HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

kdg ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hürjet üretimi, hem elektronik, hem mekanik, hemde hassas ince dizayn konusunda MMU için mükemmel bir atlama tahtası olacaktır. İlk uçuş için verilen 2023 ve 2025 aralığındaki o bir iki yıl İçerisinde paha biçilmez oranda bilgi birikimi ve tecrübe kazanılacaktır. Þu andan MMU'nun uçuşu için düşünülen 2026'ya kadarki süre içerisinde Hürjet'ten edineceğimiz bilgi birikimi ve tecrübe kazanımı kendisini MMU'da gösterecektir.
F4 uçakları ile uçmak birkaç yıla kadar nasıl Rus ruleti kadar tehlikeli olmaya başlayacaksa t38 ler ile eğitim de o derecede tehlikeli duruma gelecektir. Bu uçaklardaki metal yorgunluğu artık tamir ve parça değişimi ile önüne geçilemeyecek noktalara gelecek ve uçuş emniyetini ciddi şekilde tehdit edecektir. Ayrıca, MMU ve f35 gibi ileri teknoloji içeren uçaklar için yetiştirilecek pilotların daha çabuk ve daha iyi yetiştirilebilmeleri için daha modern aksamlarla donatılmış eğitim uçakları elzemdir.
Bu açıdan bakarsak Tusaş'ın ilk önce Hürjet projesini başlatması son derece doğru ve akılcı bir yaklaşımdır. Mesajı Paylaş

Hürjet  ; MMU için bir deneyim - atlama tahtası olacaksa demek ki Hürjet , MMU'dan önce üretilmeli... Takvim de zaten bu şekilde açıklandı.(2021 yılında hangardan çıkış (Roll-Out), Haziran 2022'de ilk uçuşun gerçekleştirme ve 2025 yılında envantere alınma)

Peki MMU'nun prototipleri için kullanacağı motorlar belli olmuş ve tasarım çalışmaları bu motor ölçülerine göre şekillenmeye başlamışken nasıl oluyor da daha ortada Hürjet için  motor seçimi bile yapılmamış oluyor? Daha Hürjet için motor seçilecek ve bu motor ölçülerine göre tasarıma geçilecek...

İşte benim kızdığım nokta bu , hiçbir işimiz normal olması gereken sırayı izlemiyor ki...

Hürjet'i , MMU için basamak olsun diye üretiyoruz ama MMU tasarım-motor çalışması daha önde gidiyor ??? ??? ??? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Mart 2020, 16:26:30
Hürjet  ; MMU için bir deneyim - atlama tahtası olacaksa demek ki Hürjet , MMU'dan önce üretilmeli... Takvim de zaten bu şekilde açıklandı.(2021 yılında hangardan çıkış (Roll-Out), Haziran 2022'de ilk uçuşun gerçekleştirme ve 2025 yılında envantere alınma)

Peki MMU'nun prototipleri için kullanacağı motorlar belli olmuş ve tasarım çalışmaları bu motor ölçülerine göre şekillenmeye başlamışken nasıl oluyor da daha ortada Hürjet için  motor seçimi bile yapılmamış oluyor? Daha Hürjet için motor seçilecek ve bu motor ölçülerine göre tasarıma geçilecek...

İşte benim kızdığım nokta bu , hiçbir işimiz normal olması gereken sırayı izlemiyor ki...

Hürjet'i , MMU için basamak olsun diye üretiyoruz ama MMU tasarım-motor çalışması daha önde gidiyor ??? ??? ???

Motor bence netleşmiştir ama tam anlaşma olmadığından açıklamıyorlardır. Diğer yandan F-404 ile ej-200'ün arasında 8-9 cm boy 15 cm çap farkı var tasarıma o kadarda engel olmaz bence .

Keza MMU prototipide F-110 ile uçacak ama yapılacak yerli motor tıpa tıp aynı ölçülerde olmayacaktır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Niye açıklamıyorlar? Pazarlık için , firmaları kızıştırmak için mı seçilen motor açıklanmıyor?

Ne zaman açıklamayı düşünüyorlar acaba? Mesajı Paylaş



Darısı şöyle eskort görevlerine;

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hürjet ile neye karşı eskort görevi yapabiliriz acaba?  ::) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 26 Mart 2020, 01:02:25
Hürjet ile neye karşı eskort görevi yapabiliriz acaba?  ::)
Türkiyeye ziyareye gelen dış ülke başkanlarına hocam. Türkiye'nin savunma sanayisinde geldiği noktayı canlı canlı görüp ona göre ayaklarını denk alsinlar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hocam siz bana yine "çok karamsasınız" diyeceksiniz ama şu motor problemleri için artık ciddi bir politika değişikliği lazım...

Her ihalede aynı problemle karşılaşıyor hep aynı tepkiyi gösterip sonunda da aynı cevabı alıyoruz.
Bu işin böyle gitmeyeceğini artık anlamak gerek. Böyle hemaset ve gaz kokan lafları bir kenara bırakıp gerçekçi çözümler üretmek lazım.

Sage,Aselsan gibi sadece motor-güç alanında araştırma-geliştirme çalışması yapan yarı özerk milli bir şirket kurmak gerekir...

Bir sürü devlete ait saçma sapan araştırma  vs. enstitü var. Asıl bu amaç için bir arge şirketi kurşunlar da sürekli madara olmaktan kurtulsunlar... Mesajı Paylaş

Hürjet çift kişilik bir uçak olacağına göre ikinci pilot aracılığıyla, birinci pilotun ana görevini fazla bölmeden, çok sayıda jet siha kontrolü yapabilir. Her Hürjet'e kontrolü verilen onlarca siha ile göreve doğru uçup uzaktan pilotLar, kendilerini tehlikeye atmadan, bu sihaları  hedeflerine tevci edebilirler. Hatta doğrudan bağlantı sağlayabildikleri için, sihalarla  savaş manevraları bile yapabilirler. Hasım uçakların kendilerini tesbitini de zorlaştırırlar. Umarım bu tip senaryolar için Baykar Mius olsun Göksungur olsun TUsaş olsun; üreticiler birbirleri ile bilgi paylaşıyorlardır. Mesajı Paylaş

#209
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Mart 2020, 11:39:13
Hocam siz bana yine "çok karamsasınız" diyeceksiniz ama şu motor problemleri için artık ciddi bir politika değişikliği lazım...

Her ihalede aynı problemle karşılaşıyor hep aynı tepkiyi gösterip sonunda da aynı cevabı alıyoruz.
Bu işin böyle gitmeyeceğini artık anlamak gerek. Böyle hemaset ve gaz kokan lafları bir kenara bırakıp gerçekçi çözümler üretmek lazım.

Sage,Aselsan gibi sadece motor-güç alanında araştırma-geliştirme çalışması yapan yarı özerk milli bir şirket kurmak gerekir...

Bir sürü devlete ait saçma sapan araştırma  vs. enstitü var. Asıl bu amaç için bir arge şirketi kurşunlar da sürekli madara olmaktan kurtulsunlar...
Sn Serkan1976,
Çok doğru düşünüyorsunuz da; rant bazlı büyük devlet aklı olaylara nasıl bakıyor o önemli.
Sn Mahmut Akşit, motor konusunda doğru adresin TEİ ve Tükomsaş olduğunu bir konuşmasında dile getirmişti.
Þimdi TRMotor şirketi ile (bir binanın 3 katına yerleşik kapasitesi kısıtlı) bu işi yürütmeye çalışıyorlar. İşin arka planında TEİ , Kale ve Tülomsaş gibi firmaların Ar-Ge çalışmaları var. Onların başarısı TRMotor 'un başarısı olacak. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz