HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 03 Eylül 2023, 04:22:46
Alıntı yapılan: Heartbang - 02 Eylül 2023, 20:10:58
Alıntı yapılan: Yasar - 02 Eylül 2023, 16:11:24
Bu F404 motoru çok iyi bir motor aslında. F117 Nighthawk ve X45C Fyingwing ile Phantom-Ray gibi Stealth uçakların motoru olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, Rafale'de ilk A bloklarda kullanılmış. Bunun yanında F18 Hornet'de, Gripen'de, KAI-T50'de, Hal Tejas'da ve şimdi Hürjet'te kullanılıyor.
Umarım lisans altı üretime yeşil ışık yakılır.
TF-10K'nın bypass ratio'su 1.08:1, F404-402'nin bypass ratio'su 0,34:1.
TF-10K'nın bypassıyla oynansa F404 muadili bir motor rahat çıkar. Ama ne kadar uğraştırır acaba? Uzun sürer mi?
Motorun itki seviyesini asıl etkileyen çapı ve bir miktarda boyudur. By-pass oranı, motorun değişik irtifalarda çalışma randımanını asıl etkiler.
TF10000 motorunun ebatları: çap:870mm , boy:3150mm , 2 kademe LP ve 6 kademe HP kompresör
F404 motorunun ebatları : çap:890mm , boy: 3910mm , 3 kademe LP ve 7 kademe HP kompresör

Çok farklı çalışan farklı tasarım ürünü olan motorlar bunlar. Söylediğiniz gibi oynayamazsınız.
F404 3 kademe LP fan ile içeri çok yüksek miktarda hava basar.
TF6000 motorunun by-pass oranının yüksek olması stealth kabiliyetini attırır. Motor çekirdeğinden daha az ama by-pass edilen soğuk havadan daha çok itki elde ederek motorun stealth özelliğine katkıda bulunulur. 0ft-30000ft arasındaki irtifalarda çok daha verimli çalışan bir motor TF6K.
Anladım, teşekkür ederim. Mesajı Paylaş

#1431
Arkadaşlar hürjet Türk yıldızları ile uçuş yapmış...Burda paylaşabilir misiniz?

Kanat alanı ve burnu yada burun radome'u F5 lerden daha büyük...

Gerçekten hafif avcı ve taaruz rolünü üstlenebilir.çünkü murad aesa radarı için yeterli alan var gibi görünüyor... Mesajı Paylaş

#1432
Alıntı yapılan: Denizci16 - 07 Eylül 2023, 00:20:30
Arkadaşlar hürjet Türk yıldızları ile uçuş yapmış...Burda paylaşabilir misiniz?

Kanat alanı ve burnu yada burun radome'u F5 lerden daha büyük...

Gerçekten hafif avcı ve taaruz rolünü üstlenebilir.çünkü murad aesa radarı için yeterli alan var gibi görünüyor...

https://twitter.com/avionot/status/1699364659109728738?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1699364659109728738%7Ctwgr%5E4e85617ee50fce6b120cd8d71de73ee4b5b1f9c4%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdefencehub.live%2Fthreads%2Ftf-x-kaan-f-16-C396zgC3BCr-hC3BCrjet-hC3BCrkuC59F-fighter-trainer-aircraft-projects.5%2Fpage-483


Gurur verici bir olay Mesajı Paylaş

Hürjet'in kanat alanı F-16'dan da büyük. Mesajı Paylaş

#1434
Denizli'de Pamukkale Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen "Havacılıkta Milli Motor Serüveni" sunumunda konuşan TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit, şirketin projeleri ve yürütülen çalışmalar hakkında öğrencilere bilgi verdi.

Prof. Dr. Akşit, HÜRJET eğitim uçağı testlerinin başarılı bir şekilde sürdüğünü vurgulayarak, "Halen kullanılan F404 motorları için General Electric ile görüşmelerimiz devam ediyor. Toplam 200 motorın, 100 tanesi kesin, 100 tanesi opsiyon olarak görüşülüyor. Amacımız bu motorların TEI tesislerinde üretilmesi" dedi. 07/11/2023

Þu konuşmayı Temel Kotil yapsa güler geçerdim ama Faruk Akşit yapınca ilgimi çekti...Onun da kafası karışmış...
Phalanx , VLS gibi sistemleri alamayan , ambargo yiyen Türkiye , silahlandırılması kesin olan muharip bir uçak için motoru hemde Türkiye'de ürettirmeyi nasıl başaracak Allah aşkına...F-16 tedarik faciası önümüzde dururken hem de...
Bunlar suyu hangi damacana şirketinden alıyorsa değiştirsinler kesin içtikleri su kafa yapıyor... Mesajı Paylaş

Sorun GE'de değil. Sorun ABD Kongresinde. Yani GE ile görüşüp anlaşabilirler. Ama ABD Kongresi bunu onaylar mı orası sıkıntılı. Ancak ABD'nin ekonomik değerlendirmelerinde, Kongrenin hangi kararlarının negatif etki yarattığı konusunda belki ileride baskı aracı olabilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1436
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Kasım 2023, 08:16:11
Sorun GE'de değil. Sorun ABD Kongresinde. Yani GE ile görüşüp anlaşabilirler. Ama ABD Kongresi bunu onaylar mı orası sıkıntılı. Ancak ABD'nin ekonomik değerlendirmelerinde, Kongrenin hangi kararlarının negatif etki yarattığı konusunda belki ileride baskı aracı olabilir.

Akıl ve mantık Amerikan kongresi nde hakimiyetini kaybettil. Savunmada bir çok sistem için uyguladıkları ambargo sonunda yurtiçi üretimi ile kapanıyor. Bu konuda ne yazık Almanlar da o Aptallaşma virüsünden nasibini almışlar.

Güzel bir toparlama ve okumaya değer.

https://www.al-monitor.com/tr/originals/2022/03/will-ukraine-crisis-help-turkey-dodge-western-arms-embargoes



Mesajı Paylaş

#1437
Yazıda geçen F-16 konusunda yumuşama olabilir argümanı İsrail olaylarından önceydi. İsrail'e çemkiren hiçbir ülke ABD'den silah alamaz hele ki o ülkede siyasal islamcılar iktidardayken.... Noktaa Mesajı Paylaş

#1438
Alıntı yapılan: Tigerfish - 08 Kasım 2023, 10:20:57
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Kasım 2023, 08:16:11
Sorun GE'de değil. Sorun ABD Kongresinde. Yani GE ile görüşüp anlaşabilirler. Ama ABD Kongresi bunu onaylar mı orası sıkıntılı. Ancak ABD'nin ekonomik değerlendirmelerinde, Kongrenin hangi kararlarının negatif etki yarattığı konusunda belki ileride baskı aracı olabilir.
Akıl ve mantık Amerikan kongresi nde hakimiyetini kaybettil. Savunmada bir çok sistem için uyguladıkları ambargo sonunda yurtiçi üretimi ile kapanıyor. Bu konuda ne yazık Almanlar da o Aptallaşma virüsünden nasibini almışlar.

Güzel bir toparlama ve okumaya değer.

https://www.al-monitor.com/tr/originals/2022/03/will-ukraine-crisis-help-turkey-dodge-western-arms-embargoes
İngiltere'nin, bize Theresa May zamanından beri uygulamakta olduğu, TFX konusundaki TOT (transfer of technology) serbestisini kaldırıp yeni ve daha kapsamlısını (bilhassa motor konusunu da içeren) dün itibariyle devreye soktuğunu düşünürsek, bu ABD motor sevdasından vazgeçip RR ile yatağa girmenin zamanıdır.
Hürjet'in tasarımını az değiştirip, EJ200 sınıfı bir motoru bu uçağa RR ile ortak üretimle uygulamak en akılcı iş olur.
Yarın Azerbaycan olsun, Pakistan olsun; bizden Hürjet almak istediğinde ABD gene taş koyacaktır. Bu yeni TOT belgesinde re-Export serbestisi de var. Üçüncü partilere satış serbest. Mesajı Paylaş

İşin doğrusu bizim umarsızlığımızın endişesizliğimizin sebebi şu. Biz Amerika'nın ambargolarından hiç o kadarda endişe etmiyoruz. Motoru verirse uçurur havamızı atarız vermez ise mazlumu oynar onunla havamızı atarız ikisi de bir birinden değerli siyaseten. Tek kabul edemeyeceğimiz şey prototiplerin uçamayışı idi onu da ciddi davranıp motorları erken tedarik ederek prototip seviyeleri için sorunu çözdük. Kaan Hürjet bir kere uçtuktan sonra ordu uçaklarına kavuşmuş kavuşmamış siyaseten bir mesela kalmıyor. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz