HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1650
https://x.com/1savasansahin/status/1301433361047736320

Þunun 2 motorlu hali tam bahsettiğimiz tanım.(Boyut ve teknolojiler olarak değil dış tasarım detayları olarak) Tek motorlu Hürjet motor problemi olmasa muhteşem bir uygun maliyetli savaş jeti çokta işe yarar. İran ve Suriye hava sahasında rakibi olmaz. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Bir yanılgı var. 20 bin gücünde tek motorlu uçak yerine 2x10 bin gücünde iki motor yetmez 2x15 bin filan gerekir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1652
TF-6000/TF-10000 ıbf güç aralığında performans veren ABD Honeywell üretimi F124/F125 Motorları ile donatılmış bi dolu çift motorlu eğitim-saldırı uçağı var piyasada...

Madem bu güç aralığı için ABD-AB  dışından tek motor bulamıyoruz (Rus motoru alırsak sadece savunma alanında değil farklı alanlarda daha büyük ambargo yeriz ki en büyük hatamız Rus motoru almak olur) yapılacak bir şey yok , önümüze bakıp elimizdekilerle birşey üreteceğiz ki bana göre Hürjet de olmazsa olmaz bir uçak değil...

Asıl dananın kuyruğu ABD bize KAAN Block-10'lar için F-110 vermeyince kopacak...Millet kulağının üzerine yatmış olacakları bilmesine rağmen kendini kandırarak F-110 bekliyor ama yakında gerçek tokat gelecek... Mesajı Paylaş


TEİ'den gelen dedikodu kanalı haberlerine göre şu haliyle dahi TF6000 motoru, 6700lbf üzerinde itki potansiyelindeymiş. 2 x 7000lbf  = 14000lbf kuru itki üretecek demektir. Her bir tf10k'nın 550-600kg olduğu düşünülürse, 1200kg ağırlıkta 2 motor, 14000lbf kuru itkili olacaktır. Bu da 5.2 kuruitki-ağırlık oranı demektir.
F404 motoru 1035kg ağırlıkta ve 11000lbf kuru itkilidir. Kuruitki-ağırlık oranı 4.8'dir.

Yani şu anki f404 motorundan %10 daha fazla itki/ağırlık verecek gibi görünüyor bizim 2 adet tf10k.

Bu iki motorla çok rahat Gripen'den bile üstün RCS'i düşük 4.5 nesil hatta 5inci nesil bir uçak ortaya çıkarabiliriz. Mesajı Paylaş

yakıtı artar toplam hacmi artar uçağın gövdesi büyük ağırlığı artar daha fazla güç gerekir. Çift motorlu uçağı tek motorlu uçağı yapamayanlar mecburen yapar Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1655
Alıntı yapılan: putty - 30 Temmuz 2024, 14:26:38
yakıtı artar toplam hacmi artar uçağın gövdesi büyük ağırlığı artar daha fazla güç gerekir. Çift motorlu uçağı tek motorlu uçağı yapamayanlar mecburen yapar
Doğru. Yakıt ihtiyacı ve sarfiyatı artar.
Gövdesinin büyümesi toplam ağırlığı ve güç gereksinimini bir motor ağırlığı kadar etkilemez. Ama o da bir etkendir.
Ancak tek motorlu uçak daha kıvrak olur. Çift motorlu uçak daha çok faydalı yük taşır. Ama daha pahalıdır.

Aslında sizin söylediğinizin tam tersi olarak; çift motorlu uçak yapamayanlar tek motorlu yaparlar.

Emniyet açısından, çift motorlu uçaklarda arıza, istatistiki olarak daha fazladır.

Büyük askeri turbofan motoru yapmak daha pahalı ve zor iş. Geliştirmek ve entegrasyonu daha karmaşık.
Bakınız, 2000 yılı öncesindeki uçaklarda, RR olsun, Honeywell olsun, Motor Sich olsun, hep 6000lbf itkili motorlar çift olarak kullanılmışlardır. Daha sonra 2000 lerde devreye alınan uçaklarda ise (EF2000, Rafale, F/A-18 gibi), 12000lbf motorlar, çift olarak kullanılmışlar daha büyük tekli motora yönelinmemiş.

GE ve Pratt&Whitney firmaları, f14, f16 ve f15 için 14000+lbf motor geliştirmişler ve ilk olarak F16'da tekli motorda başarılı olmuşlardır.

Genelde turbofan itkili savaş uçaklarının çift motorlu olmalarındaki ana neden yüksek itkili motor yapmadaki zorluklardır.

Yoksa tek motorlu uçak yapmak daha kolaydır. F16, f104, mig21, Saab Gripen, mirage2000, chengdu j10, Hawk, Hal Tejas, Hurjet, Aermacchi 339, KAI FA50 hep tek motorlu uçaklardır.

Burada bizim yapmak istediğimiz, tünelin ucunda motoru görmüş olmamızdan kaynaklanan çözüm arayışı. TF6k çalışıyor ve test aşamasında. Tf10K imalatta. En kısa sürede kendi özgün motorumuz bunlar olacak. Bunları kullanarak motor darboğazını nasıl geçeriz düşüncesi bizimki.
Mesajı Paylaş

Tek motorlu uçak basit hedefin varsa kolaydır tabiki ama isterlerini elinin altındaki çift motor ancak karşılıyorken senden bu uçağı çift değil tek motorla başar derlerse o zaman ortaya zamanının F16 sı yada günümüzün F35 i gibi devrin şahane motorlu uçağı çıkar. F16 da öyleydi rakibi F18 çift motorluydu ama onun yaptığı işi F16 tek motorla yaptı. Þu anda ABD dışında F35 güç ağırlık oranında bir uçak yapacak ülke yok çünkü ellerinde F135 gibi bir motor yok ve olacak gibi de değil.  Kore mesela döndü dolandı iki motorlu F35 ini yaptı olmadı tabi F35 gibi şahane. Tek motorlu uçaklar iki motor gücünde tek motora sahipler bu yüzden zorlar. Biz şimdi F16 daki F110 motorunu basite alıyoruz ama oda zamanında şahane motordu. Bu yüzden tekrar diyorum iki motorlu uçağı tek motorlu uçak yapamayan ülkeler yapar. Biz motoru ithal edince bizim için öyle bir şey olmadı ama hadi kendi motorumuzla uçalım desek Hürjet de öyle olacaktı tek motoru yapamadığımız için çift motorlu uçuracaktık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 30 Temmuz 2024, 14:26:38
yakıtı artar toplam hacmi artar uçağın gövdesi büyük ağırlığı artar daha fazla güç gerekir. Çift motorlu uçağı tek motorlu uçağı yapamayanlar mecburen yapar

Eeee bizde onu diyoruz zaten Putty hocam. F-404'ümüz olsa kimse 2xTF-10000 muhabbeti yapmaz...

Hürjet acil değil hatta ihtiyaç bile değil ama TF-6000/10000 bizim için bekaa meselesi. TF-35000 kadar önemli , ANKA-3 , KE , Deniz güç sistemleri, turboşaft motor ve türevleri için. Mesajı Paylaş

#1658
Alıntı YapBu yüzden tekrar diyorum iki motorlu uçağı tek motorlu uçak yapamayan ülkeler yapar.
Sn Putty,
Benim dediğimi söylüyorsunuz bir yerde. Sonra gene yanlış söylüyorsunuz. Ben düzelteyim bari:

İki motorlu uçağı, tek motoru yeterince güçlü yapamayan yapar

F/A-18 super hornet aslında F16'dan çok daha üstün uçak. RCS değeri çok düşük. F414 motorlarla 26000lbf kuru itkisi var.

F18 Super hornet, kısa pistlere iniş kalkış yapabilecek uçak. 30ton MTOW değeri var. Çok pahalı. Ama ayrı sınıf bir uçak. F16 ile kıyas kabul etmez. Tam yükte f18 çok daha etkin uçaktır. Ağırlığına oranla daha kıvrak uçak aslında f18. It dalaşında kesin favori.

F16'nın üzerindeki F110'un kuru itkisi 17800lbf. 19ton MTOW değeri var. Tam yükte f18'e göre performans kaybı yaşayan bir uçaktır f16. Hava hava savaşında önde olmasına rağmen multi-role uçak olarak f18 daha üstün. Mesajı Paylaş

#1659
Alıntı yapılan: Yasar - 30 Temmuz 2024, 16:15:48
Alıntı yapılan: putty - 30 Temmuz 2024, 14:26:38
yakıtı artar toplam hacmi artar uçağın gövdesi büyük ağırlığı artar daha fazla güç gerekir. Çift motorlu uçağı tek motorlu uçağı yapamayanlar mecburen yapar
Doğru. Yakıt ihtiyacı ve sarfiyatı artar.
Gövdesinin büyümesi toplam ağırlığı ve güç gereksinimini bir motor ağırlığı kadar etkilemez. Ama o da bir etkendir.
Ancak tek motorlu uçak daha kıvrak olur. Çift motorlu uçak daha çok faydalı yük taşır. Ama daha pahalıdır.

Aslında sizin söylediğinizin tam tersi olarak; çift motorlu uçak yapamayanlar tek motorlu yaparlar.

Emniyet açısından, çift motorlu uçaklarda arıza, istatistiki olarak daha fazladır.

Büyük askeri turbofan motoru yapmak daha pahalı ve zor iş. Geliştirmek ve entegrasyonu daha karmaşık.
Bakınız, 2000 yılı öncesindeki uçaklarda, RR olsun, Honeywell olsun, Motor Sich olsun, hep 6000lbf itkili motorlar çift olarak kullanılmışlardır. Daha sonra 2000 lerde devreye alınan uçaklarda ise (EF2000, Rafale, F/A-18 gibi), 12000lbf motorlar, çift olarak kullanılmışlar daha büyük tekli motora yönelinmemiş.

GE ve Pratt&Whitney firmaları, f14, f16 ve f15 için 14000+lbf motor geliştirmişler ve ilk olarak F16'da tekli motorda başarılı olmuşlardır.

Genelde turbofan itkili savaş uçaklarının çift motorlu olmalarındaki ana neden yüksek itkili motor yapmadaki zorluklardır.

Yoksa tek motorlu uçak yapmak daha kolaydır. F16, f104, mig21, Saab Gripen, mirage2000, chengdu j10, Hawk, Hal Tejas, Hurjet, Aermacchi 339, KAI FA50 hep tek motorlu uçaklardır.

Burada bizim yapmak istediğimiz, tünelin ucunda motoru görmüş olmamızdan kaynaklanan çözüm arayışı. TF6k çalışıyor ve test aşamasında. Tf10K imalatta. En kısa sürede kendi özgün motorumuz bunlar olacak. Bunları kullanarak motor darboğazını nasıl geçeriz düşüncesi bizimki.

Sn Yaşar, sizce bizimkiler Amerika'dan motor lisansını alır ise ileride hem Anadolu için hem de Kaan'ın olası gecikmelerine karşı çift motorlu TF10000 motorlu yarı  hayalet uçak yapar mı? Ayrıca deniz kuvvetleri için çift motorlu Hürjet muhteşem katkı sağlamaz mı ?

Ve ben çift motorlu Hürjet'in Azerbaycan vs ciddi satış başarısı yakalayabileceğini düşünüyorum. Hürjet ve Hürkuş ailesini aldığın zaman hem Türkiye'den ortak bir platform alıyorsun hem de bunu olabildiğince maliyetli yapıyorsun ve Türkiye gibi teknoloji transferine,  üretimi kendi ülkende yapmana sıcak bakan esnek çözümler sunan ülke ile yapıyorsun. Milgem'de bunu gördük. Eğer Hürjet 2 diye bir uçak tasarlanırsa kullanacağı radarlardan Kaan'dan gelecek olan elektronik sistemlerden motorlarının gücünden dolayı gayet yeterli bir uçak olacaktır. Yapacağımız uçak F16 Blok70 ile bile kapışacak düzeye eğer denilen tasarım değişikliği ile gelebilir. Sonuçta Kaan hedefinde kazanacağımız kazanımlar Hürjet muharibe büyük katkı sağlayacaktır. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz