HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ben Hürjet'e karşı değilim.  Ben Hürjet projesinin lerleme hızına baktığımda "Hürjet,  MMU için bir deneyim,geliştirme platformu olacak" görüşünün doğru olmadığını görüyorum  ;
çünkü Hürjet projesi çok yavaş , MMU daha hızlı ilerliyor.
T-38 'lerin emekliliğine daha çok var galiba. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 09 Temmuz 2020, 11:21:23
Ben Hürjet'e karşı değilim.  Ben Hürjet projesinin lerleme hızına baktığımda "Hürjet,  MMU için bir deneyim,geliştirme platformu olacak" görüşünün doğru olmadığını görüyorum  ;
çünkü Hürjet projesi çok yavaş , MMU daha hızlı ilerliyor.
T-38 'lerin emekliliğine daha çok var galiba.
Yaşlılık başka , emeklilik başka şey bizim hava kuvvetlerine göre.
F4 Terminator uçakları düşe düşe %25 azaldı ama hala uçuyorlar. Mesajı Paylaş

#242
Alıntı YapHürjet'in gelişimine teknolojik destek.

Hürjet Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı'nın test ve değerlendirme faaliyetlerinde kullanmak üzere mühendislik simülatörü Hürjet 270 geliştirildi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ), Hürjet Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı'nın test ve değerlendirme faaliyetlerinde kullanmak üzere mühendislik simülatörü geliştirdi.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, TUSAÞ, tasarımından üretime tüm süreçleri kendi öz kaynakları ve milli imkanlarıyla yürüttüğü Hürjet Projesi'ni yoğun şekilde sürdürüyor.

Proje kapsamında Hürjet'in test ve değerlendirme faaliyetlerinde kullanmak üzere "Hürjet 270" adı verilen mühendislik simülatörü geliştirildi. Yapay zeka altyapısıyla donatılan simülatör, test pilotlarından alınan geri bildirimlerle Hürjet tasarımının ergonomisine katkı sağlayacak, ileride geliştirilecek eğitim simülatörü için de veri toplanmasına imkan sağlayacak. Simülatörle ayrıca pilotların test çalışmaları esnasında karşılaştıkları hataların anlık tespit edilmesine katkıda bulunulacak. Böylece geliştirme aşamasında mevcut riskler belirlenerek elimine edilecek.

Birebir Hürjet kokpitinin daha az maliyetli parçalarından oluşan simülatör, son teknolojik gelişmeleri barındırıyor. Gerçek zamanlı yazılımlar sayesinde, tasarım mühendisleri için pilot girdilerini gerçek uçuş senaryolarından alabilecekleri test imkanını sağlayan simülatör, sunduğu geniş görüş açısıyla ebat ve özellikleri bakımından mühendislik geliştirme simülatörü olarak savunma sanayisinde ilk olma özelliğini taşıyor.https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/hurjetin-gelisimine-teknolojik-destek/1964407
Mesajı Paylaş
]

Hürjetin insansız da kullanabilelim. Simülatörden kumanda edilebilsin. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu projede Altaya dönmez umarım. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Hürjetin cikmasi Türkiyenin en önemli projesidir

daha büyük ucak yapmamiza yardimcisi olacaktir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 06 Eylül 2020, 16:16:52
Hürjetin cikmasi Türkiyenin en önemli projesidir

daha büyük ucak yapmamiza yardimcisi olacaktir

Noooo!!!!
Türkiye'nin en önemli projesi MMU projesidir.😀😀😀😀 Mesajı Paylaş

Hürjet



TF-X besinci nesil ucak olacak Mesajı Paylaş

#248
Hürjet , planlandığı zamanda uçarsa ikinci bir "Aksungur" hikayesi olacak. Devlet desteği ve siparişi olmadan Tusaş'ın ürettiği ve sonunda kuvvetin almak isteyeceği bir platform olacak.
Bu uçağın prototipini, planlanan zamanda uçuracaklarsa çoook önce motorlarının gelmiş olması gerekir. Ama medyada hangi motorun kullanılacağı bile kesin değil. Ancak bu uçağın , ej200 motoru ile üretilmesi bizim için çok büyük bir avantaj olacak. En önemlisi uçak, ITAR-Free olacak. Þu an benzer batı eğitim uçakları (kai T50 ve Boeing/saab T7A) tamamen ITAR'a tabi uçaklar. ABD istemezse satılamayacak uçaklar. (Bizim atak T129 gibi). Ej200'lü Hürjet , sınıfında, piyasadaki tek ITAR-Free eğitim uçağı olacak.

alıntı:
Moreover, selecting the EJ200 over the F404 could possibly position the Hürjet as a non-ITAR (i.e., free of subsystem with US export controls) option. In fact, an EJ200-equipped Hürjet would be the sole ITAR-free trainer aircraft option of the direct class of the T-50  T-7A. Mesajı Paylaş

Hocam Ej-200 üreticisi Eurojet'in ortağı MTU yanı Almanlar...

Almanlardan izin alamayız... Ben de isterdim olsun Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz