HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: İbrahim - 23 Aralık 2022, 19:48:30
Alıntı yapılan: DoganTuran - 23 Aralık 2022, 19:24:44
Seninle aynı kategoride olmayan, aynı pazara hitap/arz oluşturmayan şirket yada ürünlerin, etki potansiyellerinden etkilenmek veya oluşturduğu iğmenin konjettürel etkisini kendi ürün damı üretim süreçlerinin oluşumu için de avantaj veyahut dez avantaj saymak gibi acemilikler olmamalı.
Acaba Malezya'ya planan satışa halel gelmesin diye mi böyle sızmışımsı bir görüntü servis edildi? Ben yazdıklarınızdan öyle bir intiba aldım. Ayrıca KAİ, Tusaş için ciddiye alınması gereken bir rakip diye düşünyorum.

TUSAÞ'tan ziyade Baykar'ı kastettiğini düşünüyorum. Baykar, Kızılelma'yı 9 ay gibi bir sürede mock up'tan ilk uçuşa hazır etti. TUSAÞ'ta muhtemelen bu konuda hızlı adım atmak adına Hürjet'i bu şekilde servis etti lakin çok amatör bir sunum oldu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 23 Aralık 2022, 19:55:00
Alıntı yapılan: İbrahim - 23 Aralık 2022, 19:48:30
Alıntı yapılan: DoganTuran - 23 Aralık 2022, 19:24:44
Seninle aynı kategoride olmayan, aynı pazara hitap/arz oluşturmayan şirket yada ürünlerin, etki potansiyellerinden etkilenmek veya oluşturduğu iğmenin konjettürel etkisini kendi ürün damı üretim süreçlerinin oluşumu için de avantaj veyahut dez avantaj saymak gibi acemilikler olmamalı.
Acaba Malezya'ya planan satışa halel gelmesin diye mi böyle sızmışımsı bir görüntü servis edildi? Ben yazdıklarınızdan öyle bir intiba aldım. Ayrıca KAİ, Tusaş için ciddiye alınması gereken bir rakip diye düşünyorum.

TUSAÞ'tan ziyade Baykar'ı kastettiğini düşünüyorum. Baykar, Kızılelma'yı 9 ay gibi bir sürede mock up'tan ilk uçuşa hazır etti. TUSAÞ'ta muhtemelen bu konuda hızlı adım atmak adına Hürjet'i bu şekilde servis etti lakin çok amatör bir sunum oldu.
Ete kemiğe bürünmüş hali olmalıydı, iskelet hali ile olacak iş değil o. Mesajı Paylaş

Anladım teşekkürler. Halbuki Baykar'ın Hürjet muadili bir ürünü yok. Öyle bir şey yapma iddiası da yok. Eğer ille de rekabet edecem diyorsa anka-3'ü yayınlasın değil mi  ;D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2022, 19:54:09
Alıntı yapılan: DoganTuran - 23 Aralık 2022, 19:24:44
Selamlar,
Öncelikle; Verilen emeğe, beklentiye, yüklenen misyona uygun bir paylaşım şekli olmadı maalesef. Eline Cep telefonunu alanın farklı açılardan paylaşa bilmesi mi desem, daha monte edilmemiş kuyruk stabilizatörü ve motoru olmayan halinin, aceleyle servisimi desem... Gerekiyorsa, doğru bir lansman için beklenmeliydi ve MMU da olduğu gibi en azından profesyonel bir lansmanı hak ediyordu.

Seninle aynı kategoride olmayan, aynı pazara hitap/arz oluşturmayan şirket yada ürünlerin, etki potansiyellerinden etkilenmek veya oluşturduğu iğmenin konjettürel etkisini kendi ürün damı üretim süreçlerinin oluşumu için de avantaj veyahut dez avantaj saymak gibi acemilikler olmamalı.

18 Mart'ta uçar mı? Yapısal olarak bilinen bir dizaynı ve donanımı olacağından, ilk gösteri amaçlı uçuşunu 18 Mart'ta (olmasa da Mart içerisinde) olabilecek şekilde çok kısa süreli yapabilir. Ancak, birçok varyantı kapsayacak olan gerçek test uçuşları daha sonra gerçekleştirilecektir.

Hocam galiba başka bir işlem yada test yapılmaya götürülüyor , ilk kez hangar dışına çıkarıldı diye video-tanıtım yapılmamış... Aşağıdaki gibi bir tanıtım yapılacak gün de gelecek inşallah...



Başka bir hangara giriyor zaten orada testleri devam edecek ama burada yanlış olan bunun servis edilmesi. Bu iş böyle servis edilmeden de yapılabilir. Sonra montaj tamamen bitip motorlu takılmış bir şekilde servis edilse çok daha anlamlı olurdu. Artık biraz PR işini kapmamız lazım. Hele kamu şirketleri bu konuda maalesef hala amatör. Milyar dolarlık şirketsin ama PR konusunda zayıf kalıyorsun. Mesajı Paylaş

#904
Alıntı yapılan: İbrahim - 23 Aralık 2022, 19:48:30
Alıntı yapılan: DoganTuran - 23 Aralık 2022, 19:24:44
Seninle aynı kategoride olmayan, aynı pazara hitap/arz oluşturmayan şirket yada ürünlerin, etki potansiyellerinden etkilenmek veya oluşturduğu iğmenin konjettürel etkisini kendi ürün damı üretim süreçlerinin oluşumu için de avantaj veyahut dez avantaj saymak gibi acemilikler olmamalı.
Acaba Malezya'ya planan satışa halel gelmesin diye mi böyle sızmışımsı bir görüntü servis edildi? Ben yazdıklarınızdan öyle bir intiba aldım. Ayrıca KAİ, Tusaş için ciddiye alınması gereken bir rakip diye düşünyorum.

Tabii olarak siz rakibi dışarda arıyorsunuz, olması gereken de bu olmalı... "aynı kategoride olmayan, aynı pazara hitap/arz oluşturmayan şirket yada ürünler" politik, işlevsel ve değer açısından; Tusaş için, içerdeki Algılamalar öncelikli gibi bu süreçte.

Örnek; Anka-3. Anka-1 tamam, peki anka-2 nerede dediğinizde, Aksungur Anka-2 oluyor ve Tius gibi Anka ile kıyaslanamayacak bir ürün bir anda Anka-3 olarak isimlendiriliyor. Kendi ürünlerini pozitif ayrıştırmak yerine böyle bir negatif dahilizasyonun sebebini düşüyorsunuz doğal olarak... Þimdi pazarlamanın birinci kuralını yoksayıp; TB-3 pardon Anka-3 için, Mius pardon Tius'u yani Tb-3'ü yok Anka-3'ü neyse anladınız! yeniden insanların zihin konforlarına oturtmak ve hedef pazarlarda da algısını fozitif ayrıştırmak için, kendi önlerine acemice yeni sorunlar oluşuyorlar.
Tb-2/Anka-2?Aksungur, Tb-3/Anka-3 ama jet motorlusu olan, yani Tb-2 pardon Anka-2 den farkı hatta alakasız bir ürün demek zorunda kalıyoruz/kalacaklar. Mesajı Paylaş

İyi veya kötü bir şekilde prototipi gördük uzman gözler prototip üzerinde değerlendirme yapsada okusak bilgilensek mesela benim gözüme çarpan bir nokta var kanat alanı baya küçük kalmış uçağa göre mock up böyle değildi sanki iyi veya kötü bir şekilde değerlendirme yapıcak uzmanlarımız varsa merakla bekliyoruz Mesajı Paylaş

MMU prototipinde de kanat alanı küçük görünüyordu...İkisinde de Aileron denilen parçalar eklenmemiş ... Mesajı Paylaş

Sn Emre ,
O kanadın muhtemelen hareketli yüzeyler takılmamış hali. Uçak ana kanat öncesi buruna doğru açılı geçiş F-5 ile başlayan bir dizayn şekli. Uçakların hücum açısının  artmasını sağlıyor. Bu bölüm daha belirgin hale gelmiş. Hava alıkları genişlemiş, yine burun genişlemiş, daha büyük bir radara uygun hale gelmiş. Kısacası bizim eğitim uçağı biraz dogfighter/savaşçıya evrilmiş.    Mesajı Paylaş

#908
Alıntı yapılan: emre34 - 23 Aralık 2022, 20:47:54
İyi veya kötü bir şekilde prototipi gördük uzman gözler prototip üzerinde değerlendirme yapsa da okusak bilgilensek mesela benim gözüme çarpan bir nokta var kanat alanı baya küçük kalmış uçağa göre mock up böyle değildi sanki iyi veya kötü bir şekilde değerlendirme yapıcak uzmanlarımız varsa merakla bekliyoruz

Önceki haline nazaran kanat alanları aynı denebilir, flap ve slap'lar eklenmemiş henüz. Burun çapı büyümüş ve alıkların hücum açısı, çapı değişmiş. Yani eğitimden ziyade, operasyon kabiliyetine evirilmiş süreç ki doğruda olmuş.

Özellikle hava alıklarının hücum açıları ve kanat ön hücum açıları değişik bir tasarım olmuş. Stall açısı nasıl/hangi isterlere göre hesaplanmış ise, bunları bariz etkilemiş. Stall açısını bu denli etkileyecek bir dizayn değişikliği de, uçaktan bazı kıvrak opersyonların isteneceğini ortaya kaymakta. Mesajı Paylaş

Hava alık açısı ve çapının değişme nedeni nedir? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz