HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 03 Şubat 2023, 20:20:46
Yarı iletkeni geliştirdik üretim alanında tecrübeli neredeyse hiç yok.
bu işlerin büyük oyuncusu ASML son 5-10 yıldır patır patır Türk mühendis topluyor. zamanı gelince bu mühendislere "al sana ayda 500 bin dolar, toplayabildiğin ne kadar belge blueprint varsa al gel kendi kendinin müdürü ol" denebilir. o zaman elde edeceğimiz bilgi birikimi ile hızlıca düşük nm'lere geçip yarı-iletkendeki Amerikan tekeline kafa atabiliriz. Mesajı Paylaş

Bu sistemle olacak şey değil TOGG gibi 5 babayiğit girmişti ya onun gibi ASELSAN Vestel Baykar Vs bir yapı kurulması lazım.İTÜ YTÜ Boğaziçi Bilkent Hacettepe gibi üniversiteler ya Yüksek Lisansta ya direk yarı iletken ve donanım mühendisliği olarak bir bölüm açmalılar.Devlet bu üniversitelere hem laboratuvar hem makine hemde yurtdışından öğretim görevlisi desteği ile ilk 5 10 sene üniversiteler  öğrenci basması lazım aynı şekilde elektrik elektronik mezunları için Yüksek lisans ve doktora imkanı ve desteği vermesi lazım.Ayrıca TOGG CEOsuna benzer Intel AMD gibi yarı iletken şirketlerinde çalışan gerçekten çok şaşıracağınız mühendislerimiz var.Onları ne kadar ve neyle çekeriz bilmiyorum ama eğer bu tarz çok profesyonel ve planlı gitmez isek bu iş tam anlamıyla olmaz.Tabi bir işin fabrika kurma maliyeti var ki milyarlarca dolar harcanması lazım ki ASML gibi şirketler bu makineleri Türkiye ye verirler mi hiç bilmiyorum.Yani hani biz Milli Muharip için Havacılık ve Savunma sanayi için İstiklal Mücadelesi diyorsak en bu da Türkiye'nin teknoloji İstiklal mücadelesi.Yani bunu millileştirmeden Atmaca Gezgin Akya yapmak.F110 motorlu MMU gibi.Çinliler casus donanımlar üzerine çok çalışıyor.Ee Batılılar boş değil.Huawei malum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Heartbang - 03 Şubat 2023, 21:00:38
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 03 Şubat 2023, 20:20:46
Yarı iletkeni geliştirdik üretim alanında tecrübeli neredeyse hiç yok.
bu işlerin büyük oyuncusu ASML son 5-10 yıldır patır patır Türk mühendis topluyor. zamanı gelince bu mühendislere "al sana ayda 500 bin dolar, toplayabildiğin ne kadar belge blueprint varsa al gel kendi kendinin müdürü ol" denebilir. o zaman elde edeceğimiz bilgi birikimi ile hızlıca düşük nm'lere geçip yarı-iletkendeki Amerikan tekeline kafa atabiliriz.

Açıkçası 2. Sınıf bir Elektirik Elektronik öğrencisi olarak ve çocukluğumdan beri bilgisayar ve elektronik donanım meraklısı olarak keşke öyle olsa gerçekten verimli çalışan işlemci kontrol birimleri FPGA tasarlamak mühendislik olarak çok zor ki bu konularda Amerikan şirketleri patent konusunda felan kuş uçurtmuyorlar.Ve tüm bunların yanında böyle bir işlemci yaptıktan sonra onu çalıştıracak işletim sistemi kısacası tüm bu ekosistemi çalıştırmak bana göre mühendislikteki en komplike olay.Heee Arm mimarisi yüksek güçlü işlem birimleri için ilaç oldu.Yoksa X86 ve Xilinx ve Altera gibi şirketler asla göz açtırmıyorlar.Adamlar resmen tekel.Arm çekirdek mimarisi dışında yüksek performans işlemci tasarlamak rüya gibi.Bütün dediklerimizi yaptık bunu dünyaya pazarlamak rekabet etmek ayrı zorluklar.Bunu üretmek ayrı bir olay bugün Tayvan işgal edilmediyse TSMC ve onun gibi yarı iletken şirketleri sayesinde.Tayvan'ın işgal edilmesi demek kısa vadede dünya ekonomisi için ölüm demek. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.





Her zamanki gibi daha bu işler yeni küreselleşir  iken Vecihi Hürkuş gibi Hakan Altınay gibi Nuri Demirağ gibi Osman kent ve Yavuz Ahıska gibi girişimcilerimiz  çıkmıştı.Ama her zaman ki gibi biz değerlendirmedik.Ve bu adamlar bir zamanlar bilgisayar dünyasında devrim yapmıştı.Nvidia gibi şirketlere kök söktürdüler.Tabi biz o treni yine kaçırdık. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

HÜRJET, Alman basınında büyük ses getirdi

Mesajı Paylaş

#1045
Alıntı yapılan: buraktunahan - 02 Şubat 2023, 16:54:13
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 03 Şubat 2023, 21:27:57
Alıntı yapılan: Heartbang - 03 Şubat 2023, 21:00:38
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 03 Şubat 2023, 20:20:46
Yarı iletkeni geliştirdik üretim alanında tecrübeli neredeyse hiç yok.
bu işlerin büyük oyuncusu ASML son 5-10 yıldır patır patır Türk mühendis topluyor. zamanı gelince bu mühendislere "al sana ayda 500 bin dolar, toplayabildiğin ne kadar belge blueprint varsa al gel kendi kendinin müdürü ol" denebilir. o zaman elde edeceğimiz bilgi birikimi ile hızlıca düşük nm'lere geçip yarı-iletkendeki Amerikan tekeline kafa atabiliriz.

Açıkçası 2. Sınıf bir Elektirik Elektronik öğrencisi olarak ve çocukluğumdan beri bilgisayar ve elektronik donanım meraklısı olarak keşke öyle olsa gerçekten verimli çalışan işlemci kontrol birimleri FPGA tasarlamak mühendislik olarak çok zor ki bu konularda Amerikan şirketleri patent konusunda felan kuş uçurtmuyorlar.Ve tüm bunların yanında böyle bir işlemci yaptıktan sonra onu çalıştıracak işletim sistemi kısacası tüm bu ekosistemi çalıştırmak bana göre mühendislikteki en komplike olay.Heee Arm mimarisi yüksek güçlü işlem birimleri için ilaç oldu.Yoksa X86 ve Xilinx ve Altera gibi şirketler asla göz açtırmıyorlar.Adamlar resmen tekel.Arm çekirdek mimarisi dışında yüksek performans işlemci tasarlamak rüya gibi.Bütün dediklerimizi yaptık bunu dünyaya pazarlamak rekabet etmek ayrı zorluklar.Bunu üretmek ayrı bir olay bugün Tayvan işgal edilmediyse TSMC ve onun gibi yarı iletken şirketleri sayesinde.Tayvan'ın işgal edilmesi demek kısa vadede dünya ekonomisi için ölüm demek.
ASML bir litografi firması, çiplerle alakaları yok, çipleri yapan makinaları üretiyorlar.
söylediğiniz patent zorlukları o alanda gerçekleşiyor, çünkü bu litografi makinaları son derece hassas mühendislik içeren, aşırı pahalı ürünler ve neredeyse her sene yeni modeli çıkıyor. mikroçip tasarımındaki zorluklar litografi makinalarının tasarım ve üretim zorluklarının yanında solda sıfır kalır.
mimari ve işletim sistemi konusunda ise elimiz çok rahat, RISC işlemci mimarisi ve Linux kerneli kullanarak global standartlarda bir ürünü çok rahat ortaya koyabiliriz. Çin bile kendi yeni standartlar üretmek yerine bunları kullanıyor.
ASML ile ilgili şunu izleyebilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=iSVHp6CAyQ8&ab_channel=CNBC Mesajı Paylaş

#1047
Alıntı yapılan: Hyperspace - 04 Şubat 2023, 01:16:05
Alıntı yapılan: buraktunahan - 02 Şubat 2023, 16:54:13
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028'de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018'de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000'nin seri üretime girişi, 2030'dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000'e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25'den önce TF35000'e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede. Mesajı Paylaş

#1048
Size yalnızca şunu söylüyorum ki bu motor işi sandığımızdan çok çok daha başımızı ağrıtacak....
Hep gözüme Rus - Çin motorları geliyor...
Çok para harcıyorlar ama olmuyor....
İstediğimiz güce belki ulaşırız ama motor ömrünü-dayanımını kıvama getirmek zor iş..
Metalurji yatırımini artırmak gerek Batı ile ilişkileri koparmadan. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Şubat 2023, 04:38:41
Alıntı yapılan: Hyperspace - 04 Şubat 2023, 01:16:05
Alıntı yapılan: buraktunahan - 02 Şubat 2023, 16:54:13
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028'de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018'de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000'nin seri üretime girişi, 2030'dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000'e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25'den önce TF35000'e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.
Adamda ne yapsa sana yaranamıyor.
En azından bir şeyler yapmaya çalışıyor.Varsa daha iyisi muhaliflerde o geçer başa birde onu görürüz.Sırf hükümete yakın ve dindar olduğu için aşağılıyorsunuz.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz