HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#830
Hürjet silahlı olabilir derken ileri hat avcı uçağı değil yakın hava desteği uçağı olacak demek istiyoruz.
Bir yakın hava desteği uçağına hangi radar gerekliyse Hürjet'e de o takılır?
Yani Rafale,F-16V radarı bu kapasitedeki uçak için gerekli mi? Bence değil...

Uçak gemisinde kullanmak veya bir kara-deniz hedefinin imhası için rahatlıkla kullanılabilir insanlı bir platform Hürjet.

Hem trainer hem CAS için mükemmel bir yerli platformumuz olacak...
Tabi motor işini halledebilirsek...
Sonra yıllar içinde geliştirdikçe geliştir kimse engel olamaz... Mesajı Paylaş

Hürjet, özkaynaklarla ilerleyen bir proje. Hiç uçmasa bile mühendisler için iyi bir çalışma alanı. Tabi ki uçuracağız-kullanacağız. Silahlı versiyonlar fakirin Mercedes i olabilir. Satabiliriz de yani. Ama her uçurduğumuzu Rafele-F35 vb karşısına çıkarma huyundan vazgeçmeliyiz. Bu uçağın tasarım amacı ve hedefi air to air değil ki. Olmadı F22 ye de rakip yapalım. Eti ne budu ne. Mesajı Paylaş

Bizim projelerce ilerlememizi engelleyen faktörlerden biri de bu...

Sürekli yeni isterlerle projelere gereksiz  yük oluşturuyoruz.
O da olsun , bu da olsun , şu da olsun derken proje içinden çıkılamaz bir hal alıyor... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Kasım 2022, 10:47:51
Hürjet silahlı olabilir derken ileri hat avcı uçağı değil yakın hava desteği uçağı olacak demek istiyoruz.
Bir yakın hava desteği uçağına hangi radar gerekliyse Hürjet'e de o takılır?
Yani Rafale,F-16V radarı bu kapasitedeki uçak için gerekli mi? Bence değil...

Uçak gemisinde kullanmak veya bir kara-deniz hedefinin imhası için rahatlıkla kullanılabilir insanlı bir platform Hürjet.

Hem trainer hem CAS için mükemmel bir yerli platformumuz olacak...
Tabi motor işini halledebilirsek...
Sonra yıllar içinde geliştirdikçe geliştir kimse engel olamaz...

Serkan Hocam, yakın hava desteği görevi, hava platformlarının kara birlikleriyle birlikte hareket ederek sıkıştıkları yerde kara birliklerinin önünü açması, ileri hatların temizlenmesi vb. şeklinde gerçekleştirilen bir görev türüdür. Düşman tanklarının, zırhlı muharebe araçlarının, topçu mevzilerinin, füze bataryalarının vb. imhası hep bu görev kapsamındadır.

Bunun en bilindik popüler örneği A-10'dur. Hatta bir ara yıllar önce F-16'nın bu görev için özel olarak dönüştürülerek A-16 olarak adlandırılması da gündeme gelmiştir.

Ama artık bu görev günümüzde çok riskli hale geldi. Çünkü HSS'ler, manpadler artık kara birliklerinin neredeyse ayrılmaz parçası haline geldi. Bu nedenle artık günümüzde bu görev için insanlı ve pahalı bir platform çok fazla risk barındırıyor.

Oysa Sihalar fazlasıyla bu görevi yerine getirebiliyor günümüzde. Hem ucuz hem risksiz olarak düşman kara birliklerini baskı altına alıyorlar. Sihaların yakın hava desteği görevinde kaybı durumunda hem insan kaybedilmiyor, hem maliyeti daha düşük oluyor.

Hatta artık bu görev için belki bir süre sonra siha bile çatışma alanına girmeyecek. Çünkü dolanan mühimmatlar geliştiriliyor. Yani Akıncının kanat altından atacağınız 10 tane Alpagut dolanan mühimmat, hedeflere kamikaze mantığıyla dalış yaparak saldıracak. Gelecekte sihalar bile riske atılmayacak.

İleride sihaların bile girmeyeceği böyle bir çatışma sahasına insanlı Hürjetin sokulması zaten düşünülemez.

Diğer yandan, Hürjetin hava muharebesi için silahlandırılmasının ve yetersiz kalacağının gerekçeleri yukarıda arkadaşlarca yeterince açıklanmış durumda.

İşte bu gibi sebeplerle Hürjetin silahlı versiyonunun hem hava, hem de kara savaşları yönüyle Türkiye için gerekli olmadığını düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: buraktunahan - 03 Kasım 2022, 11:24:52
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Kasım 2022, 10:47:51
Hürjet silahlı olabilir derken ileri hat avcı uçağı değil yakın hava desteği uçağı olacak demek istiyoruz.
Bir yakın hava desteği uçağına hangi radar gerekliyse Hürjet'e de o takılır?
Yani Rafale,F-16V radarı bu kapasitedeki uçak için gerekli mi? Bence değil...

Uçak gemisinde kullanmak veya bir kara-deniz hedefinin imhası için rahatlıkla kullanılabilir insanlı bir platform Hürjet.

Hem trainer hem CAS için mükemmel bir yerli platformumuz olacak...
Tabi motor işini halledebilirsek...
Sonra yıllar içinde geliştirdikçe geliştir kimse engel olamaz...

Serkan Hocam, yakın hava desteği görevi, hava platformlarının kara birlikleriyle birlikte hareket ederek sıkıştıkları yerde kara birliklerinin önünü açması, ileri hatların temizlenmesi vb. şeklinde gerçekleştirilen bir görev türüdür. Düşman tanklarının, zırhlı muharebe araçlarının, topçu mevzilerinin, füze bataryalarının vb. imhası hep bu görev kapsamındadır.

Bunun en bilindik popüler örneği A-10'dur. Hatta bir ara yıllar önce F-16'nın bu görev için özel olarak dönüştürülerek A-16 olarak adlandırılması da gündeme gelmiştir.

Ama artık bu görev günümüzde çok riskli hale geldi. Çünkü HSS'ler, manpadler artık kara birliklerinin neredeyse ayrılmaz parçası haline geldi. Bu nedenle artık günümüzde bu görev için insanlı ve pahalı bir platform çok fazla risk barındırıyor.

Oysa Sihalar fazlasıyla bu görevi yerine getirebiliyor günümüzde. Hem ucuz hem risksiz olarak düşman kara birliklerini baskı altına alıyorlar. Sihaların yakın hava desteği görevinde kaybı durumunda hem insan kaybedilmiyor, hem maliyeti daha düşük oluyor.

Hatta artık bu görev için belki bir süre sonra siha bile çatışma alanına girmeyecek. Çünkü dolanan mühimmatlar geliştiriliyor. Yani Akıncının kanat altından atacağınız 10 tane Alpagut dolanan mühimmat, hedeflere kamikaze mantığıyla dalış yaparak saldıracak. Gelecekte sihalar bile riske atılmayacak.

İleride sihaların bile girmeyeceği böyle bir çatışma sahasına insanlı Hürjetin sokulması zaten düşünülemez.

Diğer yandan, Hürjetin hava muharebesi için silahlandırılmasının ve yetersiz kalacağının gerekçeleri yukarıda arkadaşlarca yeterince açıklanmış durumda.

İşte bu gibi sebeplerle Hürjetin silahlı versiyonunun hem hava, hem de kara savaşları yönüyle Türkiye için gerekli olmadığını düşünüyorum.
+1 Mesajı Paylaş

#835
Öncelikle açıklamalarınız için teşekkürler.

Arkadaşlar İha'lar gün geçtikçe gelişiyor,yeni yetenekler kazanıyor tabiki bunu inkar etmek mümkün değil ama aynı oranda elektronik harp-elektronik karıştırma teknolojileri , İha tehlikesine karşı sistemler de gelişiyor.

Elektronik karıştırmanın yoğun olduğu bir bölgede İha'larla harekat icra edilemeyecek bir durumda insanlı platformlara gerek duyulabilir.

Ayrıca biz neden Ada sınıfından önce hemen TF-2000 üretimine geçmedik? Önce biz savaş gemisi yapabilir miyiz? kapasitemizi gördük eksiklikleri tespit ettik...

Hürjet her ne kadar MMU ile aynı zaman diliminde üretiliyor gibi görünse de MMU arkasında BAE System gibi bir dev var. Hürjet ise bizim kendi çocuğumuz . Emin olun ki Hürjet jet uçağı bizim ana test platformumuz olacak , birçok sistemi onun üzerinde geliştireceğiz.
Kanca takıp uçak gemisine indireceğiz , lazer topu takacağız, geliştireceğimiz turbofan motorları takacağız , yeni mühimmatları deneyeceğiz-görev bilgisayarına adapte edeceğiz  vs...vs.. Mesajı Paylaş

#836
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Kasım 2022, 12:10:10

Kanca takıp uçak gemisine indireceğiz , lazer topu takacağız, geliştireceğimiz turbofan motorları takacağız , yeni mühimmatları deneyeceğiz-görev bilgisayarına adapte edeceğiz  vs...vs..

Serkan Hocam, küçük bir düzeltme yapmak istiyorum. Yeni geliştireceğimiz motorları Hürjette test etmemiz zaten mümkün değil. Bu tip testler güvenliği kanıtlanmış motorlar taşıyan en az 2 motorlu bir uçağın bir motorunun yeni motor ile değiştirilmesi şeklinde yapılıyor.

Büyük motor üreticileri yeni motorların havadaki testleri için Boeing 747 gibi 4 motorlu uçakları test yatağı olarak kullanıyorlar. 747'nin bir motorunu yeni motorla değiştiriyorlar ve ivmelenmelerde, dönüşlerde, soğuk hava katmanlarında, esnemelere, aşınmalara, yağlama, yakıt akışı vs. her şeye bakıyorlar.

Biz de TF-6000'in yer testleri sonrası havadaki testleri için MMU'yu kullanmayı planlıyoruz. Akşit Hoca öyle söylemişti.

Test yatağı ayrıntılı bilgi için:

https://boardinginfo.com/ucak-motorlari-havada-nasil-test-ediliyor/ Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

radar kesit alanı küçük olan bir uçak yapmanın en basit yolu küçük bir uçak yapmaktır.
bizim   uçak projelerimizin en temel hastalığı,  her şeyi taşıyıp her şeyi atacak uçak yapmaya çalışıyoruz.
bu hastalık iki tane belirti ile ortaya çıkıyor.
ilki, daha güçlü motor gerekiyor,  bu durum motor seçeneklerini azaltıyor.
ikincisi,  uçaklar büyük oluyor,  bu durum radar kesitini küçültmek için  farklı yatırımları zorunlu kılıyor.

benim kafamdaki  derin darbe uçağı:
gövde içi silah taşıma kapasitesi, 800kg
kanat altı silah kapasitesi,  0kg
tam yükle ek yakıt  tanksız uçuş menzili, 800km
irtifa, 25000 veya 30000ft
hızı,  ses altı
toprak pistlerden kalkış özelliği
radar kesitini düşürmek için özel geometri ve kuyruk dikmeleri.

şu uçağı yap,  topraktan iniş kalkış yapsın,  ciddi söylüyorum,  bundan korkmayacak adamın aklından şüphe ederim ben.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 03 Kasım 2022, 14:57:28
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Kasım 2022, 01:06:37
Alıntı yapılan: baryshx - 02 Kasım 2022, 20:12:24
Alıntı yapılan: buraktunahan - 02 Kasım 2022, 15:13:20
Diyelim ki iyi bir motor bulduk veya yaptık ve Hürjet'i silahlandırdık. Hatta bu arada bir tane de uçak gemisi yaptık ve donanma uçağı olarak da kullanmaya başladık.

İyi... güzel...

Peki bu uçak bu coğrafyada Yunan veya Mısır Rafale'larına, Rus SU-35'lerine, İsrail ve Yunan F-35 ve F-16'larına karşı ne kadar etkin olabilir ki? Sizce bu uçakların karşısına Hürjeti çıkartabilir miyiz?

Terörle mücadele deseniz zaten sihalar o işi sırtlandı ve beklenenin çok üzerinde performans sergiliyorlar. O alanda hafif saldırı uçağına zaten ihtiyaç yok.

Yani demek istediğim tamam yapalım... yapalım da... ne işimize yarayacak silahlı Hürjet? Bu coğrafyada kimin karşısına çıkarabileceğiz ki?

Olsa olsa göreceli olarak küçük askeri güçlere sahip, güçlü orduları olmayan, yıkıcı büyük savaşların yaşanmadığı  coğrafyalara (örneğin Afrika'ya Orta Asya'ya vb) ihraç edebiliriz. Bunun için de bu kadar çabaya değer mi bilemiyorum doğrusu.

Bence bu proje eğitim uçağı olarak kalmalı ve bunun ötesinde daha fazla boşa enerji harcanmamalı bu projeye. Bütün enerjimiz MMU'da yoğunlaşmalı. Zaten TUSAÞ bu uçağa kendi öz kaynaklarıyla MMU öncesi tecrübe elde etmek için girmemiş miydi? Bence bu amaçtan sapılmamalı.
Bu mudur yani? Hürjet'e bir radar ve füze koy Rafale ve F16V'den üstün olsun.  Bu kadar basit, saçma sapan dogfight falan ile uğraşmadan. Abartıyorum ama vurucu olsun diye...

Yeter ki Meteor, Amraam, Sidewinder'den iyi bir füze ve o uçakların aesa radarlarından daha iyi bir radarımız olsun.

Bazı ülkelerin F16sı ve Rafalesi olur Hürjet. MMU ile de iyi bir ikili olurdu.

Hürjet'in F16V70 ile baş edebilmesi için Aesa radarının daha güçlü ve büyük olması lazım. Standart f16V70'deki AN/APG83 radarında 1000 civarında T/R modülü var. Hürjet'in burnu küçük. Bu kadar sayıda modülü barındıramaz. Demekki gücü ve algılama menzili F16'dan düşük olacak. Yani Rafale ve f16V70 Hürjeti daha önce tesbit edip a2a füzelerini ateşleyecekler demektir.
En başta MMU+F16 diye planlarsan böyle sıçarsın işte. Bu F16'da bok mu var da bir türlü bırakmıyorlar anlamıyorum. Özgür projesi yapabiliyorsan daha iyisini Hürjet'e de eklersin. Hürjet'i F16 yerine ikame edecek şekilde yapsalardı, o aesa'da sığardı.

İşte böyle iha/siha31'cilerin diline düşersin. Salak saçma önerilerde bulunurlar, uyduya bağlı uçan uçağı Hürjet ve MMU ile yarıştırıp, bu uçaklara gerek yok derler.



Özür dilerim. Kafanız iyi mi? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz