HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Merhaba,
Üstatlara bir sorum olacaktı,
Hürjet ve Kaan motoru için hep  Amerikan, İngiliz, Rus motorlarını konuşuyoruz, Çin motorlarını ise zaten hiç dikkate almıyoruz ama son dönemde uluslararası savunma alanlarında boy göstermek isteyen  Japonya'nın  motorlarını hiç dikkate almıyoruz. Örneğin  IHI XF-5/ XF-9-1 veya diğer motorları için ne düşünüyorlar, Japonya ile bir ortaklık olabilir mi? veya Japon motorları bizim uçaklarımıza uygun mu?  isterlerimizi karşılar mı?
Japonya dan motor desteği neden olmasın ? (Özellikle geliştirmede) diye düşünüyorum. Son dönemde ABD den bağımsız uçak geliştirmeye çalıştıkları da malum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Quadrom - 25 Aralık 2024, 18:11:57Merhaba,
Üstatlara bir sorum olacaktı,
Hürjet ve Kaan motoru için hep  Amerikan, İngiliz, Rus motorlarını konuşuyoruz, Çin motorlarını ise zaten hiç dikkate almıyoruz ama son dönemde uluslararası savunma alanlarında boy göstermek isteyen  Japonya'nın  motorlarını hiç dikkate almıyoruz. Örneğin  IHI XF-5/ XF-9-1 veya diğer motorları için ne düşünüyorlar, Japonya ile bir ortaklık olabilir mi? veya Japon motorları bizim uçaklarımıza uygun mu?  isterlerimizi karşılar mı?
Japonya dan motor desteği neden olmasın ? (Özellikle geliştirmede) diye düşünüyorum. Son dönemde ABD den bağımsız uçak geliştirmeye çalıştıkları da malum.

Bu soruyu KAAN motoru için de sormuştum...Sayın Yaşar ; potansiyelleri var ama henüz olgunlaşmadıklarını söylemişti hatırladığım kadarıyla ... Mesajı Paylaş

Daha önemli bir sorun var. Olgunlaşsa dahi Japonya verir mi? Mesajı Paylaş

Japonya son dönemde silah ihracat kısıtlamalarını kaldırsa da ortaklık için zor bir ülke. Dış politikada abd ye göbekten bağlılar. Mesajı Paylaş

IHI XF5 zaten bizim TF-10000 muadili bir motor. Bir tık daha fazla itki veriyordu galiba ama aynı zihniyetin motorları. XF9-1 ise zaten ABD, GE-F110 motorunun elden geçmiş hali. Bir nevi F110-132'ni Japon versiyonu. Bu motoru da ABD izni olmadan satamazlar. IHI XF5 ise zaten bizim şuan yaptığımız bir motor olduğu için almanın manası yok.

Japan ürünlerinin hepsi ya ABD ürünleri üstünden geliştirilmiş yada çok ciddi miktarda ABD ürünü parça ve sistem kullanıyor. Tank motoru konusunda da aynı şeyleri yaşadık. Dışarıdan bakında bağımsız görünen sistemleri, ayrıntıya girdiğiniz zaman, ABD'nin parmak izini buluyorsunuz. Sonuç, Japonya ABD ürünlerinin daha pahalısı gibi bir şey oluyor. O yüzden de silah satış yasaklamaları kalkmasına rağmen Japon silah üreticilerinin pek bir iddiası yok. Mesajı Paylaş

#2045
Alıntı yapılan: kabardey - 26 Aralık 2024, 02:25:49IHI XF5 zaten bizim TF-10000 muadili bir motor. Bir tık daha fazla itki veriyordu galiba ama aynı zihniyetin motorları. XF9-1 ise zaten ABD, GE-F110 motorunun elden geçmiş hali. Bir nevi F110-132'ni Japon versiyonu. Bu motoru da ABD izni olmadan satamazlar. IHI XF5 ise zaten bizim şuan yaptığımız bir motor olduğu için almanın manası yok.

Japan ürünlerinin hepsi ya ABD ürünleri üstünden geliştirilmiş yada çok ciddi miktarda ABD ürünü parça ve sistem kullanıyor. Tank motoru konusunda da aynı şeyleri yaşadık. Dışarıdan bakında bağımsız görünen sistemleri, ayrıntıya girdiğiniz zaman, ABD'nin parmak izini buluyorsunuz. Sonuç, Japonya ABD ürünlerinin daha pahalısı gibi bir şey oluyor. O yüzden de silah satış yasaklamaları kalkmasına rağmen Japon silah üreticilerinin pek bir iddiası yok.
Sn Kabardey,
Kusura bakmayın ama XF9 ile F110 motorunun uzaktan yakından alakası yok.
1. XF9, tamamen 5inci nesil uçağa uygun bir motor.
2. XF9, 24250lbf kuru itki üretiyor. (F110, 17155lbf üretir -F110/132 ise 19000lbf üretir)
3. XF9, 1 m çapında bir motor (F110 120cm çapında)
4. XF9, 5inci nesil Tek kristal türbin kanatları olan bir motor. (F110'da 3 ve 4üncü nesil kullanılıyor)
5. XF9'un tek kristal LP türbin kanatları "friction welding" yöntemiyle blisk formundadır.
6. XF9'un TIT değeri 1800 derece Celsius'un üzerindedir. (F110 için bu 1510 derecedir)
7. XF9'un 3D TVC opsiyonu da var
8. XF9, 6 kademeli HP kompresörlü motor. (f110 , 9 kademe HP kompresörlüdür)

IHI bu motoru yapıp çalıştırmış. Ama 5inci nesil çalışması durunca proje geçici olarak rafa kalkmış. Verseler, bu motor bize uyar. Ama tam olgunlaşmamış bir motor. Şimdi RR ile birlikte Tempest için yapacakları motora atlama taşı olur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 26 Aralık 2024, 05:14:40Sn Kabardey,
Kusura bakmayın ama XF9 ile F110 motorunun uzaktan yakından alakası yok.
1. XF9, tamamen 5inci nesil uçağa uygun bir motor.
2. XF9, 24250lbf kuru itki üretiyor. (F110, 17155lbf üretir -F110/132 ise 19000lbf üretir)
3. XF9, 1 m çapında bir motor (F110 120cm çapında)
4. XF9, 5inci nesil Tek kristal türbin kanatları olan bir motor. (F110'da 3 ve 4üncü nesil kullanılıyor)
5. XF9'un tek kristal LP türbin kanatları "friction welding" yöntemiyle blisk formundadır.
6. XF9'un TIT değeri 1800 derece Celsius'un üzerindedir. (F110 için bu 1510 derecedir)
7. XF9'un 3D TVC opsiyonu da var
8. XF9, 6 kademeli HP kompresörlü motor. (f110 , 9 kademe HP kompresörlüdür)

IHI bu motoru yapıp çalıştırmış. Ama 5inci nesil çalışması durunca proje geçici olarak rafa kalkmış. Verseler, bu motor bize uyar. Ama tam olgunlaşmamış bir motor. Şimdi RR ile birlikte Tempest için yapacakları motora atlama taşı olur.

Haklısınız, benim F110 değil, F119 ile karşılaştırma yapmam lazımdı. Örnek doğru olmadı. Fakat sonuç itibari ile ABD izin vermeden alınamaz. Ne yazık ki, motor konusunda Japonya bize çare olabilecek bir ülke değil. Mesajı Paylaş

#2047
Alıntı YapKAAN ve HÜRJET'in Teknik Verileri Değişti.



TUSAŞ, iki ürünün teknik detaylarında değişikliğe gitti. İşte değişikliğe dair detaylar.

HÜRJET:
Faydalı Yük Kapasitesi: 2.7 ton ➡️3.4 ton
Tırmanma Oranı: 9.500 feet/dk➡️ 48.500 feet/dk
Motor Gücü: 17.000lb ➡️ 17.700lb
Yükseklik: 5.1 metre ➡️ 4.1 metre
Uçuş Menzili: 2222 km ➡️1964 km

KAAN:
Kanat Açıklığı: 14 metre ➡️ 13.4 metre
Uzunluk: 21 metre ➡️ 20.3 metre
Yükseklik 6 metre ➡️ 5 metre

https://x.com/mavisavunma/status/1880989937459200100?mx=2
Mesajı Paylaş

#2048
Hürjet'te muhtemelen iç yakıt kapasitesi düşürülerek faydalı yük artırılmış.  Mesajı Paylaş

Alıntı YapKozan Selcuk: Hürjet hakkinda bi Konusabilsem.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz