HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#560
Varsayım üzerine Hürjet yapılıyor, motorların sorunsuz bize verileceği üzerine, ilginç. İsmail Demir sorun çıkmayacağını düşünüyoruz diyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 11 Ağustos 2022, 18:54:13
Varsayım üzerine Hürjet yapılıyor, motorların sorunsuz bize verileceği üzerine, ilginç. İsmail Demir sorun çıkmayacağını düşünüyoruz diyor
İsmail Demir'in söyleşisine Sn Serkan1976'yı yollamak lazım. Nekadar kafamızda cevapsız soru varsa güzelce sıralar. Olayların olumsuz olabilecek taraflarını güzel irdeliyor.
şaka bir yana;
Oraya çıkardıkları ve soru soran adamları eğitmeden ya da bilen birisi tarafından iyice hazırlamadan ekrana getirmemeleri gerekir. 
Üstü örtülüsünden tutun, açık açık bize silah ve silah aksamı satışına engel çıkaran o kadar ülke varken, bu ülkelerin başında da ABD varken, hala "motorların sorunsuz bize verileceğine inanıyoruz" diyene niye sorulmuyor; "neye güvenerek bu fikirdesiniz" diye?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Ağustos 2022, 13:31:14
2 motorlu Hürjet demek yepyeni bir uçak dizaynı yapmak demektir bu da aynı miktarda para+zaman demek...
Bu iş olmayacaktır...

Zaten bu senaryo Amerika eğitim için verdiğini yakın hava desteği olan modeline ya da yabancı ülkeye satışlarda vermediğinde yazdığım bir senaryo yoksa Amerika F404 verdiği zaman yapacağımız şey değil. Yani 0 dan 12000 ibf motor tasarlamaktan daha kolaydır Hürjeti değiştirmek. İkinciside TF6000 motoru yapılacağı SSB en az 3 yıldır planlamadadır. MİUS TUSAÞ ın yapacağı yeni SiHA bu motorla uçacak ne diye Hürjeti 2 motorlu tasarlanmaz bu hiç anlamadığım olay. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Ağustos 2022, 20:15:51
Alıntı yapılan: baryshx - 11 Ağustos 2022, 18:54:13
Varsayım üzerine Hürjet yapılıyor, motorların sorunsuz bize verileceği üzerine, ilginç. İsmail Demir sorun çıkmayacağını düşünüyoruz diyor
İsmail Demir'in söyleşisine Sn Serkan1976'yı yollamak lazım. Nekadar kafamızda cevapsız soru varsa güzelce sıralar. Olayların olumsuz olabilecek taraflarını güzel irdeliyor.
şaka bir yana;
Oraya çıkardıkları ve soru soran adamları eğitmeden ya da bilen birisi tarafından iyice hazırlamadan ekrana getirmemeleri gerekir. 
Üstü örtülüsünden tutun, açık açık bize silah ve silah aksamı satışına engel çıkaran o kadar ülke varken, bu ülkelerin başında da ABD varken, hala "motorların sorunsuz bize verileceğine inanıyoruz" diyene niye sorulmuyor; "neye güvenerek bu fikirdesiniz" diye?

Çünkü ülkede uzun zamandır gerçek gazetecilik yapılmıyor. Soracakları sorular önceden ellerine tutuşturulmuş. Biz de bu röportaj kılıklı tiyatroyu izliyoruz çaresizce. Gerçek gazetecinin ilk soracağı soru o olurdu elbette. Mesajı Paylaş

"Acaba bir yerlerde birileri birşeyler üzerinde çalışıyor yetkililer bunu bildikleri için mi böyle özgüvenli konuşuyorlar " diye düşünmek istiyorum.

Çünkü bu kadar ABD , Avrupa ambargosuna rağmen hala " motor sorunu olmaz" demelerinin başka mantıklı izahı yok...

Ya da iyice kafayı yemiş bunlar ... Mesajı Paylaş

   Göreceğim ben bunları Hürjet ve MMU seri üretim aşamasına gelip abd motor vermeyince ne yapacaklarını.Tıpkı Altaydaki gibi.Ne olacak motorda sorun çıkmayacağını düşünen adam uçak boşluğunu MİUS la doldurma düşüncesinde.Allah akıl fikir versin. Mesajı Paylaş

Belki de bazı şeyleri ilk defa yapmanın / yapabilmenin etkisiyle biraz fazla anlam yüklüyoruz. Hürjet önemli ve değerli. Ancak güç çarpanı değil. Ne kadar ucuza mal edilebilirse o kadar iyi. Ayrıca birçok adımı onunla öğrendik gibi. Uçsun-sorun çıkarmasın-aese olursa iyi olur-zamanı geldiğinde silahlandırılabilirse, uçuş saati pahalı MMU-F-16 gibi sistemleri daha az yorma imkanı ortaya çıkar--üç beş dosta da satabilirsek daha ne olsun ki. Mesajı Paylaş

#567
Altay tankındaki malum motor açmazımızın tıpkı Kıbrıs Barış Harekâtındaki silah ambargosu gibi savunma sanayimiz için bir diğer dönüm noktası olduğunu düşünüyorum.

Bizim bile farkında olduğumuz motor olayının devletin gözünden kaçtığını düşünmek biraz saflık olur.

Bu konuda biraz sabırlı olmalıyız. Çünkü aynı anda her şeyi başaramayız. Aynı anda mükemmel bir motoru, mükemmel bir 5. nesil uçağı, mükemmel mühimmatları, mükemmel avionikleri (aesa radar vb.) yapamayız.

Unutmayalım ki "en iyi" her zaman "iyi" nin düşmanıdır.

Bu nedenle şu anda MMU ve Hürjet için ilk düşünmemiz gereken şey bence bu uçakları uçurmak olmalıdır. (Rafale'ın bile ilk prototipi Amerikan F-404 ile uçmuştu)

Motor konusunda ise o kadar endişeli değilim. Zaten bu uçaklar olgunlaşana ve FOC ilan edilene kadar önümüzde en iyimser tahminle 4-5 yıl var. Bu süre oldukça kısa ama motor konusunda sıfır seviyesinde değiliz, bunu hatırlatmak isterim.

Çünkü yıllardır TEI'nin GE ile ortaklığı var. F-110'u avuçlarının içi gibi biliyorlar. Montajını yapıyorlar, parçalarını üretiyorlar, bakımlarını yapıyorlar. Dünyanın sayılı üniversitelerine akademik üyelikleri var ve literatürü takip ediyorlar. Bilmedikleri bir işe başlayacakları zaman literatürde araştırma yapıyorlar, inceliyorlar, üniversitelerden ve TÜBİTAK'dan destek alıyorlar, tasarlıyorlar. Motor konusunda TEI'ye mutlaka şans tanınmalı. Akşit Hocaya ve TEI'ye güvenin. Rolls Royce'a ve İngiltere'ye bel bağlamadan önce, İngiltere'nin parasını ödediğimiz halde 1. Dünya savaşında bize vermediği 2 savaş gemisini hatırlamanızı öneririm.

Ha diyelim ki bunların hiçbiri olmadı, motor yetişmedi ve MMU motorsuz kaldı. Hiç dert değil. Motor hazır olana kadar 80 tane 4. nesil F-16'yı emekli edip 40 tane 5. nesil MMU yaparız. Bu kadar basit.  ;)

Ha bu arada Gökdoğanın menzili de 100+ km olmuş. Yani demem o ki enseyi karartmayın. Bu saatten sonra biz değil, yunan düşünsün  ;D Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: buraktunahan - 12 Ağustos 2022, 13:10:06
Altay tankındaki malum motor açmazımızın tıpkı Kıbrıs Barış Harekâtındaki silah ambargosu gibi savunma sanayimiz için bir diğer dönüm noktası olduğunu düşünüyorum.

Bizim bile farkında olduğumuz motor olayının devletin gözünden kaçtığını düşünmek biraz saflık olur.

Bu konuda biraz sabırlı olmalıyız. Çünkü aynı anda her şeyi başaramayız. Aynı anda mükemmel bir motoru, mükemmel bir 5. nesil uçağı, mükemmel mühimmatları, mükemmel avionikleri (aesa radar vb.) yapamayız.

Unutmayalım ki "en iyi" her zaman "iyi" nin düşmanıdır.

Bu nedenle şu anda MMU ve Hürjet için ilk düşünmemiz gereken şey bence bu uçakları uçurmak olmalıdır. (Rafale'ın bile ilk prototipi Amerikan F-404 ile uçmuştu)

Motor konusunda ise o kadar endişeli değilim. Zaten bu uçaklar olgunlaşana ve FOC ilan edilene kadar önümüzde en iyimser tahminle 4-5 yıl var. Bu süre oldukça kısa ama motor konusunda sıfır seviyesinde değiliz, bunu hatırlatmak isterim.

Çünkü yıllardır TEI'nin GE ile ortaklığı var. F-110'u avuçlarının içi gibi biliyorlar. Montajını yapıyorlar, parçalarını üretiyorlar, bakımlarını yapıyorlar. Dünyanın sayılı üniversitelerine akademik üyelikleri var ve literatürü takip ediyorlar. Bilmedikleri bir işe başlayacakları zaman literatürde araştırma yapıyorlar, inceliyorlar, üniversitelerden ve TÜBİTAK'dan destek alıyorlar, tasarlıyorlar. Motor konusunda TEI'ye mutlaka şans tanınmalı. Akşit Hocaya ve TEI'ye güvenin. Rolls Royce'a ve İngiltere'ye bel bağlamadan önce, İngiltere'nin parasını ödediğimiz halde 1. Dünya savaşında bize vermediği 2 savaş gemisini hatırlamanızı öneririm.

Ha diyelim ki bunların hiçbiri olmadı, motor yetişmedi ve MMU motorsuz kaldı. Hiç dert değil. Motor hazır olana kadar 80 tane 4. nesil F-16'yı emekli edip 40 tane 5. nesil MMU yaparız. Bu kadar basit.  ;)

Ha bu arada Gökdoğanın menzili de 100+ km olmuş. Yani demem o ki enseyi karartmayın. Bu saatten sonra biz değil, yunan düşünsün  ;D

Ah hocam ahhh keşke o iş o kadar kolay olsaydı...Dediğiniz gibi 1 filo F-16 emekli edip motorlarını MMU'ya taktık...Bu anlaşmaların ihlali demektir ABD ekonomik  cezalandırmaya gider... Kimse de ABD de bizi anlaşmaya rağmen F-35 projesinden attı demesin...
Güçlünün borusu öter bu Dünya'da...Onların bize olan ihtiyacından daha çok bizim onlara ihtiyacımız var... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz