HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Umarım kısa sürede ilk uçuş gerçekleşir.
Seri üretim surecide çok uzaması.
Hürkuş proje başlangıcı 2006, ilk uçuş 2013, seri üretim henüz sonuçlanmadı.
Umarım Hürkuş tam hızlı neticelenir Hürjet. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Raptor44 - 09 Aralık 2018, 19:33:15
Alıntı yapılan: fatihvskamil - 09 Aralık 2018, 17:21:55
Arkadaşlar hürjet için fırlatma koltuğu geliştirildiğine dair çalışma var mı? yani fırlatma koltuğu olmaması saçma olur diye düşünüyorum.

Ayrıca faydalı yük kap. 2700 kg civarında yani atmaca nın 800~ kg, som a nın 600~ kg,  ve 2000 librelik 900~ kg serbest düsüm mühimmatlarla bile ( ikişer tane) hava-hava füzeleri için yeterince yer var.(göktüğ füzelerinin 150~ kg diye tahmin ediyorum.) Yani aslında biraz daha  zorlasak  jf-17 hatta F-16 klasmaında bir uçak yapılabilirdi(mi?).
F16 ların görev yükünü azaltmak için tasarlanıyor hava yer görevleri için kullanılıcak hava hava için çok gerekli olmadıkça yer almaz F16 performansında olması için tasarlanmıyor
peki ya fırlatma koltuğu? Mesajı Paylaş

#92
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 10 Aralık 2018, 22:10:20
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?

Ayrıca maksimim kalkış ağırlığı ne kadar, ne kadar yakıt alıyor bu bilgiler de verilmemiş. Silah yükü az olduğuna göre yukarıda yazdığım performansları T-50`den az olacağı kesin diyebiliriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 10 Aralık 2018, 22:10:20
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?
acaba az gösterip üretilince de bakın normalden daha iyi yaptık demek için mi ya da hedeflenen kapasite ye ulaşamayınca yapamadı demesinler gibisinden mi bi amaç var?
bu arada fırlatma koltuğu? Mesajı Paylaş

Hürjet'in fırlatma koltuğu hakkında bilgim yok. Bu zamanda fırlatma koltuğu olmayan bir eğitim taarruz uçağı olabilir mi? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#96
İniş takımları fırlatma koltuğu kanopi kapağı ve tabi motoru saymaya gerek yok bunlar çok daha sonra endüstrinin el atacağı işler. Baştan yerli uçak diye yerli fırlatma koltuğuda beklemek yanlış olur. Ayrıca koltuk çok niş bir teknoloji dünyada bir kaç güvenilir imalatçısı var belkide motordan bile sonra en son yerlileşecek olan bile olabilir. İniş takımlarıda öyle ama onda biraz yerli hareketlenme var tahminimce ilk ortaya çıkacak olan o olur. Bizim mevzumuz gövde avionikler radar yazılım silahlar şu an için. Mesajı Paylaş
beğen

Eğer F-35'ler için veto yersek muhtemelen hürjet motoru içinde yiyeceğiz . O zaman f-404 yerine ej-200 e yönlenebiliriz. 90 kn'lik bir uçak benzer itki ve ağırlık sınıfındaki jf-17 ve hal tejas ile  benzer özelliklere sahip ve f-16'yı karşılayan bir uçak çıkacaktır. İşin elektronik ve silah altyapısını zaten biliyoruz. 4. nesil bir uçak gelicek ve tfx'e kadar çok işimize yarayacak gibi.



Þu kokpit çok şey vaad ediyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Anladığım kadarıyla, TFX için motor geliştirme ihalesini TR-Motor aldı ve TEI'nin eli (helikopter motorları ve hürkuş için geliştirilecek motor dışında) jet konusunda boşta kaldı.

Özgün geliştirme yapmak daha makul görünüyor, uzaktan. Mesajı Paylaş

Sn Yakusha,

yorumunuzu okuduktan sonra TR-Motor sitesine baktım ve şunu gördüm tabii doğru ise.

Þirketimizin %55 i ana sermayedar olan  BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojileri A.Þ' ye, %35 i TAI'ye ,geri kalan %10'luk kısmı ise SSTEK A.Þ ye aittir.

Bilemediğim için soruyorum TAI nin yıllarca tecrübesi yokmu bu motor gelistirme konusunda , yoksa çok mu meşgül bu aralar ki TR-Motor devreye girmiş. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz