HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Deniz16 - 20 Eylül 2020, 00:12:31
Bu bizim en garanti projemiz tamamlanamıyor yada bitirilemiyor diye bir şey söz konusu olamaz

Uçağın sağı solu önü arkası aşağısı yukarısı

Ben ya ben bildiğiniz Kore kai t50 yada fa50 golden eagle'ım diyor. Yani t155 fırtına obüsü gibi bir durum söz konusu.

Þimdi biz bu uçağı üretmesekte olur üretsekte

Kısaca üretmesekte bu uçağın tüm limitlerini halimiz mekaniğini elektroniği yani aviyonik ve aerodinamiğini ve tüm bunların parametresini biliyoruz varsayın nede olsa bu verilerin hepsi kai'den gelir simülatör de dahil.

Kısaca tek bir şey yapacağız.

F404 ge 400 80kn

Veya

Ej200 90kn

Umarım eurojet'i seçerler bu motor daha yüksek performanslı 1ton daha fazla ikiye sahip.

Ve ayrıca belki gövdenin üstüne dorsel spın adı verilen  ilave aviyoniklere yer veren yerler yapabilirler ki bu dorsel spın'in içine genellikle elektronik harp sistemleri koyuyorlar.

İşte ej motoru daha geniş kanat vesair fiziksel performansı geliştirebilcek imkanı sağlayabilir.

Böyle mantık mı olur !!! Savaş uçağını geçtim sen sedan bir araba tasarımı yap sonra ben bunun içine Opel Corsa 1,4  motor koyuyorum , teste felan gerek yok zaten Opel Corsa 1,4  motorun gücü belli , o zaman aerodinamiği de aynıdır.... Denebilir mi yahu.... Mesajı Paylaş

#261
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Eylül 2020, 15:24:36
Alıntı yapılan: Deniz16 - 20 Eylül 2020, 00:12:31
Bu bizim en garanti projemiz tamamlanamıyor yada bitirilemiyor diye bir şey söz konusu olamaz

Uçağın sağı solu önü arkası aşağısı yukarısı

Ben ya ben bildiğiniz Kore kai t50 yada fa50 golden eagle'ım diyor. Yani t155 fırtına obüsü gibi bir durum söz konusu.

Þimdi biz bu uçağı üretmesekte olur üretsekte

Kısaca üretmesekte bu uçağın tüm limitlerini halimiz mekaniğini elektroniği yani aviyonik ve aerodinamiğini ve tüm bunların parametresini biliyoruz varsayın nede olsa bu verilerin hepsi kai'den gelir simülatör de dahil.

Kısaca tek bir şey yapacağız.

F404 ge 400 80kn

Veya

Ej200 90kn

Umarım eurojet'i seçerler bu motor daha yüksek performanslı 1ton daha fazla ikiye sahip.

Ve ayrıca belki gövdenin üstüne dorsel spın adı verilen  ilave aviyoniklere yer veren yerler yapabilirler ki bu dorsel spın'in içine genellikle elektronik harp sistemleri koyuyorlar.

İşte ej motoru daha geniş kanat vesair fiziksel performansı geliştirebilcek imkanı sağlayabilir.

Böyle mantık mı olur !!! Savaş uçağını geçtim sen sedan bir araba tasarımı yap sonra ben bunun içine Opel Corsa 1,4  motor koyuyorum , teste felan gerek yok zaten Opel Corsa 1,4  motorun gücü belli , o zaman aerodinamiği de aynıdır.... Denebilir mi yahu....
Sn Serkan1976,
Motor ebatları, uçağın motor bölmesine sığıyorsa, aynı yapıdaysa ve de yeni motor, uçağı uçurabilecek kadar güçlüyse değişik ülkenin motoru kullanılabilir. British Airways ABD uçaklarına olsun Airbus uçaklarına olsun herzaman RR motor takar. Bunlar, uçağın standart motorlarının yerine kullanılır.
Ancak bu uçak mach+ hızda uçacak. Motoru gövde içinde. Dolayısıyla bazı parametrelerin hassas hesabı gerekir. Örneğin, hava giriş alıklarının pozisyonunun önemli olduğu kadar o alıklarda oluşacak mach+ hava akımlarının uçağın aerodinamik yapısına büyük etkisi olur. Hatta bu alıkların geometrisi uçağın RCS değerlerini de etkiler. Sizin de söylediğiniz gibi tasarımı ona göre değiştirmek gerekebilir. Onun için bu tip uçakları motorun üzerine inşa etmek doğru yoldur. Ama yarın başka bir motorla uçamaz diye bir şey yoktur. Yeter ki tasarımı sıfırlamasın yeni motor.
Biz f110ge129 ile MMU prototipini uçuracağız. Bu motor 29000lbf itki gücünde. Sonra F110ge132 benzeri , muhtemelen, 32-33000lbf itki gücünde bir motora geçeceğiz gibi görünüyor medya ya servis edilen resimlere göre. Gövde aynı, geometri aynı. Ama başka motor. Bunun için TEİ'nin ve Tusaş'ın elinde hazır bilgisayar proğramları vardır mutlaka. Ona göre tasarımı minimal derecede rahatsız edecek değişiklileri karşılayacak hazırlıktadırlar. Mesajı Paylaş

Sn Yaşar ben Hürjet için konuşuyorum... MMU için de geçen GE129 ile GE132 hemen hemen aynı motor... Motorun ömrü uzasın diye yapılan sınırlamaları azaltıldığı için daha güçlenmiş görülen modifiye denilebilecek bir motor...

Hürjet için adı geçen EJ-200 ile F-404 motorlara baktım ebat olarak benzer ama çaplarını öğrenemedim...

Mesajı Paylaş

Sn Serkan1976 kai f50 motor seçenekleri içerisinde eurojet Ej200 var müşteri isterse bu motoru seçebiliyor bizim uçakta kaif50 kopyası olduğuna göre Ej200 motorunda ve bunun seçiminde bir sıkıntı yok Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Eylül 2020, 17:37:32
Sn Yaşar ben Hürjet için konuşuyorum... MMU için de geçen GE129 ile GE132 hemen hemen aynı motor... Motorun ömrü uzasın diye yapılan sınırlamaları azaltıldığı için daha güçlenmiş görülen modifiye denilebilecek bir motor...

Hürjet için adı geçen EJ-200 ile F-404 motorlara baktım ebat olarak benzer ama çaplarını öğrenemedim...
Biliyorum Sn serkan1976,
Ancak bu iki motorun çapları da farklı.
F404 , 391cm boy, 89cm çapta 1035kg
EJ200, 398cm boy, 73.7cm çapta 988kg

Ama motor haznesi içine ikisi de sığabilir. Tabiiki bağlantı noktaları vs. Bunlar ayrı mühendislik işi. Ama birisi 17700lbf öbürü 20200lbf itki veriyor. Bunun için de uçakta nasıl bir aerodinamik farklılık oluşur bilemem. Mesajı Paylaş

#265
Alıntı yapılan: Deniz16 - 20 Eylül 2020, 18:00:24
Sn Serkan1976 kai f50 motor seçenekleri içerisinde eurojet Ej200 var müşteri isterse bu motoru seçebiliyor bizim uçakta kaif50 kopyası olduğuna göre Ej200 motorunda ve bunun seçiminde bir sıkıntı yok
Sn Deniz16,
KAI FA50 hafif savaş uçağından Bahsediyorsanız; motoru f404ge102 ve 17700lbf itkili.
EJ200 opsiyonu nerede? Ben bulamadım. Kaynak varmı?

Buldum!!
The engine could be either Eurojet EJ200 or General Electric F414, upgraded to 20,000 lb or 22,000 lb thrust, roughly 12–25% higher than the F404's thrust; and are offered to prospective customers for the T-50. The radar of the FA-50 has a range two-thirds greater than the TA-50's radar.
İsteyene EJ200 ya da F414 ile veriyorlar. Radarı da %50 daha büyük FA50'nin
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/11/16/kai-t-50-golden-eagle/ Mesajı Paylaş

2021'de hangardan çıkacağı , 2022'de uçacağı açıklanan uçağın daha motorunun isminin bile belli olmamasını ,  bir tek ben mi sorun olarak görüyorum ? ... Bilmediğim bir şey mi var? Benden bir şey mi saklıyorsunuz  :D :D :D

Ne kadar rahatsınız...

Mesajı Paylaş

#267
Yok o sorunu birtek siz görmüyorsunuz bizde aynı sorundan şikayetçiyiz.

Bizdeki kervan yolda düzülür mantelitesi olduğu için umursamamazlık ve işi son noktaya bırakma hat safhada.

Bakalım politik boyutu ne olacak ihracat  izni olacak mı motorumuzun
ABD veya İngiltere gerekli motoru bize verecekler mi.

Evet tei ve Tai daki rahatlık sanki bu uçağın motorunu 2022ye yeştiştircekmiş gereksiz bir rehavet içerisindeler.

Evet sn yaşar ya kai aerospace yada thaimilitary sayfasında görmüştüm Ej200 ve f414 seçeneğini arasıra sinodefence yada ausiapower gibi İnternet sitelerine bakmakta fayda var.

Hatta radar seçenekleri elta elm2032 ile saab vixen Aesa radarı olması lazım aklımda kalan

Uçağı üretim bandında jf17 gibi çıkarma imkanımız var akıllı davranırsak Mesajı Paylaş

#268
Ben Hurjet projesini çok destekliyorum. Hatta daha yeni Ingiliz bir şirketle bazı anlaşmalar yapıldı. Birde altını çizmekte fayda var. Bu proje TUSAS'in kendi insiyatifiyle yaptığı bir proje yani devletin yap dediği birşey değil. Hiç üretilmese dahi mühendislere tecrübe olarak kalması bile iyidir. Japonya "acaba yapabiliyor muyuz" diye mitsubhisi shinshin'i yaptılar sonra aa yapabiliyormuşuz dedikten sonra (birazda amerikan etkisiyle) projeyi iptal ettiler. Bu Japon devleti için olmasada Japon mühendisler için iyi birşeydi. Yapılabilirliğinin farkındalığı oluşuyor.  Yeteneğinin farkına varıyorsun. Bakin artık bazı platformları yapabiliyor muyuz diye sormuyoruz. Direk motoru soruyoruz. Yahu uçağı yapmışız motor nerde diyoruz. Sizin kadar bende motor nerde diye merak etmekle beraber diğer yanda platformun yapılabilirliğini gözden kaçırmamak gerektiğini düşünüyorum Mesajı Paylaş

Motorsuz uçak yapmak mı , uçaksız motor yapmak mı önemli?
Motor için yalvardığımıza göre cevap belli...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz