T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Nisan 2024, 21:59:29
T-129 için TS-1400 entegrasyonu

Onu hiç bir zaman ciddiye almadım. İç piyasaya olan teslimatlar zaten tamamlandı. Dışarıdaki potansiyel alıcıların hepsi kendini kanıtlamış ABD motorunu ister. Eee o halde? Mesajı Paylaş

T-129 da dünde kaldığı için olmalı, Atak 1.5'u (T629 )zorlayacağız yanılmıyorsam TEİde zaten T700-TEI-701D üretimi devam ediyor, eski dar elbiseden sıkıldık, tüm kaportasının hakları bize ait bir helikopterle yola devam etmek isteyebiliriz. Mesajı Paylaş

Ben atak 1.5 u ts1400 ile yapçağımızı duymuştum yoksa t700 D ile mı yapacaz kafam karıştı..

Aynı şekil eskiyen lthec 800 yerine t129 Lara ts1400 monte edilecek söylentisi vardı sonuçta motor ömrü gövde ömrüne göre kısa. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 18 Nisan 2024, 22:22:00TE'de zaten T700-TEI-701D üretimi devam ediyor

Ediyor mu gerçekten? O motorlar S70'ler için üretiliyordu. S70'lerin lisansı uzatıldı mı? Hayır. O halde bu motorların üretimi neden sürsün?

Diyelim ki üretim sürüyor, o motorların T-629 (Atak 1.5 yani) için kullanabilecek miyiz? ABD buna "he" diyecek mi?

Son olarak, GE T700-701D motoru 6 tonluk Atak 1.5 için fazla gelir. TS-1400 gani gani yeterlidir. Mesajı Paylaş

Bence t700 bu iş için biçilmiş kaftan ama abd ile uğraşmaktansa ts1400 ile veya ts2000 yapıp yola devam etmek gerek zaten acil bir durumda yok mevcut t 129 lar türkiye için fazla bile sihaların sahneye çıkması  ile de artık saldırı helikopterlerinin pek cazibesi kalmadı talepte dünyada düşük. Mesajı Paylaş

TS1400 için müdür bey yılların motor üreticileri şu kadar zamanda yaptı biz bu kadar zamanda yaptık gibi bir şeyler demişti ama dönüp dolanıp ürünün toplam hazır olma tarihi aşağı yukarı mantıklı hale geliyor. Eleştirmiyorum öylede olsun zaten normal olan gerçekleşiyor Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

ABD , T-700 'den T-901'i geliştirdi...Adamlar Sikorky'den Apache'ye kadar hep bu motora geçiyor.

Biz niye TS-1400'ü geliştirip yakıt tüketimi ve güç olarak artırmayla ki...

Gökbey'in performans ve güvenilirliği de artar bu gelişmeyle...

2000-3000 hp güç aralığında büyük bir turboşaft motor açığımiz var neden kimse bu ihtiyacı görmek istemiyor...En az 5000 motor ihtiyacımız var bu güçte... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Nisan 2024, 11:34:53
ABD , T-700 'den T-901'i geliştirdi...Adamlar Sikorky'den Apache'ye kadar hep bu motora geçiyor.

Geçmiyorlar. O mevzu bildiğim kadarıyla askıya alındı.

Motor ihtiyacımız, 2000-3000 HP aralığında var, evet. Ama TF-35000'e daha acilen ihtiyaç var. Ekipler ve para o işe ayrılmış durumda şu anda. Mesajı Paylaş

Sn Serkan1976,
Daha öncede yazmıştım; TS1400 motoru radyal hava akışlı. Bu motorlarda 2 kademe ötesine geçiş mümkün değil. Yani bu motoru geliştirmek zor. Ufak tefek modifikasyonlar ile biraz daha yüksek güç belki alınabilir. O kadar.
Ama çapını büyütüp motoru yeniden tasarlarlarsa belki daha güçlü bir motor yapabilirler. O da limitleri zorlamanın ötesine geçemez.
Ama bize T700 motoru gibi çoklu kompresör kademesi olan eksenel hava akışlı motor lazım.
Onun için de Sn Merzifonlu'nun yazdığı gibi para ve insan kaynağı bulmak gerekir. Mesajı Paylaş

#659
Alıntı yapılan: Yasar - 19 Nisan 2024, 14:26:00
Sn Serkan1976,
Daha öncede yazmıştım; TS1400 motoru radyal hava akışlı. Bu motorlarda 2 kademe ötesine geçiş mümkün değil. Yani bu motoru geliştirmek zor. Ufak tefek modifikasyonlar ile biraz daha yüksek güç belki alınabilir. O kadar.
Ama çapını büyütüp motoru yeniden tasarlarlarsa belki daha güçlü bir motor yapabilirler. O da limitleri zorlamanın ötesine geçemez.
Ama bize T700 motoru gibi çoklu kompresör kademesi olan eksenel hava akışlı motor lazım.
Onun için de Sn Merzifonlu'nun yazdığı gibi para ve insan kaynağı bulmak gerekir.

Hatırladım Sayın Yaşar... Ama T-129 içinde modifiye edilmiş bir TS-1400 çok da gerekli değil görüşüne katılmıyorum...Dünya'nın bin türlü hali var , ABD'nin motor temininde sıkıntı yaratmayacağını bilemeyiz ve T-129'un  T-929'dan daha çok ihracat potansiyeli olduğunu düşünüyorum...

Pakistan T-129 temininde ABD motor ambargosu sorununu aşamadık mesela... ABD motorlu isteyen/ABD'nin OK verdiği ülkelere Honeywell motoruyla ; ABD'nin onay vermediği ülkelere TS-1400 ile satılabilir... Her ülkenin T-929 gibi ağır savaş helikopteri isteği olamaz , tam tersi light bir savaş helikopterinin daha çok talep göreceğini düşünüyorum...

TS-1400'ü Sayın Yaşar'ın yukarıda dediğiniz gibi biraz daha malzeme bilimi eklemesiyle geliştirip rahatlıkla 2000 hp sınırına dayayabilir T-129 yanında GÖKBEY'in performansını iyice artırıp satış rakamlarını daha da yukarı çekebilir... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz