HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Ağustos 2024, 19:50:32
@Denizci16 çok haklı.

Hürjet, Kaan'ın motoruyla donatılacak olursa, o artık Hürjet olmaz. Öylesine iri kıyım bir motor için gövdeyi sil baştan tasarlamalısın. Üstelik yeni gövdeyi radar silik formda tasarlamak gerekir.

Çünkü, 5. nesil uçak için ürettiğin çok pahalı bir motoru, yine 5. nesil gövdeye koymalısın ki attığın taş ürküttüğün kuşa değsin. Bu durumda, tasarlanan bu yeni uçak, "birazcık ucuzundan" F35 oluyor; Hürjet olmuyor.
+1
Sn Serkan,
Bakın Sn Merzifonlu ne güzel izah etmiş.
Hürjet görece olarak küçük ve airframe olarak ~6.5 ton boş ve MTOW olarakta ~10500 kg lık bir uçak.
Yapısal olarak bu verilere göre inşa edilmiş bir uçak. Kalkıp buna bir F110 takmaya çalışırsanız olmaz. Tüm yapısal geometrisini ve aerodinamiğini elden geçirmeniz gerekir. O uçak ta Hürjet olmaz. TF35000 bu uçağa hiç olmaz.
Zaten Hürjet stealth değil. Stealth uçak için inşa edilen motoru Hürjet'e takmaya çalışmak abes kaçar. Tek motorlu bir KF21 yaptık dersiniz; TF35000'i takarsınız. O zaman olur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2024, 13:09:59
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Ağustos 2024, 19:50:32
@Denizci16 çok haklı.

Hürjet, Kaan'ın motoruyla donatılacak olursa, o artık Hürjet olmaz. Öylesine iri kıyım bir motor için gövdeyi sil baştan tasarlamalısın. Üstelik yeni gövdeyi radar silik formda tasarlamak gerekir.

Çünkü, 5. nesil uçak için ürettiğin çok pahalı bir motoru, yine 5. nesil gövdeye koymalısın ki attığın taş ürküttüğün kuşa değsin. Bu durumda, tasarlanan bu yeni uçak, "birazcık ucuzundan" F35 oluyor; Hürjet olmuyor.
+1
Sn Serkan,
Bakın Sn Merzifonlu ne güzel izah etmiş.
Hürjet görece olarak küçük ve airframe olarak ~6.5 ton boş ve MTOW olarakta ~10500 kg lık bir uçak.
Yapısal olarak bu verilere göre inşa edilmiş bir uçak. Kalkıp buna bir F110 takmaya çalışırsanız olmaz. Tüm yapısal geometrisini ve aerodinamiğini elden geçirmeniz gerekir. O uçak ta Hürjet olmaz. TF35000 bu uçağa hiç olmaz.
Zaten Hürjet stealth değil. Stealth uçak için inşa edilen motoru Hürjet'e takmaya çalışmak abes kaçar. Tek motorlu bir KF21 yaptık dersiniz; TF35000'i takarsınız. O zaman olur.

+1

2xTF-10000 motorlu Hürjet ise motorları dolayısıyla yaklaşık FA-18 boyutunda olacaktır. Onun atası YF-17 ise ilk kağıt üzerinde planlandığında 2x9000 lb motora sahipti. Pratikte 2x 14.400 lb motor ile TF-10000den yaklaşık%40 daha güçlü motorlara sahipti. TF-10000 yüksek bypass oranı, ile verimli ve sessiz bir motor olacaktır. Ama iki motoru olduğunda platform, eğitim uçağına göre iyi kıyım, savaş uçağına göre güçsüz ve hantal kalacaktır. Yada tasarım tamamen değişip M-346'nın ardyakıcılı bir versiyonuna geçip motor konumunu uçak boyuna göre kısa tutacağız. Vodoo, F-4 gibi. Değer mi ??? Mesajı Paylaş

Yanlış hesaplayabilmiş olabilir misiniz sn Mehmet 05

İki tf10000 ile fck1 ching-kuo tarzı bir savaş uçağı yapabiliriz hiçte hantal vesaire olmaz Mesajı Paylaş


Tayvanlılara sorarsanız, ABD'nin ÇİN/Tayvan denge politikası dolayısıyla  F-404 alamadıklarını , F-124 motoruna mahkum kaldıklarını size ifade ederler. Bana ifade etmişlerdi zira. (Bunu yazarken bir yandan linkini verdiğin videoyu izliyordum, orada da bu konu ifade edilmiş.) Tayvan uçağı düşürülmüş kapasiteli bir F-18 olmaktan kurtulamamıştır. Öyle ki Tayvan F-16 peşinde koşmaya devam etti uzun zamandır. Mesajı Paylaş

Kaan seri üretimi belki de 2040'ları bulacak. Bu yüzden AESA radarlı ve İHA komuta ve kontrol özelliği olan Hürjet bizim için çok önemli. Bilgili arkadaşlar şunu cevaplayabilir mi: Eğer ABD F404 motorlarını vermezse, biz bu uçakta Klimov RD-93 gibi Rus motorlarını kullanabilir miyiz? Klimov RD-93 motoru, F404'e göre daha kısa ama daha geniş. Uçak tasarlanırken bu göz önüne alındı mı? Mesajı Paylaş

Hürjet'de motor değişmesi demek, yeniden bir uçak yapmak demektir. İster TF6000 olsun ister RD-33 olsun. Eğer motor değişirse o artık baştan tasarlanması gereken Hürjet-2 olur. Buna istisna durum, F414 veya F404 birebir kopyası takılması gibi bir şey olabilir ancak ki, o da ciddi bir süreç sonucu mümkün olabilir. Mesajı Paylaş

F 110 F 404 Türkiyeye gelmemezi

incirlik üssün kapatilmazi sonucu dogurur

RD 33 suan bile alinmistir  Hürjeti ona göre  uygulariz

Hürjeti montajini  kendimiz yapiyoruz



Mesajı Paylaş

#1708
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2024, 13:09:59
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Ağustos 2024, 19:50:32
@Denizci16 çok haklı.

Hürjet, Kaan'ın motoruyla donatılacak olursa, o artık Hürjet olmaz. Öylesine iri kıyım bir motor için gövdeyi sil baştan tasarlamalısın. Üstelik yeni gövdeyi radar silik formda tasarlamak gerekir.

Çünkü, 5. nesil uçak için ürettiğin çok pahalı bir motoru, yine 5. nesil gövdeye koymalısın ki attığın taş ürküttüğün kuşa değsin. Bu durumda, tasarlanan bu yeni uçak, "birazcık ucuzundan" F35 oluyor; Hürjet olmuyor.
+1
Sn Serkan,
Bakın Sn Merzifonlu ne güzel izah etmiş.
Hürjet görece olarak küçük ve airframe olarak ~6.5 ton boş ve MTOW olarakta ~10500 kg lık bir uçak.
Yapısal olarak bu verilere göre inşa edilmiş bir uçak. Kalkıp buna bir F110 takmaya çalışırsanız olmaz. Tüm yapısal geometrisini ve aerodinamiğini elden geçirmeniz gerekir. O uçak ta Hürjet olmaz. TF35000 bu uçağa hiç olmaz.
Zaten Hürjet stealth değil. Stealth uçak için inşa edilen motoru Hürjet'e takmaya çalışmak abes kaçar. Tek motorlu bir KF21 yaptık dersiniz; TF35000'i takarsınız. O zaman olur.

Sayın Yaşar sizi anladım , Merzifonlu hocamı da anladım diğer arkadaşları da anladım ama galiba ben kendimi  anlatamadım....

Mevcut Hürjet gövdesi için F-110 , EJ-200 tabiki olmaz  zaten dunyada da örneği yok ama ben bizim Hürjet gibi bir uçağa  hele ki eğitim uçağına ihtiyacımızın öncelikli olmadığını düşünüyorum.

Hürjet ebatında bir uçak da yapsak F-16 gibi light bir jet de yapsak yine motor için Batı'ya gebe olacaktık.

Madem Hürjet ebatlı bir jet seçecektik o halde TF-10000 ebatlı 2 sene sonra üretilecek bir yerli motor ile donatılmalıydı. Prototiplerde ister ABD ister Avrupa motoru kullan zaten seri üretime kadar TF-10000 hazır olurdu ve bu motor eğitim jeti için yeterli gücü verirdi.

Aynı mantıkla  prototiplerde KAAN için hangi motoru kullanmayı planlıyorlarsak( EJ-200 zF-110 vs) o motorun ebatına uygun tek motorlu bir jet tasarımı yapılabilirdik Hürjet yerine...

Yani mevcut Hürjet gibi bir eğitim jeti planlaniyorsa TF-10000'e uygun çift motorlu tasarım / KAAN motoru TF-35000 yapılıyorsa  tek motorlu bir light jet yapılmalıydı Hürjet yerine.

Yerli motorun ileride ne olacaksa ona uygun bir Hürjet tasarımı olmalıydı kısaca...

Burada Hürjet'in tasarımının  eğitim yada fighter jet olması 2.planda olmalıydı. 2'si de işimizi görürdü...
Bence fightera daha çok ihtiyacımiz vardı

Mesajı Paylaş

#1709
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Ağustos 2024, 17:02:34
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2024, 13:09:59
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 17 Ağustos 2024, 19:50:32
@Denizci16 çok haklı.

Hürjet, Kaan'ın motoruyla donatılacak olursa, o artık Hürjet olmaz. Öylesine iri kıyım bir motor için gövdeyi sil baştan tasarlamalısın. Üstelik yeni gövdeyi radar silik formda tasarlamak gerekir.

Çünkü, 5. nesil uçak için ürettiğin çok pahalı bir motoru, yine 5. nesil gövdeye koymalısın ki attığın taş ürküttüğün kuşa değsin. Bu durumda, tasarlanan bu yeni uçak, "birazcık ucuzundan" F35 oluyor; Hürjet olmuyor.
+1
Sn Serkan,
Bakın Sn Merzifonlu ne güzel izah etmiş.
Hürjet görece olarak küçük ve airframe olarak ~6.5 ton boş ve MTOW olarakta ~10500 kg lık bir uçak.
Yapısal olarak bu verilere göre inşa edilmiş bir uçak. Kalkıp buna bir F110 takmaya çalışırsanız olmaz. Tüm yapısal geometrisini ve aerodinamiğini elden geçirmeniz gerekir. O uçak ta Hürjet olmaz. TF35000 bu uçağa hiç olmaz.
Zaten Hürjet stealth değil. Stealth uçak için inşa edilen motoru Hürjet'e takmaya çalışmak abes kaçar. Tek motorlu bir KF21 yaptık dersiniz; TF35000'i takarsınız. O zaman olur.

Sayın Yaşar sizi anladım , Merzifonlu hocamı da anladım diğer arkadaşları da anladım ama galiba ben kendimi  anlatamadım....

Mevcut Hürjet gövdesi için F-110 , EJ-200 tabiki olmaz  zaten dunyada da örneği yok ama ben bizim Hürjet gibi bir uçağa  hele ki eğitim uçağına ihtiyacımızın öncelikli olmadığını düşünüyorum.

Hürjet ebatında bir uçak da yapsak F-16 gibi light bir jet de yapsak yine motor için Batı'ya gebe olacaktık.

Madem Hürjet ebatlı bir jet seçecektik o halde TF-10000 ebatlı 2 sene sonra üretilecek bir yerli motor ile donatılmalıydı. Prototiplerde ister ABD ister Avrupa motoru kullan zaten seri üretime kadar TF-10000 hazır olurdu ve bu motor eğitim jeti için yeterli gücü verirdi.

Aynı mantıkla  prototiplerde KAAN için hangi motoru kullanmayı planlıyorlarsak( EJ-200 zF-110 vs) o motorun ebatına uygun tek motorlu bir jet tasarımı yapılabilirdik Hürjet yerine...

Yani mevcut Hürjet gibi bir eğitim jeti planlaniyorsa TF-10000'e uygun çift motorlu tasarım / KAAN motoru TF-35000 yapılıyorsa  tek motorlu bir light jet yapılmalıydı Hürjet yerine.

Yerli motorun ileride ne olacaksa ona uygun bir Hürjet tasarımı olmalıydı kısaca...

Burada Hürjet'in tasarımının  eğitim yada fighter jet olması 2.planda olmalıydı. 2'si de işimizi görürdü...
Bence fightera daha çok ihtiyacımiz vardı
Sn Serkan1976,
Önce bir ufak düzeltmeyle başlayayım; ej200 ve f110 çok farklı motorlar. EJ-200 motoru, Hürjet'e uygun bir motor. 13500lbf kuru, 20200lbf yaş itki üreten bir motor. F110GE129 motoru ise 17700lbf kuru ve 29500lbf yaş itki üreten bir motor. Hürjet'e fazla gelecek bir motor.

Gelelim Hürjet'in eğitim uçağı olmasına. T38'ler artık çok eskidi; akrobasi takımının f5'leri de artık değişim istiyor. Mutlaka bize eğitim uçağı lazım. 21inci yüzyılın teknolojisine ayak uyduracak ve stealth uçak uçuracak pilotlarımızı yetiştireceğimiz ileri teknoloji içeren eğitim uçaklarına sahip olmamız elzem artık. O bakımdan Hürjet'in eğitim uçağı olarak üretilmesi çok yerinde bir olaydı. Ama bu uçağa motor bulamayacağımız konusu hiç düşünülmemişti. Buradaki en büyük hata, Hürjet tasarımı olgunlaşmışken bile, uçağın hangi motoru kullanacağı belli değildi. Önce EJ-200 dendi. Hatta Paris'te MOU imzalandı. Sonra F404 seçildi.
Ülkenin bekası için vazgeçilmez önemi olan bu motor işlerinde kesin alımlar yapılmadan biz motoru verecek ülkelere EYY MEYY deyip onlarla kötü olduk. Bize hiç bir faydası olmayan, hatta geçmişte bizi arkadan vuran Filistin için, bu motorların ipini elinde bulunduran mercilerle kötü olduk. Þimdi de görünür/görünmez ambargo edebiyatı yapıyoruz.
Bu motor işlerinin sarpa sardığı görüldüğünde derhal TF10K motoruna öncelik verilip, Hürjet çift motorlu hale getirilmeliydi. Bu konuda hemfikiriz.

EDIT

RD93, EJ200, F414 gibi motorlar, çok ağır olmayan bazı modifikasyonlarla Hürjet'e uyarlanabilirler. Uçağın şu ana kadar yapılan testlerinin bazılarının tekrarı gerekecektir. Evet çıkar f404'ü tak yerine f414'ü olmaz. Ama yeni bir uçak yapmaktan çok daha kolaydır.

Fransızlar belli bir süre 2 x f404 motoruyla Rafale'yi kullandılar. Sonra Snecma M88 motoruna döndüler.  Hatta ilk M88'i taktıklarında öbür motor hala f404'tü.

Hürjet'i 2 adet TF10K ile kullanmak için çok daha detaylı bir revizyon gerekir. Uçak yeni baştan tasarlanır.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz