HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#980
Açıp açıp tekrar bakıyorum, şuna bir EJ 200, AESA radar gövde altında 3 kanatlara 3 er adet istasyon alsana, tedavülden kaldıracağın F-16 ın yerine ikame edecek  hava yer görevleri platformu... Hatta Escort ve Devriye görevlerinde F-16 nın yarı fiyatına işletme gideri olan platform... 10 numara... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Ocak 2023, 23:40:59
Motor gelmiş , hayırlı olsun....

Amerika yine bir yavşaklık yapar motorları vermez diye endişeleniyordum ama çok şükür motorlar gelmiş. Artık şu motor işini kökünden çözmek lazım. Kimsenin ağız kokusunu çekmemek için Hürjet, MMU, Kızılelma, Anka 3 ve sonraki hava platformlarının motorlarını halletmemiz lazım. Ne olur ne olmaz 2-3 verir sonra vermez dımdızlak ortada kalırız Altay'da olduğu gibi. Mesajı Paylaş

tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz

Mesajı Paylaş

#983
Alıntı yapılan: tumucin - 01 Şubat 2023, 01:15:14
tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz
çift motorla uğraşmaya gerek yok, tek EJ200 zaten F404 motoruna performans olarak denk.
ingilizi kafakola alıp EJ200'ün tek motor sertifikasyonunu yaptırabilirsek direkt ikame yapabiliriz. Mesajı Paylaş

Hürjeti tek motorlu F 414

Hürjetin cift motorlu F 404 yeterlidir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Heartbang - 01 Şubat 2023, 01:40:08
Alıntı yapılan: tumucin - 01 Şubat 2023, 01:15:14
tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz
çift motorla uğraşmaya gerek yok, tek EJ200 zaten F404 motoruna performans olarak denk.
ingilizi kafakola alıp EJ200'ün tek motor sertifikasyonunu yaptırabilirsek direkt ikame yapabiliriz.
EJ200 motoru itki olarak 20200lbf üretiyor.
Bizim alacağımız F404 motoru 17700lbf itkili bir motor.
F404''den türetilmiş F414 motoru ise 22000lbf itkili.
EJ200'ün prototip olarak yapılmış TVC'li modeli ise  23100lbf itkili. Yakıt tüketimi de %20 daha az. Hürjeti kesin en kıvrak uçak yapar.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 01 Şubat 2023, 03:11:46
Alıntı yapılan: Heartbang - 01 Şubat 2023, 01:40:08
Alıntı yapılan: tumucin - 01 Şubat 2023, 01:15:14
tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz
çift motorla uğraşmaya gerek yok, tek EJ200 zaten F404 motoruna performans olarak denk.
ingilizi kafakola alıp EJ200'ün tek motor sertifikasyonunu yaptırabilirsek direkt ikame yapabiliriz.
EJ200 motoru itki olarak 20200lbf üretiyor.
Bizim alacağımız F404 motoru 17700lbf itkili bir motor.
F404''den türetilmiş F414 motoru ise 22000lbf itkili.
EJ200'ün prototip olarak yapılmış TVC'li modeli ise  23100lbf itkili. Yakıt tüketimi de %20 daha az. Hürjeti kesin en kıvrak uçak yapar.


Gönlümün sultanı TVC li EJ200 Mesajı Paylaş

Bunların lisansı sadece Rols Royce değildi. Almanlar, İtalyan, İspanyol da vardır. O zaman çözüm eğer üretim adedi fazla olabilir ise know how blile kendimizin üretmesi, yok değil ise bir şekilde lisanslayip ortak üretim. Ortak üretim olursa bir bakarsınız onlar da Hurjet işine ortak olur. İtalya haricinde herhalde modern eğitim uçağına geçen yok aralarında muhtemelen.

Hurjet motor gücü için eğit uçağının baya üstü. 70lerin fighteri. O yüzden doğasında eğitim ile sınırlama yok. Mesajı Paylaş

#988
TVC'li EJ-230 projesi rafa kalktı bence. Yıllardır ses yok...Tempest motoru olarak seçilmeyeceği için bu motorun yapılmayacağı da kesin gibi...Kimse bu projeye para yatırmaz...MMU için biz para versek desem gücü de MMU için yetersiz....

Hürjet motoru seçiminde yine bir ABD motoru seçilmesi Türkiye tarihindeki en büyük yanlıştır bana göre...
TUSAÞ genel müdürü Kotil diyor ki:
" Bu klasmanda Dünya'da üç uçak var birini de çok şükür biz yaptık. T-7 , T-50 ve Hürjet ; üçü de F-404 tek motorlu"

Yani gören de Türkiye'yi G.Kore , Avustralya , İsrail vb gibi ABD'nin en yakın müttefiki zanneder. Yahu bu 3 uçak da F-404 motoru kullanıyor ama sen G.Kore gibi istediğin an F-404 alamazsın ki...ABD inletir bizi.
Zaten  göreceksiniz F-404 motoru alamayacak da seri üretim Hürjet'te , bunu sokaktaki ergenler bile biliyor...
Eğitim uçağı bu sorun olmaz desek bile vermeyecekler.
Hele bir de Tei tesislerinde GE ile ortak F-404 üretiriz demiyorlar mı gülmekten öleceğim geliyor...

Ben Ej-200 ile F-404 arasında motor seçiminde kesinlikle Hürjet  için EJ-200'ü istiyordum yine gidip ABD seçimi yaptılar... Mesajı Paylaş

Benim anlamadığım bu uçağı başta neden 2 motorlu tasarlamadılar. Hala anlamıyorum.Tamam tek motorlu maliyet yakıt tüketimi açısından daha iyi olabilir.Dizayn açısından da türlü avantajları olabilir de kardeşim Hem Kızılelma hem de Anka-3 de kullanacağın ortak bir motorun varken  yanına çift motorlu TF10000 motorlu hürjet yapsaydık ya .Motor konusunda hiç tasamız olmasaydı dilediğimiz ülkelere dilediğimiz gibi satsaydık ne güzel olmaz mıydı?3 platformda bu motoru kullanarak müthiş bir maliyet etkinlik ve lojistik avantajda elde edecektik.Þimdi motorlar geldi mi gelecek mi eğitim uçaklarına verdi diyelim hafif taaruz uçaklarına verecek mi diye uğraş dur şimdi. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz