HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

geçmiş tarihli bir  konu olabilir.
tasarımı dondurulmuş uçağın arkasını  nasıl tasarlıyorlar?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 19 Kasım 2021, 10:55:26
geçmiş tarihli bir  konu olabilir.
tasarımı dondurulmuş uçağın arkasını  nasıl tasarlıyorlar?
Ana tasarım dondurulmuşta olsa uçak prototip yapımı ve uçağın olgunlaşması akışkan bir sistemdir.
Gripen, 1988'de ilk uçuşunu yapmış, 1996'da kullanıma alınmış. Akaer Group, 2010 yılında teknik yardım vermeye başlayıp, uçağın "airframe" ve arka yapısında değişiklikler uygulamış. 2016'lara kadar TOT devam etmiş.
Þu anda 12000lbf lik kuru itki ile supercruise ve 18100lbf lik afterburner lü itki ile 2mach hıza, f404 motoru ile ulaşan sınıfının en kıvrak ve hızlı uçağı Gripen.
Bu ortaklık çok doğru bir adım. Bunun meyveleri ve devamı TFX'de de kendisini gösterecektir.

https://www.akaer.com.br/saab-gripen-e-f/ Mesajı Paylaş

kaynağa baktım;  ama tam olarak neyden bahsedildiğini anlayamadım.

Saab mı Brezilya'dan gelen bir ekibe uçak tasarımı eğitimi vermiş?
yoksa Brezilya'dan gelen ekip mi Saab'a  eğitim vermiş?

Brezilya yerli uçak ihalesini  neticesinde  yapılmış bir  tasarım ekibi yetiştirme projesi olabilir bu kaynakta bahsedilen şey.

uçağın dediğiniz hızlara ulaşmasında Brezilya ekibinin doğrudan ne kadar etkisi olabilmiştir?
bu kaynağa bakarak bir netice çıkartamadım,  konu başka gibi geldi bana.
Mesajı Paylaş

Bu Akaer grup bir Brezilya firmasıymış...Embraer  ile ilgisi var mı acaba? Mesajı Paylaş

#454
Alıntı yapılan: korsan - 19 Kasım 2021, 14:11:42
kaynağa baktım;  ama tam olarak neyden bahsedildiğini anlayamadım.

Saab mı Brezilya'dan gelen bir ekibe uçak tasarımı eğitimi vermiş?
yoksa Brezilya'dan gelen ekip mi Saab'a  eğitim vermiş?

Brezilya yerli uçak ihalesini  neticesinde  yapılmış bir  tasarım ekibi yetiştirme projesi olabilir bu kaynakta bahsedilen şey.

uçağın dediğiniz hızlara ulaşmasında Brezilya ekibinin doğrudan ne kadar etkisi olabilmiştir?
bu kaynağa bakarak bir netice çıkartamadım,  konu başka gibi geldi bana.
Breezily Saab ile bir lisans altı TOT ve üretim dahil Gripen tedariki anlaşması yaptı. Akaer Group Saab-Brezilya'nın %10 hissesini aldı. Bu anlaşma ile Gripen "airframe" , bilhassa arka kısım, Akaer Group tarafından yeniden tasarlandı. Uçak çok daha etkin ve kıvrak hale geldi. Gripen E modeli bu ortaklığın ilk ürünüydü. Þu an Saab, Gripen F (çift koltuklu) üretiyor . Bu iki seri Gripen NG olarak ta geçiyor.
Brezilya için. Üretime dahil olan Brezilyalı ortaklar : Embraer, AEL Sistemas, Akaer ve Atech.

https://www.defesanet.com.br/en/e_gripen_br/noticia/20651/Akaer-with-heavy-role-for-rear-section-of-Gripen-E-/
https://www.akaer.com.br/en/2018/05/10/akaer-has-10-share-ownership-in-saab-aeronautica-montagens-sam/ Mesajı Paylaş

]

#456
Abd bile elinde onlarca turbofan motor varken tek motor (F-404-103) kullandı yeni nesil T7'de......

Hürjet için seçilen tek motor (F-404-102) güzel bir motor.Bu konuda şüpheniz olmasın.
Ancak tıpkı Altay,MMU projelerinde olduğu gibi prototip için 3-5 ,motor almakla,seri üretim için motor izni almak aynı şey değil.

Adım kadar eminim ABD MMU için de Hürjet içinde seri üretim için motor istediğimizde bizi inletecektir...

Hürjet  (F-404-102) motor seçimi büyük hata...

İsmail Demir:
"Hürjet motoruyla ilgi de sıkıntı yok"
"Baştan yola çıkarken sıkıntı olamayacağıyla ilgili tabiri caizse garanti alınarak yola çıkıldı"
"O açıdan bir alternatif plan yapmadık; bir sıkıntı beklemiyoruz" Mesajı Paylaş

Alıntı Yap

Bazı yerel kaynaklara göre Malezya'nın 18+18 adetlik hafif savaş uçağı ihalesinin %30 yerli üretim ve ödeme şartlarını sadece Türkiye, Rusya ve Hindistan kabul etti.

İhale sonucu 2022 yılı içerisinde açıklanacak. Kore Havacılık ve uzay sanayi (KAI) FA-50.  LEONARDO M346  ihaleden elendi.
https://mobile.twitter.com/Action1041
Mesajı Paylaş
]

önceki sayfalarda bu  şartlarla ilgili bir haber   paylaşmıştım.
kabul etmediklerine şaşırmadım,  benim için bu firmaların bu ihaleye girmesi şaşırtıcıydı zaten.
belki 18 belki 36 uçak alacaklar,  oldu olacak  motor teknolojisi de istesinler.

bizim de bu şartlarda ihaleye girmemiz mantıksızdı.
bu teknoloji transferini sadece Hindistan kabul eder.
Rusya ise ihaleyi almak için kabul ettiğini söyleyebilir;  ama sonra mutlaka bir kılçık koyar tabağa,  evirip çevirip kendi istediği noktaya bağlar.
Mesajı Paylaş

Alıntı Yap@TUSAS_TR Genel Müdürü @Temel_Kotil

"Malezya'daki ihaledeyiz. 18 adet Hürjet benzeri uçak alacaklar. Allah nasip ederse 2025'te 18 uçağımızı ihraç etmiş oluruz."





HÜRJET'in Ön Gövde Kokpit Yan Kabuğu.
@TUSAS_TR
https://mobile.twitter.com/orko_8/status/1479168367823044617
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz