HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hürjeti Ruslarda bir incelesin belki beğenirler belki Rus Mig35 deki aesa radarı takarlar,denerler onlarda tıpkı jj17 gibi uçağım olsun diyebilirler.

Ruslar mig15-17-21-23-27  gibi uçaklar hariç genelde çift motoru tercih etmişler ama mig23-mig21-mig27 den sonra birtane daha tek motorlu uçak üretebilirler. Mesajı Paylaş

RD-93/33 ile RD-33MK arasında dağlar kadar fark var. RD-33 ile uçan MiİG-29 uçuşlarına dikkat ettiyseniz kara duman saçan motoru var, ama RD-33MK ile uçan MiG-35 öyle değil, daha güçlü ve hem de daha az yakıt harcıyor, türbin tarafı tamamen farklı olduğu için tertemiz uçuyor yakıtı tamamen türbin kısmında yaktığı için.
Türkiye yaptırımlara kafa tutacak kadar cesur hamle yaparsa en iyi alternatif olduğu ortada.

Mesajı Paylaş

iki kaynaktaki cümleleri dikkatle dinleyin.
---
Rus motoru filan değil de,  belki silahlı modelden vaz geçilmesi değerlendirilebilir.
hafif taarruz işi de insansız jetlere pay edilir.

çok abartıldı, ,  ABD  bunu farkında mı acaba?

bir ata sözümüz var.
kurt kışı geçirir;  ama yediği ayazı unutmaz.
Mesajı Paylaş

Bir haç haftadır uyduruk uyduruk haberler pompalayan bir kaç tane Youtube kanalları var. Forumlarda filan birinin beyin fırtınası ile ortaya attığı bir kaç kişinin konuştuğu fikri allayıp pullayıp gerçekmiş gibi video yapıp sunuyorlar. Bilgili kişiler belli bizim forumlardan bilgili kişiler ama ucundan bir şey yakalayıp televole haberine çeviriyorlar mevzuyu.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

rd93/mk33 motorunu türkiye kendi teknolojsi ile rusyadan alınacak lisanslada anlaşılırsa üretilebilir bizim teknolojimizl üretilen motorun ömrüde 8000 saate yakın olacağı gibi sırasında rusyayada satılabilir.... Mesajı Paylaş

#1795
Ne motormuş bu be kardeşim!
Ne Altay,
Ne MMU,
Ne Hürjet,
Ne KE,
Ne Anka-3
Hiçbiri aslında özgün motorsuz olmuyor.
Dahası da var.
Yarın, Milden diyoruz. Bunlara Dizel motorları ve AIP sistemi lazım olacak.
İstif Sınıfı ve TF2000 için gaz türbinleri ve dizel motorlar gerekli. ADKG lar için dizel motor lazım.

Hep burada, sn Serkan1976'nın başı çektiği yazılarıyla, çoğumuz belirtiyoruz; motorsuz savunma sanayii olmaz diye.

Þimdi de oturmuş MMU ve Hürjet motorları için, ABD kongresinden çıkacak haberi bekliyoruz. Haberin gelmesi uzadıkça da, milletin ağzı torba değil, değişik senaryolar çıkıyor ortaya.

Evet daha önce de yazmıştım; Rus RD33 motorunun Hürjet'e uyumunu.
Bu motor, aslında oldukça eski bir Sovyet motoru. Bunun üzerinden geliştirilmiş 2 yeni versiyonu var. RD93MA ve RD33MK. İkisi de aynı şey aslında. İlkini Çinliler için özel yapım imal etmişler. İkincisi de kendileri için.
Orijinal RD33 motorunda kullanılan türbin kanatları ZhS6U alaşımı ile "yönlendirilmiş sertleştirme" (directionally solidified -DS) sistemiyle dökülmüş kanatlar. Çok çabuk özelliklerini kaybediyorlar.
RD33MK ve RD93MA motorlarında ise 2016'dan sonra yaptıkları yeniliklerle, ZhS26 alaşımıyla DS dökümlü, LP türbin kanatları ve, ZhS32 (Re ve Ta katkılı) alaşımıyla Tek Kristal döküm HP türbin kanatları kullanmışlar. Bu şekilde TIT (türbin giriş ısısı) değeri olarak 1452 santigrat sıcaklığa dayanıklı hale getirip, yanma odasındaki yakıtın daha etkin yanmasını ve motorun itkisinin %7 artmasını sağlamışlar.
Bu arada belirteyim; türbin bölümünde yanma olmaz. Yanma, yanma odasında olur. Rus motorlarının yanma odaları kısa olduğundan yakıtı randımanlı yakamamasından ötürü dumanlı çalışırlar. TIT yüksek olursa yanma randımanı artar ve duman azalır. RD33KM'de bunu sağlamışlar belli ölçüde.
Bu motorlar çift şaftlı motorlar.
Yani LP türbininden gelen şaft, LP fanlarını sürer.
HP türbininden gelen şaftta, HP kompresörünü sürer.
Bu şaft aynı zamanda dışarıya verilen bir dişli sistemiyle aksesuarları (starter, yağ pompası, jeneratörler ve hidrolik pompalar gibi) sürer.

Bu motor, Hürjet'e uyar. Aslında F404'den daha çok itki üreten bir motor. Ama bakım masrafı açısından çok daha pahalı bir motor. En son seçenek motor olmalı. Mümkün olduğu kadar uzak durmak lazım.

Edit:
Yazım hatası KM düzeltildi. Mesajı Paylaş

#1796
Başka hatalarına değinmeyeceğim ama RD-33KM diye motor yok.
Alıntı yapılan: Yasar - 06 Eylül 2024, 14:10:35
Bunun üzerinden geliştirilmiş 2 yeni versiyonu var. RD93MA ve RD33KM.
RD-33MK diye motor var, MK - Morskaya Osa, yani tercümesi deniz arısı.
RD'in açılımı Reaktivnıy Dvigatel-jet motoru

MiG-29'ların naval modelleri için geliştirilmiştir, uçak gemisinden kalkabilmesi için daha güçlü motora ıhtiyacı vardı ve onun için geliştirilmiştir, onun için de ismi deniz arısıdır, jet motorları arı gibi ses çıkarır ve denizlerde kullanılan modelidir.

RD-33 motoru F15/16'nın GE F110 veya PW F100 serisi motorlarla aynı dönemde geliştirilmiştir. Oralara girersek KAAN'ın motoru da oldukça eski motor.
Mesajı Paylaş

Rusya'dan motor almak, Rusya ile ortak uçak geliştirmek yada geliştirilen gelişmiş sistemleri Rusya'ya satmak demek, batı ile olan ilişkileri kopartmak, şuana kadar kurulan savunma sanayini çöpe atmak, elimizdeki insan gücünün kalitesini ciddi seviyede düşürmekten başka hiçbir işe yaramayacak, zihni sinir bir fikir.

İçinde bulunduğumuz durumu hala algılayamadığımız ortada. Biz batı ile uyumlu yaşayan, ekonomik, sosyal ve eğitim olarak batı ile bütünleşmiş bir ülkeyiz. Batıdan kopmamız demek, toplumu baştan kurmak demek ve bugün için bunu yapmak mümkün değil. Böyle bir durumda sonumuz, Bangladeş-Pakistan gibi olur. Günü birlik politikaların sonucunda, ucube kararlar alarak hiçbir yere varılmıyor. Hem batını hem de Türkiye'nin artık bu şekilde davranmaya devam etmesi mümkün değil. Yeni bir denge kurulacak.

Doğu ile ilişkilerimizi olabildiğince geliştirmek gerekliliğini hiçbir zaman unutmadan, nerede olduğumuzu da iyi bilmeliyiz.

Hürjet gibi bir projede yerli motor yerine F404 gibi dünyada kendini kanıtlamış bir motor ile yola çıktık, kabul edilebilir bir risk. Fakat her zamanki gibi 1 adım atacağımıza, 5 adımlık zıplama yapmaya çalışıp, yok yakın hava desteği yapacağız, filan diye sağda solda bom boş konuşursan, ABD'de kendi çıkarlarına ters düşün yılanın başını erken ezer.

Artık savunma sanayi alanında az siyaset, çok ürün çıkarmalıyız. SSB görevini doğru yapmalı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 06 Eylül 2024, 17:36:41
Rusya'dan motor almak, Rusya ile ortak uçak geliştirmek yada geliştirilen gelişmiş sistemleri Rusya'ya satmak demek, batı ile olan ilişkileri kopartmak, şuana kadar kurulan savunma sanayini çöpe atmak, elimizdeki insan gücünün kalitesini ciddi seviyede düşürmekten başka hiçbir işe yaramayacak, zihni sinir bir fikir.

İçinde bulunduğumuz durumu hala algılayamadığımız ortada. Biz batı ile uyumlu yaşayan, ekonomik, sosyal ve eğitim olarak batı ile bütünleşmiş bir ülkeyiz. Batıdan kopmamız demek, toplumu baştan kurmak demek ve bugün için bunu yapmak mümkün değil. Böyle bir durumda sonumuz, Bangladeş-Pakistan gibi olur. Günü birlik politikaların sonucunda, ucube kararlar alarak hiçbir yere varılmıyor. Hem batını hem de Türkiye'nin artık bu şekilde davranmaya devam etmesi mümkün değil. Yeni bir denge kurulacak.

Doğu ile ilişkilerimizi olabildiğince geliştirmek gerekliliğini hiçbir zaman unutmadan, nerede olduğumuzu da iyi bilmeliyiz.

Hürjet gibi bir projede yerli motor yerine F404 gibi dünyada kendini kanıtlamış bir motor ile yola çıktık, kabul edilebilir bir risk. Fakat her zamanki gibi 1 adım atacağımıza, 5 adımlık zıplama yapmaya çalışıp, yok yakın hava desteği yapacağız, filan diye sağda solda bom boş konuşursan, ABD'de kendi çıkarlarına ters düşün yılanın başını erken ezer.

Artık savunma sanayi alanında az siyaset, çok ürün çıkarmalıyız. SSB görevini doğru yapmalı.

Bende sizin gibi 3 aşağı 5 yukarı düşünürdüm fakat bize herşeyi veren batılı müttefiklerimiz artık çesmenin suyunu kesti.

Artık F16 bile alamaz hale geldik verirselerde tuzlu rakamlara bu işi yapıyorlar.

Artık bizi beklemeleri ve süründürmelerinden sonra ister Rus motoru olsun ister Çin motoru frketmez biz artık ambargosuz ve aksamalar olmadan ürünlerimizi envantere katalım yeter.

Bir başka gerçek batı iyi ilişkiler için yönetimimizin değişmesi gerek bu seçmenle de bu iş olmuyacağına göre ister Rus malı ister çin malı hiç farketmez....

İnceldiği yerden kopsun

ABD li müttefiklerimizde bidaha iş yapmak isterlerse bekletip süründürmemeyi öğrenirler Mesajı Paylaş

#1799
Kendinizi ABD , Almanya yerine koyun ;

F-404 , F-100, EJ-200 yapan ülke biziz ve ABD bizden uçak motoru istiyor...

Biz motorları veriyoruz ABD-Almanya bizden aldığı motorlarla uçak yapıp bizim de katıldığımız  ihalelere giriyor ve para kazanıyor...

Üstüne üstlük ABD-Avrupa siyasileri7/24 Türkiye'ye hakaret , suçlamalarda bulunuyor ...Biz  de olsak bunlara o kadar o istediği motorları vermezdik...


Olay tam olarak bu ...Kimse "ama biz haklıyız , ABD-Avrupa ; PYD,Gazze,Nato vs destekliyor demesin... Tabiki biz kendi bakış açımızdan haklıyız ama "parayı veren düdüğü çalar" yani "teknoloji-bilimde ileri olanın dediği olur"

Yapılacak neydi peki:

Sayfalardır ,senelerdir konuşuyoruz 100 senelik devletiz ve 1 turbofan motor 10 senede yapılıyor... Bir yerden başlanmalıydı çok şükür ki geç de olsa başladık...Yapana kadar da "Ayı'ya (ABD-Avrupa) dayı diyeceğiz çok kendimizi dövdürmeden" Ama mutlaka 3-5 darbe alırız...

Benim forumdaki arkadaşlardan farkım şu  bizim arkadaşlar acı çekmeden , sürekli siyasi-dinsel-ırksal nedenlerle sövdüğümüz , çıkarlarımızın çatıştığı adamlar bize naz yapmadan istediğimizi versin istiyor...

Teknolojin yoksa ve bu teknoloji de bu adamların elindeyse hiç değilse hakaret etmeden istediğini kendin üretene kadar bu adamlardan elde etmeye bak... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz