HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 15:56:01
MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor?

Çok yerinde bir soru. Hatta bu soruya PW'yi de ben ekleyeyim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 15:56:01
MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor?
TEİ'nin elde edeceği kazancın %46.2 'sini cebe indirecek. Neden ses çıkarsın. TEİ ile bir protokolleri var. Bunu Sn Akşit anlatmıştı. TEİ devletten ya da kendi payına düşen kaynaklardan temin ettiği finansmanla yapacağı motor geliştirme işine GE, parti olmuyor demişti. Ama tabii ki ortak makinalar üzerinde üretilen ve GE nin de hissedarı olduğu şirket zamanının kullanıldığı bir TS1400 motorunun seri üretiminin karından payını alacaktır.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 05 Ekim 2022, 16:55:54
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 15:56:01
MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor?

Çok yerinde bir soru. Hatta bu soruya PW'yi de ben ekleyeyim.
P&W ile ilişkiyi açabilirmisiniz?
Kale/PW fabrikası İzmir'de. Ayrı bir oluşum.
Kale KTJ-3200'ü Kale Aero'da imal ediyor. O ise İstanbul'da kurulu bir fabrika.
TAEC (Kale/RR) için bir fabrika konumunu ben bilmiyorum ama bunlardan ayrı olması gerekir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 05 Ekim 2022, 09:29:48
Hayret bir şey şimdi düşününce insan sinirleniyor. Yıl olmuş 21 yüzyıl biz bu işlere yeni başlıyoruz. 1970 de İTÜ den bir kaç profesör doçent filan görev verilse bir taş binaya yüz iyi adam konsa maaşları verilse şu jet motoru konusunda eksiğimiz imkanımız nedir bir yol haritası çıkartın yapılabilenleri deneyin yapamadıklarımızı belirleyelim bir çalışın edin bakalım ne olacak niye dememiş kimse. Ellerine mi yapışacaktı yüz binlerce bekçin postacın öğretmenin polisin subayın memuruna maaş veren devlet yüz tane mühendise akademisyene bir kar amacı beklemeden maaş vermeyi akıl edemedi mi. Jet yapmadın pervaneli uçak motoru yapsaydın onu yapmadın kamyon motoru yapsaydın. Osmanlı 1800 sonlarında bir buhar makinesi yapabilse şimdi Ege adaları batı trakya musul filan bizim olurdu o devrin tek makinesi buydu buhar makinesi ile gemiler trenler çelik fabrikaları konserve fabrikaları dikimhaneler silah fabrikaları tornalar frezeler filan çalıştırılıyordu. Bir devlet eksiğini görmeli onu yapmalı zaman harcamamalı. Þimdi chip mesela yumurta kapıya dayandı hala daha yapacağız. Yıl olmuş 21 yüzyıl biz daha chip fabrikası kurmadık hayret bir şey buhar makinesi ayıbı gibi buda.
Doğru diyorsun, geçenlerde benim de aklıma grlditdi bu.

Osmanlı sanayi devrimini kaçırdı, Cumhuriyette sanayi devrimini kaçırdı. Atatürk öldükten sonra gelenler bir bok yapmadı. İnsan otomobil, kamyon motoru yapmaktan aciz olur mu? İyi olur, kötü olur önemli değil. Bir sanayisini, Yaşar beyin dediği gibi ekosistemini oluştururdun.

Ne motor işine girilmiş, ne nükleer konusunda ilerleme olmuş, ne çip işinde... Bir sektörden tutupta  dünyada söz sahibi olunamamış.

İkinci dünya savaşından yenik çıkan Japonya, Almanya'ya bakalım. İkiye bölünen, düne kadar Türkiye'den geri olan G.Kore. Bu aralar Vietnam, yine Türkiye'den geri olan Malezya ve Endonezya... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 05 Ekim 2022, 18:03:54
Alıntı yapılan: re - 05 Ekim 2022, 09:29:48
Hayret bir şey şimdi düşününce insan sinirleniyor. Yıl olmuş 21 yüzyıl biz bu işlere yeni başlıyoruz. 1970 de İTÜ den bir kaç profesör doçent filan görev verilse bir taş binaya yüz iyi adam konsa maaşları verilse şu jet motoru konusunda eksiğimiz imkanımız nedir bir yol haritası çıkartın yapılabilenleri deneyin yapamadıklarımızı belirleyelim bir çalışın edin bakalım ne olacak niye dememiş kimse. Ellerine mi yapışacaktı yüz binlerce bekçin postacın öğretmenin polisin subayın memuruna maaş veren devlet yüz tane mühendise akademisyene bir kar amacı beklemeden maaş vermeyi akıl edemedi mi. Jet yapmadın pervaneli uçak motoru yapsaydın onu yapmadın kamyon motoru yapsaydın. Osmanlı 1800 sonlarında bir buhar makinesi yapabilse şimdi Ege adaları batı trakya musul filan bizim olurdu o devrin tek makinesi buydu buhar makinesi ile gemiler trenler çelik fabrikaları konserve fabrikaları dikimhaneler silah fabrikaları tornalar frezeler filan çalıştırılıyordu. Bir devlet eksiğini görmeli onu yapmalı zaman harcamamalı. Þimdi chip mesela yumurta kapıya dayandı hala daha yapacağız. Yıl olmuş 21 yüzyıl biz daha chip fabrikası kurmadık hayret bir şey buhar makinesi ayıbı gibi buda.
Doğru diyorsun, geçenlerde benim de aklıma grlditdi bu.

Osmanlı sanayi devrimini kaçırdı, Cumhuriyette sanayi devrimini kaçırdı. Atatürk öldükten sonra gelenler bir bok yapmadı. İnsan otomobil, kamyon motoru yapmaktan aciz olur mu? İyi olur, kötü olur önemli değil. Bir sanayisini, Yaşar beyin dediği gibi ekosistemini oluştururdun.

Ne motor işine girilmiş, ne nükleer konusunda ilerleme olmuş, ne çip işinde... Bir sektörden tutupta  dünyada söz sahibi olunamamış.

İkinci dünya savaşından yenik çıkan Japonya, Almanya'ya bakalım. İkiye bölünen, düne kadar Türkiye'den geri olan G.Kore. Bu aralar Vietnam, yine Türkiye'den geri olan Malezya ve Endonezya...

Biz o zaman aralığnda başka işlerle çok meşgul olmuşuz. Sağcısın, solcusun, alevisin-sünnisin, Türksün, Kürtsün, vs. Halen  de devam ediyoruz aslında; şucusun, bucusun ...
Herkes birbirine kendi ideolojisini dayatma derdinde. Gruplaşıp güce sahip olup diğerlerini ezerek kendi gemisini yürütme...
Gerçek anlamda ülkesini düşünen neredeyse yok!

Boş işleri ne çok sevmişiz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#726
Alıntı yapılan: Yasar - 05 Ekim 2022, 17:33:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 15:56:01
MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor?
TEİ'nin elde edeceği kazancın %46.2 'sini cebe indirecek. Neden ses çıkarsın. TEİ ile bir protokolleri var. Bunu Sn Akşit anlatmıştı. TEİ devletten ya da kendi payına düşen kaynaklardan temin ettiği finansmanla yapacağı motor geliştirme işine GE, parti olmuyor demişti. Ama tabii ki ortak makinalar üzerinde üretilen ve GE nin de hissedarı olduğu şirket zamanının kullanıldığı bir TS1400 motorunun seri üretiminin karından payını alacaktır.


TEİ 'nin kazandığı ihaleden GE de pay alıyorsa o zaman teknoloji transferi desteği vermesi kendisi için de iyi olmaz mı?

Bence GE ihaleye RR gibi kendi ismini de katarak "TEİ-GE" ortaklığı demeyerek giriyor ki arka kapıdan , Türkiye karşıtı lobilerin baskısına uğramadan bu işten pay almak istiyor...ABD-Türkiye ilişkilerinin GE'nin umrunda olduğunu sanmıyorum onlar hükümetlerinden bağımsız olarak sadece olabildiğince PARA kazanmaya bakar....

TEİ'nin yurt dışı ortaksız bu ihaleye girme cesaretinin arkasında da GE'nin vereceği teknolojik destek olduğunu düşünüyorum...

Hatta biraz daha ileri gideyim Hürjet motor ihalesinin GE'ye verilmesi de " MMU için TEİ'ye destek verirsen Hürjet motor ihalesi senin"
gibi bir rüşvet-destek olabilir...100 Hürjet üretsek Türkiye'ye 200 tane F-404 motor satacaklar demektir ki iyi para.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 19:46:07
Alıntı yapılan: Yasar - 05 Ekim 2022, 17:33:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 15:56:01
MMU projesinde GE'den neden hiç ses çıkmıyor?   Sürekli RR,Kale ve TEİ 'den bahsediyoruz ama TEİ'nin %46,2 ortağı olan yıllardır bütün jetlerimizin motor ihtiyacını karşılayan , bize parça üretimi-teknoloji transferi ile katkı sağlayan GE neden MMU projesine ilgi göstermiyor?

Acaba MMU için F-110 motorla devem edeceğimizi mi öngörüyor , GE'nin teklifi ne , kulislerde ne  konuşuluyor?
TEİ'nin elde edeceği kazancın %46.2 'sini cebe indirecek. Neden ses çıkarsın. TEİ ile bir protokolleri var. Bunu Sn Akşit anlatmıştı. TEİ devletten ya da kendi payına düşen kaynaklardan temin ettiği finansmanla yapacağı motor geliştirme işine GE, parti olmuyor demişti. Ama tabii ki ortak makinalar üzerinde üretilen ve GE nin de hissedarı olduğu şirket zamanının kullanıldığı bir TS1400 motorunun seri üretiminin karından payını alacaktır.


TEİ 'nin kazandığı ihaleden GE de pay alıyorsa o zaman teknoloji transferi desteği vermesi kendisi için de iyi olmaz mı?

Bence GE ihaleye RR gibi kendi ismini de katarak "TEİ-GE" ortaklığı demeyerek giriyor ki arka kapıdan , Türkiye karşıtı lobilerin baskısına uğramadan bu işten pay almak istiyor...ABD-Türkiye ilişkilerinin GE'nin umrunda olduğunu sanmıyorum onlar hükümetlerinden bağımsız olarak sadece olabildiğince PARA kazanmaya bakar....

TEİ'nin yurt dışı ortaksız bu ihaleye girme cesaretinin arkasında da GE'nin vereceği teknolojik destek olduğunu düşünüyorum...

Hatta biraz daha ileri gideyim Hürjet motor ihalesinin GE'ye verilmesi de " MMU için TEİ'ye destek verirsen Hürjet motor ihalesi senin"
gibi bir rüşvet-destek olabilir...100 Hürjet üretsek Türkiye'ye 200 tane F-404 motor satacaklar demektir ki iyi para....
Düşünce ve mantık doğru.
Ama rakam yanlış! 😇
Hürjet tek motorlu! Mesajı Paylaş

Yedek motor oranı ne? 100 uçağa 50 tane mi 1 uçağa 1 yedek şeklinde mi? Emin olamadım 200 motor yazdım
Mesajı Paylaş

#729
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ekim 2022, 20:32:45
Yedek motor oranı ne? 100 uçağa 50 tane mi 1 uçağa 1 yedek şeklinde mi? Emin olamadım 200 motor yazdım
109 Blackhawk için 238 motor yapıyorlar.
Yani %10 bile değil.
Motorlar neredeyse uçak gövde ömrü kadar ömürlü oluyorlar. Bilhassa f404, f110 gibi motorlar böyle. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz