T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 24 Mart 2023, 22:51:53
Yaşar Bey;

Amerikalılar yeni tiltrotorlarında motoru değil, sadece pervaneyi yukarıya çevirdiler. Bir mafsal yardımıyla yaptılar bunu. Motor tam güçle çalışırken pervane 90 derece yukarıya dönebiliyor. O mafsala yaptıkları ar-ge yatırımını ve eforunu hayal bile edemiyorum!  :)

İniş-kalkışlarda tiltrotor bu teknoloji sayesinde pisti mahvetmez ve personel de motordan yere doğru püsküren sıcak gazlardan korkmadan araca güvenle inip binebilir. Ancak bakım ekipleri aracı tasarlayanlara iyi küfredecektir, o kesin!


Sn Merzifonlu,
Bu Helikopteri duymuştum. Valor 280. Bildiğimiz Blackhawk yerine ABD tarafından 2030 sonrası için seçilmiş yeni bir tilt rotor uçak.
Çok karmaşık bir mühendislik işi. V22 Osprey'de yaşadıkları zorlukları yaşamamak için ürettikleri bir alet. Ama dediğiniz gibi çok zor bir mühendislik çalışmasının eseri.

Ben olsam coaxial rotor üzerine odaklanırdım. Tek rotorlu helikopterlerde yaşanan gövde üzerindeki torque stress'lerini ortadan kaldırmanın en güzel yolu.
Sn Kotil bu konuda çalışma yapacaklarını ima etmişti.

Not : bakım ekibi küfürü için +1 katılıyorum. Mesajı Paylaş

#551
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 25 Mart 2023, 00:49:59
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets
Bu teknoloji, Elektrikli motorlarda çığır açacak bir yenilik. Henüz işin başında bu teknolojiyi geliştirenler. Bizim için de işin başında olayın bir parçası olup AR-GE işine bugünden başlarsak esaslı yol almış oluruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 25 Mart 2023, 00:49:59
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets

Bak buraya bir fikri hak ile bir beğeniler yakışır. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil #Gökbey

Jandarma için 3 adet teslim edilecek. Haziran ayı itibariyle ayda 2 adet helikopter yapar hale gelmek. Toplamda en az 1000 adet satarız diye düşünüyoruz


@TUSAS_TR #MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi #YerliMilliSanayi
https://mobile.twitter.com/Keremhok
Mesajı Paylaş
]

]

müjdeli haber verdiğin için bir beğeni ateşledim

Ne yapsak ihraç ediyoruz gümbür gümbür geliyoruz  herkes Türkün gücünü görecek.
Motoru da ihraç ederiz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Þimdi bu üretim izni olayında bizim kazancımız nasıl oluyor? Satın alan ülke üretmek istediğinde bizim iznimize mi tabii oluyor? Birim fiyat açısından ürerip satmamız mı bize daha kar bırakır yoksa bu şekilde üretimine izin verilerek satmak mı? Mesajı Paylaş

Gökbey'in Malezya'da üretilebilmesi için ABD'den motor izni gerekli. Mantıken ABD'nin Malezya için problem çıkarmaması gerekir. Ama belli olmaz. LHTEC burada da önümüzde bir sorun olabilir.
TS1400 daha uçmadı bile. Daha ilk uçuşunu yapacak. Sonra birkaç yıl uçuş sırasındaki emniyet testlerinden geçecek ve akabinde EASA akreditasyonu alacak. Tabii bunlar motorun Gökbey'e sorunsuz entegrasyonu durumu için geçerli.

Bir motorun yapılıp ilk olarak sorunsuz çalışması yetmiyor. Daha sonra uçuracağı platformda çok farklı pozisyonlarda ve değişik güç isterleri konumunda motor pek çok teste tabi tutuluyor. Üretici, motorundan emin olduktan sonra akreditasyon testine başvuruyor.
(TF6000, TF10000 ve TF35000? motorları içinde -EASA hariç-  yıllar sürebilen kapsamlı benzer test süreçleri olacak) Mesajı Paylaş

   Biz helikopteri verelim--onlar Abd den motor alsınlar:) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz