HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#610
MİUS varken yanına ek olarak TİSU yapacaksan, TİSU'nun MİUS'la yapamayacağımız bir şeyi yapması lazım.

"Görev profili ne olabilir TİSU'nun?" diye düşününce, aklıma çok yüksekte yani 70/80 bin feet istifada uçan ve laser silahlarıyla anti balistik füze önleme mühimmatları (hit to kill özellikli ve pif-paf benzeri teknolojili) taşıyan, "yüksek irtifa 6. nesil önleme dronu" geliyor.

O şeyin silahları gibi motoru da özel olmalı, malzemesi de. Çok zor iş valla. Mesajı Paylaş

Görüldüğü gibi motor olmadan hiçbir şey olmuyor... Mesajı Paylaş

#612
Gripen nasil olmus o zaman sadece bu  haclilarda böyle

bizim hükümet yanlis yapti  F16 V yerine Hürjete F414 motor tedarik edilebilirdi

elimizde koz incirlik  F404 yanlis oldu  2024 abd beklememiz gerekecek Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 02 Eylül 2022, 15:47:01
Gripen nasil olmus o zaman sadece bu  haclilarda böyle

Gripen'i inşa eden İsveç, dünyada insan hakları vs vs diye her türlü ciyaklamayı yaparken, utanmadan gizli CİA işkencehanelerine ev sahipliği yapmış bir ülkedir.

ABD de doğal olarak bu sadık çomarından jet motorunu esirgemedi. Öyleyken dahi o zamanlar en güçlü motoru olan F110'u vermedi, onun yerine F404 verdi. İsveç bu motoru hormonlayarak kullandı. Sayın Yaşar daha detaylı bilgi verebilir Gripen ve motoru hakkında. Mesajı Paylaş

#614
Gripen'in İsveç hava kuvvetlerinin kullandığı ilk modeli "C" serisi uçaklarda Volvo RM12 motoru var. Bu motor F404 motorunun lisans altında üretilen versiyonu ve 18100lbf itki üretiyor.
Akaer ile yapılan gövdesel iyilestirmelerden sonra ve aesa radarı ve yeni aviyoniklerin ek güç ihtiyacını karşılamak için f414 motorunu kullanmaya başladılar "E" ve "F" versiyon Gripenlerde. Bu uçakları istendiğinde GaN tabanlı aesa radar ile de satışa sunuyorlar.
Bizim Hurjet F404 motoru 17700lbf itkili bir motor. İlk Gripen-C serisinde 18100 lbf itkili motor var. Yeni seride 22000lbf motor kullanıyorlar.
F414 motoru ebat olarak aynı olsa da f404'den %16 daha fazla hava akışı sağlayan ve orantılı olarak itki üreten bir motor.
Yeni motoru ile, düşük RCS değeri ile ve kıvraklığı ile yeni Gripen-E, GaN aesa radarı ile Meteor a2a füzesi ile BVR savaşta yeni f16V70 lerden çok daha üstün bir uçak.
Uçuş saati masraflarını ve de kirli otoyollardan iniş kalkış yapabilme özelliğini de katarsak, Gripen-E, 5inci nesile gücü yetmeyen hava kuvvetleri için biçilmiş kaftan. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 02 Eylül 2022, 12:56:33
MİUS varken yanına ek olarak TİSU yapacaksan, TİSU'nun MİUS'la yapamayacağımız bir şeyi yapması lazım.

"Görev profili ne olabilir TİSU'nun?" diye düşününce, aklıma çok yüksekte yani 70/80 bin feet istifada uçan ve laser silahlarıyla anti balistik füze önleme mühimmatları (hit to kill özellikli ve pif-paf benzeri teknolojili) taşıyan, "yüksek irtifa 6. nesil önleme dronu" geliyor.

O şeyin silahları gibi motoru da özel olmalı, malzemesi de. Çok zor iş valla.
Lockheed Martin RQ-170 Sentinel gibi hava keşif ekipmanı ile donatılmış gizli bir uçak veya Northrop Grumman X-47B gibi yine gizli, havada yakıt ikmali yapabilen, elektronik harp sistemleri olan bir şey lazım.

Anka ve Aksungur farklı kategorinin ihaları. Mius gemi tabanlı olacak gözüküyor.

Yine dediğim gibi bu proje rafa kaldırıldı bence.

Allah ne verdiyse her şeyi Mius'a ve varyantlarına ekleyecekler. Özel sektör hikayesi anlatanlar oluyor ama komikler yani, devlet destekli. Aselsan, Tusaş, Tei, Roketsan ve bazı komutanlar destek vermese Baykar buralarda olamazdı.

Aynı eğitim, ekipman ve tecrübeler ile sen veya ben gideyim bakalım buralara, aynı desteği görebilecek miyiz? Baykar bile başlarda destek görememişti, komutanlar destek olduydu sadece, evlenince işler değişti.

Bizdeki bu şark kafası hep bizleri buralara getiriyor. Normalde de Baykar'ın bu işlerde sivrilip, sıyrılıp şimdiki konumuna yükselmesi lazımdı ama bürokrasi zihniyeti ve devlet yapılanması böyle olan bir ülkede bir şey yapamazdı.

Ancak iyi bir hükümet, zihniyet ve Eğitim ile bunları aşabiliriz. Ayrıca 1980 darbesini yaşamış insanlardan bu ülkeye hiçbir yarar gelmeyeceğini düşünüyorum. İstisnalar hariç tabii, ne varsa 1975 doğumlulardan sonrasında var.
Mesajı Paylaş

Arkadaşlar Herkese Selamlar,

Savunma sanayisine ilgi duyan birisi olarak uzun süredir forumu takip etmekteyim, dün itibari ile üye olup kendi fikirlerimi de paylaşmak istedim.

Aklımda bir düşünce var uygulanabilirliği nasıl olur bilemiyorum.

Teknofestte fotoğrafı var Hürjet ve Mius boyut olarak birbirine çok yakın uçaklar hatta Mius bir tık daha kaslı gibi görünüyor ve Mius'un çift motorlu versiyonunun olacağı da belirtilmiş.

Hürjet sadece eğitim uçağı olarak kalsa hafif taarruz görevleri için Hürjet altyapısı kullanılarak 2XTF10000 motorlu ve tek Pilotlu Mius tasarımı daha iyi olmaz mı?
Mesajı Paylaş

#617
Bizim hükümet kizilelmaya  destek veriyor

ne ankaya nede Tisuya  mius ve Tisu  insansiz sihalar Türk devleti icin devrim yapardi

Tisu  yapmiyorsaniz orta asyadaki Türk cumhuriyette yapmaya baslazin Tusas

Hürjette ayni problem  1XF414 motor  jet ucagimiz olurdu Mesajı Paylaş

#618
Alıntı yapılan: Gosform - 02 Eylül 2022, 21:04:51
Arkadaşlar Herkese Selamlar,

Savunma sanayisine ilgi duyan birisi olarak uzun süredir forumu takip etmekteyim, dün itibari ile üye olup kendi fikirlerimi de paylaşmak istedim.

Aklımda bir düşünce var uygulanabilirliği nasıl olur bilemiyorum.

Teknofestte fotoğrafı var Hürjet ve Mius boyut olarak birbirine çok yakın uçaklar hatta Mius bir tık daha kaslı gibi görünüyor ve Mius'un çift motorlu versiyonunun olacağı da belirtilmiş.

Hürjet sadece eğitim uçağı olarak kalsa hafif taarruz görevleri için Hürjet altyapısı kullanılarak 2XTF10000 motorlu ve tek Pilotlu Mius tasarımı daha iyi olmaz mı?
Öncelikle foruma hoş geldiniz Sn Gosform!
MIUS ile ilgili konuya gelince;
1. bu uçak esas olarak pilotsuz olarak tasarlanmış bir uçak. Bunu pilotlu yapmak kolay değil.
2. İşin içine can girince standartlar ve kritik toleranslar çok daha önem kazanır. Maliyetler artar.
3. Baykar ana sistemi itibariyle IHA üreticisi. Pilotlu uçak üreticisi değil. Bu onlara büyük mali ve teknik yük getirir.
4. Çift motorlu uçak yapalım dediğinizde, eldeki hazır uçağı neredeyse unutup yeni baştan uçak tasarlamanız gerekir. Baykar'ın MIUS'u dahi insansız olarak çift motorlu hale getirip devreye sokması 2030 yılını bulur.

Hürjet, ebat olarak MIUS'tan çok az bir şey küçük görünse de 12+ ton maximum kalkış ağırlığı potansiyeli olan bir uçak. Pilotlu uçuş için tasarlanmış, asli görevi eğitim uçağı olan bir platform. Silahlı versiyonu da 2025 gibi uçacak deniliyor.
Bilhassa Yakın Hava Desteği (CAS) ve hafif taarruz uçağı olarak insansız MIUS kullanmak daha akılcı. Ama etkin olarak ne zaman hazır olur ve devreye girer; henüz belli değil. 3800lbf itkili AI25-TLT motorlu şu andaki MIUS, 2025'de envantere girmeye hazır olabilecek. Daha sonra 5500lbf itkili AI322 motorlu MIUS ve daha sonra 9000lbf itkili AI322F afterburner motorlu MIUS devreye girecek. En son çift motorlu MIUS ortaya çıkacak. Bunların hepsi uzun soluklu işler.
TF6000 motoru ise en iyimser 2027'den önce hazır olmaz.
Hürjet 2025 sonrası CAS göreve hazır bir uçak olarak "kafesteki kuş" . Oysa diğerleri şu an da hep "daldaki kuş". Mesajı Paylaş

#619
Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2022, 16:43:31
Uçuş saati masraflarını ve de kirli otoyollardan iniş kalkış yapabilme özelliğini de katarsak, Gripen-E, 5inci nesile gücü yetmeyen hava kuvvetleri için biçilmiş kaftan.

Bence bu iki özelliğin değeri askeri çevrelerde tam anlaşılamadı. Her yerden kalkabilen ve idamesi ucuz bir uçak, parası olana da lazım. TB2'yi Ukrayna için çok kullanışlı yapan özellikler bunlardı. Demonte et ve alakasız yerlerden kaldır. Bakım desen zaten kolay. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz