HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kimse de demiyor ki  " Ağa,  bu uçağın motoru var mı?"

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Mayıs 2021, 23:41:58
Kimse de demiyor ki  " Ağa,  bu uçağın motoru var mı?"
Motoru olmadan hangi uçak uçar ki?
Ama Hürjet uçacak galiba.
4 soru var gazeteci ve medyanın Kotil ve Demir'e sormaları gereken:

1. Hürjet'in prototip motorları elimizde mi?
2. Elimizde ise hangi f404 motorunu kullanacağız? 17700lbf itkili olanı mı INS-20 versiyonu olan 20200lbf itkili olanımı?
3. Bu motorların seri üretimde tedarik garantisi alındı mı?
4. Yukarıdaki soruların yanıtı negatif ise (B) planımız var mı? Var sa nedir? Mesajı Paylaş

Merak ettim, F-35 için ödenen para F-404 anlaşması ile mi geri alındı? Aklıma gelen tek mantıklı açıklama bu...

Gerçi bunu çok düşük bir olasılık olarak görüyorum. Bence ABD'nin planı, F-35 ten ödeyeceği para kadar Halkbank davasından ceza kesmek! Mesajı Paylaş

#393
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Mayıs 2021, 01:23:32
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Mayıs 2021, 23:41:58
Kimse de demiyor ki  " Ağa,  bu uçağın motoru var mı?"
Motoru olmadan hangi uçak uçar ki?
Ama Hürjet uçacak galiba.
4 soru var gazeteci ve medyanın Kotil ve Demir'e sormaları gereken:

1. Hürjet'in prototip motorları elimizde mi?
2. Elimizde ise hangi f404 motorunu kullanacağız? 17700lbf itkili olanı mı INS-20 versiyonu olan 20200lbf itkili olanımı?
3. Bu motorların seri üretimde tedarik garantisi alındı mı?
4. Yukarıdaki soruların yanıtı negatif ise (B) planımız var mı? Var sa nedir?

İnanılmaz bir olay. Kimsede sormuyor İsmail Demir'e,Kotil'e,Aksit' e bu soruları?

Uçak yaptık diyorlar motoru ne kimse bilmiyor,sormuyor,herkes üç maymunu oynuyor... ;)
Bunları sormayacak gazeteci olmadığına inanmıyorum.  Bu iş bilerek sansurleniyor... Mesajı Paylaş

#394
Hayirlisi...

Bir 10 seneye yerli motor cikmasina sebep olursa en azindan oradan kazaniriz..

Altay da 2008'de baslamisti galiba, sene 2021.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

neyine kafayı bu kadar taktınız?
aşağıdaki ilk kaynakta iki motorun rekabeti var ve bu zaten biliniyor.
Avrupa motoru zaten trmotor faktörü yüzünden  masadan çekilmişti ve bu da biliniyor. gizli değil.

birisi çekildiği zaman  masada diğer seçenek kalır.
2'den 1 çıkarsa  en fazla kaç kalabilir?

"HÜRJET'in motoru için ABD merkezli General Electric şirketi tarafından üretilen F404-GE-102 ile Eurofighter Typhoon savaş uçağında da kullanılan EUROJET EJ200 Turbofan Motorları öne çıkmaktaydı."


https://www.savunmasanayist.com/tusas-hurjet-motor/

şurada da  ilgilenenler için  biraz daha ilginç detaylar var
yine aynı iki motordan bahsedilmekle beraber çok bilinmeyen detaylara girilmiş..
motor yine F404-GE-102


"TUSAÞ engineers have carried out several wind tunnel tests including Static Wind Tunnel Tests, Air Intake Wind Tunnel Test and Low Speed Wind Tunnel Test with HÜRJET's 1/10 scaled model to confirm the existing configuration. The HÜRJET model that underwent the initial wind tunnel tests was configured in accordance with GE's F404-GE-102 turbofan engine.
Following the signing of a Letter of Intent (LoI) between TUSAÞ and Eurojet Turbo GmbH for the delivery of EJ200 turbofan engines the design of the HÜRJET was modified (such as, the air intakes were revised and enlarged to accommodate the more powerful EJ200 engine) and further wind tunnel tests have been carried out to confirm revisions on the aircraft overall design. So currently HÜRJET has two separate designs in accordance with two different engine options. According to our sources the HÜRJET will be powered by the F404-GE-102 engine from GE. Under the project two prototypes will be manufactured. According to project schedule the 1st HÜRJET prototype would be rolled-out in December 2021 and to perform its maiden flight in February 2022 (To+60 months), the "

https://www.defenceturkey.com/en/content/hurjet-new-generation-ajt-s-cdr-phase-completed-4414

alıntı yaptığım kısmın Google çevirisi

""TUSAÞ mühendisleri, HÜRJET'in 1/10 ölçekli modeli ile Statik Rüzgar Tüneli Testleri, Hava Emiş Rüzgar Tüneli Testi ve Düşük Hızlı Rüzgar Tüneli Testi de dahil olmak üzere birçok rüzgar tüneli testi gerçekleştirdi. GE'nin F404-GE-102 turbofan motoruna uygun olarak yapılandırıldı.
TUSAÞ ile Eurojet Turbo GmbH arasında EJ200 turbofan motorların teslimatı için bir Niyet Mektubu (LoI) imzalanmasının ardından HÜRJET'in tasarımı değiştirildi (örneğin, hava girişleri daha güçlü EJ200 motorunu barındıracak şekilde revize edildi ve genişletildi) ve uçağın genel tasarımındaki revizyonları doğrulamak için daha fazla rüzgar tüneli testi yapıldı. Yani şu anda HÜRJET iki farklı motor seçeneğine göre iki ayrı tasarıma sahip. Kaynaklarımıza göre HÜRJET, GE'nin F404-GE-102 motorundan güç alacak. "

yani kaynaklar "F404-GE-102 "  diyor.

faydalı oldu mu?

bu arada özellikle yaptığım ikinci alıntıyı  okuyun.
uçağın performans değerlerinde oluşan değişimlere açıklık getiriliyor.

orada hem ej motorlu hali için,  hem de F404-GE-102   motorlu hali için  tasarım faliyetlerinin belirli bir aşamaya getirildiği ve sonra ej motoru masadan çekilince F404-GE-102  motorlu versyonun  tasarımına kaldığı yerden devam edildiği yazılmış.

yani aşağıda kimse uçağın bilmem hangi yıl yayınlanan bilgilerinin  farklı olduğunu felan hatırlatmasın.

böylece kafa karışıklığı da çözülmüştür umarım.

silahsız eğitim modeli için bu motorların tedariği  çok imkansız değil.

adamlar boşuna mı  ilk gösterildiği günden beri üstünde silahlarla  oraya buraya götürüp şimdi de "biz şimdilik eğitim modeline fokuslandık"  gibisinden  cümleler kullanıyorlar?
   
bakın,  sorunuza cevap verebilmek için yine haberler arasında bağlantı kurup analiz ediyorum. umarım  şimdi de OUMUAMUA  konusunu sormazsınız.

Mesajı Paylaş

Alıntı YapHÜRJET'in iniş takımlarını, İtalyan Magnaghi Aeronautica geliştiriyor.
https://mobile.twitter.com/notmanch_u/status/1402989624536956929
Mesajı Paylaş
]

TEI Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof Dr Mahmut Faruk Akşit:

"Zannediyorum Hürjet'i de (General Electric'in) F404 motoru uçuracak."
"Hürjet'in fiyatı MMU'nun 1/4'ü kadar, operasyonel giderleri ise 1/4'ünden de az olacak."
"Hürjet'in 2022'nin başında yer testleri başlayacak, 18 Mart 2023'te ilk uçuşunu yapacak, 2025'te teslim edilecek. Silahlı Hürjet'i teslim etmemiz de 2027'leri bulur.
2028 yılında da MMU'yu teslim edeceğiz."
"Yakında bir yurt dışı ihale var. Ona kendimizi hazırlıyoruz. Bizden alırlarsa ilk (Hürjet) ihracatımızı da 2022 içinde bağlamış, ilk teslimatımızı da 2025'te yapmış oluruz." Mesajı Paylaş

Pakistan'da ihale kazandılar;  ama Atak teslimatlarına ABD  motor izni vermedi diye başlayamıyorlar.

Hürjet  de ihale ihale  dolaştırılacaksa güvendikleri bir şey vardır umarım.

ihale kazanıp teslimat yapamayan firma imajı pek de özenilecek bir şey değil.

Mesajı Paylaş

#399
Alıntı yapılan: korsan - 08 Ağustos 2021, 09:23:39
Pakistan'da ihale kazandılar;  ama Atak teslimatlarına ABD  motor izni vermedi diye başlayamıyorlar.

Hürjet  de ihale ihale  dolaştırılacaksa güvendikleri bir şey vardır umarım.

ihale kazanıp teslimat yapamayan firma imajı pek de özenilecek bir şey değil.

Son günlerde sosyal medyayı takip ediyorsanız ( Burhan Kuzu,Sedat Peker,Ümitcan psikopatı vb) ülke rezil durumda...

Adamı olan , hatırlı bir kişi tanıyan herkes parası mukabilinde istediği tüm izinleri alıyor.

Bizimkiler de galiba tüm Dünya'yı öyle zannediyorlar . Yani ben ihaleyi alırım , motor için de bi telefon eder,araya hatırlı kişileri sokar istediğim işi kaparım...

Rezil olmaktan bıkmadılar , hala motorsuz ihale alma peşindeler... Ulan sen İsveç misin de bir tık yapınca ABD sana motor göndersin...

Abd ile ilişkiler iyiyken bile motor alamadın şimdi adamın sana seri üretim için motor vereceği bile mucize bir de yurtdışı ihaleye girecekmiş TEİ müdürümüz.
Ya sabır...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz