HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hürjet için Ej-200'ün seçildiği ile ilgili
resmî bir açıklama var mı RR'dan? Mesajı Paylaş

HÜRJET için F404 de karar kılındığı  , uçağı bu motor üzerinden şekillendirmeye başladıkları haberler geliyor içeriden

Bizzat tasarım ekibinden alınmış bu duyum....

Mesajı Paylaş

İşin uzmanları daha iyi bilir ancak,  bence o motor muharip düşünülüyorsa zayıf, eğitim düşünülüyorsa fazla. Eğitim odaklı olacaksa daha kontrolümüzde belki lisans altı 2x ufak bir motorda olabilirdi. Gerçi ister tek motor ama. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hocam bu saatten sonra çift motora dönülmesi işi çooooooook uzatır Mesajı Paylaş

Eğitim içindir F404 ve tek motorlu ise. Mantıklı, eğitim uçağına zorluk çıkartmayabilir ABD. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2020, 23:09:17
Hocam bu saatten sonra çift motora dönülmesi işi çooooooook uzatır

Olabilirdi dedim zaten hocam. Geçti artık. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#326
Alıntı YapF-404'te karar kılındı.Hürjet İleri Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı projesinde ABD'li General Electric ürünü F-404 motoru kullanılacak.

Hürjet projesi için Eurofighter Typhoon savaş uçağında kullanılan EJ-200 ve FA-18 Super Hornet savaş uçağında kullanılan F-404 motoru düşünülüyordu. F-404'te karar kılındı.

F-404 Hürjet'in Güney Kore'li muadili K-50 uçağında da kullanılıyor.

Hürjet'in 2023 yılında ilk uçuşunu yapması bekleniyor.
https://mobile.twitter.com/mavivatannet/status/1327992100298911744


HÜRJET Projesi'nde 'kritik aşamaya' giriliyor.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) tarafından başlatılan HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı Projesi kapsamında CDR faaliyeti, Aralık 2020'de gerçekleştirilecek.

Uçağın, 2020 yılının Aralık veya 2021 yılının ilk ayında CDR denilen Kritik Dizayn İncelemesi'nin yapılması planlanıyor. 2021 yılında ise ilk prototipi; Statik Rüzgâr Tüneli testleri, Hava Alığı Rüzgar Tüneli testi gibi bir dizi zorlu test bekliyor. Uçağın ilk prototipinin 2022 yılının Aralık ayında uçması, ikinci prototipinin de 2023 Ocak-Þubat aylarında uçuş yapması bekleniliyor.  İlk uçağın Türk Hava Kuvvetlerine teslimatının ise 2025 yılının başında yapılması planlanıyor.

Þu ana kadar ise – 1/10 ölçekli model üzerinden – Statik Rüzgar Tüneli, Hava Alığı Rüzgar Tüneli, Düşük Hız Rüzgar Tüneli, Uçuş Kontrol Kanunları, Uçuş Simülasyon Modeli Geliştirme, 270 Derece Simülatör, İlk Yük Döngüsü ve İlk Yapısal Analiz Döngüsü faaliyetleri başarıyla gerçekleştirildi.
https://www.savunmasanayist.com/hurjet-son-durum/

Mesajı Paylaş
]

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ) tarafından geliştirilen HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı, milli imkanlarla geliştirilen AESA Radar'a sahip olacak.

TUSAÞ tarafından Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyaçlarına binaen 14 Ağustos 2017 tarihinde başlatılan HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı Projesi, başarıyla devam ediyor. Kritik Dizayn İnceleme (CDR) faaliyetlerinin Aralık 2020 veya Ocak 2021 itibariyle tamamlanmasının planlandığı HÜRJET Projesi'nde; Jet Tekamül, Akrotim (Türk Yıldızları), Harbe Hazırlığa Geçiş ve Hafif Taarruz olmak üzere dört farklı konfigürasyon geliştirileceği, daha önce SavunmaSanayiST.com tarafından aktarılmıştı.



Yine SavunmaSanayiST.com tarafından edinilen bilgiye göre; HÜRJET'in Hafif Taarruz Uçağı konfigürasyonunda, ASELSAN tarafından milli imkanlarla geliştirilen Aktif Elektronik Faz Dizinli Radar (Active Electronically Scanned Array (AESA) Radar) kullanılması planlanıyor. ASELSAN tarafından halihazırda F-16 Fighting Falcon ve AKINCI Silahlı İnsansız Hava Aracı için AESA Radar geliştirme faaliyetleri devam ediyor. AESA Radar ile ilgili geçtiğimiz haftalarda SavunmaSanayiST.com'a açıklamalarda bulunan T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, şu açıklamalarda bulunmuştu:

"AESA radarda da çalışmalar devam ediyor. Çok kısa sürede AESA radarı, F-16'larımıza takmış olacağız ki bu iki çalışma da yine bizim Milli Muharip Uçak konusunda atmamız gerek adımlardı. Böylece ön almış olduk. F-16'ların da bu anlamda modernize edilmesi hatta yapısal ve aviyonik modernizasyonlarının da yapılması, uçakların ömrünü daha da uzatacaktır diye düşünüyoruz."

SavunmaSanayiST tarafından yöneltilen "Sayın Başkan, F-16'dan önce AKINCI'da AESA radar görebilir miyiz?" şeklindeki soruyu da yanıtlayan Başkan DEMİR, "Görebiliriz. Bu AESA radar, aşama aşama gidecek. Nihai aşaması birkaç yıl sonra son bulacak ama ilk modeller, havacılıkta olduğu gibi geliştirile geliştirile devam edecek." dedi.

ASELSAN tarafından geliştirilecek AESA radarlar, hem hava hem de yer görevlerine uygun yani çok fonksiyonlu yapıda olacak. ASELSAN tarafından geliştirilecek AESA Radarların işlevleri arasında; hava arama, ararken takip, hassas takip, hava durumu tespit, hava-hava füzesi ara safha güdüm desteği, akın tespit ve değerlendirme, stripmap görüntüleme, spotlight görüntüleme, yer haritalama, GMTI, DMTI, deniz arama, ISAR görüntüleme ve hava-yer mesafe ölçümü de bulunacak.

https://www.savunmasanayist.com/hurjete-aesa-radar/ Mesajı Paylaş

TS-1400 motor ile ilk defa turboşaft motor yaptık. Bu motorun çekirdeği kullanılarak daha güçlü turboşaft motorların yapılmasının önü açıldı...

Ukrayna'dan bir turbofan motor çekirdeği alıp onu geliştirerek en azından MMU olmasa bile Hürjet için bir turbofan motoru yapabilir miyiz?
Böylece sıfır motor yapmaktan daha kısa sürede turbofan bir motor üretebilir miyiz? Mesajı Paylaş

Alıntı YapHürjet  vs   F-16

13m        14,52 m Length
9,8m       9,45 m Wingspan
4,2m       5,09 m Height
24m²      27,87 m² Wing area
https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1342559481499164673
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz