HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Kasım 2023, 12:56:24
Alıntı yapılan: Tigerfish - 08 Kasım 2023, 10:20:57
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Kasım 2023, 08:16:11
Sorun GE'de değil. Sorun ABD Kongresinde. Yani GE ile görüşüp anlaşabilirler. Ama ABD Kongresi bunu onaylar mı orası sıkıntılı. Ancak ABD'nin ekonomik değerlendirmelerinde, Kongrenin hangi kararlarının negatif etki yarattığı konusunda belki ileride baskı aracı olabilir.
Akıl ve mantık Amerikan kongresi nde hakimiyetini kaybettil. Savunmada bir çok sistem için uyguladıkları ambargo sonunda yurtiçi üretimi ile kapanıyor. Bu konuda ne yazık Almanlar da o Aptallaşma virüsünden nasibini almışlar.

Güzel bir toparlama ve okumaya değer.

https://www.al-monitor.com/tr/originals/2022/03/will-ukraine-crisis-help-turkey-dodge-western-arms-embargoes
İngiltere'nin, bize Theresa May zamanından beri uygulamakta olduğu, TFX konusundaki TOT (transfer of technology) serbestisini kaldırıp yeni ve daha kapsamlısını (bilhassa motor konusunu da içeren) dün itibariyle devreye soktuğunu düşünürsek, bu ABD motor sevdasından vazgeçip RR ile yatağa girmenin zamanıdır.
Hürjet'in tasarımını az değiştirip, EJ200 sınıfı bir motoru bu uçağa RR ile ortak üretimle uygulamak en akılcı iş olur.
Yarın Azerbaycan olsun, Pakistan olsun; bizden Hürjet almak istediğinde ABD gene taş koyacaktır. Bu yeni TOT belgesinde re-Export serbestisi de var. Üçüncü partilere satış serbest.

+1

her kelimenize katılıyorum Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Kasım 2023, 12:56:24

İngiltere'nin, bize Theresa May zamanından beri uygulamakta olduğu, TFX konusundaki TOT (transfer of technology) serbestisini kaldırıp yeni ve daha kapsamlısını (bilhassa motor konusunu da içeren) dün itibariyle devreye soktuğunu düşünürsek, bu ABD motor sevdasından vazgeçip RR ile yatağa girmenin zamanıdır.
Hürjet'in tasarımını az değiştirip, EJ200 sınıfı bir motoru bu uçağa RR ile ortak üretimle uygulamak en akılcı iş olur.
Yarın Azerbaycan olsun, Pakistan olsun; bizden Hürjet almak istediğinde ABD gene taş koyacaktır. Bu yeni TOT belgesinde re-Export serbestisi de var. Üçüncü partilere satış serbest.

Arkadaslar Birlesik kiralligin  ucak motoru konusunda atmis oldugu adimi olumlu bulmuslar genel olarak. " Evet bence de guzel"  Ancak bayram degil seyran degil neyin karsiligi olarak bu adim atilmis aceba?  Herhalde  Birlesik kiralligin veya RR ulkemize olan askindan dolayi degil. ;) Mesajı Paylaş

#1442
Alıntı yapılan: metin62 - 08 Kasım 2023, 17:20:42
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Kasım 2023, 12:56:24

İngiltere'nin, bize Theresa May zamanından beri uygulamakta olduğu, TFX konusundaki TOT (transfer of technology) serbestisini kaldırıp yeni ve daha kapsamlısını (bilhassa motor konusunu da içeren) dün itibariyle devreye soktuğunu düşünürsek, bu ABD motor sevdasından vazgeçip RR ile yatağa girmenin zamanıdır.
Hürjet'in tasarımını az değiştirip, EJ200 sınıfı bir motoru bu uçağa RR ile ortak üretimle uygulamak en akılcı iş olur.
Yarın Azerbaycan olsun, Pakistan olsun; bizden Hürjet almak istediğinde ABD gene taş koyacaktır. Bu yeni TOT belgesinde re-Export serbestisi de var. Üçüncü partilere satış serbest.

Arkadaslar Birlesik kiralligin  ucak motoru konusunda atmis oldugu adimi olumlu bulmuslar genel olarak. " Evet bence de guzel"  Ancak bayram degil seyran degil neyin karsiligi olarak bu adim atilmis aceba?  Herhalde  Birlesik kiralligin veya RR ulkemize olan askindan dolayi degil. ;)
Biz attırdık.
Adamlar Theresa May zamanında bu belgeyi yayınlamışlardı TFX için.
Uçağın adını KAAN yapınca belgeyi yenilediler. Yenilerken biraz daha genişletip düzgün hale getirmişler. Mesajı Paylaş

Milli Savunma Bakanı Güler:

💢 Bizim için asıl olan iki uçağımız var. Bunlardan biri HÜRJET. Bu aynı zamanda bizim eğitim uçağımız olacak.
Aynı zamanda da muharip uçak.

Gitti F-404 motor tedariği .... Mesajı Paylaş

#1444
Muharip uçak yapma niyetiniz vardı madem, neden çift motorlu tasarlamadınız Hürjet'i? Haydi anladık, dış pazarlar için satış planınız var, o yüzden F404'lü ve tek motorlu versiyon lazım. Ama pekala, aynı anda hem tek ve hem de çift motorlu versiyonları tasarlanabilirdi. İkisi de şimdi uçuyor olurdu. Biz de bir umut, Murad AESA radarını ve TF-10000'lü muharip Hürjet'i beklerdik.

Yahu, nereden motor bulacaksınız muharip Hürjet'e, onu bir söyleseler ya? CHP Milletvekili Veli Ağbaba, "S-400'ü neden kullanmadınız" gibi, saçma sapan bir soru soracağına, böyle içi dolu bir soru sorsun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Kasım 2023, 19:40:19
Muharip uçak yapma niyetiniz vardı madem, neden çift motorlu tasarlamadınız Hürjet'i? Haydi anladık, dış pazarlar için satış planınız var, o yüzden F404'lü ve tek motorlu versiyon lazım. Ama pekala, aynı anda hem tek ve hem de çift motorlu versiyonları tasarlanabilirdi. İkisi de şimdi uçuyor olurdu. Biz de bir umut, Murad AESA radarını ve TF-10000'lü muharip Hürjet'i beklerdik.

Yahu, nereden motor bulacaksınız muharip Hürjet'e, onu bir söyleseler ya? CHP Milletvekili Veli Ağbaba, "S-400'ü neden kullanmadınız" gibi, saçma sapan bir soru soracağına, böyle içi dolu bir soru sorsun.

Herkes , sayın bakan da dahil rüya aleminde yaşıyor.... Ne F-404 ne F-110 ne de Eurofighter verilmeyecek...

TF-6000 ve TF-35000 'e yüklenin tüm kaynaklarınızla sayın bakanım... Mesajı Paylaş

#1446
   
""TF-6000'in çiftiyle eğitim uçağı yapmak isteyen müşteriler var yurt dışından. "

https://www.aa.com.tr/tr/savunma-sanayisi/milli-ucak-motorunun-ilk-donen-parcalari-ortaya-cikti/2979861



benim hep söylediğim proje,  aslında  peşine düşmemiz gereken uçak zaten buydu.
bu gün başlasan,  tahmin ediyorum yine savaş uçağından daha akla yatkın bir takvim çıkar.
F5  kapasitesinde silah  taşıyan ve radar izi düşürülmüş   bir lite  saldırı uçağı.
bunun için de,  Anka 3 veya 4  ile,  veya KE b veya c  modeliyle %60  ortak  alt sistem taşıyan  insanlı bir uçak.
maksimalist hedefler  koymadan,   MK83 veya 84  gibi şeyleri hiç akla bile getirmeyen,  hafif,  modern ve etkili silahları  taşıyacak  lite bir saldırı uçağı.
bu gün artık,  bırakın MK84 veya 83'ü  belki 82  bile hafif  saldırı ve yakın destek felsefesinde gereksiz yüktür.
şurada yeni yaptığın Kemankeş  bile  daha ilk testte 20km  üzerini görüyorsa,  hafif  saldırıyı bu  modern oyuncaklar üzerine  bina edip,  MK  serisi  işleri  komple savaş uçaklarının üstüne yıkmak  gayet yerinde bir görev paylaşımı olur.
daha kuzgunlar gelecek,  Çakır ailesi olgunlaşacak,  Kemankeş'in menzilleri katlanacak...
MK82  kenarda duruversin,  en çok MK81  yeter  yakın hava desteği  konseptine.
gelecek on yılda  modern  silahların menzili de hassasiyetleri de çok dramatik bir şekilde değişecek,  lite saldırı profilini bu duruma göre kurgulamak gerekir.
biz şimdi  her şeye hassas silah yetiştiremeyiz diye düşünüyoruz;  ama bu  doğru bir yaklaşım olmayabilir de;  çünkü  bir 20 yıl önce otomotik arabalar da  biraz daha zengin işiydi,  millet uzak duruyordu;  ama şimdi  epeyi yaygınlaştılar,  neredeyse standart olacaklar.
benim 2021 arabamda bile  robotize şanzıman var,  arabada debriyaj yok.
15 yıl önce  debriyaj pedalı olmayan  otomotik bir arabayı hayal bile edemezdim,  şimdi  neredeyse standart haline geliyor.

on yıl sonra  belki  herkes her şeye hassas mühimmat atmanın bir yolunu bulacak,  belki bu işler artık sandığımızdan daha ucuza gelecek.
nitekim,  ben Kemankeş ekolünden  silah gelişimini çok kritik buluyorum.
uçaktan atılan  füze Þimşek  için 400km üzeri menzillerden bahsediliyor.
bir düşünün bunu,  çember çizin,  SOM  füzesinin  ağırlığını ve  füze Þimşek'in  ağırlığını  tartın.
bahsettiğimiz hafif saldırı uçaklarının  modern  silahlarla  ne kadar ürkütücü  olabileceğini  o zaman anlarsınız.
yani  ille de Scalp taşıyacak dev gibi uçaklar ve dev gibi motorlar olmadan da  çok  ciddi bir  potansyel  oluşturmak mümkün  yeni  mühimmatlarla.

Scalp  gibi teknoloji harikalarının  bu   şekilde karşılaştırılması bile ne dramatik değil mi?
bir Scalp'ın  teknolojilerine,  fiyatına ve ağırlığına bak,  bir de Füze şimşek'inkilere.
---
biraz geleceği düşünmek ve o dünyanın  konseptine  hazırlanmak gerek;  ama maksimalist  şeyler işleri zora sokuyor,  hele de hala ABD'nin hasmı  yasasıyla muhatapsan.


Mesajı Paylaş

İnşallah KAAN'ı da çok yakında böyle göreceğiz.

Mesajı Paylaş

Þöyle bir video hayal ediyorum inşallah;

Uçağın kanat ucu hariç kanat altında 3 sananı var
Uçağın yerde Aselsan AESA radarı gösteriliyor full dijital kokpit gösteriliyor sonra uçağın kanat uçlarında birer bozdoğan dış istasyonlarda ikişerden 4 tane gökdoğan ve diğer istasyonlarda Aselsan yada Tübitak SDB leri yerli salanda 4 erden 8 tane SDB mühimmat en iç istasyonlarda yedek yakıt tankları olacak yada daha muhteşem olsun diye orayada dörder  tane sdb konacak. Düşünsenize üstünde 2 tane bozdoğan 4 tane gökdoğan 16 tane tolun var.


Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn. VLS ,

aşağıdaki videoda Hürjet ile ilgili
ön analizlerde 4000 pound  yükle rampadan kalkabildiği  ifade edilmiş.
4000p   1800kg  civarı;  ama  1500kg  yükle bile kalksa  yine de çok iyi bir kapasite bence.
daha güçlü bir iniş takımından ve hud  eklemekten bahsediyor.

ön analizlerde 4000p  yükle rampadan kalkabilen uçak   sadece bu  uçağın iniş takımı güçlendirilmiş hali mi?
yoksa kanat alanlarında filan da değişiklik  yapılmış hali mi?
eğer  motor veya kanat alanlarında  bir değişim  yoksa ve en belirgin değişim  iniş takımında  olacaksa, bu Hürjet,  baya  baya stol bir uçak mı yani?



Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz