HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#350
Bazı yerlerde Hürjet imiz için F404 motoru seçildi deniyor. Yani motor belli olmuş galiba. Bence en önemli konu motorun düşük yakıt tüketmesi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 06 Şubat 2021, 18:35:58
Bazı yerlerde Hürkuş umuz için F404 motoru seçildi deniyor. Yani motor belli olmuş galiba. Bence en önemli konu motorun düşük yakıt tüketmesi.

Hürkuş değil, Hürjet.

Hürkuş demişken, Hürkuş'u adam edememiş olmamız, bence iyi bir uyarı oldu. İnsanlı uçak tasarlamanın ne kadar zor olabileceği konusunda...

Allah'tan BAE ile anlaşabildik. Aksi takdirde ikinci bir "Tejas Faciası" yaşardık. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 06 Şubat 2021, 19:49:13
Alıntı yapılan: Alpars - 06 Şubat 2021, 18:35:58
Bazı yerlerde Hürkuş umuz için F404 motoru seçildi deniyor. Yani motor belli olmuş galiba. Bence en önemli konu motorun düşük yakıt tüketmesi.

Hürkuş değil, Hürjet.

Hürkuş demişken, Hürkuş'u adam edememiş olmamız, bence iyi bir uyarı oldu. İnsanlı uçak tasarlamanın ne kadar zor olabileceği konusunda...

Allah'tan BAE ile anlaşabildik. Aksi takdirde ikinci bir "Tejas Faciası" yaşardık.
@merzifonlu üstat, son cümleyi biraz açarmışsınız? BAE ? Mesajı Paylaş

Evet MMU için Bae firması ile çalışmak bir kolaylık. Demek ki hintliler de bi fayda gördü ki onlarla Bae firması ile anlaşıp çalışıyor.

Tabi ki hiç yapılmamış bir işi ilk defe yapmak, hele ki jet uçağı gibi bir yüksek teknoloji ve yapım, tasarım ve üretim bilgi tecrübesi gerektiren bir iş çok zordur. Bu iş öyle önceden montaj, parça komponent tasarımı ile olacak iş değil.

Ayrıca, daha önce sanırım Kotil yada Akşit hoca demişti, biz yurt dışından gizli ambargolar nedeni ile hazır komponent yada parça alamadığımız için süreçler uzuyor demişti. Bu da eksi bir etken. Mesajı Paylaş

#354
Alıntı yapılan: Yasar - 06 Şubat 2021, 21:03:20
Alıntı yapılan: merzifonlu - 06 Şubat 2021, 19:49:13
Alıntı yapılan: Alpars - 06 Şubat 2021, 18:35:58
Bazı yerlerde Hürkuş umuz için F404 motoru seçildi deniyor. Yani motor belli olmuş galiba. Bence en önemli konu motorun düşük yakıt tüketmesi.

Hürkuş değil, Hürjet.

Hürkuş demişken, Hürkuş'u adam edememiş olmamız, bence iyi bir uyarı oldu. İnsanlı uçak tasarlamanın ne kadar zor olabileceği konusunda...

Allah'tan BAE ile anlaşabildik. Aksi takdirde ikinci bir "Tejas Faciası" yaşardık.
@merzifonlu üstat, son cümleyi biraz açarmışsınız? BAE ?

Eksik yazmışım. BAE Systems olacaktı. Yani TFX projesinde mühendislik desteği aldığımız İngiliz şirketi.

https://www.aerotime.aero/16932-bae-systems-tai-to-cooperate-for-tf-x-programme

Hürkuş gibi görece basit bir insanlı uçakta bile İHA'lardaki başarıyı gösteremedik. Bu nedenle, TFX projesinde deneyimli bir yabancı tasarımcı ile çalışmak yaptığımız en akıllıca iş oldu demek istedim. Mesajı Paylaş

#355
Alıntı YapÜlkemizin jet eğitimi ve hafif taarruz uçağı ihtiyacını karşılayacak olan HÜRJET yüksek manevra kabiliyeti, farklı konfigürasyonları ve üstün faydalı yük kapasitesi ile muharebe alanlarında göklerdeki önemli gücümüz olacak. 💪 🇹🇷#TUSAÞ #HÜRJET
https://mobile.twitter.com/TUSAS_TR/status/1357715450961010691
Mesajı Paylaş
]

Defence Turkey Magazine

Temel Kotil :" HÜRJET'in ilk uçuşu 2022 sonunda yapacağız....

Tarihin en büyük iki gizemi : ABD başkanı Kennedy'i kim öldürdü ve Hürjet'in motoru ne olacak?

Havacılık tarihinde motoru belli olmadan 1 sene sonra uçacağı açıklanan ilk uçak: Hürjetttttt Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
TUSAÞ HÜRJET Jet Tekamül ve Hafif Taarruz Uçağı'nda kritik bir aşama daha tamamlandı. TUSAÞ mühendisleri tarafından geliştirilen HÜRJET'in, CDR faaliyetleri tamamlandı.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ), Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyaçlarına binaen geliştirilen HÜRJET Jet Tekamül ve Hafif Taarruz Uçağı'nda kritik bir aşamayı daha geride bıraktı. Edinilen bilgiye göre; HÜRJET'in Kritik Tasarım İncelemesi (CDR) faaliyeti başarıyla tamamlandı. İlk HÜRJET prototipinin üretim faaliyetlerine ise TUSAÞ tarafından başlanıldı.

1700 sayfadan olusan HURJET ''kritik tasarim raporu '' yayinlandi.


https://twitter.com/defencehublive/status/1367773753917243392

https://www.savunmasanayist.com/tusas-hurjette-kritik-asama-tamamlandi



https://mobile.twitter.com/NadirovCavid/status/1367781684364578817
Mesajı Paylaş
]

#358
Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Şubat 2021, 19:27:06
Defence Turkey Magazine

Temel Kotil :" HÜRJET'in ilk uçuşu 2022 sonunda yapacağız....

Tarihin en büyük iki gizemi : ABD başkanı Kennedy'i kim öldürdü ve Hürjet'in motoru ne olacak?

Havacılık tarihinde motoru belli olmadan 1 sene sonra uçacağı açıklanan ilk uçak: Hürjetttttt

Belki de sen bilmiyorsundur Serkan, her yerde GE-404 motoru seçildiğine dair haberler var.
Ama asıl olan bu motoru satın alarak mı kullanacağız yoksa international indigenius tabir edilen bir şekilde mi ?

Mesajı Paylaş

Avcı hocam vallahi ilk defa duyuyorum...Temel Kotil , İsmail Demir gibi yetkililerin ağzından ise kesinlikle F-404 motorunun seçildiğini duymadım , onlarca röportajlarını izledim bunlarda da "Hürjet'in motoru F-404 seçildi" demedi hiçbiri...

Yani MMU prototipleri için her yerde F-110 seçildiği bas bas bağrılmışken , Hürjet için F-404 motorunun seçildiğini ısrarla kimse söylemiyor...Söylemediklerinden de eminim...


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz