HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 14 Şubat 2024, 14:02:31
Alıntı yapılan: putty - 14 Şubat 2024, 13:12:36
Çift motorlu Hürjet di gidiyor forumlarımızda ben anlayamıyorum yeniden bir uçak mı isteniyor yoksa Hürjet in yeni bir modeli için mi çift motor dileği var. Havacılık tarihinde bir tane bile tek motordan çift motora model değiştirmiş uçak var mı bu dileğin arkasındaki nedir ben anlamıyorum. Nerde görülmüş nerde duyulmuş tek motorlu uçağı çift motorlu hale getirmek. Yeni bir uçak istiyorsanız yeni uçak isteyin çift motorlu Hürjet demek değil o.
+1
Dogru söze laf olmaz.

Yanlış anlama afedersin belki unutmuşsundur ama +1 dedin benim beğeni puanı değişmedide tıklamayı unuttunmu diye diyorum Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1501
F404 motoru Gripen'i 2 Mach hızla uçuran motor. Uçağın airframe'ini yaparsanız adam gibi, bizim Hurjet te 2 Mach uçar. Çift motora gerek yok. Çift motor için Ef2000 gibi FA/18 Hornet gibi bir airframe gerekir.
Hurjet bir eğitim uçağı. Ama kapasitesi ve motor gücü ile CAS olarak ta kullanılabilecek. Mesajı Paylaş

#1502
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Şubat 2024, 14:09:05
Ama kapasitesi ve motor gücü ile CAS olarak ta kullanılabilecek.

+1. Ama doğru konfügrasyonla ona bile lüzum kalmaz. Dron yönetme yeteneği olursa, uzakta durup pis işleri yardakçısı olan dronlara yaptırabilir.

Netice olarak, çift motorlu Hürjet'e bence de gerek yok. Sayın putty ve size katılıyorum. Ama yerli motora gerek var! Mesajı Paylaş

Sn.Temel Kotil mi demişti hürjete murad radarı takacağız diye... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 14 Şubat 2024, 13:01:40
Öyle açıklandı.  2025'te baslaması demek siparisedilen filonun tam teslimi en erken 2026/2027 demek. Ancak simdilik bu sadece siparişi kesin gibi olan akro filo icin söylenebilir. Benim gördüğüm kadarıyla, 2028 secimleri öncesinde hürjetlerden oluşan bir akro filo ile ülke çapında gösteri yapmak istenecektir. Bu da iyi bir şey aslında.

Eğitim jeti ve yakın hava desteği konusunda ise biraz daha uzun bir süre bekleriz. Sadece ucuş testi yeterli olmaz , o isler için eğitim süitinin veya podlarının entegrasyonu, silah ve mühimmat testleri filan da lazım. Tabi bir taraftan uçak gemisi versiyonun da çalışıldığı söyleniyor. Hürkuş projesinden hareketle hürjetin eğitim versiyonunun teslimini 2028/2030 sonrasına bekliyorum. Silahlı , dron yöneten ve gemiye inen versiyonu ise ya testten ibaret kalır veya eğitim filosu tamamlandıktan sonra bakılır.

En nihayetinde silahlı , dron yöneten ve deniz versiyonları için çift tf-10000'li veya biraz daha güçlendirilerek mesela; çift f-404'lü  bir hürjet-2'nin mecburen çalışılacağını sanıyorum. O işler için  17000'lik tek motor hafif kalacaktır.

2028 yılında 1 filo mmu teslim edilmiş olacak bu demek oluyorki en az 2 yıl önceden eğitim amacı ile thk lığına en az 5-6 adet eğitim amacı ile hürjet teslim edilecektir.
Aksi durumda mmu için pilotu 2028 yılında bulamayız vede uçuramayız o zaman imalat düşük yoğunlukta bu sene ortalarına doğru başlar sene sonundada yüksek yoğunluğa doğru hızlanır.... Mesajı Paylaş

 Eğer silahlı versiyonu için ABD sıkıntı çıkarmaz ise böyle gelişmeler ile devam edilir.

Eğer silahlı versiyon veya uçak gemilerine iniş gibi fantazilerimiz varsa ABD motor için izin vermeyecektir.

   Tf-6000-10000 ve Kaan motoru geliştirme çalışmaları devam ederken, F404 gibi güçlü bir motor projesi için zaman ve kaynaklarımız olmadığına göre.

Mantıken çift tf-10000 motorlu Hürjet2 daha olası bir durum.

Tusaş çift motorlu bir uçak tasarlarken paralelinde Tei Tf10000 motorunu olgunlaştıkcaktır ve kısa zamanda hem bizim ihtiyacımız hem de ihracat için mini bir Kaan'ımız daha olabilir.

Ayrıca Kızılelma ve Anka3 TCG-Anadolu gemisinde kullanılacak yani geliştirilen TF6000-10000 motorları aynı zamanda Navalize olarak düşünülüyor demektir.

İleride TCG-Anadolu gemisine veya gelecek olan yeni uçak gemisine insanlı uçak konuşlandırılacaksa en kısa yol, Navalize çift TF10000 motorlu Hürjet2 uçağı olabilir. Mesajı Paylaş

hürjetin deniz versiyonu için çift motor şart hayatta kalma yüzdesi artar ayrıca yüksek itki gücü ile daha kısa mesafeden kalkabilme kabiliyetide artar ayrıca f-15 gibi kanat alanını genişletebilirse tadından yenmez o zaman... Mesajı Paylaş

Hürjet zaten başlangıçta hesapta bile yoktu. Devletin TUSAÞ'tan böyle bir talebi hiç olmadı.

Devletimiz TUSAÞ'tan sadece 5. nesil bir uçak (TFX) yapmasını istedi. TUSAÞ bu talebi karşılamak için öncelikle jet uçağı yapında tecrübe kazanmak adına Hürjet projesini başlattı.

Ve şimdi HÜRJET geçekten kıymete bindi. Çünkü pkk'ya operasyon vb. gündelik işler için KAAN'ın yanına uygun üretim ve işletme maliyetli bir uçak şart gibi gözüküyor. KAAN'ın pkk'ya operasyon vb. sıradan işlerde kullanılması yazık olur.

Kıymete binen Hürjet'den ileride bir gün bir Gripen çıkarmı, Hürjet ileride bir gün F-16'ların yerini tutar mı onu zaman gösterecek.

Ama şurası bir gerçek ki, KAAN'ın yanına, gündelik işler için bir uçak şart. Eğer Amerika F-16 Blok 70 ve modernizasyon kitlerinde sözünü tutarsa, bu ikincil uçak galiba önümüzdeki 10-20 yıl boyunca F-16 olacak gibi duruyor. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar neden çift motorlu bir hürjet 2 uçağında diretiyorsunuz anlamıyorum.

Þu açıdan anlamıyorum

İki tf10000 ile maksimum  20000 yada 24000 lb güç alacaksınız

Onun yerine navalize bir jet olacak tek motorlu kaan2 daha mantıklı değil mi?

35000 yada 38000 lb güç ile Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 14 Şubat 2024, 15:46:21
Arkadaşlar neden çift motorlu bir hürjet 2 uçağında diretiyorsunuz anlamıyorum.

Þu açıdan anlamıyorum

İki tf10000 ile maksimum  20000 yada 24000 lb güç alacaksınız

Onun yerine navalize bir jet olacak tek motorlu kaan2 daha mantıklı değil mi?

35000 yada 38000 lb güç ile

Çift motor demek hayata kalabilme ihtimalinin artması demek manevra kabiliyetinin artması yük kapasitesinin artması menzili artması daha bir çok özellik eklenebilme özelliğine sahip olacak bir nevi katır gibi olacak ne yüklersen o olur.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz