HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aşağıda bir video paylaşıyorum, ilk ağızdan sorunun cevabı var.

Videodaki kişi Hürjet projesinin başmühendisi Nuri Arda GÜNGÖR.

Videoda Hürjet'in uçuş sistemi ve ilk uçuşu anlatılıyor. Videoyu aşağıda özetledim.

Videoda Hürjet projesinin baş mühendisi Nuri Arda GÜNGÖR diyor ki (7, 8 ve 9. maddelere dikkat):

1- Hürjet dengesiz bir uçak.

2- Bu nedenle uçuş kontrolü 3 farklı bilgisayar tarafından kontrol edilmektedir.

3- Stik ile uçuş kontrol yüzeyleri arasında "fiziksel bağlantı" yoktur.

4- Pilotun komutları dijital sinyaller olarak uçuş kontrol yüzeylerine iletilir.

5- İlk uçuş "sıfır hata" ile tamamlandı ve ekip olarak çok mutluyuz. Uçak tam olarak simülasyonlardaki gibi davrandı. Yoksa işimiz çok zor olurdu. Yani uçuş yazılımımız iyi çalıştı.

6- Hatta Hürjet'in ilk uçuşuna eşlik eden F-16 pilotları "Bu gerçekten onun ilk uçuşu muydu?" diye sordular.

7- 5 yıldır uçak üzerinde çalışıyoruz ve donanma versiyonu üzerinde de çalışıyoruz.

8- Mevcut "simülasyonlarda" LHD sınıfı Anadolu gemisinin kayakla atlama pistinden silah dolu olarak kalkabilmektedir. Ancak Anadolu gemisinin halat yakalama sistemi olmadığı için bu gemiye henüz iniş yapılamıyor.

9- Ordumuzun ihtiyaçlarının farkındayız. Bu yüzden Hürjet'i gerçek bir uçak gemisi için geliştiriyoruz.

diyor kısaca.

Yani uçak sadece eğitim uçağı değil, silahlı versiyon da planlanmış. Çünkü bu sınıfta uçaklara tüm dünyada talep var. Örneğin Polonya daha geçenlerde Güney Kore'den bir sürü FA-50 satın aldı.

Ayrıca Temel KOTİL'de aesa radar takılacağını belirtmişti zaten.


Mesajı Paylaş


Bu iş üç beş sene içinde tek motorlu KAAN'a verilir. Silahlı Hürjet GAP filler, birkaç filo , agressor, düşük profilli çatışma bölgeleri müdahale uçağı olarak envantere alınır. Dışarıda, eğitim ve düşük bütçeli ülkeler için maliyet etkin savaş uçağı olarak pazarlanır. Mesajı Paylaş

Tf10000 olgunlaşmadan ihraç edebilcegimiz bir hürjeti unutun derim

O zaman f5 ayarı ve ötesi bir ürün ortaya çıkar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 09 Haziran 2023, 11:55:41
Bu iş üç beş sene içinde tek motorlu KAAN'a verilir. Silahlı Hürjet GAP filler, birkaç filo , agressor, düşük profilli çatışma bölgeleri müdahale uçağı olarak envantere alınır. Dışarıda, eğitim ve düşük bütçeli ülkeler için maliyet etkin savaş uçağı olarak pazarlanır.

Çift F16 motorlu düşük bir F22'yi hayal edebiliyorum ama Tek F16 motorlu düşük bir F35'i hayal etmesi o kadar da kolay gelmiyor kulağa.Tek motorlu KAAN için 24k librelik kuru itkiye sahip bir motorun en azından TS1400'ün bugünkü "olgunlaşmışlık" seviyesine gelmesi gerekiyor.Tek motorlu KAAN'ı da iç ya da dış pazarda nasıl bir yere oturtabiliriz aklımda bununla ilgili büyük soru işaretleri var.Temel Kotil'in geçen söylediği bir söz vardı.Platform maliyeti 100 milyon $ altyapısıyla beraber 300 milyon $ demişti.15 yıllık bir süre içerisinde 240 adet envantere alınması demek 72 Milyar $ demek.Bunlara ekürilik yapıcak Kızılelma ve Anka3'ler bunların arasında da veri aktarımın sağlamak için yeni uydu projeleri derken ortaya muazzam bir maliyet çıkıyor.Tüm bunların üstüne bir kaç filo Hürjet LCA alımı yapalım sonra tek motorlu KAAN alalım derseniz fantazisini kurması güzel olsa da maliyetini düşünmek insana soğuk terler döktürüyor.
Mesajı Paylaş

rusya ile aramiz iyi cift motorlu hürjeti hangi ülke almazki

motorlar rus mali  Su-25 motorlari olsun

bizim motor isi bitene kadar  Mesajı Paylaş

#1386
ABD muharip Hürjet için motor ambargosu koyarsa Hürjet tıpkı T-129 gibi belli bir sayıda üretilir , TF-10000 kullanan çift motorlu bir uçak yapılır...

Veya;
KAAN'ın yerli motorundan tek motorlu olarak bir F-16 muadili uçak da olabilir...

Dikkat edilirse tüm alternatifler "motor-güç" içindeki gelişmelere göre şekillenecek gibi görünüyor...

Konuşmak için erken ama dananın kuyruğu TF-10000 işindeki gelişmelere göre kopacak.

TF-10000 çok önemli..

Batı mantığıyla üretilmiş bir motor kullanan F-16 muadili bir uçak ABD-AVRUPA uçağı alamayan ülkelerde kapışılır...

Tumucin hocam artık Rusya'yı unut Rusya şu anda Komünizm zamanındakinden bile kötü imaja sahip... Ruslar ile işbirliği bizi ambargo tahtasına oturtur...Putin ve avanesi gidene kadar Rusya'yı ölü bilin... Batı asla Faşist Putin ile barışmaz.. Mesajı Paylaş

Üç beş sene dediğimiz, tek motorlu Kaan'ın envantere F-110 motorlu olarak girmesi değil. Bugün çalışmaları başlasa prototip geliştirme 4-5 sene alır en azından. Prototip de olsa böyle bir uçak denemeleri 2 sene F-110 motor ile yapılsa bile 2030 gibi yerli motor hazır olursa, Kaan aksine envantere doğrudan yerli motor ile girebilecektir diye umut ediyorum. Mesajı Paylaş

#1388
KAAN'ın geliştirme masraflarını bir önümüze koyalım. Hürjet'in de öyle. Bunlar ucuz işler değil. Tek motorlu bir F16 muadili uçak ta öyle ucuz bir şey olmaz.
Elimizdeki iki uçağı geliştirmek en ekonomik seçenek şu aşamada.
Unutmayalım; F16'larımızın Özgür modernizasyonu var daha. Bu uçaklar 2040'a kadar bizim yükümüzü çekecekler. Bu işte ucuz değil.
Burada önemli olan KAAN'ın özgün motorunu bir an önce devreye sokmak. Bunu ve TF10000'i kullanıma aldığımızda, ABD de uygulama olasılığı olan f414 gizli ambargosunu da uygulamaz. Çünkü bir TF22000 yapmamız o kadar da zor olmayacaktır. Mesajı Paylaş

İlla kaan'ın 35-38 bin librelik motorundan bir tek motorlu uçak yapılcaksa ;

Bence kf21 gibi yarı stealth yok 35yada 38 librelik motorla f35 gibi birşey yapmaya kalkarsak uçan avcı değil bildiğiniz kaz olur ...


Benim tercihim jf-17 block4 şeklinde olarak servis edilen çift stibilüzörlü bir art fan çalışması vardı biz bunu yapabiliriz

16 metre boy
11 metre kanat açıklığı
4600 litre dahili yakıt
42-46 m2 kanat alanı olan

F16 dan daha stealth; yüksüz radar kesit alanı 0.01olan bir uçak yapabiliriz..

F16 dan hızlı olur daha manevratik olur daha fazla menzil ve yük taşır kısaca hertürlü işimize gelir.. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz