühendisi varmış!!

Bazısı Rus uçaklarını över, Batı uçaklarını yerer.
Bazısı uçakların teknik değerlerini bilmeden RCS değerleri üzerine ahkam keser.
Bazısı da alt tarafı basit bir eğitim uçağını, hakiki savaşçı uçaklardan üstün tutmaya soyunur.

Bir defa Delta kanadın, hangi uçağı ele alırsanız alın, belli oranda stealth sağlayan bir yapı olduğu bir gerçektir.

Yunan, o kadar aptalmı ki 24 adet Rafale alıyor? Elinde V70'e yükseltilmiş 80 adet f16 olacak.

Hindistan çok mu bilgisizki, hem hava kuvvetlerini hem de deniz kuvvetlerini Rafale ile donatıyor?

KF21'den ümit kesen Endonezya, neden 48 adet Rafale alımına girişiyor?

Mısır, Katar, BAEmirlikleri neden Rafale'ye yatırım yapıyorlar?

Rafale üzerindeki RBE-2 Aesa radarı, F16'nın üzerindeki SABR Aesa'dan daha iyi bir radar. BVR Meteor füzesiyle F16V70'den daha gelişmiş bir uçak Rafale. F16'da mecburen çift yakıt tankı ve pod taşıyor. Yakıt tanklarını çıkarın, Rafale V70'den bir kaç kat daha görünmez bir uçak.
SABR radarı  Rafale'yi en erken 110 km'den görebiliyor. Oysa RBE2, 130-165km den V70 F16'yı belirliyor.

F16'lar o kadar iyiyse, Türkiye neden deli gibi EF2000 almaya çalışıyor? Bu arada EF2000'de delta kanat. Yani yapısından kaynaklanan belli oranda stealth bir özelliği var.

Kafadan ve dayanaksız olarak, şu uçak daha iyi, bu uçak daha kötü demektense, "bizim uçak mühendisleri" bu iddialarını destekleyen teknik verileri de paylaşırlarsa, bizde bilgilendirilmiş oluruz.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz