HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: fırtına06 - 25 Mart 2023, 16:16:43
İhracatı bırak Amerikalılar uçağın hafif taarruz amacıyla kullanılmasına bile müsaade etmiyorlar. Geçenlerde General Electric'ten bir uyarı almışlardı bizimkiler. HÜRJET'in sadece eğitim uçağı olduğu için motorun verildiğini başka amaçlarla kullanılırsa motoru vermeyeceklerini söylemişlerdi bakalım ne olacak.
Sn Fırtına06,
Bu sözünü ettiğiniz uyarının kaynağını paylaşabilirmisiniz? Mesajı Paylaş

#1161
Alıntı yapılan: fırtına06 - 25 Mart 2023, 16:16:43
İhracatı bırak Amerikalılar uçağın hafif taarruz amacıyla kullanılmasına bile müsaade etmiyorlar. Geçenlerde General Electric'ten bir uyarı almışlardı bizimkiler. HÜRJET'in sadece eğitim uçağı olduğu için motorun verildiğini başka amaçlarla kullanılırsa motoru vermeyeceklerini söylemişlerdi bakalım ne olacak.
Zaten önceliği eğitim, önemli olan bu şimdilik, hava k. pilot eksiği de var diye biliyorum. Mmu üretime geçtikçe daha da yeni pilotlar gerekecektir, uçak sayımızı eskiye nazaran baya arttırmalıyız bence. İleride yerli motor olursa, zaten hafif saldırı versiyonu plan, proje ve prototipleri çoktan hazırlanmış olur. Mesajı Paylaş

#1162
Bakalım envantere girecek mi kolay kolay.Yıllardır HvKK neden Hürkuşa üvey evlat muamelesi yapıyor diye kendimizi parçaladık.Envantere adam akıllı alınamadı alınanlar da sonradan Afrika ülkelerine satıldı malum. Mesajı Paylaş

#1163
Alıntı yapılan: Bürküt - 25 Mart 2023, 19:27:20
Bakalım envantere girecek mi kolay kolay.Yıllardır HvKK neden Hürkuşa üvey evlat muamelesi yapıyor diye kendimizi parçaladık.Envantere adam akıllı alınamadı alınanlar da sonradan Afrika ülkelerine satıldı malum.
Çünkü Hürkuş 1 becerilemedi. Hürkuş 2 ile  bu çok konuşulan konuda halledilecektir. İsterler farklıydı veya acemilik eseri diyelim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 25 Mart 2023, 19:27:20
Bakalım envantere girecek mi kolay kolay.Yıllardır HvKK neden Hürkuşa üvey evlat muamelesi yapıyor diye kendimizi parçaladık.Envantere adam akıllı alınamadı alınanlar da sonradan Afrika ülkelerine satıldı malum.

Halbuki uçuş eğitimi için Hürkuşlar ne kadar vazgeçilmez önemli uçaklar. Yetişen pilotlar  uçuş hisleriine ve manevra alışkanlığına önemli katkı sağlıyor.

Bu motor ehliyetlerini alanlar hemen R7 Yamaha'ya atlamaya benziyor. Mesajı Paylaş

#1165
Hürkuş'un ilk üretimleri ağır bulunmuştu. Hafifletmek için tasarım ve malzemede değişiklik yapıldığı söylendi.... Ben yeni Hürkuş'un da gayet verimli olacağını , iyi de satış rakamları tutturacağını düşünüyorum...
PT-6 alternatifini bulmalıyız veya kendi motorlarımızdan devşirerek üretmeliyiz zira Akıncı da aynı PT-6'ları iyi verim alarak özümsedi...

F-404 seçimini baştan beri hatalı bulduğumu söylüyordum gittik yine ABD'nin eline düştük.
MMU da F-110 tercihi çok doğru bu motor gücünde alternatif bulmak zordu ama Hürjet için ihtiyacımiz olan güçte alternatif motor bulabilirdik... Mesajı Paylaş

Türkiye Amerika dan vazgeçse de vazgeçemez, Amerika Türkiye den vazgeçse de vazgeçemez. Motorlar geliyor mu çok karıştırmamak lazım gerisini ve çok geç kalmadan kendi motor endüstrimizi geliştirmeliyiz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Mart 2023, 23:02:02
Hürkuş'un ilk üretimleri ağır bulunmuştu. Hafifletmek için tasarım ve malzemede değişiklik yapıldığı söylendi.... Ben yeni Hürkuş'un da gayet verimli olacağını , iyi de satış rakamları tutturacağını düşünüyorum...
PT-6 alternatifini bulmalıyız veya kendi motorlarımızdan devşirerek üretmeliyiz zira Akıncı da aynı PT-6'ları iyi verim alarak özümsedi...

F-404 seçimini baştan beri hatalı bulduğumu söylüyordum gittik yine ABD'nin eline düştük.
MMU da F-110 tercihi çok doğru bu motor gücünde alternatif bulmak zordu ama Hürjet için ihtiyacımiz olan güçte alternatif motor bulabilirdik...

Hocam Hürkuş nasıl ağır kaçıyor ya anlayamadım. Þimdi baktım internetten. 3100 kg mtowu olan kt-1ler PT6A-62 kullanıyor 950 bg.Bizim Hürkuşşun mtowu 3750 kg civarı ve PT6-68 kullanıyor 1600 bg.... Mesajı Paylaş

#1168
Hava kuvvetlerinin istediği Hürkuş ile TUSAÞ'ın ürettiği Hürkuş farklıydı. Kuvvet o nedenle soğuk baktı. Kuvvet, acemi pilotlarca idaresi kolay olacak bir temel eğitim uçağı istedi. Üretilen uçak, sadece usta pilotlara hitap eden, yakın hava desteği uçağı oldu.

Uçağı neden hafifletiyorlar, açıkçası onu anlamadım. Neyse, eğitim uçağı mı olacak, yoksa kompozit gövdesi nedeniyle performansı daha da yukarıya çekilen yakın hava desteği uçağı olarak mı kalacak, onu göreceğiz. Mesajı Paylaş

İlk partiler eğitim uçağı olarak kullanırız. Motorları versinler. Sonrasında TF20000 devreye girince silahlandırırız olur biter.

Yerli motorun ne kadar önemli olduğu ortada. İnşallah 10 yıl sonra motor sorunumuz falan olmayacak. Kendi göbeğimizi kendimizin kesmesi şart. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz