HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1970
Alıntı yapılan: DelKu - 22 Kasım 2024, 03:48:23Dön dolaş en son aşamada bir yenilenmiş F-20 üreteceğiz galiba, kanat uçları burun hava alıkları herşey o yöne ilerliyor, eh motor da aynı  :)

Pek sayılmaz aslında. F-20 kanat gövdenin alt kısmına denk geliyor. Hürjet'te kanat gövde ortasında, hatta biraz üst kısmına denk geliyor. Bu bakımdan F-20 kanadı roll tipi manevralarda avantaj sağlıyor. Hürjet kanadı kaldırmayı artırıyor, dikey manevra ve düşük hızda avantaj sağlıyor.

Evet hava alıklarının şekli benziyor ama F-5 de hava alığı gövde ile kanat arasında, lerx kanat başlangıcında alık girişinden hemen sonra başlıyor. Hürjet'te hava alığı kanat altında, kanada ve lerxe göre geriye alınmıştı. Şimdi daha da aşağıya alınmış, lerx ile arasında kör bir boşluk oluşturulmuş. Bunu ve muhtemel etkisini yukarıda yazmıştım.

Aslında F-20 izleri taşısa da ben daha fazla F-16 etkisi görüyorum. Ancak genel olarak F-5 tasarımı o kadar doğru bir tasarım ki, 25 yıl sonra F-20 oldu. F-5 ile başlayan lerx kullanımı ise 4. Nesil ve sonrasında vazgeçilemez hale geldi.
Yazdıktan sonra dönemdaşlarına da baktım.
Hava alıklarının yeri ve şekli başta ilk prototipte T-7ye benzerken, şimdi FA-50 ye daha çok benzemiş.
Mesajı Paylaş

#1971
Kaç tane Hürjet prototipi olacak söylendi mi?
Bunda mesela havadan yakıt ikmali yok demek ki devam edecek prototipler
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1972
Hürjet'in bu fighter boyaması , kanat uçlarına füze paylonu ve "yerli F-16'mız oluyor" söylemleri ABD kongresi üzerinde olumlu etki yaratacaktır mutlaka..

Ben artık ABD kongresinin bolca F-404 izni vereceğime eminim... 8)  8)  8)

Şöyle Hürjet'te trainer izlenimine ağırlık verip 80-100 motor temininden sonra bu kahramanlıklara gitsek daha iyi olmaz mıydı?

Mutlaka arkadaşlarımızdan "Yahu yerli uçak yapıyoruz , boyasına-tasarımına karar verirken ABD'nin tepkisinden bize ne?" diyenlere bu uçağın motoru TEİ motoru olsaydı "çok haklısınız" derdim...Ama

Not: Bu yazı ABD'nin seri üretim KAAN'lar için F-110 motorlarını vermeyeceğine olan inancım dolayısıyla yazılmıştır... Mesajı Paylaş

#1973
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Kasım 2024, 11:45:41Not: Bu yazı ABD'nin seri üretim KAAN'lar için F-110 motorlarını vermeyeceğine olan inancım dolayısıyla yazılmıştır...

Sizinle aynı fikirdeyim. Bence de Kaan'ın ilk bloklarını F110-129E ile donatmak fikri ütopyadan ibaret. Mesajı Paylaş

#1974
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Kasım 2024, 23:20:34Arkadaşlar 3 sayfadır "Hürjet tasarımı değişti" değişti deyip duruyoruz da niye değiştiği konusunda teknik-amatör tek cümle kuran yok...

Neyinden memnun değillerdi de ne şekilde , ne amaçla tasarımı değiştirdiler?

Yani 2.prototipte tasarım değişti deyip 3 resim , 2 grafik görmek için bu forumda değiliz ki...
Üstadlarımızdan fikirlerini bekliyoruz...Bizi teknik olarak aydınlatsınlar lütfen.
Biraz hareket 🤣🤣🤣




Serkan hocam daha önce bu konuda fikrimi yazmıştım ama daha açık olarak yine yazayım.

Radomdaki büyümenin sebebi; muhtemelen görev isterlerinin yükseltilmesi nedeniyle kullanılacak radardaki değişiklik ve ilk tasarıma göre daha büyük ve güçlü bir radar konulacak olması.

Daha açık bir ifadeyle, Saha Expo 2024'deki MUGEM uçak gemisi sunumlarını incelerseniz, uçak gemisindeki ana vurucu hava gücümüz Hürjet olarak planlanıyor. (Kol uçuşunda da Kızılelma.)

Muhtemelen ilk Hürjet prototipi eğitim vb. görevler için daha küçük bir radara göre projelendirilmişken, bir uçak gemisi için yeterli görülmemiş olabilir. Malum F-35, SU-35, Rafale vb. barındıran uçak gemilerinin arasında güçsüz bir uçak barındıran uçak gemisi dolaştırmaktansa hiç dolaştırmamak bence daha evladır.

Yani bir uçak gemisinin gücü ve etkinliği, üzerinde barındırdığı uçak kadardır.







Mesajı Paylaş

Ben de aynı şekilde düşünüyorum... Ben aylar önce Hürjet'in uçak gemisi için en uygun uçaklardan biri olduğunu yazmıştım (

Douglas A-4 Skyhawk'a benzetiyorum ben Hürjet'i...

Arkadaşların tam yüklü performansı yetersiz kalır görüşü var Hürjet navy versiyonu hakkında ama tasarımin başından beri tusaş yetkilileri ısrarla "Hürjet'in donanma versiyonu üzerinde arkadaşlar çalışıyor" diyordu yetkililer...
Bir düşünceleri vardır mutlaka...



Mesajı Paylaş

#1976
Serkan Hocam Hürjet'in uçak gemisindeki yetersizliği 2 şekilde söz konusu olabilir:

1- Hava - yer görevlerinde:


Hürjet'in düşük yük kapasitesi nedeniyle (TUSAŞ verilerine göre yük kapasitesi 2700 kg.) hava-yer görevlerinde sınırlı etkiye sahip olur. Örneğin (atıyorum) F-16 ile üzerinden tek geçişte bir tane MK-84 atışı ile yıkabileceğiniz bir köprüye /depoya / binaya, Hürjet ile 2-3 MK-82 atışı yapmanız gerekebilir. Yani Hürjet'ten "bomba kamyonu" lakaplı F-4 ve benzeri platformlara benzer bir hava-yer performansı beklememek lazım. Bu nedenle bence hava-yer kapasitesi sınırlı olacak.

Bu nedenle de, dolaylı olarak MUGEM'in deniz aşırı operasyonlarında hava-yer etkinliği sınırlı olacaktır.

2-Hava - hava görevlerinde:

Beşinci nesil uçaklar hariç (SU-57- F-35, J-20 vb hariç) 4 -4,5 nesil uçaklarla "dogfight'a girmemek kaydıyla" başa baş bilek güreşine girebilir. Ama bu yeteneğini de, Tübitak-SAGE'nin Gökhan ramjet uzun menzilli hava-hava füzesi projesindeki başarısı ve ASELSAN'ın MURAD aesa radar projesindeki başarısı belirleyecek.

Ama hava savaşında füzeler tükenip iş dogfight'a kalırsa, Hürjet'in dogfight'ta pek şansı olduğunu düşünmüyorum.

Benim asıl hayalim ise, MUGEM'in yapımı muhtemelen en az 10 yılı bulacağı düşünüldüğünde, KAAN olgunlaşıp oturduktan sonra, Hürjet'in donanma versiyonu yerine KAAN'ın donanma versiyonunu geliştirmek olur.

MUGEM'de 20 tane Hürjet konuşlandırmaktansa 10 tane KAAN ortalığı silip süpürür.

İşte o zaman MUGEM Amerikan uçak gemileri gibi ürkütücü psikolojik etkiye sahip bir uçak gemisi olur.

Aksi durumda MUGEM bence çok caydırıcı bir uçak gemisi olmaz. Mesajı Paylaş

Kaan'ın bir uçak gemisine inebileceğine inanmanız çok iyimser. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 22 Kasım 2024, 16:42:32Kaan'ın bir uçak gemisine inebileceğine inanmanız çok iyimser.

Hocam SU-35 boyutunda bir uçağın uçak gemisine inebildiği göz önüne alıdığında, her uçak bir uçak gemisine inebilir. Tabii iniş sonrası kanatlar katlanmak kaydıyla. Mesajı Paylaş


TF-35000 başarılabilirse tek motorlu stealth bir donanma uçağı yapılacağı %100 kesin...

Ama KAAN'ın mevcut ebat ve kalkış ağırlığı ile uçak gemileri için hiç uygun değil bence de...En azından gereksiz zorlama olur Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz