HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1480
Alıntı yapılan: Denizci16 - 31 Ocak 2024, 03:35:07
Zaten sizin dediğiniz şu an bile hürjet veya işjeti ile protip amaçlı yapılmalı gizli bile olsa yada haberimiz olmasa bile havadan drone yönetmeyi öğrenmek adına komuta kontrol etmek ve hedeflere yönlendirmek adına.

+1 Aynı fikirdeyim. 3-5 Adet Hürjet ve milli jet dronlar envantere alınır alınmaz bir test filosu kurulmalı.

Bu filoda şu uçaklar muhakkak olmalıdır:
1- Dron yönetebilen çift kişilik Hürjet ve/veya F-16D
2- Dronlar (KE ve Anka-3),
3- Murad AESA radarını ve Gökhan Füzesini taşıyan  Akıncı TİHA ve
4- Bir adet orta boy AWACS. Mesajı Paylaş

#1481
TAI Hürjet i kendi inisiyatifi ile ürettiği gibi muharip stealth modeli de üretsin bu onun ukdesi merakı bir proje olsun. Bence peynir ekmek gibi satacaktır keşfedilmemiş dokunulmamış bir pazar var bence millet uyanmadan kapalım inşallah. Ordunun istemesine gerek yok THK lerinde bir derde derman olsun diyede düşünülmesin tamamen ticari bir gaye ile yapılsın hava kuvvetleride beğenirse sipariş verir alır Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

+1
Bende bir filo kurmaya kalksam aynen dediğiniz filoyu kurarım

Sadece ekstra olarak

Olan soj İHA elin sigint İHA ve Ed poduna sahip İHA ile sar ve ısar kabiliyetleri olan ihalarıda bu sizin bahsettiğiniz pakete eklerdim.

Amaç gerektimi bir hava savunma sistemine ait radarı ke veya anka3 ile vurmadan önce soj ile karıştırmam

Yada biryeri vurmadan önce sar ısar ve eo'ya sahip ihayı göndererek ilgili yerin keşifini en az kayıpla yada kaybında en az maliyete neden olacak şekilde yapardım yani ke anka3 gibi platformları daha geride tutar fazla riskli alana mecbur kalmadıkça sokmazdım

Yada elint sigint ihası ile düşmana ait telsiz cep telefonu vesaire konusmaları dinleme veyahut yerini tespit etmeye çalısırım eğer kestirirsem bu bölgeye mini ABD atan ke veya anka3 gönderir hedefi bertaraf ederim

Yada düşman hava savunma sistemlerini ve yerini kestirme adına Ed'ye sahip İHA gönderirim tespit ettiklerimi dijital haritada kullanmak üzere işaretlerim

Yani muharip olmayan ihalarıda pakete eklerim

Tabi bir pilot yada İHA operatörü bu kadar yükü kaldırır mı onu yada orasını bilmiyorum

Çünkü bu işi havada belki sam veya düşman savaş uçağı tehditinde yapacak ,işi hiç kolay değil

Dediğiniz gibi bir test filosu %100 kurulmalı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 31 Ocak 2024, 04:00:47
TAI Hürjet i kendi inisiyatifi ile ürettiği gibi muharip stealth modeli de üretsin bu onun ukdesi merakı bir proje olsun. Bence peynir ekmek gibi satacaktır keşfedilmemiş dokunulmamış bir pazar var bence millet uyanmadan kapalım inşallah. Ordunun istemesine gerek yok THK lerinde bir derde derman olsun diyede düşünülmesin tamamen ticari bir gaye ile yapılsın hava kuvvetleride beğenirse sipariş verir alır

Tai bu dediğinizi yapabilcek kapasitede çünkü ARGE ve ürün projeleri arasında anka3,Kaan,hürjet var..

Stealth ve dahili istasyonu ulan hafif jet yapması sadece Zaman ve maliyet işi ...

İşte bu noktada kimi ortak bulcaz

Hadi çin Rusya ve sadece planı olan Ukrayna motorlarını bir kenara bıraktık batılı abilerimiz kızdı diye.

Elimizde ne kalıyor

Safrane
Rolls Royce
Prat withney
General electric.
Eurojet konsorsiyumu

Þimdi hangisine veya hangisinden istediğiniz tasarıma ait motoru bulabileceksiniz

A safrane snecma M88
B RR ve Eurojet ej 200
C general electric f404 ve f414

Belki bir ihtimal RR den harrier motoru adour u alabiliriz yada Rr den yeni bir motor tasarımı isteyebiliriz.

Sizce bununla ilgili bu firmalar yada bu firmalara ait ülkelerle işbirliği yapabilir miyiz?

Sorularım bunlar sn putty ..

Mesajı Paylaş

Platformda okuduktan sonra şu düşünce aklımdan geçti geçmişte bazı VATAN SEVER GÖRÜNÜMLÜ VATAN HAİNLERİ yüzünden ATATÜRK tarafından başlatılan havacılık serüvenini o hainler yüzünden akamete uğratıldığı.
Bugün ise daha düne kadar sözde VATANSEVER ATATÜRKÇÜ zihniyet sahibi fakat özde ise tam tersi düşüncelere sahip kişi kurum ve kuruluşlar Hürkuş için neler dediler,Hürjet için neler dediler ve KAAN için neler dediler kaanın ilk parçası için radyatör dediler o kadar aşağılaklıştılar ve bu kişiler kendini millete vatansever ATATÜRKÇÜ olarak hala utanmadan sıkılmadan lanse ediyorlar.
Kaanın ilk tanıtımında kokpit kanopisine koydukları emniyet çubuğuna dahi süpürge sapı diye projeyi karalamaya çalışmaya çalıştılar ve bunlar kendilerini vatansever ATATÜRKÇÜ olarak görüyorlar fakat bu millet aptal değil yemez...
Gelelim sonuca nerdeyse sıfırdan ve türlü türlü ambargolar altında gösterilen başarılar ve ürünler süper ötesi gelişim göstermişiz ve bugün bazı konular hakkında yapıcı eleştirilerde bulunmaktayız işte eleştirinin olması gerekeni budur ki proje daha iyiye doğru ilerlesin bu gibi platformları umarım bu projeleri yöneten kişi kurum ve kuruluşlar da bizim gibi takip eder bu aksaklıklar en kısa zamanda giderirler... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Ocak 2024, 03:08:41
Alıntı yapılan: Denizci16 - 31 Ocak 2024, 03:04:12
Elimizdeki imkan ve kabiliyetler sizin istediğiniz ve belirttiğiniz platforma mecburen bizi itiyor çünkü başka şekilde eldeki imkanı değerlendirmemiz mümkün değil.

E yani... Aklın yolu bir.

Bu tasarımın şöyle güzel bir yanı da var: 6. Nesil Kaan 2'ye giden yolu açıyor. Dron yönetme (Loyal Wingman) konseptlerini ve taktiklerini ve en önemlisi yapay zeka yazılımını, bu sayede şimdiden çalışmaya başlayabiliriz.

Temel kotil tv programlarında kaan pilotlarının aynı zamanda kızılelma akıncı veya anka 3 de kontrol ve kumanda edeceğini belirtmişti o halde bu uçak eğer bu özellik sayesinde 6.nesil olacaksa zaten 6.nesil veya 5++ nesil olmuş olmuyormu... Mesajı Paylaş

#1486
Alıntı yapılan: aydındurmus - 31 Ocak 2024, 12:43:15
Temel kotil tv programlarında kaan pilotlarının aynı zamanda kızılelma akıncı veya anka 3 de kontrol ve kumanda edeceğini belirtmişti o halde bu uçak eğer bu özellik sayesinde 6.nesil olacaksa zaten 6.nesil veya 5++ nesil olmuş olmuyormu...

Oluyor, en azından 5+ oluyor. Ama, 1 tek pilotla onu becerebilmek için çok yetkin bir yapay zeka lazım.

Buna mukabil, bizim önerdiğimizin uygulaması bir tık daha kolay, çünkü uçakta sadece dronları yönetmek için bir dron subayı olacak. Hatta yerine göre pilotun kendisi de (uçağın yönetimini yapay zekalı otopilota devrederek) bu işe bakacağından, havada dron sürüsünü yöneten 2 subay bulunacak.

Bu şekilde; i) çok daha basit bir yapay zekayla, ii) daha kısa sürede ve iii) maliyet etkin bir muharip filo kurulabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Ocak 2024, 13:02:09
Alıntı yapılan: aydındurmus - 31 Ocak 2024, 12:43:15
Temel kotil tv programlarında kaan pilotlarının aynı zamanda kızılelma akıncı veya anka 3 de kontrol ve kumanda edeceğini belirtmişti o halde bu uçak eğer bu özellik sayesinde 6.nesil olacaksa zaten 6.nesil veya 5++ nesil olmuş olmuyormu...

Oluyor, en azından 5+ oluyor. Ama, 1 tek pilotla onu becerebilmek için çok yetkin bir yapay zeka lazım.

Buna mukabil, bizim önerdiğimizin uygulaması bir tık daha kolay, çünkü uçakta sadece dronları yönetmek için bir dron subayı olacak. Hatta yerine göre pilotun kendisi de (uçağın yönetimini yapay zekalı otopilota devrederek) bu işe bakacağından, havada dron sürüsünü yöneten 2 subay bulunacak.

Bu şekilde; i) çok daha basit bir yapay zekayla, ii) daha kısa sürede ve iii) maliyet etkin bir muharip filo kurulabilir.

tek pilotun sihaları kontrol edebilmesi için, yapay zekanın pilotun bulunduğu uçağı rahatça kontrol etmesi gerekiyor bence,
örneğin otonom kaçınma manevraları gibi, uçak kendi havada hareket ederken, pilot gerektiğinde kendi uçağını, gerektiğinde de önündeki panelden sihaları kontrol edebilecek. Sihalar bi tehdit durumunda kendini pilotun uçağına otonom olarak siper edecek.

Birden fazla sihanın kontrolü için, sihalarda sürü hareket bilinci oluşması gerekecek.

Mesela pilotun emrinde diyelim 4 siha var, pilot radarda gördüğü F-35 uçağına 2 siha gönderecek. Sihalar gidip otonom bi şekilde füzelerini atıp engage olup, geri dönebiliyorsa dönecek, diğer sihalar başka görevleri yaparken, füzelerini atmış silahlar, Kaanın etrafında koruma görevi üstlenecek.

Aslında yapılması aşırı zor bir şey değil, yapay zeka günümüzde bukadar gelişti, tahminimce 2032 yılına kadar KAANa bu özellikler hazır edilebilir, çift pilota gerek kalmaz o zaman Mesajı Paylaş



HÜRJET Jet Eğitim Uçağı, 27'nci uçuşunu gerçekleştirildi. HÜRJET'in tasarım fazı sona erdi. Yüksek hızlı testlerin icrası için uçağın iniş takımları toplanarak motor gücü Max A/B seviyesine çıkarıldı.

Motor gücünün Max A/B'e ulaşmasıyla beraber hava aracında kullanılan itki sistemi de yüzde 50 daha fazla itki kuvveti üreterek uçağın, ses hızının 0.6 katına çıkmasını sağladı.

Ses hızı üzeri hızlara çıkacak olan HÜRJET'in ilgili hız zarfı açılmaya devam ediyor. İlerleyen süreçte diğer HÜRJET prototipleriyle de ses hızı üstü testler gerçekleştirilecek.

https://www.savunmasanayist.com/hurjette-kritik-gelisme-max-a-b/

Hürjet en sonunda iniş takımları kapalı uçarak tasarım fazını tamamladı hayırlı olsun. Mesajı Paylaş

#1489
Alıntı yapılan: fırtına06 - 13 Şubat 2024, 20:31:03


HÜRJET Jet Eğitim Uçağı, 27'nci uçuşunu gerçekleştirildi. HÜRJET'in tasarım fazı sona erdi. Yüksek hızlı testlerin icrası için uçağın iniş takımları toplanarak motor gücü Max A/B seviyesine çıkarıldı.

Motor gücünün Max A/B'e ulaşmasıyla beraber hava aracında kullanılan itki sistemi de yüzde 50 daha fazla itki kuvveti üreterek uçağın, ses hızının 0.6 katına çıkmasını sağladı.

Ses hızı üzeri hızlara çıkacak olan HÜRJET'in ilgili hız zarfı açılmaya devam ediyor. İlerleyen süreçte diğer HÜRJET prototipleriyle de ses hızı üstü testler gerçekleştirilecek.

https://www.savunmasanayist.com/hurjette-kritik-gelisme-max-a-b/

Hürjet en sonunda iniş takımları kapalı uçarak tasarım fazını tamamladı hayırlı olsun.

Sonuçta 0.6 mach hız yapmış, henüz ses üstüne baya var gibi. Bu hız için ard yakıcıya ne gerek vardı o da ayrı konu. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz