HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Gosform - 02 Eylül 2022, 21:04:51
...
Hürjet sadece eğitim uçağı olarak kalsa hafif taarruz görevleri için Hürjet altyapısı kullanılarak 2XTF10000 motorlu ve tek Pilotlu Mius tasarımı daha iyi olmaz mı?


iki önemli sorun olur. Birincisi her üretici motor var ise uçağı çift değil tek motorlu yapmak ister bunun menzil yakıt performans ağırlık gibi avantajları vardır. İkinciside 20000 lb motor yerine iki tane 10000 lb motor koyup aynı performansı sağlayamazsınız çünkü iki motor demek uçağın 2 metre daha uzun olması bir kaç ton daha ağır olması iki kat daha sürtünme yüzeyinin olması anlamına gelir. Tofaş arabaya 90 beygir gücü motorundan bir tane daha takarsanız iki motorla 180 bg motoru olur ama iki katı yakıt tankı gerekir ağırlık hem motordan hem yakıttan 500 kg artar yolcu sayısı azalır performas 180 bg gibi olmaz menzil kısalır başka bir 180 bg araba yanından vıın uzar gider arkasından bakarsın üstelik de senden iki kat menzili olur
Yani özetle çift motoru tek motorlu yapamayanlar yapar ve iki tane 10000 lb motor bir tane 20000 lb motor ile aynı performansta olamaz. u yüzden kimse F135 motoru ile üretilen F35 i taklit edemiyor çünkü uçağın içinde taklit edilemez şahanelikte F135 motoru var onu yarısı güçte iki motorlar aynı performasta benzetilemiyor Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#621
Hocam hele şu Hürjet'i bir uçuralım sonra ilerisine bakarız.
Yani şu tartışmaları görüyoruz sanki onlarca uçak yaptık, onlarca farklı güç aralığında turbofan motorumuz var...Daha ortada ne motor ne aesa radar vb hiçbir şey yok niye çift motor olmamış...
100 yıllık bir ülke ilk defa jet uçağı tasarlıyor hem de elinde motor olmadan.
Yani önce bir uçsun , görelim , eksiklere bakalım motor projelerimiz olgunlaşsın sonra gereken adımlar atılır...
Emeklemeden koşmak olmaz...

Benim Hürjet konusunda tek eleştirim bu güç segmentinde ABD-Batı dışı bir motor bulabilirdik...MMU için gerekli güçte motoru  ABD-Batı dışı bulmak zor ama 17000 ibf motor bulunup ya da ilk başta 2 motorlu Hürjet'i muharip çevirebilirdik...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Eylül 2022, 10:38:48
Hocam hele şu Hürjet'i bir uçuralım sonra ilerisine bakarız.
Yani şu tartışmaları görüyoruz sanki onlarca uçak yaptık, onlarca farklı güç aralığında turbofan motorumuz var...Daha ortada ne motor ne aesa radar vb hiçbir şey yok niye çift motor olmamış...
100 yıllık bir ülke ilk defa jet uçağı tasarlıyor hem de elinde motor olmadan.
Yani önce bir uçsun , görelim , eksiklere bakalım motor projelerimiz olgunlaşsın sonra gereken adımlar atılır...
Emeklemeden koşmak olmaz...

Benim Hürjet konusunda tek eleştirim bu güç segmentinde ABD-Batı dışı bir motor bulabilirdik...MMU için gerekli güçte motoru  ABD-Batı dışı bulmak zor ama 17000 ibf motor bulunup ya da ilk başta 2 motorlu Hürjet'i muharip çevirebilirdik...

Burası bir tartışma platformu olduğu için bu kadar farklı yorumun bir arada bulunması gayet doğal. Bu farklılık ilerideki projelerde yeniliklerin temelini atıyor. Fikir yürütmek ne emeklemeye ne de koşmaya engel değil. Esasen fikir olmasaydı ne emekler, ne de koşabilirdik!

Hoşgeldin Gosform. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TUSAÞ tarafından geliştirilen HÜRJET, yer testlerine başlamaya hazırlanıyor. Türkiye'nin ilk milli jet motorlu uçağı HÜRJET'ten ilk etapta 4 adet tedarik edilecek.

Milli imkanlarla Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) tarafından geliştirilen HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı, yer testlerine başlamaya hazırlanıyor. Halihazırda nihai montaj hattında olan HÜRJET prototipinin, 18 Mart 2023 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirmesi planlanıyor.



Þu ana kadar TUSAÞ öz kaynaklarıyla yürütülen HÜRJET Projesi, Ocak 2022'de Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı bünyesine alınmıştı. 12 Ocak 2022 tarihinde gerçekleştirilen Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK)'nde, HÜRJET için ilk etap seri üretim kararı çıkmıştı. SavunmaSanayiST.com tarafından edinilen bilgiye göre; ilk etap seri üretim kararı, 4 adet kesin siparişi içeriyor. Ayrıca, 12 adet de opsiyon bulunuyor.

HÜRJET Projesi için kritik öneme sahip bu kararın ardından TUSAÞ, yoluna daha da emin adımlarla devam ediyor. Halihazırda TUSAÞ teslislerinde, birden fazla HÜRJET prototipinin üretimi devam ediyor. İlk prototipin eğitim uçağı; ikinci prototipinin ise hafif taarruz uçağı konfigürasyonunda olması bekleniyor.

HÜRJET'in bu yılın sonunda yer testlerine başlaması, 18 Mart 2023'te ise ilk uçuşunu gerçekleştirmesi hedefleniyor. İlk uçakların, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edileceği tahmin ediliyor. Ancak TCG ANADOLU'ya uyumlu yapıda geliştirilecek HÜRJET konfigürasyonunun, önümüzdeki yıllarda Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı hizmetine girmesi hedefleniyor.

https://www.savunmasanayist.com/tusasa-412-adet-hurjet-siparisi/ Mesajı Paylaş

#624
Hürjet den ticari gayeler ile askeri silahlı modelini biraz çalışıp kolaya kaçmadan görünmez uçak fakirin F35 i yapmaya çalışsak çok iyi olur. Kızılelma görünmez olur da neden Hürjet olamasın. Hava hava füzesi için F15 silent eagle gibi minik birde dahili istasyonu olabilir. Jet Eğitim uçağından muharip uçak üretme geleneğine yeni bir boyut getiririz. Modern mühimmatların küçülmesi eğilimi göz önüne alınır ise ile bu uçaklar çokta etkili olabilirler aslında. SDB ler mesela 16 tane rahatlıkla taşıyabiliyorlar hata zorlasan daha bile fazla taşır ve bunlar gemileri bile savaş dışı bırakacak mühimmatlar.

F15 oluyor Hürjet neden olmasın.


Hava alığının altında Amraam alacak kadar bir yer var dahili istasyon için
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı YapMilli Jet Eğitim Uçağı HÜRJET'in üretimi devam eden ilk prototipine kanopi takıldı. Ayrıca HÜRJET'in ikinci prototipinin de üretiminin başladı.


https://mobile.twitter.com/M5Dergi/status/1575397243456192513?cxt=HHwWgoCwxcbc99wrAAAA
Mesajı Paylaş
]

Benim biriciğim TFX değil bu uçak. Silahlı modelinde pylon takıp salt silahlandırma ile yetinilmesin yeni bir uçak gibi safkan mini muharip uçak tasarlansın. Tek kişilik olsun ve F35 ciddiyetinde stealth olsun hava alıklarının altındaki köşeye de hava hava füzesi alacak kadar dahili istasyon konsun Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 29 Eylül 2022, 14:22:49
Benim biriciğim TFX değil bu uçak. Silahlı modelinde pylon takıp salt silahlandırma ile yetinilmesin yeni bir uçak gibi safkan mini muharip uçak tasarlansın. Tek kişilik olsun ve F35 ciddiyetinde stealth olsun hava alıklarının altındaki köşeye de hava hava füzesi alacak kadar dahili istasyon konsun

M-o-t-o-r ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Eylül 2022, 15:28:10
Alıntı yapılan: re - 29 Eylül 2022, 14:22:49
Benim biriciğim TFX değil bu uçak. Silahlı modelinde pylon takıp salt silahlandırma ile yetinilmesin yeni bir uçak gibi safkan mini muharip uçak tasarlansın. Tek kişilik olsun ve F35 ciddiyetinde stealth olsun hava alıklarının altındaki köşeye de hava hava füzesi alacak kadar dahili istasyon konsun

M-o-t-o-r ?

Sn re bukadar güzel hayal kurarken ben de ek yapayım;
RR motoru EJ200-TVC  modeli takılsın.(23000+lbf ) Aesa radarı olsun. Mesajı Paylaş

#629
Bugüne kadar her jet eğitim uçağına biraz bomba koyup silahlı modellerini yaptılar ama hep MK82 atan Sidewinder atan uçaklar yaptılar pilot sayısını bile tek kişiye indirmediler o kadar inanmadan yapıldı bu muharip jetler. Oysa SDB ler SOM lar Gökdoğan Bozdoğan ile AESA radar ile muazzam ateş gücü ve etkinlikle kullanabiliriz. En iddialı normal kabul fakirin F16 sını yapmaya çalışmaktır ama ben bunun yerine fakirin F35 ini yapmayı öneriyorum TAI ye.  Kızılelmaya stealth oluyor da Hürjet e neden olmasın Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz