HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Talep demek isterken yazı otomatikman talebeye çevirmiş kusura bakmayın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Eylül 2023, 15:42:46
Talep demek isterken yazı otomatikman talebeye çevirmiş kusura bakmayın.

Tamam anlaşıldı.
Allah iyiliğini versin. :) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır. Mesajı Paylaş

#1423
TF-10000 yapan, TF-20000 i de yapar bence!, Bakmışız TF-10000 den iki sene sonra TF-20000 gelivermiş... 20000 değilde 24000 olsa hafif jet motor piyasasının ağır abisi oluverir çıkar... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.

İmkansız... New Ottoman Empire rüyaları gören hiçbir ülkeye yardım etmez ABD ... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.
TF-10K'nın bypass ratio'su 1.08:1, F404-402'nin bypass ratio'su 0,34:1.
TF-10K'nın bypassıyla oynansa F404 muadili bir motor rahat çıkar. Ama ne kadar uğraştırır acaba? Uzun sürer mi? Mesajı Paylaş

#1426
Alıntı yapılan: re - 19 Temmuz 2023, 11:07:57
Bize Güney Kore, İsveç hatta İsrail olmak yetmez bizim ABD, Rusya, Çin daha doğru benzetme ile Fransa gibi mutlak bağımsızlık kazanmamız gerek. TF6000 i en erken zamanda çalıştırırsak yerli motor umudumuz çok başka bir boyuta taşınacaktır. Hedef bu kadar büyük olunca daha yolu yarılamadık bile maalesef savunma sanayinde.

Dün video da gördüm bir sürü zırhlı araç üreten OTOKAR yerli zırh kullanmayı deniyorlarmış henüz hepsi yabancı zırhmış. Tüm sektör aynı hiç kuşkusuz. Ohoooo yani en iddialı olduğumuz savunma sanayi dalında halimiz bu ise Fransa olmaya daha çok var demektir. Ama bu kabiliyetler kalem kalem hatta bir aşamadan sonra logaritmik artarak bitecek




Sn Re'nin burda değindiği konu çok kıymetli ki bu malzeme konusunda daha işin çok çok başındayız hem geliştirme anlamında hem üretim anlamında hem test vs anlamında. Ben bu işin birkaç Ar-Ge ve üniversite projesi olarak kalmasını çok çok yanlış buluyorum. Türkiye'nin Denizaltından tutun Uzaydaki uyduya oradan tutun askerin giyeceği polimer kıyafete oradan tutun yeni nesil nano giyilebilir elektroniklere aklınıza bugün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde , ASELSAN nasıl elektronik işler ile uğraşıyor ise HAVELSAN nasıl yazılım, modelleme , simülasyon vs uğraşıyor ise Roketsan nasıl mühimmat teknolojileri ile uğraşıyor ise Türkiye'nin acilen geleceği için metalurji ve malzeme teknolojilerinde bir şirket kurması ve bütün bu projeleri tek bir çatı altından yönetilen tabiki belli şirketler ile ortak geliştirilen bir yapı oluşturması gerekiyor öncelikle  Türkiye'deki teknik birkaç üst seviye üniversitenin bu alandaki mezun sayısını ve niteliğini artırılması bu alana giden mali ve diğer yatırımların yönetilmesi ve artırılmasını sağlayarak önce insan yetiştirmeden başlanılarak bu işin geliştirilmesi gerekiyor. Bu dediğim sadece bu alan ile kalmamalı üretim teknolojileri(Türkiye'nin bence en kötü olduğu nokta üretimimiz kaliteli ama çok çok yeteriz basit bir piyade tüfeğinde bile tüm orduyu donatamadık. Savaş durumunda bu sanayi mermi bile yetiştiremez), ağır sanayi makinaları ve ülkenin deniz projelerini geliştirecek TUSAÞ gibi şirketlere de ihtiyacı var. Ülkenin gelişmiş ,oturmuş bir sanayi temeli olmadığı için en basit gördüğümüz ürünleri bile ithal ediyoruz ya da temel hammaddesini dışarıdan alıyoruz. Gelişmiş sanayimiz olmadığı için sürekli bir savunma sanayi çabalaması ile bir yerlere gelmeye çalışan ülke sanayisinde  bu durum çok normal. Geleceğin malzeme teknolojilerinde olduğu bir yapıda kesinlikle SSB'nin ve vakıf şirketlerinin 2-3 milyar dolar sermaye ile kuracakları ASELSAN büyüklüğünde bir şirkete bir ortak yapıya ihtiyacımız var. Bölük pörçük ve ihtiyaç halinde Ar-Ge yapılması ile olacak işler değil bunlar. Komple bir sanayi atılımı yapılması lazım. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Heartbang - 02 Eylül 2023, 20:10:58
Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.
TF-10K'nın bypass ratio'su 1.08:1, F404-402'nin bypass ratio'su 0,34:1.
TF-10K'nın bypassıyla oynansa F404 muadili bir motor rahat çıkar. Ama ne kadar uğraştırır acaba? Uzun sürer mi?
Motorun itki seviyesini asıl etkileyen çapı ve bir miktarda boyudur. By-pass oranı, motorun değişik irtifalarda çalışma randımanını asıl etkiler.
TF10000 motorunun ebatları: çap:870mm , boy:3150mm , 2 kademe LP ve 6 kademe HP kompresör
F404 motorunun ebatları : çap:890mm , boy: 3910mm , 3 kademe LP ve 7 kademe HP kompresör

Çok farklı çalışan farklı tasarım ürünü olan motorlar bunlar. Söylediğiniz gibi oynayamazsınız.
F404 3 kademe LP fan ile içeri çok yüksek miktarda hava basar.
TF6000 motorunun by-pass oranının yüksek olması stealth kabiliyetini attırır. Motor çekirdeğinden daha az ama by-pass edilen soğuk havadan daha çok itki elde ederek motorun stealth özelliğine katkıda bulunulur. 0ft-30000ft arasındaki irtifalarda çok daha verimli çalışan bir motor TF6K.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Eylül 2023, 19:24:52
Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.

İmkansız... New Ottoman Empire rüyaları gören hiçbir ülkeye yardım etmez ABD ...
O zaman Hürjet proğramını kapatsınlar! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Eylül 2023, 19:24:52
Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.

İmkansız... New Ottoman Empire rüyaları gören hiçbir ülkeye yardım etmez ABD ...

O işin bir takım akılsızların boş rüyası olduğunu, bu haliyle bu ülkeden bırak yeni imparatorluğu tam gelişmiş bir ülke bile çıkmayacağını ABD bilmiyor mu ? Bu ülkenin kontrolü dışına çıkmamasını kolaylıkla sağlayacaktır. ABD ile çıkar çatışması olan bir iki alan var oralarda da kolaycana bu tek adam rejimini dizginliyor adamlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz