HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Muhtemelen bizimkiler geniş kapsamlı bir ofset teklif ettiler. Üretim kapasitesinden faydalanmak için win win olabilir Mesajı Paylaş

Nasıl güzel olur varya. Şu Hürjet i bir an önce ete kemiğe büründürüp AESA radarı ile atış filan yapar hale havadan yakıt ikmali yapar hale filan getirmek gerekiyor. Olur bu iş valla İspanya İtalya hatta İngiltere iyice bizi Akdeniz'de Fransa ya karşı partner görme arzusunda ülkeler. Birde Anadolu nun doğal sonucu olarak uçak gemisinde işbirliği ihtimali var filan. Geçmiş de bile onlardan CN235 aldık vs. Bu iş rekabet kızıştırma için gibi gelmiyor bana olur yani bence iyi yönetilir ise  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

İspanya-İngiltere-İtalya ile stratejik işbirliği artırılmalı...

Hürjet ihalesini kazanacağımızı düşünmüyorum çünkü T-50 ile M-346 seri üretimde olan uçaklar yani avantajları var.

Ama ihale sonucu ne olursa olsun bu işbirliğinden vazgeçmemeliyiz. Mesajı Paylaş

İhale şartnamesi veya istenilen teslimat tarihine ilişkin bir bilgi elimizde var mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Aralık 2024, 17:45:24İspanya-İngiltere-İtalya ile stratejik işbirliği artırılmalı...

Hürjet ihalesini kazanacağımızı düşünmüyorum çünkü T-50 ile M-346 seri üretimde olan uçaklar yani avantajları var.

Ama ihale sonucu ne olursa olsun bu işbirliğinden vazgeçmemeliyiz.

İtalyanlar ve G. Koreliler ortak üretim işinde adamı perişan ediyor. İspanyollar, Türkiye ile TCG Anadolu gibi kompleks bir yapıda çok rahat çalıştılar. Daha basit işlerde de ortaklık oldu. Karşılıklı bir güven ve aşinalık var. İspanya'nın Hürjet konusunda ciddi olması şaşırtıcı değil. Türkiye ile çok daha rahat kendi isteklerinde bir ürün çıkarabileceklerini, tahmin etmiyorlar, biliyorlar. Mesajı Paylaş

İspanya ile başka bağlar da var. Patriot bile konunlandırdılar. İrlanda ve İspanya adam gibi memlekettir. Mesajı Paylaş

M-346'ya göre Hürjet daha yeni, modern ve performanslı bir platform.
FA-50'de Polonya'nın yaşadıkları ise ortada, İspanyol komutan açıkça teknik desteğin önemine ve taleplerine göre müdahale edip optimize edebilecekleri bir platform ihtiyacını belirtiyor. Aksine kendilerine kapalı bir platformun istenmediğini vurgularken, ifadelerden açıkça üretime katılma arzusu da anlaşılıyor. İspanyol Hava Kuvvetleri yetkilileri TAİ'yi ziyaret etmişti. . Belki projeye katılımın teknik ve sanayi detayları da değerlendirilmiş veya değerlendiriliyordur.    Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 05 Aralık 2024, 23:27:13M-346'ya göre Hürjet daha yeni, modern ve performanslı bir platform.
FA-50'de Polonya'nın yaşadıkları ise ortada, İspanyol komutan açıkça teknik desteğin önemine ve taleplerine göre müdahale edip optimize edebilecekleri bir platform ihtiyacını belirtiyor. Aksine kendilerine kapalı bir platformun istenmediğini vurgularken, ifadelerden açıkça üretime katılma arzusu da anlaşılıyor. İspanyol Hava Kuvvetleri yetkilileri TAİ'yi ziyaret etmişti. . Belki projeye katılımın teknik ve sanayi detayları da değerlendirilmiş veya değerlendiriliyordur.   

Seri üretime geçmemiş bir ürünün ihale alması zor anlamında "Hürjet kazanamaz" demek istedim...

Kağıt üzerinde çizim yapıyor ihaleye giriyoruz olmuyor , prototip imal ediliyor ihaleye giriyoruz olmuyor , prototip uçuş yapıyor ihaleye giriyoruz olmuyor ,daha motorunun ne olacağı belli değil ABD bakalım motor verecek mi?  Daha 2.prototip yeni uçtu binlerce saat uçması gerek ; KF-21 1000 saat uçuşunu yaptı henüz ihalelere girmedi...
Belirsiz çok nokta var...

Ama siz yine de girin ihalelere fazla ihaleye girmek göz çıkarmaz , tecrübe olur... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Aralık 2024, 11:04:13
Alıntı yapılan: mehmet05 - 05 Aralık 2024, 23:27:13M-346'ya göre Hürjet daha yeni, modern ve performanslı bir platform.
FA-50'de Polonya'nın yaşadıkları ise ortada, İspanyol komutan açıkça teknik desteğin önemine ve taleplerine göre müdahale edip optimize edebilecekleri bir platform ihtiyacını belirtiyor. Aksine kendilerine kapalı bir platformun istenmediğini vurgularken, ifadelerden açıkça üretime katılma arzusu da anlaşılıyor. İspanyol Hava Kuvvetleri yetkilileri TAİ'yi ziyaret etmişti. . Belki projeye katılımın teknik ve sanayi detayları da değerlendirilmiş veya değerlendiriliyordur.   

Yoo, ben sizi anladım. Ama ben de mevcut konumda avantajlarımıza değinmeye çalıştım. Sonuçta uçak üretmeyen ilgisiz, alakasız bir ülkenin ihalesien girmiyoruz, onlar da projenin ilerleyişini takip edebilecek ve belki onayımızla dahil olabilecek noktadalar. Zaten adamların Hava Kuvvetleri Komutanları da bir şekilde bunlara değinmiş. İspanya 55 adet ile bu işe dahil olursa, sıkıntı yaşandığında motorun EJ-200'e evrilmesi bile şaşırtıcı olmaz. 

Seri üretime geçmemiş bir ürünün ihale alması zor anlamında "Hürjet kazanamaz" demek istedim...

Kağıt üzerinde çizim yapıyor ihaleye giriyoruz olmuyor , prototip imal ediliyor ihaleye giriyoruz olmuyor , prototip uçuş yapıyor ihaleye giriyoruz olmuyor ,daha motorunun ne olacağı belli değil ABD bakalım motor verecek mi?  Daha 2.prototip yeni uçtu binlerce saat uçması gerek ; KF-21 1000 saat uçuşunu yaptı henüz ihalelere girmedi...
Belirsiz çok nokta var...

Ama siz yine de girin ihalelere fazla ihaleye girmek göz çıkarmaz , tecrübe olur...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz