HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#270
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Eylül 2020, 21:58:01
Motorsuz uçak yapmak mı , uçaksız motor yapmak mı önemli?
Motor için yalvardığımıza göre cevap belli...
Brezilya Embraer ile boeing ve airbustan sonra dünyanın en büyük 3. Uçak üreticisi oldu. Motorsuz uçak yaptılar...

Hafif iş jetinde dünyanın en iyisi Honda Jet motorsuz uçak yapıyor.

Burda motorsuz uçak yapalım demiyorum. Motor olmaması platform yapmayacağın anlamina gelmemeli... Motora çok saplantı yapıyoruz. Hicbir yerden bulamazsan Ukraynanın motor sich firmasinin jet motoruda var. Çinlilere olan satış iptal edildiği icin ortak motor geliştirmeye sıcak bakacaklarını düşünüyorum

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Eylül 2020, 21:58:01
Motorsuz uçak yapmak mı , uçaksız motor yapmak mı önemli?

İkisi de önemli. İkisinde de ustalaşmak şart. Mesajı Paylaş

Bence f110 ile yapmak lazım. Yeni bir motor geliştireceksek hürmet tek motorlusunu mmu cif t motorlusunu kullanmalı. Lojistik stratejik birsürü avantajı olacaktır. Mesajı Paylaş

#273
Alıntı yapılan: zirfak - 21 Eylül 2020, 13:19:00
Bence f110 ile yapmak lazım. Yeni bir motor geliştireceksek hürmet tek motorlusunu mmu cif t motorlusunu kullanmalı. Lojistik stratejik birsürü avantajı olacaktır.

Hocam bu fikrinize de +1

Ama siyasi uzlaşmazlık durumunda tek kaynağa bağlanmak doğru olmaz...Öneriniz lojistik açıdan çok mantıklı ama ABD ile olası bir anlaşmazlıkta F-110 motorlu uçaklarda sorun çıkarsa hiç değilse Hürjet ; EJ-200 veya Rus-Çin motoruyla biraz da olsa işimizi görür...

Hürjet motoru büyük çok büyük olasılıkla F-404 olacak , benim izlenimlerim bu. Ama ben belirttiğim nedenlerden dolayı EJ-200 olmasından yanayım ...

Sağlam , güvenilir bir doğu bloku motoru da 3. tercihim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 21 Eylül 2020, 13:19:00
Bence f110 ile yapmak lazım. Yeni bir motor geliştireceksek hürmet tek motorlusunu mmu cif t motorlusunu kullanmalı. Lojistik stratejik birsürü avantajı olacaktır.

Mantıklı olan bu ama motor boyutları çok farklı. Yakıt tüketimi, uçağın yapısı vs bir yığın değişiklik gerekir. Hürjet tam bir avcı uçağı olarak değil, eğitim ağırlıklı görev ve hafif taarruz uçağı olarak düşünüldüğü için daha küçük motor kullanılmak isteniyor gibi görünüyor.

Biz ise forumda geçmişte Milgem'in daha kaslı olması gerektiğini tartışıyorsak, genel olarak Hürjet için de benzer düşüncede gibiyiz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

F-110 lojistik ve harbe  hazırlık açısından mantıklı olsa da maliyet ve mantık açısından mantıksız. Büyük motor demek büyük uçak demek büyük uçak büyük maliyet demektir. Sonuçta bu bir eğitim uçağı evet her eğitim uçağı bir öncekinden daha güçlü motorlara sahip olacaktır. Sonuçta pilotları mmu gibi bir uçağa binmeleri için eğitecek ancak abd bile f-404 sınıfında bir motor kullanıyorsa f-101 zaten imkansız demektir.

Bence Ej-2000 en mantıklı ve maks. seçim olur. Ancak şu an tai'de hürjeti muharip bir uçağa çevirmeye yetecek bir nefes, istek ve bütçe yok. En fazla eğitim haline mühimmat entegresi yapılır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;





Kokpiti gayet güzel .... Mesajı Paylaş

Eğitim uçağı demek, pilotlarımı ucuza olabildiğince fazla saat tecribe kazandırmam demek. Bu da f110 ve ej2000 motorlarının bu mantığa ters olduğunu gösteriyor. Kendi kullanacağı uçağa hangi motoru kullanacağı Türkiye ye kalmış isterse f35 motoru takar fakat dış pazarda Hürjetin f110 ve ej2000 ile tercih edileceğini beklemiyorum. Rakiplerin ne yaptığı muadillerinin nasıl bir tercihle uçtuğu ortada. Adı geçen motorlar ile ayıp olmasın diye 3 5 tane katar alır ancak. Mesajı Paylaş

#278
19.200ibf gücü biz keyfimizden belirlemedik ki. Tusaş yazmış Hürjet'te 19.200ibf motor olacak diye...Bu da EJ-200'ü işaret ediyor.

F-404-102 ise motor gücü olarak 17.700 ibf olarak verilmiş...

Bizimki biraz daha güçlü olsun Battlestar hocam.

Hem biraz abartıp 29.000ibf'lik F-110 ile 40.000ibf'lik F-135 motorunu Hürjet 'e takacak kimse yok bu forumda...😂😂😂
Tusaş 19.200 motor yeter demiş.
Bu da ej-200'ü istediklerini gösteriyor bizimkilerin...

MTU işin içinde olduğu için RR çok istese bile bize bu motoru da vermezzzz....
Ben F-404-102'nin olacağını düşünüyorum.
Ukrayna 'nın böyle bir motoru yok...
Çin-Rus motorlarını bizimkiler hiç düşünmüyorlar nedense.
Vardır bir bildikleri diyelim gayri..
Mesajı Paylaş

19.200 ibf işide şu an için muamma. Sadece bir kere infografiklerde çıktı o da Rusya'ya aşırı yanladığımız S-400'leri alacağımızı açıkladığımız dönemdi. Blöf yapmış da olabiliriz.

Ama şu an en mantıklısı Ej-200 tabi oluru varsa. Çünkü f-404 takarsak muharipliğini indirgemiş ve bir çok rakibinin olduğu bir banda çekeriz.  Ej-200'in bandında sadece rakibi gripen. Daha çok ekmek yiyebileceğimiz bir seviye. MMU ve Özgür projesindeki bazı alt sistemleri entegre edebilirsek , argeden kısar ve maliyeti etkinlik oranını yakalarız. Dorsal spine (içine entegre ew), cft ve burunda delta canard ve tabiki tvc olursa Gripen killer bile olabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz