T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

Başlatan cabatli_53, 16 Haziran 2010, 22:37:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ts1400 koduyla anılan turboşaft motorun prototipinin ilk olarak Gökbey helikopterinde deneneceğini Sn Kotil'de , Sn Akşit'te dile getirmişti. Bu motorun yapılan iyileştirme çalışmalarıyla 1600-1650 HP güce kadar çıkabildiği söyleniyor. Atak t-129'larda kullanılan Honeywell cts-800 motorunun 1360 HP güç ürettiği düşünülürse; yeni motorla atak çok daha yük taşıyabilecek demektir. Genel performansı da daha iyi olacaktır.
Yeni atak helikopteri üretilmemesi buna bağlı olabilir mi? T-629 mu bekleniyor?
Önümüzdeki günlerde göreceğiz! Mesajı Paylaş

O halde Tei 1400 motoru , öncelikle Gökbey helikopterinde kullanılacak...

Azerbaycan T-129 ihalesi ne olacak peki?
Hemen Ts-1400'ü T-129'lara entegre etsinler... Yoksa Azerbaycan, Filipin ihaleleri güme gider... Mesajı Paylaş

#332
Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Eylül 2020, 17:45:24
O halde Tei 1400 motoru , öncelikle Gökbey helikopterinde kullanılacak...

Azerbaycan T-129 ihalesi ne olacak peki?
Hemen Ts-1400'ü T-129'lara entegre etsinler... Yoksa Azerbaycan, Filipin ihaleleri güme gider...

Keşke o kadar basit olsaydı... Þu anda olabildiği kadar hızlı gidiyor.

Genel olarak motor üretmek, savunma sanayi alanındaki en zor iki dönemeçten birisi. Diğeri ise mikroişlemci üretebilmek olacak.

Büyük bir facia falan olmazsa, 3-5 sene içerisinde yerli güç paketleri hizmete girecektir. ( F110 muadili turbofan motorları hariç. ) Mesajı Paylaş

#333
Merzifonlu hocam;
Þimdi bu Tei-1400 motoru Gökbey için kullanılacak...

Benim yıllar önceden hatırladığımda göre daha ortada Gökbey helikopteri yokken bile TS-1400 motoru aslında T-129 için üretilmesi planlanmamış mıydı?
Bu motorun asıl hedefi T-129 'du hocam... Mesajı Paylaş

Ts1400 prototipi Gökbey için üretildi ve Gökbey ile test edilecek.
Unutmayalım bu prototip! Belki bir ikinci prototipte bu ilk motorun test sonuçları görüldükten sonra t129 için üretilir. Hatta belki de üretilmektedir. Bu da t-129 'da test edilir. Ondan sonra seri üretim başlar.
Tabii t-129'un test süreci ile Gökbey'in test süreci farklıdır. Gökbey, sivil kullanıma da verileceği için uluslararası uçuş şartlarını vs yerine getirmesi gerekecek. Savaş helikopteri için test şartları farklı olabilir.
Seri üretime girip t-129'un ya da t-629'un üzerinde görmemiz 2-3 yılı bulabilir.
Bence bizimkiler hala ABD'nin orijinal motor için ihraç izni vereceğini rüya ediyorlar! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Eylül 2020, 18:52:45
Merzifonlu hocam;
Þimdi bu Tei-1400 motoru Gökbey için kullanılacak...

Benim yıllar önceden hatırladığımda göre daha ortada Gökbey helikopteri yokken bile TS-1400 motoru aslında T-129 için üretilmesi planlanmamış mıydı?
Bu motorun asıl hedefi T-129 'du hocam...

Değildi. Aslında başlarda yerli torboşaft motor tasarlayıp üretmek gibi bir plan da yoktu bence. Niyet, olabildiği kadar çabuk montajlayıp satmak ve kısa sürede az yatırımla çok para kazanmaktı.

ABD Pakistan işini yokuşa sürünce akıllandılar. Altay rezaletinin de katkısı yadsınamaz! Mesajı Paylaş

Ts1400 neden ilk olarak Gökbey'de deneniyor da t-129'da denenmiyor? Pakistan satışı önemli değil mi?
şeytanın avukatlığını yaparsam;
1. Acaba sivil kullanım olacağından test şartları çok ve uzun diye bir an önce Gökbey'i aradan çıkaralım mı dediler?
2. Yoksa sivil + askeri olarak satış adet ve rakamları çok daha fazla olacak böyle bir heli üzerinden elde edilecek rant çok daha yüksek diye öncelik Gökbey'e mi verildi?
Mesajı Paylaş

Benim anladığım bu motorun çekirdeği önemli aslında.
Bu çekirdek üzerinden turboşaft,turbojet,turboprop, turbofan gibi farklı farklı motorlar üretecekler....

Önce Gökbey'i uçursun,ömrünü-gücünü görüp ona göre hareket edecekler...

Turboprop 'ü Hürkuş  da , turboşaftı Gökbey-T-129 da , Turbofan'ı da Hürjet'de kullanacaklar. Tabi Ts-1400 çekirdeği kendini ispatlarsa.... Mesajı Paylaş

#338
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2020, 11:11:38
Benim anladığım bu motorun çekirdeği önemli aslında.
Bu çekirdek üzerinden turboşaft,turbojet,turboprop, turbofan gibi farklı farklı motorlar üretecekler....

Önce Gökbey'i uçursun,ömrünü-gücünü görüp ona göre hareket edecekler...

Turboprop 'ü Hürkuş  da , turboşaftı Gökbey-T-129 da , Turbofan'ı da Hürjet'de kullanacaklar. Tabi Ts-1400 çekirdeği kendini ispatlarsa....

Silinebilir Mesajı Paylaş

#339
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2020, 11:11:38
Benim anladığım bu motorun çekirdeği önemli aslında.
Bu çekirdek üzerinden turboşaft,turbojet,turboprop, turbofan gibi farklı farklı motorlar üretecekler....

Önce Gökbey'i uçursun,ömrünü-gücünü görüp ona göre hareket edecekler...

Turboprop 'ü Hürkuş  da , turboşaftı Gökbey-T-129 da , Turbofan'ı da Hürjet'de kullanacaklar. Tabi Ts-1400 çekirdeği kendini ispatlarsa....
Sn Serkan1976,
Ts1400 motoru "radial-flow" bazında bir motordur. Yani hava akışı motorun içinde dairesel dönerek türbini çevirir. Oysa itkili türbojet ve türbofan Motorlarda "Axial-flow" , yani eksenel hava akışı gereklidir. Ts1400'den turboşaft ve turboprop motor çıkar. İtkili türbojet ve turbofan çıkmaz.
Ancak bu motoru yapıp çalıştırarak TEİ, yüksek ısılara dayanıklı materyalleri ve bu materyallerin kullanıldığı jet motorunun çekirdeğini yapabilecek kabiliyette olduğunu ispatladı.
Eksenel hava akışlı motorda, kompresör ve türbin bıçaklarının açısı farklıdır o kadar. İçeri alınan basınçlı hava yanma odasından geçerek türbin kanatları arkasından itki yaratacak hızla atılır.
Þu anda TEİ, Tusaş'a teslim etmekte olduğu blackhawk t700 motorlarının tüm ısıl parçalarını da üretmekte. Bu motor 5 kademe eksenel , 1 kademe dairesel akışlı bir motor.
Ts1400'den zaten hürjeti uçuracak güç çıkmaz. Ama ts1400'ü ve ge-t700 motorunu yapabilen TEİ'nin mantıken hem hürjeti hemde MMU 'yu uçuracak turbofan yapabilmesi gerekir. Ancak burada daha önce de paylaşıldığı gibi yüksek ısı altında tek parça kristal bıçaklar genleşir uzar. Küçük motordaki bıçaklardaki uzamayla büyük motordaki uzama miktarları toleransları farklıdır. Bunların yapılıp denenip çalışır hale gelmesi zaman alacaktır. Ancak TEİ'nin bundan 2-3 yıl önce motoru 12-14 yılda yaparız dediklerinde yekpare kristal teknolojisi yoktu ellerinde. Þimdi var. Adapte etmesini öğrenecekler. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz