HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: marmara - 19 Ağustos 2024, 22:00:57

Sn.Kabardey siz yine sallama modunamı başladınız.

AL-41 motorunu Rusya'dan başka kullanıcı ülke Çin'dir, Su-35 aldılar ve ek motor da sipariş etmişlerdi.
Ayrıca bu motor 1990'larda test aşamasından geçerek ömrü 4000 saate çıkarılmıştı. 25 senedir aktif olarak kullanılan motor binlerce saat uçarak düğer Rus motorlarından uzun ömürlü, az yakıt harcayan motor olarak kendini çoktan kanıtlamıştı. Çin'den gelen yorumlara baktığımızda 400'den fazla AL-31FN almıştı J-10 için ve AL-41 den çok memnunlar. Ukrayna savaşında bile bu motorun AL-31 göre bakımı kolay, uzun ömürlü olduğunu teknisyenler de bahsediyor.

Çin endüstrisi de bu motordan esinlenerek kendi motorlarının ömürlerini uzatmak istiyor WS-15'in. Hatta Rusların yardımıyla bu işi çözmeye çalışıyor.

Bu arada F414, F404, F135, F136 motorlarının da 4000 saatlik ömürleri var. F-35 motorundan çok daha önce üretime başlayan AL-41 çok daha önceden kendini kanıtlamıştı.

Sizde biliyorsunuz, Su-35'lerde kullanılan AL-41F-1S namı diğer 117S, AL-31F'in elden geçmiş hali. Asıl motor AL-41F1 yani 117, Çinlilere satılmadı ve Su-57 ve Okhotnik diye bir İHA vardı galiba, onun haricinde kullanımı olmadı. Çinlilerin motor ömürleri 500-1000 saat arasında değişiyor. Tabi ki Rus motorlarını severek kullanırlar. Çin hala motor ömrü konusunda istediği noktaya gelemedi, onlar iyi bir örnek değil bence.

Bu arada F404'ün motor ömrü 6bin saatten fazla olarak veriliyor. F414'ün temel modeli de bunun %15 daha iyisini sunduğunu iddia ediyor. F135 kendi neslinin ilk örneklerinden, uçak projesi o kadar değişti ki, F135 tasarımı üretilirken eski kaldı. mecburen uçak gibi oda güncellenecek.

Üzgünüm, keşke Ruslar da, ABD gibi kalite motor yapabilseydi, piyasa çok daha rekabetçi ve ürünlere ulaşım kolay olurdu. İşin gerçeği, ABD ile ilişkileri iyi tutanlar ondan uçak alıyor. Alamayanlar AB ülkeleri ile uzlaşmaya çalışıyor, geri kalanlarda ve Moskova ile iyi ilişki kurmak isteyenler Rusya'ya yöneliyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 20 Ağustos 2024, 00:01:59
Sizde biliyorsunuz, Su-35'lerde kullanılan AL-41F-1S namı diğer 117S, AL-31F'in elden geçmiş hali. Asıl motor AL-41F1 yani 117, Çinlilere satılmadı ve Su-57 ve Okhotnik diye bir İHA vardı galiba, onun haricinde kullanımı olmadı. Çinlilerin motor ömürleri 500-1000 saat arasında değişiyor. Tabi ki Rus motorlarını severek kullanırlar. Çin hala motor ömrü konusunda istediği noktaya gelemedi, onlar iyi bir örnek değil bence.

Bu arada F404'ün motor ömrü 6bin saatten fazla olarak veriliyor. F414'ün temel modeli de bunun %15 daha iyisini sunduğunu iddia ediyor. F135 kendi neslinin ilk örneklerinden, uçak projesi o kadar değişti ki, F135 tasarımı üretilirken eski kaldı. mecburen uçak gibi oda güncellenecek.

Üzgünüm, keşke Ruslar da, ABD gibi kalite motor yapabilseydi, piyasa çok daha rekabetçi ve ürünlere ulaşım kolay olurdu. İşin gerçeği, ABD ile ilişkileri iyi tutanlar ondan uçak alıyor. Alamayanlar AB ülkeleri ile uzlaşmaya çalışıyor, geri kalanlarda ve Moskova ile iyi ilişki kurmak isteyenler Rusya'ya yöneliyor.

Bilmediğiniz konular hakkında niye ileti yazıyorsunuz anlamıyorum.
İnadınamı yazıyorsunuz...


Tüm AL-41F serisi motorlar kodlama numarasından da belli olduğu gibi AL-31F'den geliştirilen modeldir.
Yani, AL-31F---------->AL-41F
AL-Arhip Lyulka, motor tasarımcısının isim ve soyadının baş harflerinden oluşakta, 31 sayısı motorun modeli, F harfi Rusçada "Forsajnaya kamera"-Türkçesi artyakıcı demektir. Arhip Lyulka'nın 31.model artyakıcısı olan uçak motoru demektir tam tercümesi. Bu tercüme 41.model motor için de geçerli, başka deyimle AL-41F için de. Başka model motorları da var ama orası konumuz değil.

Çin AL-41F serisinin AL-41F1S model motoru takılan Su-35 aldı ve ek ayrı motor da aldı. Direkt motor satın almak istediler ama uyanık Ruslar benim en gelişmiş motorumu uçakla birlikte alacaksın dedi, Çin'liler de başka şansı olmadığı için bu şartı kabul ettiler. Su-35 aşık oldukları için değil, motora aşık oldukları için ek para ödemeye razı oldular. Çin'e orijinal, damarına kadar AL-41F serisi motor satıldı.

AL-41F1S ------> İzdelie 117S
AL-41F1--------> Izdelie 117
Birincısi elektromekanik kontrol, ikincisi dijital kontrol,başka farkları da var ama en önemli farkı bu. İkisi neredeyse ikiz kardeştir, anası ve babası da aynı.

Ohotnik meselesi tamamen farklı, ilk prototipinde artyakıcısı olan AL-41F1S taktılar, sonraki prototipinde artyakıcısız, yani motorun kıçını keserek kısalttılar, bu tip İHA'lar sesüstü uçamadığı için kesip attılar.

Yine tekrarlıyorum F404, F414, F135 ömrü 4000 saattir. Keşke konusuna gelince Rus-Ukrayna savaşı konusunda bugünkü tuvalet kağıdı hakkında iletim vardı onu okuabilirsiniz, tam da size göre.

ABD, Rus, AB motorlarının özellikleri ve ömürleri.











Mesajı Paylaş

Sizi tebrik ederim, Ruslar bu motorları bu kadar savunamazdı. :) Klasik bir Rus üçkağıtçılığı. Dışarı sattıkları her üründe yapıyorlar. Aynı ismi koy ama ürün farklı. Çinlileri de çok güzel dolandırdılar Su-35 satarak. Deli dolu reklamı yapılan uçağı teslim alan Çinliler, uçağın eldeki Su versiyonları ve yerli üretim kopyalarından pek de bir farkı olmadığını, aynı şekilde motorunda eldeki Rus motorları ile çok benzer olduğunu ve hatta aviyonik ve radar konusunda Çinliler kendilerinin daha ileri seviyede olduğunu iddia ettikleri için, sipariş sayısını düşürdüler. Hatta bu olay Su-35 satışında can sıktı. Çinliler J-20 konusunda hızlanmaya karar vererek, Rusya'dan uçak alımını durdurdular.

Tablonuz çok güzel, hiç ortada olmayan F-136 motoruna bile ömür biçmişsiniz. :) Mesajı Paylaş

Rusların hiçbir ülkeye satmadıkları AL-41'i bize direk verecekleri "wishful thinking"
Dahası Ruslarla bu iş, yapmak beraberinde batıdan tamamiyle kopmayı ve tüm aviyonik/semikondüktör/A2A füze/metalürji ve diğer sofistike teknolojilerden tamamiyle mahrumiyeti de getirir 
Rusların geri kalmış uçak radar, EH, aviyonik, A2A ve anti radyasyon füzeleri Ukrayna üzerinde HAVA HAKİMİYETİ (AIR SUPERIORITY) kuramadığından 2 senedir milim ilerleyemedi sayısız kara unsurunu kaybetti şimdi Kursk'taki Ukrayna çıkarmasını havadan vuramıyor birçok esir verdi işte kalitesiz jet ve mühimmatlara sahip olmanın bedeli budur
J-20'nin de görünmezliği F-35'in dengi değil RCS değeri daha yüksek

Acı gerçek hava üstünlüğünün karşısında hiçbir kara unsuru duramaz ve hava unsurları en ileri teknoloji olmalıdır Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 20 Ağustos 2024, 02:02:44
bence marmara haklı

Hangi konuda haklı? Pek çok sav ortaya attı, tek bir iletide bile. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 20 Ağustos 2024, 01:54:59
Sizi tebrik ederim, Ruslar bu motorları bu kadar savunamazdı. :) Klasik bir Rus üçkağıtçılığı. Dışarı sattıkları her üründe yapıyorlar. Aynı ismi koy ama ürün farklı. Çinlileri de çok güzel dolandırdılar Su-35 satarak. Deli dolu reklamı yapılan uçağı teslim alan Çinliler, uçağın eldeki Su versiyonları ve yerli üretim kopyalarından pek de bir farkı olmadığını, aynı şekilde motorunda eldeki Rus motorları ile çok benzer olduğunu ve hatta aviyonik ve radar konusunda Çinliler kendilerinin daha ileri seviyede olduğunu iddia ettikleri için, sipariş sayısını düşürdüler. Hatta bu olay Su-35 satışında can sıktı. Çinliler J-20 konusunda hızlanmaya karar vererek, Rusya'dan uçak alımını durdurdular.

Tablonuz çok güzel, hiç ortada olmayan F-136 motoruna bile ömür biçmişsiniz. :)

Motor hakkında teknik konuları tartışıyorduk, bir anda kişisel tartışmalara geçtiniz. Bilmediğiniz konu hakkıda atıp tutuyordunuz düzelttim, kanıtladım ama sonunda saklanacak yer bulamayınca kıvırmaya başladınız.
Sahada 10-0 kaybettiniz ve konuyu Ağrı dağının tepesine kadar sürüklediniz.

Hakim olmadığınız konulara yorum yazmamanızı tavsiye ederim, yine de siz bilirsiniz ama böyle madara olursunuz, kaçacak yer bile bulamazsınız ve sonunda konuyu dağıtmakla meşgul olursunuz.

Alıntı yapılan: kabardey - 20 Ağustos 2024, 01:54:59
Tablonuz çok güzel, hiç ortada olmayan F-136 motoruna bile ömür biçmişsiniz. :)

Öylemi? Bu sefer 11-0 oldu. GE'nin resmi sayfasına göz atalım.
https://www.geaerospace.com/news/press-releases/defense-engines/ge-rolls-royce-f136-program-history-engine-details-0

Ukrayna savaşı konusunda Sn.ocelot ve Sn.Denizci ile sohbetimiz vardı, sizin gibilere özel iletim de vardı.
Alıntı yapılan: marmara - 19 Ağustos 2024, 16:46:41
Ancak bazıları batıdaki 1 ülke ordu için afedersiniz tuvalet kağıdı üretirse bile bunun dünyada en iyisi olduğunu, yumuşak, çok temiz arkasından mikrop bile bırakmadığını savunanlar var, muadilleri var, mağazadan bile bulabilrsin bu ürünü dediğin anda Þii, Rusçu, hain olursun.
Bunun gibilerle sohbet etmek, medeni şekilde tartışmak, tez ve ona karşı antitez olsun diye ileti atıyorum.


Mesajı Paylaş

MMU  ilk uçtuğunda    uçağın boş ağırlığı ve MTOW  ağırlığı  üzerine bazı tahminlerimi paylaşmıştım.
özet olarak  benim tahminim  uçağın boş ağırlığı da MTOW  ağırlığı da  batılı  muadillerinden  yüksek  olma  olasılığı var;  hem de belki   az bir fark da olmayabilir.
ben  bir zamanlar motorla ilgili
"dünyanın en büyük ikincisi"
ifadesini de biraz bu MTOW  farkına  bağlıyorum.
tahminen bizim uçak en az SU35  MTOW     sikletinde olabilir.
o  yüzden  milli motor olmazsa ve  F110  gelmezse bu uçağı AL41  uçurmalı.
bize F110  bile vermeyen  batı da zaten artık bizi gözden iyice çıkartmış demektir,  orada artık daha fazla  beklemenin de pek lüzumu yoktur.
dişleri dökülmüş kaplan  haline gelmeyi beklemek  akılcı değil;  ama  burada biz öyle konuşuyoruz ki,   sanki  doğu kollarını açmış  bizi bekliyor.
orada da çok sancı  yaşanır;  hatta belki batıdan da daha sancılı yürür işler.

yapılması gereken belli, umarım  kriptondan  gelen bir motor  peşine düşmemişlerdir.
motor imalatını da  tıpkı uçak gibi  bloklara ayırmak gerek.
ilk iki filo için  1980  model bir motor yeter,  takiben  blok  blok  güncellenir motorlar.
maceralardan uzak durmak  gerek.
benim ümidim  işin içinde Ukrayna'nın  olması.  açıkçası  uzaydan  gelmiş bir motor çıkacağını  beklemiyorum hiç.
garantici olmak,  bilinen yoldan yürümek gerek.
motorda yeni bir çağ  açmanın peşine düşmemişizdir umarım.
    Mesajı Paylaş

Bağımsız hareket eden bir bölgesel aktör olmak isteyen ve dış ve güvenlik politikasını buna göre yürütmeye çalışan bir ülkeyle hiç kimse ama hiç kimse stratejik ortak olmaz. Bunu herkes kafasına koymalı. Bu öyle kolay bir yol değildi. Bu yolu seçtik biraz da seçmek zorunda kaldık. Rusya veya Çin kollarını açmış bekliyor zannedenler veya ABD ile bu seçimimize rağmen devam ederek çok iyi oluruz diyenler hayal kuruyor.

Biz olabildiğince bağımsız olmak istiyoruz ve bunun bir bedeli var. Yoksa öyle bir dış politika uygularım ki ABD bana f 35 te yollar SM 6 da uçaklara motor da yollar. Alman motoru da Altaya takar gezdiririz. Aynı şey Rus Çin malı motorlar ya da uçaklar için de geçerli. Ha o dış politikayı uygulayan ülke ne Suriyede ne Libyada ne Karabağda olamaz. Barış sürecini de başlatır tekrar. Bunları Çin'le beraber olsan da Rusya'yla beraber olsan da yapamazsın. Hepsi PKK ile Yunanistan'la GKRY ile gayet iyi ilişkileri olan ülkeler en basitinden.  Bu bir seçimdi arkadaşlar ve biz seçimimizi yaptık. Kendi göbek bağımızı da kendimiz kesmek zorundayız. Bu işler böyle. Yoksa Japonyası, Kanadası, Avustralyası, Almanyası bizim yaptıklarımızı aynen hatta daha iyisini de yapacak ülkeler. Burada sıkıntı sanki hala bu durumun farkında değilmiş gibi dışarıdan alt sistem hatta platform seviyesinde destek bekliyor olmamız.

Ukrayna savaşı olmasaydı durumumuz çok daha kötü olurdu. Batı da Doğu da bizi bir yerde (düşmanından bir miktar uzakta) tutmak istediğinden hala tekeri döndürebiliyoruz.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ocelot - 20 Ağustos 2024, 11:36:45
Bağımsız hareket eden bir bölgesel aktör olmak isteyen ve dış ve güvenlik politikasını buna göre yürütmeye çalışan bir ülkeyle hiç kimse ama hiç kimse stratejik ortak olmaz. Bunu herkes kafasına koymalı. Bu öyle kolay bir yol değildi. Bu yolu seçtik biraz da seçmek zorunda kaldık. Rusya veya Çin kollarını açmış bekliyor zannedenler veya ABD ile bu seçimimize rağmen devam ederek çok iyi oluruz diyenler hayal kuruyor.

Biz olabildiğince bağımsız olmak istiyoruz ve bunun bir bedeli var. Yoksa öyle bir dış politika uygularım ki ABD bana f 35 te yollar SM 6 da uçaklara motor da yollar. Alman motoru da Altaya takar gezdiririz. Aynı şey Rus Çin malı motorlar ya da uçaklar için de geçerli. Ha o dış politikayı uygulayan ülke ne Suriyede ne Libyada ne Karabağda olamaz. Barış sürecini de başlatır tekrar. Bunları Çin'le beraber olsan da Rusya'yla beraber olsan da yapamazsın. Hepsi PKK ile Yunanistan'la GKRY ile gayet iyi ilişkileri olan ülkeler en basitinden.  Bu bir seçimdi arkadaşlar ve biz seçimimizi yaptık. Kendi göbek bağımızı da kendimiz kesmek zorundayız. Bu işler böyle. Yoksa Japonyası, Kanadası, Avustralyası, Almanyası bizim yaptıklarımızı aynen hatta daha iyisini de yapacak ülkeler. Burada sıkıntı sanki hala bu durumun farkında değilmiş gibi dışarıdan alt sistem hatta platform seviyesinde destek bekliyor olmamız.

Ukrayna savaşı olmasaydı durumumuz çok daha kötü olurdu. Batı da Doğu da bizi bir yerde (düşmanından bir miktar uzakta) tutmak istediğinden hala tekeri döndürebiliyoruz.

+12356789

Aslında herkes durumun farkında, saflar tamamen ayrışmadan alabildiğimiz tüm teknolojileri almaya uğraşıyoruz, bizi çoktan gözden çıkardılar, Ukrayna savaşı yetişmeseydi muhtemelen Yunanistan'ı üzerimize salacaklardı.

Batıdan koparak Rus-Çin ittifakına katılalım diyenler çok fena yanılıyor, Amerika bize motorları vermediğinde İngilizler de vermez, Ruslardan motor alabiliriz düşüncesi hiç mantıklı değil, bizi çok süründürürler. Çıkar alanlarımız hem Batı, hem de Rusya-Çin ile çakışıyor.

1.Dünya savaşında imdadımıza Bolşevik ihtilali yetişmişti, Batıdan kopmuş bir Türkiye, Hem Batı hem Rusya için güzel bir paylaşım sahası olur, aralarında anlaşarak bizimle top gibi oynarlar.

Kısacası eğer bağımsız bir dış politika gütmek istiyorsak bu motorlar yerli ve milli olmak zorunda, en kötü senaryo ile düşünürsek savaş çanları çalmaya başladığında 3 ayda motor ortaya çıkar, belki ömrü şimdilik 1000 saat olur ama bizim olur.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz